Gå till innehåll

Monsterboken


GTOBåten

Recommended Posts

3 timmar sedan, säger 33sunshine :

Tycker iofs det det vore bättre för alla om båten o brusig skulle ta med sina färdigheter till någon mer värdeskapande branch än poker.

En bransch i taget! Finns ju inte så många värdeskapande branscher heller. 

Redigerad av ölkaka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger bomanlol :

tänkt på det tillräckligt många gånger nu för att det kanske behöver komma er till känna, vet inte om det spelar nån roll eller inte men jag tycker själv det är häftigt när folk kommer fram till mig och delar med sig av att de diggar, men det kanske är för att det inte händer lika ofta ? det är helt oberoende av att ni bidrog i min lilla sejourbok men  jag tror att det är viktigt att uttrycka hur häftiga jag och många andra jag pratat med lately tycker ni är.

vet att jag hade en tid för nåt åt sen där jag störde mig och ägnade tid åt att spekulera i varför, kanske också uttrycka min avsky. tror det mest var något enstaka rabiat inlägg från brusig och nåt onödigt beefande med Luna eller något men kan mkt väl varit avundsjuka som gjorde att jag inte såg helheten, sen äre  ju bara forumandet jag har erfarenhet av och då krävs det ju en del dedikation för att bilda sig en riktig uppfattning om individer omsssssss

hoppas ni vinner extremt mycket pengar för jag tycker att ni verkar såpass ylle att det kan likagärna vara erat fokus för all framtid

Tack för de snälla orden!

Brukar skämtsamt säga till nya studenter att de enda negativa man kan säga om oss är våra personligheter, uppenbarligen subjektivt och inte någonting vi styr över när det kommer till folks uppfattningar, men jag tror jag talar för oss båda då vi säger vi är stolta över vad vi erbjuder till våra elever. Avsaknaden av haters här inne som faktiskt tagit coaching av oss tycker jag också talar för det!

Sen är ju en av fördelarna att man kan säga vad man vill om galningar som Luna / TGrinder på allmäna forum som pokerspelare utan att någon kan ge en sparken eller att man blir cancelled :D 

Jag hade en diskussion med en annan spelare rätt nyligen där jag sa att jag kan räkna på en hand de pokerspelare jag inte skulle ta en middag med, där hela listan består av folk som antingen stulit utav mig eller jag förväntar mig skulle försöka mörda mig. 

Självklart blir det mer tjiv pokerspelare mellan då det går ut på att ta den andres pengar och i students hetta så finns det nog ingen som inte sagt dumheter. Jag respekterar 99% av alla pokerspelare som är framgångsrika i dagens klimat, och där ingår folk som t.ex Dennis Berglin som jag tidigare kivats med i denna dagbok till och med. 

Väl off-table och irl är jag övertygad om att jag skulle komma överens med så gott som alla. 

Lite kontroverser och grudges gör poker mer intressant, 2020 och 2021 reflekterar det mer än något tycker jag!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns inget häftigare än beefs och ibland heller inget smutsigare tycker jag och det kan jag nog inte be om ursäkt för att tycka. jag har ibland svårt för att tex kalla folk sjuk i huvet, givet beroende på kontext men alltid svårt för att sätta mig över människor, och det var väl kanske det jag upplevde då att det rörde sig om mobbning då ni var så många. jag lägger heller inget värde i hur den utsatte beter sig utan att det alltid handlar om en själv och ens egna värderingar. 

förutsätter givetvis att jag är helt ute och cyklar men för att understryka att det inte finns nån som gillar beefs mer än mig. gjorde själv allt för att starta några bland turneringspoolen på svs under misären men antingen blev chatten tillfälligt flood-avstängd(lol) eller så var folk semi på att ge gehör

classy classic ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger bomanlol :

finns inget häftigare än beefs och ibland heller inget smutsigare tycker jag och det kan jag nog inte be om ursäkt för att tycka. jag har ibland svårt för att tex kalla folk sjuk i huvet, givet beroende på kontext men alltid svårt för att sätta mig över människor, och det var väl kanske det jag upplevde då att det rörde sig om mobbning då ni var så många. jag lägger heller inget värde i hur den utsatte beter sig utan att det alltid handlar om en själv och ens egna värderingar. 

förutsätter givetvis att jag är helt ute och cyklar men för att understryka att det inte finns nån som gillar beefs mer än mig. gjorde själv allt för att starta några bland turneringspoolen på svs under misären men antingen blev chatten tillfälligt flood-avstängd(lol) eller så var folk semi på att ge gehör

classy classic ??

