Gå till innehåll

Gammal hund vill lära sig att sitta


Hummerhöger

Recommended Posts

Hej PF!

Vem är jag?
En föredetting som pga. bristande motivation beslutade att jump ship ganska tidigt, närmare bestämt dagarna efter black friday. Hade funderat på att gå vidare i livet ett tag och valde att se det som ett tecken. Gjorde högskoleprovet följande höst och hoppade sedan på psykologprogrammet och tog examen förra året. Under utbildningen skaffade jag tjej som blev fru som blev barn, så nu är jag småbarnsförälder som jobbar inom landstinget. Ett liv som, utan att överdriva, står i kontrast mot dagarna som pokerspelande ungkarl. Är 30+, renlevnadsmänniska, smått aspie. Well, mer får kanske komma fram om denna dagbok får liv.

Varför poker igen?
Finns nog många förklaringar. Dels ser jag på min tidigare karriär som ett misslyckande, dels har jag insett min potential, dels är arbetslivet inom landstinget inte speciellt stimulerande, dels har jag soon to be medelålders-kris och framför allt för att man kan tjäna relativt stora pengar på poker vilket är svårt att göra i offentlig sektor. Mer precist har jag det senaste halvåret börjat dagdrömma om att göra en satsning på poker där jag ser mig själv nå "toppen" relativt fort, men slagit bort det som grandiost nonsens. Men nyligen när jag lyssnade på Jordan Peterson prata om IQ insåg jag att jag faktiskt är väldigt privilegierad och att det kanske inte enbart är grandiost nonsens (därav nicket). Förhoppningen är alltså att jag har förutsättningarna att snabbt lära mig det skillset som krävs för att nå och slå highstakes och sedan kunna dega ett trevligt hus.

Varför dagbok?
Jag läste Wellboken dagligen under flera år och känner att jag har PF att tacka för mycket. Hoppas att den här dagboken i någon mån ska kunna återskapa det intellektuella utbytet även om jag ser det som högst osannolikt. Men jag kan ju åtminstone försöka att ge lite tillbaka för allt jag själv fått ut.

Målsättning
Dröm: Nå highstakes och spela in 3M+.
Realistiskt: Nå relativt högt och kunna ha det som sidohobby som tjänar mig lite funmoney.
Kort sikt: Tjäna 50k på egen hand.
Sidomål: Meditera 100+ min/vecka.

Plan
Inledningsvis kommer jag bara att testa vattnen lite. Det är en sak att fantisera och en sak att faktiskt jobba (fråga en vänsterpartist). Kommer spela några timmar per vecka och se om det fortfarande känns inspirerande och möjligt. De första 50k kommer användas till att köpa skit (är dålig på att äta marshmallows), en lista över vad jag ska köpa vid olika målstolpar ska jag fundera över någon dag snart. Nästa steg blir, vilket i sådana fall kommer ske inom någon/några månader, att skaffa en coach och börja jobba hårt (hej hej @brusig).

/Slutet av början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig dagboksinledning! Ska bli kul att följa.

Eftersom du nämner Jordan Peterson: vad tycker du om honom rent generellt? Han har ju verkligen blivit ett internetfenomen och alla "anti-SJW":s hjälte på sista tiden. Personligen tycker jag han får oförtjänt mycket kredd för att rabbla självklarheter som att det finns två kön och att kompetens är det viktigaste att fokusera på i arbetsmarknaden. Samtidigt föll han i mina ögon när han gästade Sam Harris podcast och tjatade om hur Darwinistisk sanning är det enda som betyder något (kontra objektiv sanning) och att mytologi är superviktigt för hur vi ser världen idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Bali-anhängare?
Har du konto på flashback där du raljerar ett par gånger i veckan?
Hur högt spelade du innan black friday?
Vad för spelform har du tänkt inrikta dig på?
Siter?
Software? PIO, Monker, SPF?

