Gå till innehåll

lowstakestjomme med hybris som jagar bonusar och förhoppningsvis biobiljetter


killerwolf2

Recommended Posts

Tjena, gubbe här på 35 snurr runt solen som har spelat Poker i 100 år. Öppnar min första PF-dagbok som en liten plats för mig att reppa baller. Kommer handla mindre om poker här, och mer om mat och dryck(well, öl och lite whisky) som jag känner är mer av intresse nu för tiden och även resor till en viss del även om det inte blir lika mycket av den varan som jag skulle vilja. Håller på i skrivande stund med att packa för att sticka till Kanada, så om det finns något som helst intresse för dagboken så kommer det komma lite rullande uppdateringar därifrån.

 

Kan ta en liten AMAA nu till att börja med så har ni frågor så skriv! sjukt  tråkigt om det inga alls kommer. :$

  • Like 4
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, säger boman :

Var du full igår kväll?

Nix, har barnen den här veckan så blir en unna-sig-öl när dem somnat för kvällen. Men såg många dubbel-berusade av solen och  öl i hand passera mina fönster på gångstigen påväg mot ängsen . De gånger vi utbytte blickar så pangades mentala high-fives fram och tillbaka förstås.

Liknande det som brukar hända  när jag står och grillar på uteplatsen  med en öl i näven och nån pappa kommer och skjuter på barnvagnen. Alltid lika härligt med sommar. ☺️ 

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger Azulon :

Vad spelar du för games?

Hur är det att leva på poker som förälder?

Vilken är favoritbärsen?

Hur ser du på onlinepokerns framtid?
 

1. Cliffs: 5bb/25bb/spins/hypers/cap. Bara shortstack-varianter. Jag har en viss ordning jag prioriterar mina games, först och främst sitter jag 5bb-borden på 10/20 - 25/50 på Winamax, och är det slött med games så händer det att jag sitter 5bb-borden 5/10 och 3/6 också mer än vad jag "måste", vilket är då jag ser det blir tight annars nå nog miles för månaden för att bibehålla Red Diamond och cleara andra bonusen som är på 350k miles/mån). Har jag inga games som rullar ändå så kanske jag öppnar och kollar och ser vilka som sitter och väntar på regular borden, och är det någon av dom som väljer att spela ibland trots att jag sitter med 25bb upptag så kollar jag om herrn är sugen, vill han inte lämnar jag bordet. Känner mig nog som en råtta som det är när jag kommer där och sitter hu med miniupptaget på ett vanligt bord så vill inte forcera action vanligtvis(undantag finns, dem som alltid grimmar en då de hälsar på @ 5bb borden osv)då vissa gladeligen ändå spelar för att ha något att göra. Spins eller även kallat expressos på Winamax är näst i tur för att hålla mig på samma site, älskar fan siten. Påminner om microgaming/ladbrokes back in the days, snabb, underbar miniview, kan ändra till bb´s istället för € etc, lite hög rake men är ju nästan hemskt att säga men 35%-ish rb är ju relativt bra nu för tiden. Är det stendött där också vilket det ofta är på morgnar och dagtid(återkommer till det på punkt 2.) så får jag leta mig ut på cap borden på diverse siter, men brukar ha löst sig innan. La hypers innan cap men det är på is nu typ egentligen har inte spelat så mycket hypers i år, har inget schemalagt iaf, spelade mycket hypers 2016 och början av 2017. Mycket politik och crew-takeovers kors och tvärs.