Håller med båten ang mer eller mindre allt. Ang hur häftiga beefs är dock, håller jag icke med boman. Tycker mest det är konstigt hur folk hittar anledningar till att bli sura och hålla en grudge och sen gör de det till graven.  Försöker inte framställa mig som någon supertrevlig person, men skulle ändå säga att jag försöker tycka om de flesta. Men vissa gör det rätt svårt då de kommer in och går till attack här trots man aldrig spelat en hand mot de på borden eller aldrig har pratat med dem ens. Känns inte direkt fair att vi ska sitta här som ett gäng telefonsupporter och bara vara artiga tillbaka, i vilket syfte liksom?

Jag påpekade det rätt nyligen i en grupp då någon midstakes-reg som postar här på forumet hade ganska så random skrivit till mig och frågat något varav han avslutade med "Förstår om du är för upptagen och inte har något incitament att svara" eller något i den stilen. Tyckte det var komiskt och delvis summerar vilket hårt klimat det är i den svenska communityn där det känns mandatory att man ska gå runt med taggarna utåt och ha beef/leta beef med alla.

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med och förstår att ni säkert får mycket provocerande bemötanden men så är det nog ganska ofta när man är en superstjärna utan att ha insett det själv, så var det för mig iaf. vill ändå avsluta med att be dig missförstå mig rätt. jag gillar godartade beefs och tror att det finns en del att hämta i godartat beefande i en värld där det mesta handlar om att hitta ev, för det är ju annars en ganska tuff, insnöad värld för ganska många tror jag. med godartat menar jag beefs med distans till situationen, sig själv, fi, livet osv, och förstå gränser för vad som är okej och inte men ändå våga försöka ligga någonstans nära den gränsen. socialt spel typ? 

tycker inte om tråkiga beefs eller beefletande eller liv med taggarna utåt och jag är inte säker på att jag vet vad beef är för nånting ens kanske har missuppfattat det helt. typ locker room-attityder vill jag ha mer av både här och överallt, men det kanske är för att jag är fattig och extremt jävla uttråkad finne, i Finland är det annorlunda tror jag!

 GLGLGLGLLGGLLGLGLLLGLGLG tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Håller med båten ang mer eller mindre allt. Ang hur häftiga beefs är dock, håller jag icke med boman. Tycker mest det är konstigt hur folk hittar anledningar till att bli sura och hålla en grudge och sen gör de det till graven.  Försöker inte framställa mig som någon supertrevlig person, men skulle ändå säga att jag försöker tycka om de flesta. Men vissa gör det rätt svårt då de kommer in och går till attack här trots man aldrig spelat en hand mot de på borden eller aldrig har pratat med dem ens. Känns inte direkt fair att vi ska sitta här som ett gäng telefonsupporter och bara vara artiga tillbaka, i vilket syfte liksom?

Jag påpekade det rätt nyligen i en grupp då någon midstakes-reg som postar här på forumet hade ganska så random skrivit till mig och frågat något varav han avslutade med "Förstår om du är för upptagen och inte har något incitament att svara" eller något i den stilen. Tyckte det var komiskt och delvis summerar vilket hårt klimat det är i den svenska communityn där det känns mandatory att man ska gå runt med taggarna utåt och ha beef/leta beef med alla.

 

Tycker om både dig och båten, jag uppfattar det som att när ni skriver, så säger ni vad ni tycker och en del verkar ha lite svårt för det. Har aldrig fattat grejen med att posta händer, och när man får kritik lacka ur. Sen är det nog många som är avundsjuka på folk som det går bra för. 

Var det inte det Zlatan skrev i sin bok? "Visslar som ut dig? -Ja så in i helvete. "då är du grym"

En fråga till dig brusig och båten, hur känns det efter en riktigt stor vinstdag, eller en riktigt stor pott som ni tar hem? Unnar ni er något? Eller ser ni det mest som att era verktyg att arbeta med blev fler? 

 

Iaf fortsätt slakta, uppskattar att läsa det ni gör:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger 33sunshine :

Tycker iofs det det vore bättre för alla om båten o brusig skulle ta med sina färdigheter till någon mer värdeskapande branch än poker.

