Gå till innehåll

PLO med Jinti


Jinti91

Recommended Posts

38 minuter sedan, säger Masterthejun :

Jo har nyss börjat efter ett långt uppehåll, fått tag i PLO mastermind och Upswing PLO kursen :) , ska försöka smälta materialet och avancera några nivåer.. Nickar MasterElin och lirar 0,5/1 svs just nu :)

Jag vill slå ett slag för quizzen på PLO Mastermind. Väldigt bra bang for buck när det kommer till hur lite energi man behöver lägga ned för att lära sig saker. Jag är inte mycket för videosen och tyckte Upswing-kursen fokuserade på lite fel grejor. 

De enda videosen jag kollar på är Richard Grykos på RIO. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det håller jag med om :) inte kört så mycket på upswing versionen än, då dom behandlar lite för höga nivåer än där jag är nu, men hoppas att man längre fram kan plocka ett par st bra koncept att ta med sig även där :) 

Videos på Mastermind är som du säger rätt tråkiga och känns som att man är tillbaks i skolan


Vad tycker du Richard Grykos gör annorlunda än andra instruktörer?


MVH 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

DB var det ja!

Har varit helt sprängd med megamycket jobb och flyttfixande i februari och lär inte bli så värst annorlunda i mars.
Ser fram emot att landa i nya lägenheten nästa månad så att man kan få lite mer struktur på livet och mer tid över till exempelvis pokerus. 
Jag plussade några BI under februari men ligger långt ifrån mitt mål med /4 till april, så reviderar målsättningen och siktar på det till 2021-07-01 istället!
Då har jag haft några månader på mig, säkert fått in mer plugg mm och hittat till lite mer struktur i vardagen. 
Ska försöka pilla in lite händer under mars så att man har något litet att skriva om i april. Vi snakkes!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Tänkte köra en update nu när jag ser att Zanka har satt fart på forumet igen, kul! 

 

08-31 blev datumet istället för att kunna kliva upp till /4 vilket jag är superglad över sett till den klena volym jag spelar. Kul att vara tillbaka där jag inte varit på en massa år. Har lyckats plugga mig upp till en nivå av lir där min slentrian ändå känns skaplig nog att kunna slå motståndet för det mesta.  

Reviderade mina årsmål för att göra dom mer greppbara på kort sikt. Målet landade i att nå /4 och därefter inleda nästa etapp, så nu och framåt så kommer jag plocka ut 50% av vinsterna och placera i hållbara fonder/aktier med syftet att:

- Skapa ett långsiktigt sparande av något som genererats av min hobby

- Försöka göra deg på det för att inspirera fler att investera sina pengar i saker som gör världen bättre 

 

Relaterat till det så har jag precis börjat på mitt absoluta drömjobb där jag hjälper företag att beräkna hela sitt CO2 för att sedan sätta en plan mot 2050-målen. Bättre ROI på tiden investerad där med så pokern får nog inte mycket mer fokus än strölir här och där och kanske på vägen till och från jobbet på mobilen. 

Uppdaterar i alla fall till slutet av månaden med resultat och vart pengarna placeras! 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Passar på att uppdatera och jinxa mig själv redan nu, men då finns det åtminstone dokumenterat. 

Spelat en del denna månad men typ 90% på mobilen till och från jobbet, något som gått väldigt fint. Ökat rullen 50% denna månad och kommer ta något välplanerat skott på /10 innan det är dags att casha ut 50% av vinsten. Jättekul med så pass bra resultat på den minimala volym jag fått till, så ska bli kul att se hur det kommer gå framåt med. 10k har länge varit någon sorts milstolpe jag siktat på, nästa milstolpe är 50k för att kunna veva /10 mer regelbundet. Räknar med att stöta på patrull där, men är värdet likt /4+/5 där så kommer det nog gå superfine :)

Screenshot_20210928-151049~2.png

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Äntligen rullad för /10! Har haft som mål att kunna lira /10 i jag vet inte hur många år. 
Jag har några få enstaka skott av /10 i bagaget sedan tidigare men har då tyckt nivån känts svår.
Idag känner jag mig egentligen inte särskilt bekymrad av nivån på spelet (kanske missvisande att uttala sig precis efter insättningsgränsen tagits bort) men tror det säger mer om vilken låg fundamental nivå jag själv spelat på under alla mina tidigare år innan jag faktiskt lagt energi på att studera. 
 