Spelade mycket 5bb på 888 också förr innan dom fuckade upp allt totalt på softwareupdate och rakechanges som ryssarna utnyttjar genom att på något vis använda en gammal version av 888 som inte force-postar blinds,  på så vis kan de fritt grimma dig om och om igen om de blir randomiserade knappen HU annars postar de inte. Ännu värre är det när en rec sätter sig då instajoinar alla ryssarna i skön playerfriendly atmosfär, och är det rec som får BB då får de spela i värsta fall 4 free hands på UTG,MP,CO,BTN för att idiot888 på något jävla vänster inte tycker man skall behöver starta upp ett nytt bord genom att två st först spelar 2 händer HU för att sedan låta dealern bjuda in spelare efter spelare i följande vänsterordning så att de betalar sin BB som första hand. Nej så ska vi inte göra! Istället gör vi såhär att samtidigt som ett game är på gång att starta(vilket alla med script hinner på världens långsammaste jävla idiotklient) så blir man dealt in samtidigt! Och med deras gamla software så hedgar dom sig själv mot att någonsin åka på BB eller SB genom att sit-denya och denyar allihopa så blir det randomiserat på nytt igen och så håller de på så tills rec är den som blir BB  och givetvis är det jag som åker på SB  genom att antalet ryssar som joinar är baserat på vilken position rec tog, full pott för ryssarna med gratisnävar om rec sätter sig till min direkta vänster andra ord, men är rec riktigt dålig så fortsätter dom spela åtminstone. Är det en semi-ok rec så så ser du dem denya BB efter varandra efter de första gratisnävarna för 888 fuckade ju ur på ett ytterligare sätt också vid tillfället de uppdaterade sin klient och det är utöver 1% RB på ett rakeslukande spelformat uppade raken med 400%(som redan innan var högst på nätet). Inget som gör en så varm och mysig inombords som när äckelsiten drar $20 ur 10bb-15bb potter, helt ospelbart. Ursäkta, mitt hat mot 888 blev lite långrandigt Party har ju också push/fold, men bara 0,5/1, 1/2 och sedan.. logiska hoppet till 10/25 blinds och inget annat, ridå.

så, shameless shilling for Winamax!

2. Det är rätt bra! Jag och barnens mamma separerade för två år sedan så är sen dess varannan-vecka pappa till två underbara tjejer. Mina pokertider är därmed fixerade efter deras dagliga scheman, pappaveckor blir det 20h då dem är på förskola och skola och mammaveckor trycker jag 40h/v så månadsvis blir det 120h dem månader jag inte gör något särskilt som t.ex. sticker iväg på en resa eller t.ex. sommarlov som gör att pappaveckorna blir 0-10h/v(random måttlig kvällsgrind när de somnat). Försöker vara effektiv med min tid, har aldrig igång lobbys om jag inte spelar, eller sneglar på actionen som rullar, antingen spelar jag eller inte. Dagtid är ju inte helt optimalt ur EVhourly då majoriteten av min grind ligger på en EU-site(100% av min cash-grind), så hyfsat snålt med action på dagtid som jag måste dela ring-action med de duktiga short-regsen (jänkarna), det positiva har varit att dom har varit mer sugna på att kriga HU om borden när winamax ändrade till KOTH-struktur än européerna som inte spelar en endaste hand av misstag om inte på tilt, vilket sker ändå ibland, deras tilt alltså.. Mammaveckorna är mitt schema mer flytande, med morgongrind som ibland blir 8h i sträck eller så uppdelat i 2 chunks. Sällan det blir mer, har aldrig varit duktig på trycka timmar. Kollade upp nu hur mycket jag spelat senaste 12 mån, är exakt 1267h.

3image.png.f461773085a1562b3274e25df01706e9.png

4. Vet faktiskt inte. Tar det år för år i nuläget. 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger killerwolf2 :

1. Cliffs: 5bb/25bb/spins/hypers/cap. Bara shortstack-varianter. Jag har en viss ordning jag prioriterar mina games, först och främst sitter jag 5bb-borden på 10/20 - 25/50 på Winamax, och är det slött med games så händer det att jag sitter 5bb-borden 5/10 och 3/6 också mer än vad jag "måste", vilket är då jag ser det blir tight annars nå nog miles för månaden för att bibehålla Red Diamond och cleara andra bonusen som är på 350k miles/mån). Har jag inga games som rullar ändå så kanske jag öppnar och kollar och ser vilka som sitter och väntar på regular borden, och är det någon av dom som väljer att spela ibland trots att jag sitter med 25bb upptag så kollar jag om herrn är sugen, vill han inte lämnar jag bordet. Känner mig nog som en råtta som det är när jag kommer där och sitter hu med miniupptaget på ett vanligt bord så vill inte forcera action vanligtvis(undantag finns, dem som alltid grimmar en då de hälsar på @ 5bb borden osv)då vissa gladeligen ändå spelar för att ha något att göra. Spins eller även kallat expressos på Winamax är näst i tur för att hålla mig på samma site, älskar fan siten. Påminner om microgaming/ladbrokes back in the days, snabb, underbar miniview, kan ändra till bb´s istället för € etc, lite hög rake men är ju nästan hemskt att säga men 35%-ish rb är ju relativt bra nu för tiden. Är det stendött där också vilket det ofta är på morgnar och dagtid(återkommer till det på punkt 2.) så får jag leta mig ut på cap borden på diverse siter, men brukar ha löst sig innan. La hypers innan cap men det är på is nu typ egentligen har inte spelat så mycket hypers i år, har inget schemalagt iaf, spelade mycket hypers 2016 och början av 2017. Mycket politik och crew-takeovers kors och tvärs.

