Gå till innehåll

Spin & Go proffs - 2 miljoner > 2018


Lawboy

Recommended Posts

7 timmar sedan, säger Modigakatten :

Ser ut att gå bra för dig, roligt! Har aldrig spelat spin&gos och har helt ärligt inte full koll på spelformatet. Har du spelat cashgame eller mtts tidigare eller började du som spin&go spelare? Blir intressant att följa, glgl! :)

Mitt intresse började i heads up hyper turbos och senare spins. Ang. MTT så finner jag det oerhört skrämmande att vara låst till datorn 55 minuter i timman, i upp till 10 timmar i sträck. Så där kommer jag nog aldrig sätta foten, även om jag kan tänka mig att börja spela live (high rollers uteslutande) någon gång i framtiden. Cashgames har jag aldrig spelat mer än live och har ingen större kunskap om potential i fråga om € - mer än att det är rätt dried out på action online. 

8 timmar sedan, säger Tagzzz :

Såg att Stars öppnade 1 k spins, in och veva? ;)

Angående SB vs BB 16 + charten. Rent exploativt så limpar vi en range som bara består av skräp? Antar att du inte spelar så mot andra regs :) 

Hehe.. Efter sommaren lär bankrullen vara redo för lite 500 och 1000 :rolleyes:

Det stämmer! Mot andra regs kör jag en helt annan strategi, men det är inget som behövs fram tills minst 30 dollars. Varje gång vår limp kommer till flop är det 100% limp cbet som gäller för övrigt. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Crash & burn

3239b4eb8cae6e0649b196174fdb0123.thumb.png.6f43b220e9857bbb551ef18c6c7a6975.png

Månadens graph kommer här. I slutet på månaden blev jag rejält dålig, varav jag tappade många dagars volym. Detta ledde senare till att jag var 3 dagar och 30.000 från månadens mål. Bara en sak att göra, tänkte jag och hoppade upp på 200$ borden, som hade relativt bra fisk/reg-ratio på fredagskvällen. Sagt och gjort, tappade 2.5k EV på 25 games. Var en riktigt tuff smäll för självförtroendet, men tror grafen ser värre ut än vad real-värdet är. -1k EV är bl.a för A7o  99 i 10x (8bb.eff). 

All in all slutade vi månaden på cirka. 50.000 inkl rakeback (26.000 EV, 20.000 rakeback, 4000 andra bonusar). cEV slutade på 82, vilket är sjukt bra. Kollade även "real-resultat med vår avg.buy in och vår cEV, vi har inte runeat så bra overall med multipliers osv.  

Men denna förlust är jävligt bra! Det är i motgångar som de starka går vidare, och de svaga ger upp. 

Vad nu? 

Samma mål för April, men med en annan struktur. 

Första 30.000 ska vinnas på 50s, sen får jag uteslutande spela 100s tills jag når 60.000, efter 60.000 mixa 100 och 200 uteslutande upp till 100.000. Repeat om jag når noll. Gillar denna struktur, då det ger en allt-eller-inget approach. 

Ska iväg till Athen i helgen, så även ska jag försöka klämma in två weekends varav en till Sverige och en till Rom. Så det gäller att vara tidseffektiv och ha bra rutiner nu. 

 

Till er som PM:at om spin&pack, download länken är tyvärr död. Förresten, har ni några frågor om spins, händer osv. är det bara att posta så ska jag knäcka alla frågor om hur man spöar allt från fisk till regs. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

50.000 sek, "förlust" ?

Förstår inte varför du ska kliva ner och spela lägre nivåer bara för att det är en ny månad? 

Låter som slöseri med tid och pengar istället för att spela de stakes du är rullad för och som ger högst EV. Tycker ofta det är någonting som håller lowstakes/midstakes-spelare tillbaka, att hitta ursäkter för att spela lägre då det är mer bekvämt. 

Hur som,

GL! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

50.000 sek, "förlust" ?

Förstår inte varför du ska kliva ner och spela lägre nivåer bara för att det är en ny månad? 

Låter som slöseri med tid och pengar istället för att spela de stakes du är rullad för och som ger högst EV. Tycker ofta det är någonting som håller lowstakes/midstakes-spelare tillbaka, att hitta ursäkter för att spela lägre då det är mer bekvämt. 

Hur som,

GL! 