Så innan jag satt några andra mål så lär jag köra på att casha ut 50% av månadsvinsterna (varit på paus till förmån för rullebyggande) för att fortsätta investera i hållbara och gröna fonder/aktier!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Tjenahej PF!

Jag har varit sämst på att uppdatera och ännu sämre på att ta action på mina planer, så jag tänkte sätta en struktur jag commitar mot och håller mig själv accountable genom att slänga mig själv framför bussen och hänga ut mig själv inför er som läser här så att saker och ting faktiskt tas action på.

Idag känner jag för första gången att poker inte ständigt behöver ligga som en backupplan som jag borde investera mer tid i för att säkra och dryga ut månadskassan, utan känner helt att jag bara kan spela poker för att det utöver träning är min favorithobby. Hobbyn vill jag likt mitt arbete dock kombinera med något som gör världen bättre och har på det senaste fått upp ögonen för filosofin "effective altruism" (samma filosofi som ligger till grund för pokerinitiativet REG, raising for effective giving, som säkert många sett och där bland annat Martin Jacobson är väldigt aktiv https://reg-charity.org/) och känner att det delar exakt min livsfilosofi och ger mig själv mycket mening till allt jag gör.
Framåt vill jag fortsätta att bemöta poker som just en hobby jag utövar endast för att jag tycker det är så förbaskat kul och kommer investera 10 min+ på studier varje dag innan jag sätter mig och lirar för att också säkerställa ständig utveckling.

Jag är också så sjukt glad och tacksam över att kunna lira PLO /10 på SVS som varit en dröm sedan långt tillbaka och även om det swingat väldigt ordentligt (atm rekordbackmånad även om det bara handlar egentligen några få BI på /10) så känner jag mig trygg i att jag slår nivån men har såklart väldigt mycket att jobba på som jag ser fram emot att utveckla.

Min setup framåt kommer vara att utvecklas och grinda på och varje plusmånad kommer 25% cashas ut och där fördelningen kommer vara att 12,5% investeras grönt, men kanske inte allra mest effektivt, i "Trine" (admin hojta om jag ska plocka bort namn) samt 12,5% mot olika EA-projekt jag mer än gärna delar månadsvis.

På detta vis känner jag största möjliga pepp i att ta vara på min hobby, göra något kul av det och kanske lyckas inspirera någon annan att haka på liknande initiativ.

Allt gott!

// Jinti
 

  • Like 10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Tjenahej! 
 

Jag och min numera fästmö är sugna på att inte trängas med två energiknippen till katter på ~45kvm. Målet är istället att köpa ett kedjehus/radhus i ett mer naturnära område 30-40m från centrala Stockholm vi hittat och gillar skarpt som vi känner att vi kan bo ett bra tag.

Det som saknas är degen för att kunna genomföra det, så hade tänkt hålla mig själv accountable för att göra vad jag kan för att skrapa ihop just det. Bröllop sparas det till också så dags att hoppa på grinden.

Jag kommer eventuellt att rapportera resultat från min main hustle (hållbarhetssäljare) men även grinden. Grinden har gått mer eller mindre B/E ett bra tag, men har investerat i lite träningsmaterial, så på grindsidan är syftet att se till att jag jobbar på att långsiktigt utvecklas och fokuserar på att spela rätt hellre än slarvigt. Kanske varvar lite live någon gång i månaden med för variation.

Eftersom att gapet är så pass stort för ROI på investerad tid jobb>pokerus så kommer grinden inte vara huvudfokus, men kan jag se till att utvecklas och bli mer consistent så kommer det kännas värt det. Bra att ha en hobby utöver jobb med såklart.

Utöver detta så ska jag fortsätta träna 4-5 dagar/v då jag har privilegiet att kunna träna innan jobb/på lunch. 