Är det några PF:are som hänger i Ubud? Aldrig varit där. Eller syftar du på Hanif? I vilket fall svaret är att jag varken följer svensk politik eller har twitter. Börjar dessutom bli lite trött på provokatörer som Hanif och Flam. Föredrar akademiker som Harris, Pinker, etc.
Nej, i princip aldrig öppnat flashback. De få gånger jag gjort det har jag fått familjeliv för vilsna män-känsla. Misstänker att du syftar på Trillske? Det faktum att jag vet att han hänger mycket där är nog ytterligare en anledning till att jag tagit avstånd från FB.
Spelade NL400-NL1k, nästan uteslutande på Full Tilt.
6m, NL.
Kommer börja med Svenska Spel. Tror värdet på lägre nivåer är högre och att det kan vara lite positivt att få börja med att känna att man är bra innan man letar sig ut från den isolerade bubblan till verkligheten. En relativt stor nackdel är ju dock att jag inte kan använda några statistikprogram för att analysera mitt spel.
Har förstått att det mer eller mindre är nödvändigt att jobba med solvers om man ska ta sig uppåt. Har inte börjat än och kommer inte börja förrän jag lyckats rätta till allt jag redan vet att jag behöver fixa. Men ser fram emot det (utan att veta vad jag egentligen ser fram emot). Men i min tidigare karriär var jag ju HM/stove-grinder som lade mycket tid på att analysera samples, ranger, etc. Tyckte oftast att det var roligare än att spela och lade förhållandevis alldeles för mycket tid på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, kommer definitivt följa din dagbok men tänkvärt att ju snabbare du börjar med solver desto bättre, intuitivt så känns det nog inte så utan mer "få in lite volym först och komma in i grinden igen, noobsen på lägsta nivåerna ska jag ju stompa utan förberedelser", lusten att komma igång och göra lite snabba pengar men det är så mycket bättre om du kommer in i solverjobbet från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger FRAEEN :

Trevlig dagboksinledning! Ska bli kul att följa.

Eftersom du nämner Jordan Peterson: vad tycker du om honom rent generellt? Han har ju verkligen blivit ett internetfenomen och alla "anti-SJW":s hjälte på sista tiden. Personligen tycker jag han får oförtjänt mycket kredd för att rabbla självklarheter som att det finns två kön och att kompetens är det viktigaste att fokusera på i arbetsmarknaden. Samtidigt föll han i mina ögon när han gästade Sam Harris podcast och tjatade om hur Darwinistisk sanning är det enda som betyder något (kontra objektiv sanning) och att mytologi är superviktigt för hur vi ser världen idag.

Finns mycket att säga om Jordan. Men hans kraftfulla och passionerade retorik tycks träffa mig rätt i them feels. Jag tar verkligen åt mig av hans budskap och han har på ett djupare plan lärt mig mycket jag redan visste. Vi människor är programmerade att kategorisera, svart eller vitt, men nästan alla fenomen förstås bättre med hjälp av spektrum, likaså kunskap. Från omedveten kunskap till levd kunskap, typ. Så intellektuella insikter har i högre grad översatts till handling. Och däri tror jag att hans storhet ligger, hans passion "drabbar" människor i högre grad än andra mindre retoriskt skillade (förutsatt att man är mottaglig).

Och att han bara pratar självklarheter tycker jag är felaktigt. Må hända i diskussioner med SJW som ett resultat av motståndaren (men har knappt sett något sådant då jag finner det högst ointressant). Jag brukar söka mig till material som ligger på gränsen till vad jag själv vet eller tycker. Och både hans Maps of Meaning-serie och Bibliska tolkningar tvingar mig att själv tänka och ta ställning. Ofta emot honom, men han har ändock luckrat upp min världsbild och gjort den något mer nyanserad.

Ang. debatten mot Sam så orkade jag inte lyssna mer än en kort stund. Men jag tror att båda har fel, och att båda skulle dra nytta av att öppna upp för den andres perspektiv. Rent generellt håller jag dock Harris högre än Peterson, men de riktar sig också till olika målgrupper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, säger killerwolf2 :

ok, kommer definitivt följa din dagbok men tänkvärt att ju snabbare du börjar med solver desto bättre, intuitivt så känns det nog inte så utan mer "få in lite volym först och komma in i grinden igen, noobsen på lägsta nivåerna ska jag ju stompa utan förberedelser", lusten att komma igång och göra lite snabba pengar men det är så mycket bättre om du kommer in i solverjobbet från början.