Håller inte alls med. Det finns många exempel på "genier inom poker" som tror att bara för att man är skitbra på en sak så ska de vara lika bra på något annat (tex i affärslivet). I 9 av 10 fall slutar det med gulning, den tionde landar förvisso på månen. Ta bara alla de gånger ett pokerproffs har tyckt att det har varir en bra idé att bygga ett eget pokerrum... är det något som lyckats? Och då ska de ändå ha någon form av branschkunskap inom pokersfären. 

Skomakare, bliv vid din läst, är ett bra uttryck.

 

 

Redigerad av Ola Brandborn
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Ola Brandborn :

Håller inte alls med. Det finns många exempel på "genier inom poker" som tror att bara för att man är skitbra på en sak så ska de vara lika bra på något annat (tex i affärslivet). I 9 av 10 fall slutar det med gulning, den tionde landar förvisso på månen. Ta bara alla de gånger ett pokerproffs har tyckt att det har varir en bra idé att bygga ett eget pokerrum... är det något som lyckats? Och då ska de ändå ha någon form av branschkunskap inom pokersfären. 

Skomakare, bliv vid din läst, är ett bra uttryck.

 

 

Fattar din poäng. Och det är väldigt många faktorer som påverkar om man kommer lyckas inom ngt annat eller inte. Tror dock att de som är duktiga high stakes spelare 2021 har många kvaliteter som ökar sannolikheten att lyckas inom andra branscher. Att börja som newbie någon annanstans kan vara tufft men jag tror de har bättre koll än de flesta på hur man gör resan upp till att bli duktig när man spelat på hög nivå inom poker. 

Så jag säger inte att jag tycker de SKA byta bransch. Jag tycker bara det vore tråkigt om de tackade nej till andra möjligheter pga dolladollas. Men ah, you do you, fortsätt suga pokerns bröstmjölk tills den tar slut för annars kommer någon annan göra det ändå:)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger 33sunshine :

Fattar din poäng. Och det är väldigt många faktorer som påverkar om man kommer lyckas inom ngt annat eller inte. Tror dock att de som är duktiga high stakes spelare 2021 har många kvaliteter som ökar sannolikheten att lyckas inom andra branscher. Att börja som newbie någon annanstans kan vara tufft men jag tror de har bättre koll än de flesta på hur man gör resan upp till att bli duktig när man spelat på hög nivå inom poker. 

Så jag säger inte att jag tycker de SKA byta bransch. Jag tycker bara det vore tråkigt om de tackade nej till andra möjligheter pga dolladollas. Men ah, you do you, fortsätt suga pokerns bröstmjölk tills den tar slut för annars kommer någon annan göra det ändå:)

Pokerns bröst kan man få suga utan allt för mycket förspel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger brusig1 :

Håller med båten ang mer eller mindre allt. Ang hur häftiga beefs är dock, håller jag icke med boman. Tycker mest det är konstigt hur folk hittar anledningar till att bli sura och hålla en grudge och sen gör de det till graven.  Försöker inte framställa mig som någon supertrevlig person, men skulle ändå säga att jag försöker tycka om de flesta. Men vissa gör det rätt svårt då de kommer in och går till attack här trots man aldrig spelat en hand mot de på borden eller aldrig har pratat med dem ens. Känns inte direkt fair att vi ska sitta här som ett gäng telefonsupporter och bara vara artiga tillbaka, i vilket syfte liksom?

Jag påpekade det rätt nyligen i en grupp då någon midstakes-reg som postar här på forumet hade ganska så random skrivit till mig och frågat något varav han avslutade med "Förstår om du är för upptagen och inte har något incitament att svara" eller något i den stilen. Tyckte det var komiskt och delvis summerar vilket hårt klimat det är i den svenska communityn där det känns mandatory att man ska gå runt med taggarna utåt och ha beef/leta beef med alla.

 

Blev träffad här men tänker att man hellre går in extra ödmjukt då du uppenbarligen är en hel del över det vanliga. Inte direkt så att random streetkung kan kontakta MJ för tips om hur han vann matcher. Tyckte brandborn skrev ett bra inlägg, men tvivlar inte på att ni har hjärna och beslutsamhet för andra business.

En tutte i käften är ju som att 3beta KQo på knappen. Man bara gör det men har ingen koll på vad det egentligen leder till.

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Markus800 :

Blev träffad här men tänker att man hellre går in extra ödmjukt då du uppenbarligen är en hel del över det vanliga. Inte direkt så att random streetkung kan kontakta MJ för tips om hur han vann matcher. Tyckte brandborn skrev ett bra inlägg, men tvivlar inte på att ni har hjärna och beslutsamhet för andra business.