Lär uppdatera typ varje månadsslut med en recap med resultat och reflektioner från månaden. 
Det liras primärt /5 PLO på SvS men lär slänga in ett nätverk till framåt.

 

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Postad (redigerade)

Månadsuppdatering för juni:

Skriver ironiskt nog denna update med pantpåse i handen när jag bokar en av mina troligtvis sämsta pokermånader to date.

Satte in deg på en €-sida och spelade på något annat än SVS för första gången på minst 5 år. Också första rullen jag någonsin gulat, då dessa €500 rök efter ~3v. Spelade €50 primärt och sprang delvis kasst som fan men heller inte alls imponerad av mitt eget spel. 
På SVS -685:-, men så kass trafik där på annat än senare kvällar så lär bli allt mindre lir där. 

Missade också 40% extra commission med 1% på jobbet och tappade ett avtal på håret som också hade gett mig 200% mer i commission än det jag landade på. Tilten från det dåliga liret och springet gjorde att jag sprang och gömde mig bakom Diablo 4 (satans kul spel, men springer lätt mycket tid där). 
Så överlag missnöjd med min insats och hur jag bemött motgångarna. 


Det jag gör annorlunda för nästa månad och kvartal är att se till att göra mina sämre vanor mer uninviting och bättre vanor mer inviting och lättillgängliga, med inspiration från ”Atomic Habits”  som jag kan rekommendera starkt till alla. Jag ska se till att ha löst IRL-tasks först och ha åtminstone öppnat studiedokument/studiematerial innan jag sedan först känner om jag ska grinda eller slöspela D4.
Till jobbet ska jag bli bättre på att allokera tid och sätta timer för tasks med högre ROI än lättare tasks.

Resultat

Pokerus Juni: -€500, -685SEK

Jobb Q2:  +€4.500

 

Pantkvittot gick till pengar i handen och jag ger mig fan på att se till att göra ett bättre Q3 och pokermånad så att det sen kan gå till välgörenhet istället :)

Redigerad av Jinti91
  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Månadsupdate för Juli:

Jäkligt nöjd överlag. Resultatet är jag såklart glad över sett till den ganska modesta volymen jag fått in trots semester i 3v, men framförallt för de steg jag tagit i rätt riktning sett till studierna. 

Känner mig bra mycket tryggare PF, men ju mer jag studerar desto mer märker jag att jag ännu är totalt off postflop i många spots😂

En av de största långsiktiga vinsterna är att jag lyckats komma till den punkt att studier känns kul (även om det brukar gå 10m åt gången typ) och att poker känns roligare än att slöspela ps5. Har också hjälpt mycket att ha en gammal duktig polare att bolla med som varit sjukt hjälpsam, övertygad till att stor del av motivationen hämtats från det. 

Under semestern pillade jag ihop lite mål och en gap-plan för dessa med fokus på sånt jag kan kontrollera istället för endast resultat. Det mesta av det, lämnat ute en del, ser ut som nedan:

 

Start

Datum - 2023.08.01

Rulle - 19.286:- + €1.086 = 31.866:-

Stakes - PLO50 / PLO25

 

Mål

Datum - 2023.12.31

Rulle - 50.000:-

Stakes - PLO100 / PLO50

 

Gap:

Rulle som saknas - 18.134:-

Tid för mål - 152 dagar

 

Etapper:

0% PLO100 skott under 40.000:-

Fåtal skott PLO100 100bb vid 40.000:-

Gå upp till PLO100 vid 50.000:-

 

Risker

  • Kommer aldrig prioriteras över jobb och privat
  • Tid för volym
  • Sömn för fokus

 

Möjligheter

  • Stor vilja att spela för att utvecklas till skillnad mot tidigare
  • Polare att bolla med
  • Möjlighet att lira €-site på morgonen på tuben och inte bara på hemvägen 
  • Äntligen lyckats prioritera pokern över andra tidskrävande hobbys

 