Jag håller med dig till 100%. Att börja lägga till sig med negativa vanor för att sedan börja redigera dem efter att ha konsulterat en solver är obv ett korkat tillvägagångssätt. Kan förtydliga att de korrigerar jag försöker jobba in är i enlighet med solvers, bara det att andra gjort arbetet åt mig. Just nu siktar jag på 40% teori/60% spel. Jag tänker att jag redan har mycket mer kunskap än vad jag kan översätta i praktiken, så måste jobba in lite i taget. Kommer börja med de mest frekventa spotsen, därför ligger fokus på att nöta in preflop ranger och cb-range/frekvens. Har märkt att mina gamla PF-ranger fortfarande sitter i ryggmärgen och att jag återgår till dem så fort jag tappar fokus, när det kommer till CB så har jag ännu inga vanor utan adopterar mycket fortare vad jag lärt mig andrahand via solvers.

Visst bor du i Umeå? Vill minnas att du har en dotter och spelar HU? Vilka nivåer huserar du på nu för tiden? Inom vilken tidsram tror du att det är rimligt att göra 3M (förutsatt att jag har förmågan och lägger ned tiden)? Vad har HS-regs för hourly these days?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bor i Umeå, två döttrar. Har inte varit renodlad HU-spelare på många år, spelade HU enbart fram till 2013 ungefär och volymen blev så låg att jag började kolla på 6max mer. Hade två svåra år, 2014,2015 med irl-mått mätt var det väl ok pengar men winraten var låg och variansen hög, började fasa in i andra spelformer och sedan gick min far bort i cancer i början av 2016 och kort efter så separerade jag och tjejen (long overdue sen ett par år tillbaka). Inga issues där, bästa vänner idag osv.  Men varannan vecka pappa och sorgeflykt frigjorde mig mycket tid till poker - gick ner i solverträsket till slut efter väldigt mycket hetsande från en vän till mig och stöd, honestly är enbart tack vare honom jag ens spelar poker idag, vi var polare sen ett par år tillbaka innan detta utan att ens prata poker som sympatiserade med min situation. Han propsade ett par ggr i veckan shared desktop hh-reviews av mina sessions och skickade mig sina gamla session-hh´s under förutsättningen att jag höll dem för mig själv obv då och då till mig och bad mig gå igenom det samt hjälpte mig mycket med solvergörat, tbh så erbjöd han sin hjälp bra mycket oftare än vad jag var villig acceptera vilket är så sjukt i sig då det var väldigt random sak av honom att göra då han är en av världens absolut främsta spelare på basically allt rörande sngs(alla former och format) men han hade pensionerat sig  själv och saknade väl poker lite grann ändå så där turade jag ordentligt :). Gratis smakar.
 

3M sek är möjligt på ett år utan att vara topreg iaf, mest en fråga om timmar  givet rätt förutsättningar, nödvändiga baskunskaper, rulle på relevanta siter, bra koll på regpoolen osv.

 

Redigerad av killerwolf2
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satt in pengar på fler siter idag. Resultatet so far:

SvS: +13k
PS: +$47
Unibet: -€240
888: +$3.45

Tappet på Unibet var ren tilt. Kunde inte folda en enda hand. Mjukvaran tiltade på något sätt sönder mig. Tar ut resterande och låtsas som att inget hänt.
PS å andra sidan är ju en dröm. Zoom är himlen. Värdet är på något sätt högt fast på ett helt annat sätt. På SvS är det bara att vänta in starka händer och ta betalt, på PS måste man köra över nitsen. Bet bet allin. Mycket roligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Solver-poker på rätt sätt?

SB: $72.33 (289.3 bb)
BB: $32.77 (131.1 bb)
UTG: $25.34 (101.4 bb)
MP: $25 (100 bb)
CO: $27.10 (108.4 bb)
Hero (BTN): $55.07 (220.3 bb)

Preflop: Hero is BTN with :Ad::7d: 
3 folds, Hero raises to $0.58, SB folds, BB calls $0.33

Flop: ($1.26) :Qd::8h::2d: (2 players)  
BB checks, Hero bets $0.50, BB calls $0.50

Turn: ($2.26) :Kh: (2 players)
BB checks, Hero bets $1.50, BB calls $1.50

River: ($5.26) :9d: (2 players)
BB bets $4.25, Hero raises to $52.49 and is all-in, BB folds

Results: $13.76 pot ($0.62 rake)
Final Board: :Qd::8h::2d::Kh::9d: 
BB mucked and lost (-$6.83 net)
Hero mucked :Ad::7d: and won $13.14 ($6.31 net)

 

 

Vad göra river?