Spelade mycket 5bb på 888 också förr innan dom fuckade upp allt totalt på softwareupdate och rakechanges som ryssarna utnyttjar genom att på något vis använda en gammal version av 888 som inte force-postar blinds,  på så vis kan de fritt grimma dig om och om igen om de blir randomiserade knappen HU annars postar de inte. Ännu värre är det när en rec sätter sig då instajoinar alla ryssarna i skön playerfriendly atmosfär, och är det rec som får BB då får de spela i värsta fall 4 free hands på UTG,MP,CO,BTN för att idiot888 på något jävla vänster inte tycker man skall behöver starta upp ett nytt bord genom att två st först spelar 2 händer HU för att sedan låta dealern bjuda in spelare efter spelare i följande vänsterordning så att de betalar sin BB som första hand. Nej så ska vi inte göra! Istället gör vi såhär att samtidigt som ett game är på gång att starta(vilket alla med script hinner på världens långsammaste jävla idiotklient) så blir man dealt in samtidigt! Och med deras gamla software så hedgar dom sig själv mot att någonsin åka på BB eller SB genom att sit-denya och denyar allihopa så blir det randomiserat på nytt igen och så håller de på så tills rec är den som blir BB  och givetvis är det jag som åker på SB  genom att antalet ryssar som joinar är baserat på vilken position rec tog, full pott för ryssarna med gratisnävar om rec sätter sig till min direkta vänster andra ord, men är rec riktigt dålig så fortsätter dom spela åtminstone. Är det en semi-ok rec så så ser du dem denya BB efter varandra efter de första gratisnävarna för 888 fuckade ju ur på ett ytterligare sätt också vid tillfället de uppdaterade sin klient och det är utöver 1% RB på ett rakeslukande spelformat uppade raken med 400%(som redan innan var högst på nätet). Inget som gör en så varm och mysig inombords som när äckelsiten drar $20 ur 10bb-15bb potter, helt ospelbart. Ursäkta, mitt hat mot 888 blev lite långrandigt Party har ju också push/fold, men bara 0,5/1, 1/2 och sedan.. logiska hoppet till 10/25 blinds och inget annat, ridå.

så, shameless shilling for Winamax!

2. Det är rätt bra! Jag och barnens mamma separerade för två år sedan så är sen dess varannan-vecka pappa till två underbara tjejer. Mina pokertider är därmed fixerade efter deras dagliga scheman, pappaveckor blir det 20h då dem är på förskola och skola och mammaveckor trycker jag 40h/v så månadsvis blir det 120h dem månader jag inte gör något särskilt som t.ex. sticker iväg på en resa eller t.ex. sommarlov som gör att pappaveckorna blir 0-10h/v(random måttlig kvällsgrind när de somnat). Försöker vara effektiv med min tid, har aldrig igång lobbys om jag inte spelar, eller sneglar på actionen som rullar, antingen spelar jag eller inte. Dagtid är ju inte helt optimalt ur EVhourly då majoriteten av min grind ligger på en EU-site(100% av min cash-grind), så hyfsat snålt med action på dagtid som jag måste dela ring-action med de duktiga short-regsen (jänkarna), det positiva har varit att dom har varit mer sugna på att kriga HU om borden när winamax ändrade till KOTH-struktur än européerna som inte spelar en endaste hand av misstag om inte på tilt, vilket sker ändå ibland, deras tilt alltså.. Mammaveckorna är mitt schema mer flytande, med morgongrind som ibland blir 8h i sträck eller så uppdelat i 2 chunks. Sällan det blir mer, har aldrig varit duktig på trycka timmar. Kollade upp nu hur mycket jag spelat senaste 12 mån, är exakt 1267h.

3image.png.f461773085a1562b3274e25df01706e9.png

4. Vet faktiskt inte. Tar det år för år i nuläget. 

Lol på att det ens existerar 5bb bord. Den stackdjupen har samma strategiska komplex som tic tac toe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
33 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Lol på att det ens existerar 5bb bord. Den stackdjupen har samma strategiska komplex som tic tac toe.

