Gå till innehåll

Att inte vara sämst (100-200z, PS)


Mo-Fear

Recommended Posts

Vad nickar du på stars? Ser gärna att du outar fis nicknames också i dina hhs, spec när det gäller 500z regs! Kan gärna ta top 5 regs och 5 sämsta med för skrattning då jag coachar/känner många på 200z/500z.

QJ:n är superslakt som båten nämnde, du förlorar mot sämre drag/par här och realistiskt ska inte fi varken ha sämre drag / nog med sämre drag för att du ska kunna bluffcatcha. Flopp tycker jag din x/r är superspew också, men nog om det tills det outas nickname! Har någon 200z reg som jag helt glömt av vad han nickar på skype, om det är du mot all förmodan så tjinga! Finns ju få av er som du sa.

Redigerad av brusig1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger Mo-Fear :

Utan att beskriva hela min strategi så bör man inte ha en låg x/r-freq om man checkar mycket OOP. Sedan så spelar mycket annat in också, t.ex. stabbing freq på motspelaren, fold vs x/r otf och fold turn after calling x/r otf. 

Ok. Tack för förklaringen. För mig blir riversynen än svårare att förstå med det resonemanget, då det borde vara rätt mycket stål som tar sig dit, och då älskar jag ändå att försöka vinna varenda pott.

10 timmar sedan, säger Tagzzz :

Bakdörr färg+stegdrag I guess. 

Blockar ju KQ KJ som fi rimligtvis går den sizen med på river (om offsuit kombos synar pre). Jävligt ambitiös syn dock :D 

Nu frågade jag ju inte om river men när det ändå kom upp borde väl AQ och AJ vara rimligare kombos att hjältesyna med, ifall det nu är ett konsekvent linjeval från flopp för att man checkar mycket oop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger brusig1 :

Vad nickar du på stars? Ser gärna att du outar fis nicknames också i dina hhs, spec när det gäller 500z regs! Kan gärna ta top 5 regs och 5 sämsta med för skrattning då jag coachar/känner många på 200z/500z.

1. ChirpyBrox

2. Quasselinho

3. Innepsy

4. GodofHU

5. HustlerKobe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger brusig1 :

Vad nickar du på stars? Ser gärna att du outar fis nicknames också i dina hhs, spec när det gäller 500z regs! Kan gärna ta top 5 regs och 5 sämsta med för skrattning då jag coachar/känner många på 200z/500z.

QJ:n är superslakt som båten nämnde, du förlorar mot sämre drag/par här och realistiskt ska inte fi varken ha sämre drag / nog med sämre drag för att du ska kunna bluffcatcha. Flopp tycker jag din x/r är superspew också, men nog om det tills det outas nickname! Har någon 200z reg som jag helt glömt av vad han nickar på skype, om det är du mot all förmodan så tjinga! Finns ju få av er som du sa.

Kom med din är du snäll! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger PIMM95 :

Vad gör ni med era StarsCoins?

När det var FPPs kunde man ju spela hyper-sattar för dessa och sen byta vunna inträden mot turnerings-$.

Får i princip inga starscoins då det enbart är på $3/6 och lägre man får dem..Tar dock cash rebates obv, är detta en kuggfråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Här har det postats, kul! Svarar imorgon. :)

Dagens spel:

RdnLlt7.png

Och dagens svåraste spot..

BtcProje**: i watch you
BtcProje**: i want to ask you
BtcProje**: tell me the true
BtcProje**: you think i am a fish?
BtcProje**: the true

"the true" :D. Han skrev också typ "do you mark me green in your pokerstars? tell me the true" och "do i win in 200NL, tell me the true".

Körde full time-bank och svarade till slut "no i haven't marked you as green" och "you win sometimes". 

 

#tellmethetrue

Redigerad av Mo-Fear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Den 2018-03-20 kl 00:52, säger brusig1 :

Vad nickar du på stars? Ser gärna att du outar fis nicknames också i dina hhs, spec när det gäller 500z regs! Kan gärna ta top 5 regs och 5 sämsta med för skrattning då jag coachar/känner många på 200z/500z.

QJ:n är superslakt som båten nämnde, du förlorar mot sämre drag/par här och realistiskt ska inte fi varken ha sämre drag / nog med sämre drag för att du ska kunna bluffcatcha. Flopp tycker jag din x/r är superspew också, men nog om det tills det outas nickname! Har någon 200z reg som jag helt glömt av vad han nickar på skype, om det är du mot all förmodan så tjinga! Finns ju få av er som du sa.