Aktiviteter för att nå målen

  • Dela händer/frågor, minst 3st/vecka > Jag kommer inte ta mig lika snabbt fram på egen hand och har en kompis som är schysst nog att lägga tid på att hjälpa mig.
  • Inte åka Voi på morgonen > Gör så att jag tar mig tiden till att studera såväl poker som jobb i åtminstone 15m, samt att jag tassar fler steg.
  • Säkerställ att jag ger mig bästa förutsättningar när jag väl spelar > Städa, matplanera, fråga mig själv om det är rätt timing att sätta sig (jobb att fixa, är jag för trött osv) för att undvika att tilta. Om trött och vill lira, spela max 3 bord, helst 2st eller inte alls och kanske plugga istället.
  • Sätta månadsmål och targets för studier > Ha strukturerad koll på min progress och vad jag behöver jobba på.

 

Mål för Augusti

  • Högst fokus på att fortsätta studera PF, bli tryggare där innan gå vidare med post
  • Inte åka Voi på morgonen för att skapa förutsättningar att tassa och plugga/lira på morgonen
  • Lira så mycket jag förmår utan att det tar stryk på IRL/jobb

 

Resultat Juli:

SvS -1.086:-

€-site +€650

Total: +6.443:-

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Månadsupdate var det ja!

Augusti slutar +424:-. 

Resultatet känns som en dålig reflektion av vilket jävla yrväder augusti var 😂

Efter att precis ha bokat min rekordbackmånad rivstartade jag med att boka min största backdag med ca -5.000:-. 
Detta följdes av en dags tilt och sedan tillbaka på’t igen. Från lägstapunkten hittade jag rush deluxe och hittade ~11k på ca en vecka och allt jag rörde vid blev till gröna sessions. Var bombsäker att jag skulle ta mig till första steget upp på min årschallenge med ~2BI kvar till 40k rulle men kände allt mer att mitt minuset var off när jag hade sånt fokus på resultatet och inte lika mycket på inputen. Därefter dalade resultatet sakta men säkert, följt av tilten i hur inkonsekvent min kvalitet i litet varit och med det också självkänsla/förtroende i grinden. 
Kombinationen av den känslan och att jobbet dragit igång som satiken efter semestern och inte ser ut att lugna ner sig så har grinden blivit närmre helt bortprioriterad och varje gång jag öppnar upp klienten så kliver jag efter typ 5m för att priset av dåliga sessions inte känns värd energin. 

Däremot så har jag plockat upp en ljudbok vid namn ”Blackbox thinking” som jag hade rekommenderat alla pokerusgrinders att läsa/lyssna på, med kontentan att vara öppen med misslyckande ger möjligheter till utveckling än att se misslyckanden som final. Lite hyckleri sett till min approach till Septembergrinden men tar mig igenom boken och återkommer.

Kör hårt alla så hoppas jag komma igång med September och studierna mer inom kort! 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, säger Jinti91 :

Månadsupdate var det ja!

Augusti slutar +424:-. 

Resultatet känns som en dålig reflektion av vilket jävla yrväder augusti var 😂

Efter att precis ha bokat min rekordbackmånad rivstartade jag med att boka min största backdag med ca -5.000:-. 
Detta följdes av en dags tilt och sedan tillbaka på’t igen. Från lägstapunkten hittade jag rush deluxe och hittade ~11k på ca en vecka och allt jag rörde vid blev till gröna sessions. Var bombsäker att jag skulle ta mig till första steget upp på min årschallenge med ~2BI kvar till 40k rulle men kände allt mer att mitt minuset var off när jag hade sånt fokus på resultatet och inte lika mycket på inputen. Därefter dalade resultatet sakta men säkert, följt av tilten i hur inkonsekvent min kvalitet i litet varit och med det också självkänsla/förtroende i grinden. 
Kombinationen av den känslan och att jobbet dragit igång som satiken efter semestern och inte ser ut att lugna ner sig så har grinden blivit närmre helt bortprioriterad och varje gång jag öppnar upp klienten så kliver jag efter typ 5m för att priset av dåliga sessions inte känns värd energin. 