En tutte i käften är ju som att 3beta KQo på knappen. Man bara gör det men har ingen koll på vad det egentligen leder till.

Hah!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni legender när ni skrivit ut er från Sverige och hoppat in i Österrike och UK osv kring sjukvård? Nu med brexit kanske det ändrats men kan man få fri sjukvård som utskriven Svensk på något relativt billigt sätt?

--

Hur gäller det kring skatt också? Man behöver väl bara skriva ut sig från Sverige, sedan skaffa hyreskontrakt över ett år eller mer och "skriva in sig" så är det good to go?

 

Tack som fan ❤️

Redigerad av Bernhard1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Bernhard1 :

Hur gör ni legender när ni skrivit ut er från Sverige och hoppat in i Österrike och UK osv kring sjukvård? Nu med brexit kanske det ändrats men kan man få fri sjukvård som utskriven Svensk på något relativt billigt sätt?

--

Hur gäller det kring skatt också? Man behöver väl bara skriva ut sig från Sverige, sedan skaffa hyreskontrakt över ett år eller mer och "skriva in sig" så är det good to go?

 

Tack som fan ❤️

Båda vi har en katastrof-försäkring som bara täcker det värsta och kostar typ 1000kr i månaden eller något. Vissa saker är nog gratis genom NHS, men dunno. Har inte använt det nog för att fått en uppfattning. Försäkring är mycket dyrare iaf.

Mja, vet inte om det är så simpelt. Det finns fortfarande rätt mycket saker du behöver veta hur mycket tid du får/ska spendera i varje land. Öppna bankkonto och skaffa NIN m.m tar ändå lite tid.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2021-02-10 kl 12:00, säger tretjak :

En fråga till dig brusig och båten, hur känns det efter en riktigt stor vinstdag, eller en riktigt stor pott som ni tar hem? Unnar ni er något? Eller ser ni det mest som att era verktyg att arbeta med blev fler? 

 

 

 

Glömde svara här, tycker man blir lite semi-disträ då inköpen swingar så fort åt vardera håll. Har aldrig riktigt haft någon megaheater heller på dom högre nivåerna så det har ju hänt att man vunnit $100k eller ngt för att sedan backa bort det på 2 dagar eller ngt i den stilen... Men om jag är nöjd och på bra humör kan jag unna mig något gott till middag eller något gott att dricka.

Har haft som någon slags miniprojekt att fylla upp min bar med god sprit/alkohol jag gillar. Häromveckan unnade jag mig ett glas don julio 1942... Idag unnade jag mig lite indiskt hemkörd mat från en michellinkrog.

Spelade mot Landon Tice idag då han sökt motståndare för sitt preppande för sin $200/400 match mot Perkins. Kontaktade honom bara som någon slags coldapproach då jag aldrig pratat med honom eller något innan. Men tog för givet han skulle spela mot alla som bjöd på action då han spelade mot buttonclickr några dagar innan. Vi spelade 2st bord $10/20 och jag fick vinna ca $11k av honom innan han ragequittade efter vad jag anser var en dålig bet/syn på river för en typ 300bb pott.

Hade inte så höga förväntningar när jag gick in i matchen, han spelade ungefär som jag väntade eller eventuellt lite sämre. Inte riktigt 100 på hur jag ska uttrycka mig då jag är ganska clueless själv HU. Men han spelade typ som en riktig 6max-regg som aldrig spelat HU. Han applicerade kanske för mycket koncept från 6max-spel och han hade överlag för många och virriga sizingar. Upplevde att han vakuum-sizeade väldigt mycket och att han hade en ganska så dålig uppfattning av hur mycket värde han skulle ta med sina marginella händer. Tror han kommer få svårt att vinna för 9bb/100, men finns en del argument för att perkins lär punta också.

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratispengar för dig å lira han:) Landon känns inte stekhet från de jag sett på twitch men tror ändå han löser det då Perkins garanterat kommer punta. Samt att han själv kommer utvecklas i rekordfart med gubbarna han har runt sig å timmarna han så passionerat stoppar in. Blir intressant.

 

Impad av Stefan även om han av tassarna att döma def sprungit hetare i början känns de som han edgar. Ruskigt rolig battle hursom. 
  

Känns som Berri börjar bli NLoxe på riktigt nu? Någon som har koll på resultaten mot makeboi? 

