Gå till innehåll

Åsiktsfråga om SM


_PxKx

Recommended Posts

Vad ser ni som riktiga SM?
Vi har en del folk som hamnat ITM och även folk som vunnit (minibiff)

Bakgrund till fråga: Körs 2 SM i dag. Det ena körs genom monopol i Sverige, och det andra är något äldre men var först och kämpade för ett öppet pokersamhälle i Sverige. Jag är osäker på var jag står.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara spelat ett par CCs, men det var länge sedan (när jag spelade högre). Det är ett bra arrangemang även nu antar jag. Däremot tycker jag 

att Svepof verkligen har lyckats med SM som verkar vara att riktigt bra arrangemang. Vi är ju vana vid två SM sedan ganska lång tid tillbaka. Båda känns som "riktiga". 

 

Online däremot får Svepof verkligen inte till det. Mycket pajasevent som inte hör hemma där och dålig struktur. Att det är lite spelare kan vi inte skylla på Svepof. Svs SM har mycket mer status och är allt som Svepofs SM inte är. 

Redigerad av MJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Erik, privatpersonen:
Jag gillar bägge turneringarna och har inga som helst problem att ge legitimitet åt bägge som det ser ut idag. Proffsen har huvudsakligen valt ett, och klubbspelarna ett annat, med en liten crossover-grupp. CC-SM har prestigen i de tyngsta namnen, Svepof har atmosfären av en festival och en gathering. Bägge två mycket bra arrangerade. Alla som vunnit en av liveturneringarna är svenska mästare för mig, oavsett under vilken arrangör de gjort det.

Skulle jag välja att spela ett själv skulle jag snapsyna Spepofs. Om jag fritt fick välja skulle vi ha ett SM arrangerat på svensk mark av en privat aktör på uppdrag av spelarkollektivet. 

Online-tecken väger rätt lätt i mina ögon, oavsett om det är SvS eller Svepof. 

som Erik, Poker.se-medarbetare: Vi hedrar alla fyra SM som riktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...