Hero (SB): $44.32 (177.3 bb)
BB: $50.24 (201 bb)
UTG: $25.71 (102.8 bb)
MP: $25 (100 bb)
CO: $61.51 (246 bb)
BTN: $40.46 (161.8 bb)

Preflop: Hero is SB with :Qh::Ad: 
UTG raises to $0.50, 2 folds, BTN calls $0.50, Hero raises to $3, 2 folds, BTN calls $2.50

Flop: ($6.75) :2c::Ah:  :8d: (2 players) 
Hero bets $2.75, BTN calls $2.75

Turn: ($12.25) :7s: (2 players) 
Hero bets $6.50, BTN calls $6.50

River: ($25.25) :7h: (2 players) 
HERO?

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick in 3k händer på PS. Spelet blir allt bättre, men har svårt att balansera aggressiviteten på så här låga nivåer då de foldar på tok för mycket. Resulterade i en hel del korkade bluffar, mycket överbets och en sexig röding. 

Kvällens mest idiotiska spel. Ibland känns det som att hjärnan slutar fungera och man vaknar på någon gata och fattar inte riktigt vad man gjort. Det här är ett sådant exempel. 
SB: $23.83 (95.3 bb)
BB: $83.18 (332.7 bb)
UTG: $24.65 (98.6 bb)
MP: $45.45 (181.8 bb)
CO: $28.15 (112.6 bb)
Hero (BTN): $60.36 (241.4 bb)

Preflop: Hero is BTN with :Kc::Ad: 
3 folds, Hero raises to $0.58, SB folds, BB raises to $2.50, Hero calls $1.92

Flop: ($5.10)  :9h::9c::6s: (2 players) 
BB bets $2.75, Hero raises to $8, BB calls $5.25

Turn: ($21.10)  :6h: (2 players)
BB checks, Hero bets $15, BB calls $15

River: ($51.10) :Jd: (2 players) 
BB checks, Hero checks

Results: $51.10 pot ($2 rake)
Final Board: :9h::9c::6s::6h::Jd: 
BB showed :Ks::Kh: and won $49.10 ($23.60 net)
Hero mucked :Kc::Ad: and lost (-$25.50 net)

Omaha med 2 kort gone wrong. Inser först nu hur extremt kallt det här spelet är. Har nog odds på syn mot en så konstig linje.

SB: $23.87 (95.5 bb)
BB: $29.08 (116.3 bb)
UTG: $89.14 (356.6 bb)
Hero (MP): $31.11 (124.4 bb)
CO: $33.71 (134.8 bb)
BTN: $25 (100 bb)

Preflop: Hero is MP with :Jh::Jc: 
UTG folds, Hero raises to $0.58, 2 folds, SB calls $0.48, BB folds

Flop: ($1.41) :Qc::3d:  :9s: (2 players) 
SB checks, Hero bets $0.47, SB calls $0.47

Turn: ($2.35) :2s: (2 players) 
SB bets $1.12, Hero calls $1.12

River: ($4.59) :Tc: (2 players) 
SB bets $2.19, Hero raises to $28.94 and is all-in, SB calls $19.51 and is all-in

Results: $47.99 pot ($2.00 rake)
Final Board: :Qc::3d::9s::2s::Tc: 
SB showed :3h::3c: and won $45.99 ($22.12 net)
Hero showed :Jh::Jc: and won $0.00 (-$23.87 net)


 

 

hh1.PNG

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Cad gör ni här? Känns som att det finns mycket värde i att hämta med C/R mot alla AdXx typ. Men om man raisar och blir synad så blir det lite knepigt på river. C/C? 