Japp, men du är snabbt uppe i mer effektiva stackar, det är inte cappat. har suttit 250-300bb effektivt som mest med en rec som rasslade in 500bb i ett ringgame innan han började torska tillbaka till alla. Kan bli lite lurvigt när stackfördelningen är 10bb, 250bb, 250bb, 20bb, 5bb t.ex.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger JGrande :

Har du planer för framtiden eller helt inställd på grind?

grinden för mig är nog snart över, jag har planer, en del  högre flygande än de andra. 

 

1 timme sedan, säger boman :

Vad innefattar "att vara full" för dig?

Donald Trump eller Hans Lindberg?

Tror du ladorna är tomma?

1. Gillar tänka på situationerna när jag har sagt "ah, det var ganska lugnt igår" eller "inte var jag så full igår" för att sedan höra något jag absolut inte minns eller hade en jävlaste aning om hände. Så, med det sagt ribban är nog väldigt osunt högt för mig.

2. LOL, älskar meme huvudstad2018 så den där är fan inte lätt. Måste nog i slutändan gå på lesser of two, Hans.

3. Nej.

 

1 timme sedan, säger 123 :

Varför valde du att självbanna dig?

Vad tycker du om Sverigedemokraterna? 


1. Var en tung period i mitt liv i slutet på 2015, förhållandet var påväg ut och pappa som har haft cancer ett tag började bli sämre där på hösten med en stroke däromkring också. Jag kände att jag satt väldigt mycket på pokerforum utan att få något som helst positivt ut av det, snarare påverkade det mig enormt negativt då och i en tid när jag behövde det lilla som mest så jag valde att självbanna mig för att få stopp på en vana jag haft så länge pf.nu funnits. Ett halvår senare en bit in i 2016 gick pappa slutligen bort ett par månader senare beslutade jag och barnens mamma för att separera efter elva år ihop. 

Risken att jag självbannar mig igen ökade nog med några tusen % med uppstarten av den här dagboken :roll:


2. Åh vi vet nog alla vad jag tycker där, ser vi gärna lämnar IRL-politik åt facebook´s kommentatorsfält, upptrappningen där har ju redan börjat och det räcker väl så.



----

Nu sova så jag inte missar flyget imorrn. Bra rail/sweat i veckan med Consensus!

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. För mig är man full när man druckit alkohol och hög när man knarkat, för att vara totalt ovidkommande =)

Några sista kulor:

Gillar du dig själv? Anser du dig vara bättre än andra människor? Tycker du att alla människor är lika mycket värda?

Ha så kult och sluta banna dig själv! 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, säger boman :

Ok. För mig är man full när man druckit alkohol och hög när man knarkat, för att vara totalt ovidkommande =)

Några sista kulor:

Gillar du dig själv? Anser du dig vara bättre än andra människor? Tycker du att alla människor är lika mycket värda?

Ha så kult och sluta banna dig själv! 

 

 

 

 

 

Jag trivs med vissa aspekter av den jag är, andra har mycket utrymme för förbättring. Har mognat lite på senare år när det kommer till livsåskådning. Men å andra sidan har det ju varit några år nu utanför den bubbla jag levde i tidigare. Nämnde det inte innan men samtidigt som pappa gick bort som för övrigt var min största idol så gick även min närmaste barndomsvän också bort i cancer. Han efterlämnade två små barn, sådant får en att stanna upp och ta sig en funderare. Försöker lära mig själv saker mer nu, saker som att läsa böcker och prova på saker jag spontant avfärdar. Försöker alltid förbättra sådant jag är dålig på, åtminstone de saker jag har självinsikt nog att veta om.

Nej säger jag rent generellt men det känns inte ärligt svara rakt nej då det har förekommit höga hästen situationer mot enskilda individer och kommer göra det i framtiden men det är ju en karaktärsbrist som jag jobbar på och orsakas till stor del av bristande helhetsbild, att man inte har all fakta. Jag är av åsikten att alla människor är i grund och botten goda/samma skrot och korn och att vi alla är produkter av vår våra förutsättningar vi föds med,  miljö och erfarenheter. Jag vill tro att ingen är rakt av ond. Med det sagt, även om jag tänker lite filosofiskt på sådant som skuld  så måste ju ändå samhället  skadereglera individer som är "trasiga" av <random livshistoria> genom att begränsa deras förmåga att orsaka skada på andra. 

Ja, ovanstående sammanfattar nog varför ganska bra.


