Gå till innehåll

Pokerstars support svarar inte på mina mail


Recommended Posts


Hej, är det någon från pokerstars som är aktiv här som kan hjälpa mig?

Den 25 februari spelade jag en Turbo Series turnering och kom på första plats med en vinst på nästan 90.000 dollar. På måndagen begärde pokerstars att jag skulle skicka en bild på mitt ID-kort och på en räkning, så de kunde verifiera mitt konto, vilket jag gjorde. Sedan får jag tillbaka ett mail från dem där det står "Efter en inledande undersökning har bevis kommit fram som tyder på att följande konton kan ha nåtts av andra än deras registrerade ägare". Det konto som de menade är min flickväns, och de har begärt henne skicka ID-handling o.s.v. och det har hon gjort. Vi har förklarat vår relation till varandra och både jag och hon har svarat på alla frågor, samt skickat allt de begärt samma dag. Sen dess har både mitt och min flickväns konto blockerats från alla tjänster (jag kan verkan spela poker, eller kasino, och inte heller ta ut mina pengar). Jag har några turneringsbiljetter som har gått ut under tiden de har hållit på med detta ärende, och jag har en kasinobonus på 1000 dollar som går ut om några timmar. Jag har skickat mail några gånger och frågat hur det går och varför det dröjer. Senast jag skickade mail var tre dagar sedan. Trots att et står på pokerstars hemsida att de svarar på alla mejl inom 12-24 timmar, har de ännu inte svarat eller gett mig någon uppdatering alls om mitt ärende. Jag tycker de i alla fall att man borde få ett svar, men det verkar som de struntar totalt i det. Är det någon som vet vad man ska göra? För nu har det gått åtta dagar sen de stängde ner alla tjänster för mig på pokerstars och jag behöver verkligen hjälp.

 
Redigerad av Nazier
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det någon som förstår varför nätpokerbolagen kräver legitimation för att betala ut vinster? Det vore väl enklare för alla parter om pengarna utan krångel betalas ut till det konto som spelaren använde för att göra sina insättningar? (Skulle spelaren ha bytt visakortsnummer så kan jag förstå.)

What's the problem? Är det något som jag inte har förstått?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 3 weeks later...

Folke: Det konstiga är att de inte verifierar dina uppgifter i samband med första insättning via kort. Skälet till att det krävs identitet som jag kan se är två, 1) att man inte betalar ut pengar till underåriga och 2) att man verkligen betalar till rätt identitet. Att man inte verifierar vid insättning är självklart för att man struntar om personen verkligen har åldern inne så länge man kan tjäna pengar. Att man gör det först vid uttag lär också vara strategiskt då man vill förhala att pengar tas ut så att man lockar spelaren att spela bort pengarna istället för att ta ut dom.

Redigerad av Fredde
Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...