Haha superslakt och superspew. :D Givetvis har du rätt.

Kan PM:a nick. Ingen big deal att ha det i tråden men känns inte nödvändigt.

Kanske kommer rankings lite senare när jag känner att jag nått en högre skillnivå. :D Kan dock säga att jag tycker att en stor del av alla regs är bra och att samtliga svenskar verkar vara väldigt vassa.

Den 2018-03-20 kl 10:14, säger Markus800 :

Ok. Tack för förklaringen. För mig blir riversynen än svårare att förstå med det resonemanget, då det borde vara rätt mycket stål som tar sig dit, och då älskar jag ändå att försöka vinna varenda pott.

Nu frågade jag ju inte om river men när det ändå kom upp borde väl AQ och AJ vara rimligare kombos att hjältesyna med, ifall det nu är ett konsekvent linjeval från flopp för att man checkar mycket oop.

Att försvara riverspelet känns bara löjligt. Det är självklart inte en vinnande syn av anledningarna brusig nämner. Meeeeen (:D), precis som du säger så borde han rimligen ta sig till river med mycket stål, så när han bettar en ren och skär fuck you-sizing börjar jag leta kombos jag faktiskt slår i en skräpigt bred CO cc-range out of spite. Och sen tog Tom Dwan 2009 över spakarna. 8-)8-)

 

Den 2018-03-20 kl 15:22, säger GTOBåten :

1. ChirpyBrox

2. Quasselinho

3. Innepsy

4. GodofHU

5. HustlerKobe

Quassie #1!

Den 2018-03-21 kl 17:19, säger Otbredbacon :

Hur ser månaden ut? Fina resultat :). Kör du enbart zoom? 

MucaGcI.png

Jinxmaster. 8-) Ca. 20k händer kvar att spela i mars.

Och i princip bara zoom ja. Som jag skrev i en tidigare post så har jag lite €€ på en EU-sida, men det är knappt nämnvärt eftersom jag spelar där max 1-2 ggr per månad. Zoom är för bekvämt. 

 

glgl

Redigerad av Mo-Fear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Mo-Fear :

Haha superslakt och superspew. :D Givetvis har du rätt.

Kan PM:a nick. Ingen big deal att ha det i tråden men känns inte nödvändigt.

Kanske kommer rankings lite senare när jag känner att jag nått en högre skillnivå. :D Kan dock säga att jag tycker att en stor del av alla regs är bra och att samtliga svenskar verkar vara väldigt vassa.

Att försvara riverspelet känns bara löjligt. Det är självklart inte en vinnande syn av anledningarna brusig nämner. Meeeeen (:D), precis som du säger så borde han rimligen ta sig till river med mycket stål, så när han bettar en ren och skär fuck you-sizing börjar jag leta kombos jag faktiskt slår i en skräpigt bred CO cc-range out of spite. Och sen tog Tom Dwan 2009 över spakarna. 8-)8-)

 

Quassie #1!

MucaGcI.png

Jinxmaster. 8-) Ca. 20k händer kvar att spela i mars.

Och i princip bara zoom ja. Som jag skrev i en tidigare post så har jag lite €€ på en EU-sida, men det är knappt nämnvärt eftersom jag spelar där max 1-2 ggr per månad. Zoom är för bekvämt. 

 

glgl

WP sir! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen jinx än verkar det som..

JrNFssZ.png

Lel

PokerStars Zoom, Hold'em No Limit - $1/$2 - 6 players
Hand delivered by Upswing Poker

UTG: $203.00  (102 bb)
MP: $285.64  (143 bb)
CO (Hero): $392.17  (196 bb)
BU: $354.76  (177 bb)
SB: $200.00  (100 bb)
BB: $781.83  (391 bb)

Pre-Flop: ($3) Hero is CO with 9 8
1 fold, MP raises to $4, Hero 3-bets to $12, 2 players fold, BB calls $10, MP calls $8

Flop: ($37) J 8 8 (3 players)
BB checks, MP bets $15, Hero calls $15, BB raises to $30, MP calls $15, Hero calls $15

Turn: ($127) 9 (3 players)
BB bets $62, MP raises to $243.64  (all-in), Hero raises to $350.17  (all-in), BB folds