Sen vill man ta pokern seriöst för några år framåt och kliva upp i nivå har jag svårt att se bättre alternativ än att joina ert stall för en stund. Detta sagt enbart från att ha lirat mot spelare innan under och efter de varit hos er. All cred till det jobb ni gjort!

 

Redigerad av tordi
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger tordi :

Gratispengar för dig å lira han:) Landon känns inte stekhet från de jag sett på twitch men tror ändå han löser det då Perkins garanterat kommer punta. Samt att han själv kommer utvecklas i rekordfart med gubbarna han har runt sig å timmarna han så passionerat stoppar in. Blir intressant.

 

Impad av Stefan även om han av tassarna att döma def sprungit hetare i början känns de som han edgar. Ruskigt rolig battle hursom. 
  

Känns som Berri börjar bli NLoxe på riktigt nu? Någon som har koll på resultaten mot makeboi? 

Sen vill man ta pokern seriöst för några år framåt och kliva upp i nivå har jag svårt att se bättre alternativ än att joina ert stall för en stund. Detta sagt enbart från att ha lirat mot spelare innan under och efter de varit hos er. All cred till det jobb ni gjort!

 

Ja det kändes definitivt som en hög ev-spot. Vet inte ens vilka gubbar han har i sitt team? Dunno en del av mig tänker att perkins hatar pengar och förlorar 100% av alla bets han gör asfaik. Men han måste vara lite revansch-sugen mtp magplasket med dnegs och han förlorade ändå rätt mycket pengar på det. För att inte tala om hur pinsamt det måste vara att förlora mot någon när du blir spottad 9bb/100. Perkins borde också spontant ha bättre kontakter/tillgång till någon hu-boss. Det som talar emot Landon är att för att vinna 9bb/100 + mot någon får du antingen spela extremt bra eller så får din motståndare vara sjukt dålig. Han gjorde definitivt en del "stora" misstag mot mig som definitivt skulle kunna kosta han challengen om han gör så många på en och samma session. För att inte tala om psyket och swingsen, han har nog mest troligt aldrig spelat över $25/50 och om han har gjort det pratar vi antagligen hundratals händer. Överlag tycker jag generellt unga/oerfarna spelare tenderar att kunna visa att de har brist på erfarenhet/rutin hur duktiga de än är. Jag tycker tbh perkins har blivit rätt mycket bättre också när han spelar a-game i vart fall.

Tycker du underskattar stefan, vi pratar ändå om den största vinnaren i bbs på highstakes senaste åren som är 100% besatt av poker. Känns som han gynnas av att vara "underdog" här med.

Tack för det fetstilta med! Kul att höra från dig då du både är en av de svenskarna som vunnit mest på mid/high senaste åren och antagligen den som spelat mest mot våra elever genom åren!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger GTOBåten :

Bra hybris på kiddo men man ska inte betta på någon med målet att dö med 0.

Ja har man gjort hans resa och börjat bli något, sen binkar första liveturren man kör så får man nog en del hybris. 

Men som hans senaste tweet, 2 år sedan körde han 25NL på stake. Även om hans mentala game är bättre än många i den åldern så känns detta som lite väl mycket att börja köra 200-400 dollares liksom.. huvudet kan ju mycket väl brista. 

 Sen tycker jag att ska man köra en HU4Rollz så ska man väl ändå punga upp det själv. Har han ens 10% i detta? Måste ju vara absoluta max isåfall. Det tar ju bort det roliga i det om det inte finns någon risk, man vill ju se blod. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger sockerbeta :

Ja har man gjort hans resa och börjat bli något, sen binkar första liveturren man kör så får man nog en del hybris. 

Men som hans senaste tweet, 2 år sedan körde han 25NL på stake. Även om hans mentala game är bättre än många i den åldern så känns detta som lite väl mycket att börja köra 200-400 dollares liksom.. huvudet kan ju mycket väl brista. 

 Sen tycker jag att ska man köra en HU4Rollz så ska man väl ändå punga upp det själv. Har han ens 10% i detta? Måste ju vara absoluta max isåfall. Det tar ju bort det roliga i det om det inte finns någon risk, man vill ju se blod. 

Ja håller med om allt, hade jag varit Perkins skulle jag krävt att han spelade 100% på egen deg, sen kan folk x-booka på sidan.

Jag såg bara ett gäng nävar jag fick av Brusig och t.o.m en dinosaurie som jag kunde se att han inte spelade särskilt bra. 

Kiddo vs Negranu utan handikapp hade kunnat vara en intressantare matchning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...