Gå till innehåll

Monsterboken


GTOBåten

Recommended Posts

Har spelat otroligt mycket den här månaden, och spelat otroligt högt. Bristen på balans här i karantänen dödar lite mitt sug för att spela. Det har sprungit $200/400 senaste dagarna som jag har spelat, där jag har sprungit kasst. Det är verkligen inte ofta man har möjligheten att spela så högt, så man får mest ta chansen vid värde varisig man vill eller inte. Det är lite halvtråkigt att spela högt atm.

Dock i en situation som denna känner jag som så, att om jag hade givit råd till någon kompis som var i min sits så hade jag tjatat på den att fortsätta spela så länge värdet är bra oavsett hur det gick dagen innan. Det är ganska simpelt sätt att separera känslor/ego från situationer i poker att reflektera så. Tyckte det var relevant i Burgendys dagbok där det diskuterades 24h break efter en -10bi dag. Det tycker jag är ett bra exempel där man sällan själv vill ta en paus, men man skulle alltid ge kompisen rådet att ta en paus.

Har spelat 63k händer eller något so far, kanske postar graf när månaden är över. Resultatet atm är inte så mycket att snacka om då det springer så mycket höga games och det kan swinga upp och ned rejält..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger tordi :

The grind most go on! Håller tummarna du springer bättre sista dagarna så man får se en smaskig uppswing på månadsgrafen sen!

Tack och samma till dig! So far so good, inbillar mig att det är din lyckoönskning som vände på springet. Fick ta en $20k babba direkt.

Ang något annat, jag har funderat lite på att testa podda någon gång. Jag var gäst på valteregos pod syn en gång och tyckte ändå det var ganska kul. Då jag sitter i karantän och finner mig rätt uttråkad till stora delar av tiden och det inte blir så mycket socialt så tänkte jag det kunde vara ett bra tillfälle att ge det en chans. Har inte direkt funderat över något upplägg, men tänker mest troligt bara att jag rycker tag i ngn annan pokerspelare och pladdrar om något.

Exempel på frågor,/ämnen ni hade velat höra om? Går att skicka i pm om man inte vill skriva här i tråden för whatever reason. Det lär inte bli något traditionellt intervju-format, men samtidigt är nog ändå tanken att det ska vara mer fokus på gästen än mig då jag gapar så mycket på forumet. Beroende på hur länge karantänen fortsätter, men tänker i första hand att det skulle vara fokus på att prata med svenska kompisar till mig  som spelar högt. Är ändå positivt inställd till att om det blir av att det är ändå ett par som hade kunnat tänka sig göra det.

Sen givetvis är det ganska många av de jag är kompisar med som jag/vi har coachat eller coachar

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med intresse, om jag kan få ihop en rimlig drös frågor/samtalsämnen från folk här så ska jag göra ett försök till att få till något. Föredrar att få förslag på frågor samtalsämne i pm med närmare eftertanke då det är en aning roligare om det inte spoilas för den som lyssnar/gästar.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade gärna lyssnat. har inga idéer lr förslag dock. lr jo, gå gärna bortom spelet i sig, om det är möjligt å gästen sas har fler intresseområden/projekt/engegemang.och/eller försök hitta folk som ej är renodlade pokerusspelare (ex datavetare, matematiker lr dyl).

bästa intervjun/samtalet jag hört på ngn podcast me en pokerspelare va onekligen när sean carroll intervjuade liv boeree, bland hans allra tidigaste avsnitt, kan om inte annat kanske fungera som lite inspiration ...

fortf, givetvis, kan det i grunden finnas ett sorts pokerusfokus. men ah, allra viktigast för att det ska bli bra är prbly att du väljer ämnen/gäster som du verkligen är intresserade av ;)

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

hade gärna lyssnat. har inga idéer lr förslag dock. lr jo, gå gärna bortom spelet i sig, om det är möjligt å gästen sas har fler intresseområden/projekt/engegemang.och/eller försök hitta folk som ej är renodlade pokerusspelare (ex datavetare, matematiker lr dyl).

bästa intervjun/samtalet jag hört på ngn podcast me en pokerspelare va onekligen när sean carroll intervjuade liv boeree, bland hans allra tidigaste avsnitt, kan om inte annat kanske fungera som lite inspiration ...

fortf, givetvis, kan det i grunden finnas ett sorts pokerusfokus. men ah, allra viktigast för att det ska bli bra är prbly att du väljer ämnen/gäster som du verkligen är intresserade av ;)

Ang det fetstilta så lär det inte hända, vill man höra om andra ämnen lär det finnas andra podcasts som är bättre lämpade för dom. Tanken är mest poker och det som rör sig intill, jag har ganska blandat med kompisar i pokervärlden från alla möjliga konstiga bakgrunder. Men det är nog relativt få ämnen som intresserar mig eller jag känner att jag kan ställa bra frågor ang också. Sen är det rätt många pokerspelare som vill vara ganska lowkey/anonyma.