River: ($676.28) 5 (2 players, 2 all-in)

Total pot: $676.28 (Rake: $2.75)

Showdown:
CO (Hero)  shows  9 8 (a full house, Eights full of Nines)
(Equity - Pre-Flop: 40%, Flop: 87%, Turn: 95%, River: 100%)

MP  shows  K J (two pair, Jacks and Eights)
(Equity - Pre-Flop: 60%, Flop: 13%, Turn: 5%, River: 0%)

CO (Hero) wins $673.53

 

Förväntade mig inget annat med tanke på springet just nu

PokerStars Zoom, Hold'em No Limit - $1/$2 - 6 players
Hand delivered by Upswing Poker

UTG: $566.61  (283 bb)
MP: $191.68  (96 bb)
CO: $200.00  (100 bb)
BU: $185.04  (93 bb)
SB: $209.33  (105 bb)
BB (Hero): $417.43  (209 bb)

Pre-Flop: ($3) Hero is BB with Q A
4 players fold, SB raises to $6, Hero 3-bets to $18, SB calls $12

Flop: ($36) 8 7 A (2 players)
SB bets $18, Hero calls $18

Turn: ($72) 6 (2 players)
SB bets $34, Hero calls $34

River: ($140) 7 (2 players)
SB checks, Hero bets $347.43  (all-in), SB calls $139.33  (all-in)

Total pot: $418.66 (Rake: $2.75)

Showdown:
BB (Hero)  shows  Q A (two pair, Aces and Sevens - higher kicker)
(Equity - Pre-Flop: 73%, Flop: 84%, Turn: 93%, River: 100%)

SB  shows  J A (two pair, Aces and Sevens)
(Equity - Pre-Flop: 27%, Flop: 16%, Turn: 7%, River: 0%)

BB (Hero) wins $415.91

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger Markus800 :

Saknar high stakes poker apropå det där. :)

 

Vad är ditt intryck av Zoom-spelarnas skicklighetsnivå generellt? Har förstått att det är rejäl skillnad men vilken zoom-nivå skulle du jämföra med mot svs ungefär?

:) PAD är ju tillbaka. Tröttnade dock efter något avsnitt eftersom det verkade vara oredigerat (är det fortfarande så? någon som vet?).

Ingen koll på Svs-poolen så kan inte jämföra. Tror nog att t.ex. Båten skulle kunna besvara frågan bättre!

 

Blev många händer idag och fick vinna till slut

cxmAJdK.png

Redline... :| Ganska låg spelkvalitet överlag idag tyvärr.. T.ex. så missade jag några gaaanska enkla bluffar. Fler händer än någonsin markerade för review. :D

Blir nog inga speltimmar imorgon. Gå igenom händer istället och sitta i Pio en gång i livet. Tar mig nog tid och plockar ut några som kan postas här också :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger Mo-Fear :

:) PAD är ju tillbaka. Tröttnade dock efter något avsnitt eftersom det verkade vara oredigerat (är det fortfarande så? någon som vet?).

Ingen koll på Svs-poolen så kan inte jämföra. Tror nog att t.ex. Båten skulle kunna besvara frågan bättre!

 

Blev många händer idag och fick vinna till slut

cxmAJdK.png

Redline... :| Ganska låg spelkvalitet överlag idag tyvärr.. T.ex. så missade jag några gaaanska enkla bluffar. Fler händer än någonsin markerade för review. :D

Blir nog inga speltimmar imorgon. Gå igenom händer istället och sitta i Pio en gång i livet. Tar mig nog tid och plockar ut några som kan postas här också :) 

Visste inte att PAD kommit tillbaka, men drömmen är så klart Freddie Shamanara och allt därifrån i lineupen. Så fantastiskt kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Postad (redigerade)

Long time no see. :D Haft väldigt fullt upp senaste 10 dagarna, men mars gick bra iaf:

vdJJ2ss.png

Hittat ca +10k än så länge i april men har knappt spelat. Dags att börja plöja. 

En del som kontaktat mig ang coaching men har avböjt i samtliga fall. Smickrande men känner inte att jag kan coacha andra med gott samvete än. :) 

 

 

Till alla Vegas-veteraner: bästa eller smidigaste sättet att få in pengar i landet och framförallt ut ur landet? Info skulle uppskattas.

Redigerad av Mo-Fear
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...