Gå till innehåll

lowstakestjomme med hybris som jagar bonusar och förhoppningsvis biobiljetter


killerwolf2

Recommended Posts

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Det sköter snart Miljöpartiet, när det blir elavstängningar pga saknad Kärnkraft

Jag tror MP vill att sossarna/moderaterna ska sätta igång kärnkraften så fort det går så att dom kan gå till val på att stänga av den igen. Det är ju så här dom runkar runt i en cirkel hela tiden med alla möjliga frågor

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hörde förresten om en kul vadslagning: När Bitcoin stod i 25k så var det svå snubbar som slog vad om Bitcoin skulle nå $50k före 31/12 2021. Summan de slog vad om var 100k.

Han som förlorade tyckte nog han hade otur nu... Men alla vi pokerspelare hade jublat över att få ta en sådan vadlagning, snacka om frirulle! Bara köpa Bitcoin för 100k i samband med vadslagningen ju, och helt och hållet frirulla på vadet. Hade man haft riktig röta så hade man nått "bara $49.999" under året, och cashat in på båda sidorna.

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger ölkaka :

Ett problem med bitcoin(blockchain) är väl scalability? Hur ska bitcoin kunna genomföra lika många transaktioner per sekund som t.ex visa?  Har ingen aning men många som äger bitcoins handlar väl knappt med dem? 

Visa fungerar ju bra redan, varför skulle Bitcoin behöva ersätta det systemet 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, säger GTOBåten :

Visa fungerar ju bra redan, varför skulle Bitcoin behöva ersätta det systemet 

Tänkte mest om Bitcoin skulle ersätta/användas som vanliga valutor. Så måste väl bitcoin kunna hantera ett mycket högre antal transaktioner på sekund än vad den kan hantera  nu? Just nu är det väl en bottleneck på runt 4.5ish transaktioner per sekund?

 

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, säger ölkaka :

Tänkte mest om Bitcoin skulle ersätta/användas som vanliga valutor. Så måste väl bitcoin kunna hantera ett mycket högre antal transaktioner på sekund än vad den kan hantera ju nu just nu? 

Vanliga valutor är kanon att spendera, med tanke på att hur mycket mer riksbankerna printar varenda dag har man jättemycket incitament att spendera alla sina dollar, kronor eller euros så fort som möjligt. Jag tror inte traditionella valutor försvinner i första taget. 

Tittar man på gamla guld-standarden så använde man inte guld för att gå till butiken att handla. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, säger GTOBåten :

Vanliga valutor är kanon att spendera, med tanke på att hur mycket mer riksbankerna printar varenda dag har man jättemycket incitament att spendera alla sina dollar, kronor eller euros så fort som möjligt. Jag tror inte traditionella valutor försvinner i första taget. 

Tittar man på gamla guld-standarden så använde man inte guld för att gå till butiken att handla. 

Så vad är BTC syfte eller mål? Att bli virtuellt guld? Sen behöver ju inte Bitcoin ha nåt generellt syfte.  Blev mest fundersam när min lärare i kryptologi nämnde bottle necken idag. 

Redigerad av ölkaka
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...