SB: $37.66 (75.3 bb)
Hero (BB): $50 (100 bb)
UTG: $122.06 (244.1 bb)
MP: $53.28 (106.6 bb)
CO: $52.09 (104.2 bb)
BTN: $63.77 (127.5 bb)

Preflop: Hero is BB with :Jc::Qc:
2 folds, CO raises to $1.25, 2 folds, Hero calls $0.75

Flop: ($2.75) :Qd::4d::Jd:  (2 players)
Hero checks, CO bets $1.93, Hero calls $1.93

Turn: ($6.61) :3h:  (2 players)
Hero checks, CO bets $4.65HERO?

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

FPS-spew:
SB: $179.31 (358.6 bb)
BB: $50 (100 bb)
UTG: $82.77 (165.5 bb)
MP: $72.06 (144.1 bb)
CO: $61.34 (122.7 bb)
Hero (BTN): $68.60 (137.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with :6c::Kh: 
3 folds, Hero raises to $1.16, SB folds, BB calls $0.66

Flop: ($2.57) :5s::8d: :2c:  (2 players)  
BB checks, Hero bets $0.85, BB raises to $3.50, Hero calls $2.65

Turn: ($9.57) :Tc: (2 players) 
BB bets $11.25, Hero calls $11.25

River: ($32.07) :3d: (2 players) 
BB checks, Hero bets $52.69 and is all-in, BB folds

Results: $32.07 pot ($1.60 rake)
Final Board: :5s::8d::2c::Tc::3d: 
BB mucked and lost (-$15.91 net)
Hero mucked :6c::Kh: and won $30.47 ($14.56 net)

Kan man göra så här?
SB: $60.49 (121 bb)
Hero (BB): $58.14 (116.3 bb)
UTG: $35.60 (71.2 bb)
MP: $50 (100 bb)
CO: $34.75 (69.5 bb)
BTN: $60.28 (120.6 bb)

Preflop: Hero is BB with :9c::4c: 
3 folds, BTN raises to $1.25, SB folds, Hero calls $0.75

Flop: ($2.75) :2c::8d::Qc: (2 players)  
Hero checks, BTN bets $1.50, Hero raises to $5.20, BTN calls $3.70

Turn: ($13.15) :2d: (2 players) 
Hero checks, BTN bets $7, Hero raises to $17, BTN folds

Results: $27.15 pot ($1.36 rake)
Final Board: :2c::8d::Qc::2d: 
Hero mucked :9c::4c: and won $25.79 ($12.34 net)
BTN mucked and lost (-$13.45 net)

 

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Hummerhöger :

Cad gör ni här? Känns som att det finns mycket värde i att hämta med C/R mot alla AdXx typ. Men om man raisar och blir synad så blir det lite knepigt på river. C/C? 

SB: $37.66 (75.3 bb)
Hero (BB): $50 (100 bb)
UTG: $122.06 (244.1 bb)
MP: $53.28 (106.6 bb)
CO: $52.09 (104.2 bb)
BTN: $63.77 (127.5 bb)

Preflop: Hero is BB with :Jc::Qc:
2 folds, CO raises to $1.25, 2 folds, Hero calls $0.75

Flop: ($2.75) :Qd::4d::Jd:  (2 players)
Hero checks, CO bets $1.93, Hero calls $1.93

Turn: ($6.61) :3h:  (2 players)
Hero checks, CO bets $4.65HERO?

 

C/C är nog det alternativet man bör ta mest frekvent. Blockar par som vi vill få syn av när vi går C/R flopp. Samt att vi låter fi bluffa med adxx kdxx vilket är bra. Fi kan även gå för värde med sämre händer på turn vid C/C flopp. Lurig hand att spela OOP så här deep. 