Däremot så har jag plockat upp en ljudbok vid namn ”Blackbox thinking” som jag hade rekommenderat alla pokerusgrinders att läsa/lyssna på, med kontentan att vara öppen med misslyckande ger möjligheter till utveckling än att se misslyckanden som final. Lite hyckleri sett till min approach till Septembergrinden men tar mig igenom boken och återkommer.

Kör hårt alla så hoppas jag komma igång med September och studierna mer inom kort! 

Härligt! Är det du och KlonkSteve som håller svs lobbyn nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Månadsupdate för September:

Två månader in på min challenge och allt vad struktur heter har kastats genom fönstret sedan en tid tillbaka 😂 Så fortsätter mest att uppdatera för att det blir kul att blicka tillbaka på. Hur som så har det inte blivit mycket lir alls i September, var väl egentligen mest lite i början av månaden och en del efter löning. Tiden däremellan prövade jag att öppna upp bord bara för att känna total olust och stänga ner efter ett varv.

För att hitta någon slags glädje till spelet igen så prövade jag att köra lite 50bb PLO100 efter löning och sprungit fint och bokar månaden +4703:- och rullen runt 38.000:-. Så vid 40k så lär det bli mer 100bb, eller om jag fortsätter med 50bb på /1 och slänger in /2 nån gång ibland. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

En arbetsfri sopregs grindresa mellan jobb.

Strax innan jul blev jag för första gången i mitt liv varslad, pga nedskärningar, men känner att det kommer kunna komma mycket positivt från det. Schyssta villkor mitt i allt så har fullt betalt fram till slutet av mars så länge jag inte börjar ett nytt jobb innan 03.20. Jobb är jag inte det minsta bekymrad med att det kommer lösa sig till dess.

Men detta gör att jag i vuxen ålder helt plötsligt har ett lov á 3 månader som jag gärna ser till att ta vara på.

Poker
Faktum är att jag på senaste år känt mig som en riktigt sopig föredetting till reg och levt på gamla meriter och strugglat massvis med entitlement tilt och inte jobbat på spelet så som jag behövt. Likaså när jag pluggat litegrann och börjat implementera koncepten i mitt spel att jag direkt känt mig entitled till att automatiskt krossa och börja tilta när det inte blivit så. Kommer inte sätta några resultatmål alls eftersom jag bara vill kontrollera det jag faktiskt har möjlighet att kontrollera över detta ganska korta tidsspannet:

  • Studera (inte spela) på morgonen med anledning av det som nämns lite längre ned.
  • Försöka få in en session eftermiddag och en session kväll.
  • Spela INTE när jag är för trött.
  • Strikt BRM, inget lall med 50bb på €100 innan jag har rulle för 100bb €100

Checkar in på nya året med 22.886:- i rullen så får se vart detta äventyret slutar.
Börjar på PLO€50/500SEK och går upp vid 40k, ner vid 20k.


IRL

  • Hitta nytt impactjobb jag trivs med, högt fokus starten av ledigheten.
  • Skaffa oss en elbil.

Övrigt

  • Fortsätta träna minst varannan dag, precis satt igång ett Calisthenicsprogram jag kör utomhus på morgnarna som är en jäkligt skön anledning att komma ut samt få lite space från min älskade katt som har crackhead energy mellan 07-11 vilket gör det lätt svårt att fokusera på egentligen någonting alls den tiden.
  • Välj bort PS5 mot piano, ska köra någon grundkurs online eller liknande.
  • Spela ut Final Fantasy VII till PS1 vilket jag velat göra i typ 17 år men inte tagit mig tiden till.
  • Ta mig tid att faktiskt träffa folk jag velat hänga med som annars lätt bortprioriterats pga mycket jobb och being introvert. 
  • Inte missa en enda Aston Villa-match, helvetes jävla underverk Unai Emery gjort med ett strugglande lag och efter 26 års misär som supporter ser man mycket ljus i tunneln!


Funderar på att uppdatera veckovis och framförallt med fokus på förbättringar jag gjort i mitt spel och lite IRL-framsteg.

Ha en bra start på 2024 alla! 🥳

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...