 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Tjena, gubbe här på 35 snurr runt solen som har spelat Poker i 100 år. Öppnar min första PF-dagbok som en liten plats för mig att reppa baller. Kommer handla mindre om poker här, och mer om mat och dryck(well, öl och lite whisky) som jag känner är mer av intresse nu för tiden och även resor till en viss del även om det inte blir lika mycket av den varan som jag skulle vilja. Håller på i skrivande stund med att packa för att sticka till Kanada, så om det finns något som helst intresse för dagboken så kommer det komma lite rullande uppdateringar därifrån.

 

Kan ta en liten AMAA nu till att börja med så har ni frågor så skriv! sjukt  tråkigt om det inga alls kommer. :$

Äntligen! Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger 123 :

vilken sida stod du på i det heliga GTO/explo kriget kring 2009? Vi kan väl konstatera att gto-nissarna hade rätt.

Kan lika gärna fråga om han har över/under 75 IQ ;) 

Nyfiken på hur mycket action det kan finnas på 5BB highstakes vid det här laget? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
9 timmar sedan, säger Esactun :

Vad ska du göra i Kanada?

Är Piosolver ett stort hjälpmedel vid 5BB borden?

Hälsar på pokervänner, en drös med dem som bor i Vancouver. Vi har lite saker inplanerat under veckan men mycket är fritt då jag inte tycker man skall schemalägga för mycket för då blir resan mer stressig än avkopplande om allt skall hinnas med. Har gott om tid då jag är här till på Söndag. Lite golf blir det och ska upp i Whistler en eller två dagar också. 

Jupps. PIO för hu, monker för ring. 

 

8 timmar sedan, säger Snake911 :

Måste man inte typ springa som en gud för att kunna vara profitabel på 5bb bord?


Beror på nivåer, evbb/100 ökar ironiskt nog  ju högre du spelar för rake påverkar dig mindre och motståndet och oppositionen är hyfsat likadan från 3/6 till 25/50 i ringgames, mest samma folk överlag. HU brukar det variera lite vem som sitter var, men oftast samma kille som håller 10/20, 15/30 och 25/50 och andra snubbar på 5/10, och 3/6. 

men för att ge dig en idé om hur mkt rake påverkar nivåerna -  har du Red diamond så motsvarar rakebacken i bb/100:

2bb/100 på 3/6
0.43bb/100 på 25/50

och med tanke på på att red diamond rb% är typ 35% så är det mycket winrate som slaktas i rake i dessa games.

 

4 timmar sedan, säger 123 :

vilken sida stod du på i det heliga GTO/explo kriget kring 2009? Vi kan väl konstatera att gto-nissarna hade rätt.


Även om jag inte har haft den aproachen tidigare i mitt spel så har jag alltid  varit ett fan av GTO och nash-aproach till hur man ska vinna alla typer av spel. Minns särskilt väl durrrrs fantastiska inlägg om hur man kan exploita GTO, nu har jag inte exakta inlägget här eller citat men löst ur minnet minns jag skit som "I can just shove straight flush blocker for infi bb and he can never call". Man fick känslan av att durrrr inte pratade om GTO som idé utan snarare dåliga bottar. Not the same thing obv. Så länge spelets regelverk är statiska så finns det ju alltid en optimal strategi, gillar flumma kring vad som kan tänkas vara den öppningen i olika brädspel t.ex. Puerto Rico :D

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
22 minuter sedan, säger GTOBåten :

Kan lika gärna fråga om han har över/under 75 IQ ;) 

Nyfiken på hur mycket action det kan finnas på 5BB highstakes vid det här laget? 

Du skulle bli förvånad hur mycket action det är, sen Wina införde KOTH-systemet så får du ju in precis noll händer mot recs headsup om det inte är en glitch i the matrix och inga regs är online eller dom bedömer rec som "ok" och inte ett 3h game värt ta. Utöver såna situationer så är det är ju ringgames hela bunten förstås, men det är förvånansvärt mycket battles mellan regs på alla nivåer sen KOTH vilket är kul, 9 månader senare liksom. En pessimist hade ju trott att status quo hade infunnit sig efter en vecka.

På 888 är det mer dött, och imo helt pointless av anledningar tidigare nämnt.

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Skall vara ett ”men” innan sen där efter första meningen.. 

 

Galet fucking varmt i Vancouver. Holy fuck. Svettas ihjäl. Tar ett stopp på ett vattenhål för att återfukta. Ser det här. Wow. 

 

https://imgur.com/a/imqPCBv

Vafan. Bildjävel stanna då. Någon mod får gärna editera så aset kommer upp direkt så vi slipper klicka. Fan försökt i 5 min redan. Anyway, btc atm på ett ölhak lol. 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...