2 timmar sedan, säger Hummerhöger :

FPS-spew:
SB: $179.31 (358.6 bb)
BB: $50 (100 bb)
UTG: $82.77 (165.5 bb)
MP: $72.06 (144.1 bb)
CO: $61.34 (122.7 bb)
Hero (BTN): $68.60 (137.2 bb)

Preflop: Hero is BTN with :6c::Kh: 
3 folds, Hero raises to $1.16, SB folds, BB calls $0.66

Flop: ($2.57) :5s::8d: :2c:  (2 players)  
BB checks, Hero bets $0.85, BB raises to $3.50, Hero calls $2.65

Turn: ($9.57) :Tc: (2 players) 
BB bets $11.25, Hero calls $11.25

River: ($32.07) :3d: (2 players) 
BB checks, Hero bets $52.69 and is all-in, BB folds

Results: $32.07 pot ($1.60 rake)
Final Board: :5s::8d::2c::Tc::3d: 
BB mucked and lost (-$15.91 net)
Hero mucked :6c::Kh: and won $30.47 ($14.56 net)

Kan man göra så här?
SB: $60.49 (121 bb)
Hero (BB): $58.14 (116.3 bb)
UTG: $35.60 (71.2 bb)
MP: $50 (100 bb)
CO: $34.75 (69.5 bb)
BTN: $60.28 (120.6 bb)

Preflop: Hero is BB with :9c::4c: 
3 folds, BTN raises to $1.25, SB folds, Hero calls $0.75

Flop: ($2.75) :2c::8d::Qc: (2 players)  
Hero checks, BTN bets $1.50, Hero raises to $5.20, BTN calls $3.70

Turn: ($13.15) :2d: (2 players) 
Hero checks, BTN bets $7, Hero raises to $17, BTN folds

Results: $27.15 pot ($1.36 rake)
Final Board: :2c::8d::Qc::2d: 
Hero mucked :9c::4c: and won $25.79 ($12.34 net)
BTN mucked and lost (-$13.45 net)

 

Öppnar inte K6o, tror inte det är en öppning med ante ens om blindsen spelar någorlunda korrekt. Sedan är det väl ganska rejäl rake på 0.25/0.50?

Hehe känns inte som du reppar så mycket. Vill ha nötigare drag generellt vid CR flopp imo. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Tagzzz :

 

C/C är nog det alternativet man bör ta mest frekvent. Blockar par som vi vill få syn av när vi går C/R flopp. Samt att vi låter fi bluffa med adxx kdxx vilket är bra. Fi kan även gå för värde med sämre händer på turn vid C/C flopp. Lurig hand att spela OOP så här deep. 

Öppnar inte K6o, tror inte det är en öppning med ante ens om blindsen spelar någorlunda korrekt. Sedan är det väl ganska rejäl rake på 0.25/0.50?

Hehe känns inte som du reppar så mycket. Vill ha nötigare drag generellt vid CR flopp imo. 

Öppnar inte K6o?! Hade då jag gjort iaf, men nu lirar jag ju inte zoom utan på lolsvs och är inte särskilt bra heller. Men borde väl vara ännu mer +ev på zoom för att folk viker mer? 94s hade jag muckat pre och håller annars med om vad Tagzzz säger angående cr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 timmar sedan, säger Tagzzz :

C/C är nog det alternativet man bör ta mest frekvent. Blockar par som vi vill få syn av när vi går C/R flopp. Samt att vi låter fi bluffa med adxx kdxx vilket är bra. Fi kan även gå för värde med sämre händer på turn vid C/C flopp. Lurig hand att spela OOP så här deep.

Pratade turn. C/C känns intuitivt givet på flop. Som du säger blockar jag många händer jag vill ha syn av samtidigt som vår hand fortfarande känns för sårbar för att börja bygga en pot med. På turn känner jag dock att jag inte vill låta fi realisera sin equity med skräpruter, samtidigt som jag fortfarande torde ha relativt bra ev mot hans synrange. Problemet uppstår ju dock på river då jag har svårt att se att vi kan värdebeta, vår hand blir snarare en bluffcatcher vilket ju talar emot. En svårspelad spot tycker jag, tycker inte om varken syn eller raise.
 

Citat

Öppnar inte K6o, tror inte det är en öppning med ante ens om blindsen spelar någorlunda korrekt. Sedan är det väl ganska rejäl rake på 0.25/0.50?

Well, jag skiter lite i raken/kortsiktiga vinster. Målet är att ta sig till HS, så fokus ligger på att spela bra. K8 är min cutoff för öppning men öppnar bredare vid rätt tillfällen. Osäker på vad som motiverade det i detta fall eller om det är ett mindless spel (ibland öppnar jag bara händer jag inte borde öppna för att jag är så fokuserad på andra potter).

