Gå till innehåll

lowstakestjomme med hybris som jagar bonusar och förhoppningsvis biobiljetter

killerwolf2

Även fast de varit en del gnäll generellt, både mot party och stars de senaste åren. Mestadels kring rake frågan. Så är de ju utan tvekan de två sidorna som iallafall försöker ge "fair games"  med att banna bots,  är på gränsen överdrivet hårda när de kommer till grimming. Anmält massor med konton HU på party och har alltid fått respons + återbetalning om ja backat. 

• Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger HwardShore :

Även fast de varit en del gnäll generellt, både mot party och stars de senaste åren. Mestadels kring rake frågan. Så är de ju utan tvekan de två sidorna som iallafall försöker ge "fair games"  med att banna bots,  är på gränsen överdrivet hårda när de kommer till grimming. Anmält massor med konton HU på party och har alltid fått respons + återbetalning om ja backat. 

Hur exploaterar man att det är en bot?

Länk till kommentar

3 timmar sedan, säger BennyGuldfot :

Hur exploaterar man att det är en bot?

Nu hänger ja inte riktigt med. Hur man utnyttjar att de är en bot ? 

Är ju inte direkt så att de finns en universell bot,  Är ju ofta olika bot-ligor med stilar.  Eller mena du att man kan frirulla lite genom att spela vs bots och anmäla i förhoppning om att få såsen tillbaka vid eventuell förlust. (hängde inte riktigt med på vad du menade att exploatera just att de är en bot.... 

Länk till kommentar

8 minuter sedan, säger HwardShore :

Nu hänger ja inte riktigt med. Hur man utnyttjar att de är en bot ? 

Är ju inte direkt så att de finns en universell bot,  Är ju ofta olika bot-ligor med stilar.  Eller mena du att man kan frirulla lite genom att spela vs bots och anmäla i förhoppning om att få såsen tillbaka vid eventuell förlust. (hängde inte riktigt med på vad du menade att exploatera just att de är en bot.... 

Han kanske menade hur man märker att det är en bot man spelar mot? Är där några genrella tell signs?

Länk till kommentar

jahapp, nu vare nån som calla ut en svensk och ett gäng hs-finnar som cashgame botlords. Nu åkte popcornen fram kan jag säga, dels känner jag några hs-finnar som fått mycket spö online på senaste och finska hu-scenen är ju inte SÅÅÅ stor och dels har jag dropat över $30k hu till en finne som inte ingår i den gemenskapen.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar

41 minuter sedan, säger killerwolf2 :

jahapp, nu vare nån som calla ut en svensk och ett gäng hs-finnar som cashgame botlords. Nu åkte popcornen fram kan jag säga, dels känner jag några hs-finnar som fått mycket spö online på senaste och finska hu-scenen är ju inte SÅÅÅ stor och dels har jag dropat över $30k hu till en finne som inte ingår i den gemenskapen.

Herre, hur kan du ens tro på något sånt. Det är något troll med 3 kommentarer. .. Finns noll sanning ang det han säger och skulle bli väldigt förvånad om det fanns någon hu-spelare på stars som hade någon form av software.

Länk till kommentar

är så random och specifikt på samma gång. Varför något troll går på bajskorven av alla personer, eller gruppa honom med finnar liksom i en tråd som handlar om xrab. Visst, kan vara någon som är kinkig som fan för <reasons> och bara vill se världen brinna.

Hursomhaver, ?

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar

På fundamentala sidan, below. Filbfilb på twitter om ni vill följa, riktig endboss.

The Miners Bottom (https://www.tradingview.com/chart/BTCUSD/OqGeRQDH-The-Economics-of-the-Bitcoin-Cycles/received some decent attention on crypto twitter after Cole Garner kindly reviewed some of my work shared in the last newsletter.  One question I keep getting asked is how you know what the bottom should be.  Well the answer is that back in 2018 I used an index shared and then just applied an 80/20 rule on the basis that china does most production and it turned out to be accurate to within a $50 or something.  Anyway, I’m a simple guy and figured it would be double this post having and so this should be the bottom that miners will protect / target. 

What do I mean by that?  Well as I mentioned in the initial analysis I am of the belief that the miners are likely to act logically within the rules of the game.

They have bought their equipment and will have modelled the number of bitcoins that will be getting produced by the equipment when they do their investment decision making.  While the price has been up at $14k; anything above what will be the new cost of production after the halving is a selling opportunity – they can short into the futures market future production and therefore lock in profit today for coins that are committed to be produced tomorrow.  They will continue to do this until price reaches their new cost of future production, by which point they will not have any incentive to sell below future cost of production… Makes sense right?

At current production levels we are producing blocks every 10 minutes.  This results in 75BTC an hour being dumped, or 1800 a day, 12600 a week.  At $8k this is around $100 million a week getting dumped on the market.  Let’s say I’m right about the hedging of future production – this implies that not only do we have the $100mil a week being dumped, we also have future production being dumped which is worth $50 million for each weeks’ worth hedged output.  Annual production Is about 650k coins at the moment – next year 325k. 

So what does that mean?  Well assuming demand remains constant (this is obviously the other major moving part), a large amount of selling pressure tomorrow has already taken place. This is really bullish for bitcoin going into next year – miners will stop selling future production as they are disincentivised to do so, which should see the price kick back to the upside.  

Now don’t forget that if we assume demand just stays constant with what it is now, we will see that when they return to selling, they will do so with half the amount of coins they used to previously, meaning that price must rise.  As prices rise, I think the miners will most likely just dump what they need to maintain profitability and hang on to the rest and ride the wave up, contributing to the pump.  It’s just a theory but it’s exactly what I think is happening and why we see this cyclical behaviour of boom bust around halving sates.  

So was my simple theory about $6400 about being the bottom correct?  Cointelegraph interviewed Bitcoin mining entrepreneur Amir Ness who operated Mine-A-Block o-mining facility in Irkutsk, Siberia, which benefits from electricity costs of just 0.055c per kWh. He answered that even at 0.055c per kWh, Bitcoin Price would need to stay above $6,500 to avoid mining at a loss. So there you have it!!

So do we have to go to the Miner’s Bottom? – no, the 12 month forecast of the bottom being in could stay in place, but the requirement if you believe the above, is that demand can absorb the additional selling pressure better than it has been doing recently.  As it currently stands, there is no overwhelming evidence that this is occurring other than there being some big whales buying up large stacks of coins.  While this is bullish, it’s not been enough so far to indicate that demand is going to outweigh supply at the $8k level. 

På TA-sidan.

50WMA närmar sig 100WMA underifrån och är påväg att bryta upp över den. Senast detta hände var Maj 2016. Just nu 202$ skillnad. Ge det någon vecka sen är vi över. Moon mission på G.
4ab50bc73dd217930fb7ec71a5ceada8.png

Hopium enough?

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
31 minuter sedan, säger killerwolf2 :

alltså btc rädda mig

redan $30k under ev denna månad. $150k under sen i juni. HUR KAN DET PÅGÅ MÅNAD EFTER MÅNAD? spelar ju inte ens stort ?

Kämpa på, du som spelat så länge känner ju till varians väl. Vilka stakes spelar du?

Länk till kommentar