Gå till innehåll

Etapp 1 - 12k per månad med en rulle på 0.5-2k


Probiotika

Recommended Posts

Jag tänkte bevisa (huvudsakligen för mig själv) att det går att betala huslånet, elräkningar, bilen etc med en av forumets kanske minsta bankrulle på endast 0.5-2k. Jag kommer att spela på de lägre nivåerna mellan 0.25/1 och  2/4 och mitt första mål blir att tjäna 12k per månad. Jag kommer att sikta på 0.4k per dag och vill helst inte ge mig för än detta är uppnått! Målet här är väl ganska lågt i förhållande till andra, men ganska bra om man ser till storleken på rullen och det är ju skattefritt dessutom! Tyvärr kan jag inte bygga på rullen, då jag behöver pengarna och kommer att ta ut all vinst!

Det blir endast kontantspel och huvudsakligen på Svenskaspel, där kommer jag att sitta vid 9max, 6max och 5max bord beroende på vilken strategi jag känner för. 

Min största fiende är mig själv, jag kan tilta rejält om jag förlorar en hand som jag inte "borde förlorat" eller om jag sitter för länge och tröttnar, men jobbar på detta - att tilta har jag inte råd med! Har jag sovit bra brukar jag kunna hantera detta bättre.

Angående Money Management, så tycker jag "Chris Ferguson's bankroll management" känns sund, även om det blir svårt att hålla inköps nivån med mikro-rulle (för jag vill helst inte ha min inköp)

Chris Ferguson's bankroll management

1. Maximala inköpet 5% av bankrullen

2. Lämna bordet om stacken överstiger 10% av bankrullen

 

Vi syns vid pokerbordet - dags att tjäna pengar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Jag satte in 1000 kr när jag låg på psyket i december och har sen dess spelat in ca 45k och jag är på inga sätt bra, så det lär ju gå. Men det är nog tufft. Stort GL!

Tack! Låter ungefär som den nivå jag siktar på!

 

2 timmar sedan, säger Azulon :

Kul, lycka till!

Hur mycket tid planerar du att lägga varje månad för att uppnå ditt mål?

Tack! de dagar med flyt kan det kanske räcka med en halvtimme, men 90% blir det betydligt längre. Jag brukar göra lite annat samtidigt för jag spelar endast 1 bord (max 2).

22 minuter sedan, säger MJ :

Hur har pokern sett ut för din tidigare ? 

25 minuter sedan, säger MJ :

GL!

 

Tack, jag har haft problem med tilta och hantera downswing på ett bra sätt, nu är det kniven på strupen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger Probiotika :

Tack! Låter ungefär som den nivå jag siktar på!

 

Tack! de dagar med flyt kan det kanske räcka med en halvtimme, men 90% blir det betydligt längre. Jag brukar göra lite annat samtidigt för jag spelar endast 1 bord (max 2).

Tack, jag har haft problem med tilta och hantera downswing på ett bra sätt, nu är det kniven på strupen!

Då låter det väldigt vettigt att köra färre bord. Inte fokusera på volym, utan kvalité på spelet. Även om 1 bord låter extremt lite, du skulle nog kunna köra på 2-3 iaf. Men du känner så klart dig själv bäst. Lycka till! B|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite komisk avslutning, jag hade 8 pix kvar till målet, slutade med 120 händer och träffa inte ett skit och en förlust på 200!  Bytte bord och fick variansen på min sida, plussa 368, totalt för dagen blev det +561 kr. Över målet det tackar jag för, nu blir det uttag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Då låter det väldigt vettigt att köra färre bord. Inte fokusera på volym, utan kvalité på spelet. Även om 1 bord låter extremt lite, du skulle nog kunna köra på 2-3 iaf. Men du känner så klart dig själv bäst. Lycka till! B|

Tack, Jag är inte skapt för att kunna hantera fler bord, brukar sluta med förlust, missar händer trycker fel osv...

Redigerad av Probiotika
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger Probiotika :

Tack, Jag är inte skapt för att kunna hantera fler bord, brukar sluta med förlust, missar händer trycker fel osv...

Jepps, vi har alla vår egen sweet spot för vad som är lagom. För mig personligen är exakt 4 bord lagom. Varken mer eller mindre. Blir varken stressad eller uttråkad, perfekt miljö för mig att ta så bra beslut som möjligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger KlonkSteve :

Jepps, vi har alla vår egen sweet spot för vad som är lagom. För mig personligen är exakt 4 bord lagom. Varken mer eller mindre. Blir varken stressad eller uttråkad, perfekt miljö för mig att ta så bra beslut som möjligt. 

Kan man hålla nivån kanske bara lite försämring, så är det ju ett bra sätt att höja timpenningen! Jag får öka tiden istället, men vara på min vakt när jag blir uttråkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger MJ :

När jag frågade om pokern menade snarare vad du har haft för resultat sedan tidigare?

Bankrullen, ja vad är den? Flexibel? 

Vet inte, skulle gissa negativt, inte tagit pokern så allvarligt - Nu ska jag göra det!

Den är flexibel, just nu i den lägre regionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger svenskeren :

Antar att du inte har någon större sample på någon av nivåerna? Om vi leker med tanken att du ligger på 10bb/100 på 2/4. Räkna på hur många timmar det tar att tjäna 0.4k i snitt per dag om du fortsätter lira 1 table.

Nog kan jag räkna allt! Jag "jobbar" med lite andra saker samtidigt, så på så sätt blir tiden effektiv ur min synvinkel. Vilken den inte skulle bli om jag kör fler bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sätta mål som att tjäna x mängd per dag är en väldigt dålig ide. Kommer finnas sessioner där du backar upp till 10 inköp där du inte kommer plussa även om du grindar 12h+. Sen så ska man inte sluta spela bara för att man har uppnått ett mål pengamässigt för dagen för den delen heller. Stabila poker resultat får man fram efter månader och i ditt fall om du bara spelar 1 bord så snackar vi längre tid förstås. 

Sen tycker jag du borde lära dig spela 4-5 bord då det i princip 5 dubblar winraten när du har blivit bekväm med 5 bord.

Tyvärr men chansen att dra in 12k per månad genom 1 tabling är inprincip omöjlig så länge du inte sitter 200h+ samt springer mycket bra även om det vore på 2/5. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, säger Probiotika :

Nog kan jag räkna allt! Jag "jobbar" med lite andra saker samtidigt, så på så sätt blir tiden effektiv ur min synvinkel. Vilken den inte skulle bli om jag kör fler bord.

Du kör det som funkar för dig. Ville bara kolla om du insåg vilken volym som krävs! 10k händer, 10 dagar, 90händer/h(111h). Forsätt med det så når du ditt mål med 10bb/100 på 2/4. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger svenskeren :

Du kör det som funkar för dig. Ville bara kolla om du insåg vilken volym som krävs! 10k händer, 10 dagar, 90händer/h(111h). Forsätt med det så når du ditt mål med 10bb/100 på 2/4. 

På lägsta nivån ligger jag >100bb/100 visst #10k är inte så mycket,. Vilken Hr rate har du? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...