Citat

Hehe känns inte som du reppar så mycket. Vill ha nötigare drag generellt vid CR flopp imo. 

Haha, true dat. Har förstått att man måste ha en hel del C/R flop för att kunna försvara brett i BB och tänkte att det här kanske kan vara en kandidat även om det känns "fel" för att det är svårt att ha händer här. Är väl också därför jag C/R turn. Tänker att det skulle kunna vara en linje man vill ta även när man går för värde då fi sannolikt kommer floata brett (se min K6 ... för hur spew regs blir). Men ja, det är definitivt kallt, reppar nästan enbart 88 och X2 (förstått att fler börjat c/r bottenpar för att få bluffar med equity (+inte låta fi realisera sin equity mot bottenparet) så var väl det senare jag tänkte att jag vill reppa men det är väl också för smalt).
Det här är också ett tydligt exempel på hur jag inte kan låta bli att försöka exploatera tendenser på nivån till överdrivt. Har varit mycket blind aggression från min sida.

 

1 timme sedan, säger Jag och mina mig :

Öppnar inte K6o?! Hade då jag gjort iaf, men nu lirar jag ju inte zoom utan på lolsvs och är inte särskilt bra heller. Men borde väl vara ännu mer +ev på zoom för att folk viker mer? 94s hade jag muckat pre och håller annars med om vad Tagzzz säger angående cr.

Raken på SvS är mycket lägre, så man kan öppna fler händer profitabelt. Tveksamt om K6 är öppning på /2 SEK med. Det du främst önskar är folds men steal success % är väldigt låg så tror du kommer tjäna på att ha en något tightare range.

Redigerad av Hummerhöger
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klev upp z100 igår. STOR skillnad från z50. Nu var jag inte "ensam" om att vara aggressiv. Kändes som att poolen snarare var obalanserat aggressiv, eller så blev jag bara oproportionerligt 3b etc i det lilla sample jag fick in. Men blev nedsynad light, värdebetad light och kände mig osäker på om jag ens var +ev på nivån än. Så kommer nog slipa mitt spel lite på z50 innan jag kliver upp. Är också medveten om att det är nGTO som gäller på z100 när jag kliver upp, kan inte hålla på och klicka aggressiva knappar till höger och vänster där.

Tyvärr sprang jag orimligt kallt och tappade 5,5bi på 300 händer. Set under set, förlorad flip, stege vs flushdrag på turn och sedan resten i småpotter där jag praktiskt taget inte fick vinna en enda pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger PF-eliten om den här handen? @killerwolf2 @GTOBåten  @brusig1

Tänker att det här är en spot där få har tillräckligt med bluffar. Är TX rätt hand att välja? Tänker att jag borde ha tillräckligt med färg här för att inte ta synen och då borde väl shove var mycket bättre än fold? Är jag rätt ute eller applicerar jag koncept helt fel? /Vilsen nybörjare

SB: $178.40 (356.8 bb)
BB: $50 (100 bb)
UTG: $52.07 (104.1 bb)
MP: $55.75 (111.5 bb)
Hero (CO): $97.68 (195.4 bb)
BTN: $38.36 (76.7 bb)

Preflop: Hero is CO with :Ts::Js: 
2 folds, Hero raises to $1.16, 2 folds, BB calls $0.66

Flop: ($2.57) :Td::4d::7d: (2 players)   
BB checks, Hero bets $1.27, BB raises to $4.50, Hero calls $3.23

Turn: ($11.57) :Th: (2 players) 
BB bets $5.71, Hero calls $5.71

River: ($22.99) :2c: (2 players) 
BB bets $11.35, Hero raises to $59.90, BB folds

Results: $45.69 pot ($2.00 rake)
Final Board: :Td::4d::7d::Th::2c: 
BB mucked and lost (-$22.72 net)
Hero mucked :Ts::Js: and won $43.69 ($20.97 net)

hh2.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Hummerhöger :

Spelar du bara sngs? 

Nädå, på cashsidan spelar jag allt mellan 0-40bb, spelar djupare ring när jag är tvungen, basically if jesussäte på djup jättemark, vet var jag är svag så undviker det om jag kan. ?

 

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...