Gå till innehåll

Gammal hund vill lära sig att sitta


Hummerhöger

Recommended Posts

43 minuter sedan, säger GTOBåten :

Tycker båda händerna ser väldigt bra ut postflop, hade föredratt 3b pre med KQs. Ännu viktigare är det att du blockat Txs-combos som sannolikt tar denna linje ofta. Du får tänka på att din värderange är väldigt snäv dock. 

Skönt att äntligen hitta någon korrekt knapp. 

Jo, men jag ser flop med TJxx, vilket fi nog inte öppnar. Så tänker att det går att balansera. 

Vilken range synar du med i fis skor? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-03-30 kl 11:18, säger GTOBåten :

Minor grej i jämförelse med mycket annat. Model 3 tycks ju vara en hit: https://www.greencarreports.com/news/1115659_tesla-model-3-quality-is-terrible-but-does-it-matter-to-buyers

Citat

The build quality of the early Model 3 we tested in late February was, in a word, appalling.
 

As the owner wrote to us:

We took delivery of our Model 3 today. It looked like everything was working OK until we got within about 10 miles of the house. That was when the touchscreen started to malfunction.

It is getting random touches along the right side of the screen. The worst part is that the stereo will go to full volume without notice. It also makes the map and navigation mostly useless. I called Tesla and they had me try rebooting the screen several times.  

Unfortunately it didn't resolve the issue. They said they would call me back [within 24 hours] to attempt a software update or to schedule a service call. Nothing like paying $50,000 to be a beta tester. Again.

He later added, "I have found the car twice in the garage, locked, with the stereo blasting at full volume for who knows how long."

During the test itself, two things became clear: The Model 3 works largely as intended, and the build quality was the worst we have seen on any new car from any maker over the last 10 years.

The flaws and defects broke down into two categories: those that affected the functioning of the car or the owner's driving experience, and those that didn't.

The first group included:

  • The defective touchscreen and all the follow-on effects (above)
  • Persistent creaks and groans from the console or dash
  • An intermittent loud buzz from the upper right-hand center door pillar at highway speeds on some road surfaces
  • A steering vibration (in a car with just 1,000 miles)

The longer list of assembly defects on our car that early owners seem likely to overlook are a remarkable number of fit and finish issues:

  • Misaligned body panels
  • Widely varying gaps between panel edges
  • Headlights protruding above panels in some places, sunken below them in others, varying side to side
  • Glovebox door that didn't sit square in its opening
  • Badly fitted chrome door trim that didn't align from piece to piece

Note that the cheapest Chevy, Honda, Hyundai, or Toyota wouldn’t make it out of the factory with any one of those observable problems, let alone the whole list of them.


Här är en annan läsvärd länk , rekar slidesen längst ned:
https://www.valuewalk.com/2016/12/mark-spiegel-tesla-motors-inc-tsla-zero-slides/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Firade påsk med svärföräldrarna på landet, därav frånvaro.
Nu är första månaden slut (2-3v). Missnöjd med både insats och resultat. Pluggat för lite och spelat för mycket. Zoom är till stor del den beroendeframkallande boven.
Allmänna svagheter jag hittat hos mig själv:

  • Får stresspåslag vid stora bluffar vilket gör att jag undviker dem när jag inte är helt fokuserad. Är i grunden rädd för att bluffa.
  • Är en synmaskin. Måste konstruera mina synranger i olika lägen, speciellt 3b-potter, så att jag vet vilken del av rangen som ska ta syn.
  • Har väldigt lätt att falla in i "grinden" där jag bara nöter händer, speciellt vid zoom. Om jag vill utvecklas är det få bord som gäller.
  • Har ett motstånd till att plugga den "tyngre" teorin. Väljer den lättillgängliga vägen 9/10. Måste planera min studietid för bättre prioritering.
  • Hatar att ge upp händer innan river (där jag ger upp för ofta). Note to self: Det är okej att folda när man inte har equity även om fi:s range är svag.
  • Klarar inte av längre sessioner än. För mycket nytt att applicera och minnas. Blir trött och spelar allt sämre efter ca 40min.
  • Tiltissues. Tendenser till tilt vid ett antal sessioner. Dock inte så relaterat till spring. Måste vara uppmärksam på det vid kommande spel för att kunna förstå det.
  • Resultatorienterad. Tycks bry mig mer om hur den avslutade sessionen påverkar min winrate än hur bra jag upplever att jag spelat.
  • Rädd att misslyckas. När jag märkt att jag inte krossar z50 väcks tankar på att ge upp innan jag investerat tillräckligt för att kunna misslyckas.

Händer väldigt mycket i april, både på och utanför jobbet. Så kommer bli betydligt mindre tid över till poker. Fokus på teori också så kommer nog inte bli så mycket aktivitet här.
 

hh6.PNG

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...