Gå till innehåll

Resan mot ett spel utan tilt


svenskeren

Recommended Posts

4 minuter sedan, säger svenskeren :

Funderar nu på att skotta 2/4, har 19st 200bb buy-ins på nivån. Känns dumt att skotta 100bb, krävs ju att jag ändrar på mitt spel då. Borde jag ge det 1-2 buy-ins eller vänta tills min BR är upp mot 20k?

BR: 15245 

Skotta hellre 100bbs om du inte är bekväm på den staken. Är enklare att lira 100bb än 200bb. Är hur lugnt som helst att skotta med den rullen ifall du hittar ett bra bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Skotta hellre 100bbs om du inte är bekväm på den staken. Är enklare att lira 100bb än 200bb. Är hur lugnt som helst att skotta med den rullen ifall du hittar ett bra bord.

Körde en kort session 100bb deep, +75bb. Fortsätter grindet efter sömn. Hade varit intressant om någon vill dela med sig av namn på regs som man kanske till en början bör undvika? Förstår om ni vill hålla namn på fiskar för er själva ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, säger svenskeren :

Funderar nu på att skotta 2/4, har 19st 200bb buy-ins på nivån. Känns dumt att skotta 100bb, krävs ju att jag ändrar på mitt spel då. Borde jag ge det 1-2 buy-ins eller vänta tills min BR är upp mot 20k?

BR: 15245 

Förstår inte varför alla tror det är ett helt annorlunda spel då man går från 100bb till 200bb. Många av spelarna på borden är ju dessutom bara 100bb djupa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dagens första hand KK mot AK runner runner straight, all-in pre flop. :/

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Förstår inte varför alla tror det är ett helt annorlunda spel då man går från 100bb till 200bb. Många av spelarna på borden är ju dessutom bara 100bb djupa. 

 Får ju mer värde när man väl träffar. Så länge man är säker på sitt spel och kan folda några bra händer bör det gynna mig.

Redigerad av svenskeren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Stänger sessionen på 16050 trots -1bi på första handen.

Utg öppnar, jag 3bettar, han synar.

Flop AsTs6o

Han checkar flop. Jag bettar 2/3 (66)

Han re-raisar (ca 3ggr mitt c-bet)

Vad gör ni? Färdrag på bord och skulle själv kunna göra en liknanade re-raise hand med färgdrag OM jag tror att han inte träffat sin range. Ganska orimligt på den här floppen.

 

Redigerad av svenskeren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger svenskeren :

Stänger sessionen på 16050 trots -1bi på första handen.

Utg öppnar, jag 3bettar, han synar.

Flop AsTs6o

Han checkar flop. Jag bettar 2/3 (66)

Han re-raisar (ca 3ggr mitt c-bet)

Vad gör ni? Färdrag på bord och skulle själv kunna göra en liknanade re-raise hand med färgdrag OM jag tror att han inte träffat sin range. Ganska orimligt på den här floppen.

 

Ganska svårt att avgöra när du inte ens nämner vilken hand du har? Sen får du säga vilken position du 3 bettar ifrån och om det är mot fisk eller reg.

Redigerad av VakuumspelarN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger VakuumspelarN :

Ganska svårt att avgöra när du inte ens säger vilken hand du har? Sen får du säga vilken position du 3 bettar ifrån och om det är mot fisk eller reg.

Skrev det lite otydligt i parantes, träffade set med 66 från CO. Anonymt bord... men han satt 200bb deep, vilket jag själv nästan också gjorde.

Kommer färgen på turn vet jag inte vad jag gör. Så valde att raisa men han foldar. Borde väl synat hans raise och hoppats på offsuit och sen jammat turn om han bluff bettar/checkar. Dock kan man ju tro att han träffat TT set med den re-raisen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ibland när jag kommer till showdown och förlorar potten står det "visar". Betyder det att jag visar några av mina förlorande händer? Medans alla andra kastar korten.. Har bockat i "visa inte förlorade händer" osv i inställningar. 

Redigerad av svenskeren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är någon som har tid att göra några handreviews över discord/skype skicka gärna ett pm. Bygger du rulle som mig diskuterar jag gärna bådas händer. Är du av coach kvalite kan jag betala.

Update:

Rullen idag över 17000. Fått in en del volym på 2/4, hoppas jag kan fortsätta grinda på den här nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...