Gå till innehåll

200bb inköp


Fenderbender

Recommended Posts

Tjena PF!

Har funderat lite över  200bb inköp på nivå /1.

Många sämre spelare sitter 200bb djupt men jag köper ofta in för 100bbs vilket skadar min WR såklart! Men vill bygga upp rullen först.

Med tanke på motståndet: ska jag ändra något i mitt game när jag sitter 200bb djupt mot antingen överaggressiva spelare eller superpassiva?

Tycker överhuvudtaget att det är lite knepigt att spela djupt! Om  jag tex har vunnit ett inköp och sitter djupt mot FI med tex QQ+ på en bra bräda för 3 gator,  bör jag ändå size:a mina betts för att få in pengarna som jag hade gjort med 100 bbs? 

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, bra frågor! 

Jag är inte super bra på 200bb spel men jag brukar försöka setminea och spela händer med mer implied odds(de går upp i värde ju djupare du är) typ som t9s ,98s,a5s etc.  Jag brukar också börja bluffa o typ överbetta mina A färg blockers(kan vara onödigt på låga nivåer).

Preflop: Så kan du ju flata mer 3bets, blir bättre att flata 4bets från aggro-spelare. Sen så brukar jag inte 5betta nåt för jag tycker det blir svårt att balansera undantaget är väl om det är en fisk som verkar vilja få in det lätt pre. Sizear också större på min RFI 3bet 4b osv

På den nivån du lirar du så är nog bara viktiga bara att inte stacka av för light. T.ex om du har färg med 76s på 925 i en 3b pot så får du vara försökte med att check raisa o gå 3 gator för 200bb då fi kan ha högre färger. 

Förlåt ifall det blev otydligt. Sitter på bussen o skirver det första som ploppar upp i huvet om 200bb spel :)

Btw 200bb spel är nog svårare för de flesta då det inte är lika löst och studerat  som 100bb.

Redigerad av ölkaka
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger ölkaka :

Hej, bra frågor! 

Jag är inte super bra på 200bb spel men jag brukar försöka setminea och spela händer med mer implied odds(de går upp i värde ju djupare du är) typ som t9s ,98s,a5s etc.  Jag brukar också börja bluffa o typ överbetta mina A färg blockers(kan vara onödigt på låga nivåer).

Preflop: Så kan du ju flata mer 3bets, blir bättre att flata 4bets från aggro-spelare. Sen så brukar jag inte 5betta nåt för jag tycker det blir svårt att balansera undantaget är väl om det är en fisk som verkar vilja få in det lätt pre. 

På den nivån du lirar du så är nog bara viktiga bara att inte stacka av för light. T.ex om du har färg med 76s på 925 i en 3b pot så får du vara försökte med att check raisa o gå 3 gator för 200bb då fi kan ha högre färger. 

Förlåt ifall det blev otydligt. Sitter på bussen o skirver det första som ploppar upp i huvet om 200bb spel :)

Håller med i allt.

Jag tycker att den mest väsentliga skillnaden mellan bra och dåliga spelare är deras skills att spela på floppen, läsa floppen (och övriga gator), sätta sina motståndare på ranges/kort och räkna odds. Vilken idiot som helst vet att har du AA pre så vill du få in så mycket som möjligt, det kan även skitkassa spelare.

  • Thanks 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...