En halft som halv besvikelse att personen jag ville testa göra det med gillade idén men inte var så intresserad själv. Då det delvis på något sätt är utanför min comfort-zone att göra något sånt här så hade jag föredragit att typ främst börja med folk jag är närmast med. Då det känns som delvis båten och jag delar en dagbok/stall tillsammans och han postat här stundtals mycket så tänker jag att det hade varit roligare att börja med någon annan. Och då är need2klonk den jag känner bäst efter honom, men också någon som spelar högt och inte har postat här på många år. Så om man vill höra det så förväntar jag mig att folk spammar ned honom eller något, är rätt förvånad att jag fick ett nej då han är extremt dålig på att säga nej till saker här i livet. Men känns ändå inte som en 0%are om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blev det åka av minsann, sagolikt spring språng på $200/400, fick ta igen saftigt back till grisplus när alla potter på dom högre nivåerna bara haglade åt rätt håll. Vad som gör dagen i sig en aning sjukare är också att en av regsen jag swappar action med vann low/mid 6-figures också. Det är rätt sällan jag får puls och känslor när jag spelar då det vanligtvis bara runnar upp till $50/100 utanför corona boomen och dom nivåerna har jag spelat i snart 4 år. Så känns rätt jäkla bra att få spela skyhögt och vinna.

giraff för dagen

image.png.ff535d9462d92190b611dfb0e1f03594.png

Redigerad av brusig1
  • Like 13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger killerwolf2 :

grattis! gissar vi kan hitta storpotten på 2+2 :)

edit: jag hitta inte :(

Tack! Det är icke stars som spelas därav lär du inte hitta något. HH:n var en relativt trivial cooler.

Känns på något sätt kul att det finns andra siter som erbjuder mer och högre games än stars. Stars har definitivt fallit bakom inom många områden, det enda argumenten man har för att spela på stars numera är att de har bäst klient och bäst säkerhet. Kontra för några år sen när de var de enda med zoom, stora turneringseries, liveturrar, högst spel, mest action och bäst support. På något sätt vill man ju att någon tar över stars plats som största siten.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2020-03-27 kl 13:13, säger tordi :

The grind most go on! Håller tummarna du springer bättre sista dagarna så man får se en smaskig uppswing på månadsgrafen sen!

check!

Har tryckt orimlig volym hela månaden tack vare karantänen och känt mig extra motiverad för gamesen har varit helt sinnessjuka. Det blev inte en enda dag off under hela månaden, stängde sessionen lite tidigare idag och tänkte öppna en flaska rödvin som jag fick häromdagen och äta pizza. Supernöjd med både volym och resultat, jag har spelat 320 händer nl200z och 799 händer nl500z annars är samtliga händer på $5/10 till $200/400. Känns obeskrivligt skönt då det fanns en rejäl uppgivenhet när jag torskade varenda pott ala 80k på enbart 3-4 dagar, och sen började $200/400 poppa upp någonstans 53-55k händer ish och jag instabackade typ 30k första sessionen och det kändes soso. Sen fick jag obv hitta lite comeback igår så slutar +30k på $200/400 för månaden vilket var mycket skönt. Känner mig rejält taggad på ny månad, så sjukt mycket roligare att spela när det är mycket/bra/hög action. Månaden bokad på $102k i det gröna och gått ganska bra i swaps/köp av action med skulle jag tro!

Graf nedan och mitt musikval medan jag sippar i mig mitt rödvin!



image.thumb.png.3e9ed0b49286091758bdd7ac061c63e8.png



 

Redigerad av brusig1
  • Like 13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger killerwolf2 :

riktig känslomässig berg och dalbana den där grafen också, vid 22k tassar "det här kan bli riktigt sjuuuuuk månad, one fkn time", sen vid 36k nävar - soulcrushed. men så...


Adam Burczyc - Phoenix reborn - Catawiki 

I mitt fall blir det, runt upswingen vågar jag inte kolla på grafen för jag vet att jag vinner för mycket. Notera att det max var $50/100 till den delen, så det var brutalt många inköp. Sen några dagar senare vågar jag inte kolla på grafen för jag tror jag backat för mycket

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...