Gå till innehåll

Vad skulle ni ha gjort? QKs


Recommended Posts

Hej! Jag spelade en handnyss som jag är väldigt osäker på och tänkte kolla om den kanske skulle ha spelats på ett annat sätt.

SvS lägsta nivå.

UTG lägger sig.

CO synar 0.50

BUTTON synar 0.50

LM synar 0.50

BB (hero)(Ks Qs) höjer 2.50

---

UTG synar 2.50

CO synar 2.50

BUTTON synar 2.50

LM synar 2.50

---

FLOPP: Ts Jh 7d (Pott: 9.73)

LM checkar

BB (hero)(Ks Qs) checkar

CO bettar 5.00

BUTTON synar 5.00

LM synar 5.00

BB (hero)(Ks Qs) synar 5.00

-----

TURN: Ts Jh 7d 3h (Pott: 29.19)

LM checkar

BB (hero)(Ks Qs) checkar

CO checkar

BUTTON bettar 7.00

LM synar 7.00

BB (hero) höjer 32.50

CO lägger sig

BUTTON åter höjer 135.43 och är all in.

LM lägger sig.

BB (hero) synar 105.35 och är all in.

-----

RIVER: Ts Jh 7d 3h Ad (POTT: 241)

BB (hero) visar Ks Qs

BUTTON visar Td Jd

Hero vinner potten på 241.

 

Spelar på ett bord där det spelas händer hejvilt. Alla kort med ett huvud på spelas. När button har bettat både på flopp och turn så antar jag att han har Jskräp och jag väljer att höjja då jag har två överkort + ett öppet stegdrag och vill få bort spelare ur potten och eventuellt ta hem den direkt.

När jag blir ställd all in vet jag inte vad jag ska göra. Då börjar tankarna gå mot att FI har JT+ eller ett set men jag väljer ändå att syna men jag är då ganska säker på att A eller 9 är det ända som kan rädda mig. 

Det kändes som att jag spelade handen dåligt och jag undrar hur ni skulle ha gjort?

Första gången jag postar en handhistorik så om jag har glömt något eller gjort något fel säg gärna till.

 

Mvh

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nästa gång du postar en hand så posta gärna stackdjupet för spelarna involverade, jag tror att du har en typo på floppen för du har skrivit att det är CO som bettar men det är irrelevant för handen.

Personligen hade jag cbettat floppen runt 1/3 pot och checkat turn om alla callat.

Som spelat så gillar jag inte alls checkraisen på turn, då du väl checkraisat och din motståndare går all in så har du inte alls odds att calla.

Ditt beslut att calla hans all-in på turn kostar dig ~29kr mot den specifika handen.

Redigerad av BengtSture
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...