+ev på den kommentaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du flänger rätt mkt mellan sites av vad jag kan utläsa på dina stakejumps(50s, 200s finns på wina t.ex. medan 60s inte, så kan vara stars.com osv) tycker du antingen skall grinda stars fullt ut, eller om du gillar något av de alternativa siterna så tar du och cappar rakebacken asap, t.ex. red diamond på och leaderboard challenges på wina och inte lurvar omkring på något sketet diamond2 och aldrig scorar leaderboards.

my two cents iaf

Redigerad av killerwolf2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

20k i rakeback? Om de är på stars du spelar så måste du rakeat minst 150k?

Inte stars! Enda anledningen till att spela stars vore p.g.a 500s, men är inte rollad för det ännu.

12 timmar sedan, säger GTOBåten :

50.000 sek, "förlust" ?

Förstår inte varför du ska kliva ner och spela lägre nivåer bara för att det är en ny månad? 

Låter som slöseri med tid och pengar istället för att spela de stakes du är rullad för och som ger högst EV. Tycker ofta det är någonting som håller lowstakes/midstakes-spelare tillbaka, att hitta ursäkter för att spela lägre då det är mer bekvämt. 

Hur som,

GL! 

Som du säkert ser på grafen har det inget att göra med att det är ny månad, utan p.g.a min EV sprang neråt. 

6 timmar sedan, säger killerwolf2 :

du flänger rätt mkt mellan sites av vad jag kan utläsa på dina stakejumps(50s, 200s finns på wina t.ex. medan 60s inte, så kan vara stars.com osv) tycker du antingen skall grinda stars fullt ut, eller om du gillar något av de alternativa siterna så tar du och cappar rakebacken asap, t.ex. red diamond på och leaderboard challenges på wina och inte lurvar omkring på något sketet diamond2 och aldrig scorar leaderboards.

my two cents iaf

Japp, flänger ibland, men det är endast när det är sjut dålig fisk/reg ratio, är helt enkelt en fråga om att optimera. Sen hatar jag stars just nu, snacka om att de gör allt för att döda poker. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, säger Lawboy :

Inte stars! Enda anledningen till att spela stars vore p.g.a 500s, men är inte rollad för det ännu.

Som du säkert ser på grafen har det inget att göra med att det är ny månad, utan p.g.a min EV sprang neråt. 

Japp, flänger ibland, men det är endast när det är sjut dålig fisk/reg ratio, är helt enkelt en fråga om att optimera. Sen hatar jag stars just nu, snacka om att de gör allt för att döda poker. 

My bad, makes sense!

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej alla, 

poker-main-school-beginner.png

I am back in Budapest! Det var riktigt högt tryck på folk som var intresserade av mitt tutorial Spin&Go pack, vilket var kul att se, då jag gillar att promotea det bästa spelformatet där ute. Detta ledde till funderingar på att hålla en kort Spin&Go skola. 3-6 lektioner, material m.m utspritt över två helger. På det kör vi en typ av leaderbord där Ni som presterat bäst under perioden kan vinna priser. 

Det är tanken, under förutsättning att intresset är stort nog. Är detta intressant, skriv en intresseanmälan här eller i PM, samt hur många ni är som vill signa upp, så ska vi se om vi kan styra ihop något bra! Blir vi 10-20+ kör vi! 

Avslutningsvis kommer lite mer Grekland

 

 

 

 

 

30571261_10155278793732761_6063649414201737216_o.jpg

30571194_10155278793382761_2738338918771458048_o.jpg

Redigerad av Lawboy
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

I am back! 

Tyvärr har det varit dåligt med drag vad gäller intresseanmälningar till pokerskolan. 
Eftersom jag inte vill göra Er som varit intresserade alltför besvikna har jag istället gjort i ordning ett Spin & Go pack del II. Charts, play-videos från när jag cruschar 100s och lite annat smått och gott står att finna. Är Du intresserad av detta är det bara att PM:a. 

Nu har det snart gått 4 månader sedan jag kickade igång och vad gäller mitt mål är statusen

Profit: 250.000-300.000 SEK 

Jag har inget exakt number, eftersom jag har gjort av mig med vanan av att kolla grafer och $. De senaste veckorna har jag börjat coacha en del grabbar, vilket är givande på ett helt nytt sätt, må vara att min hourly/inkomst sjunker med det är det kul att man kan hjälpa andra. En kille jag coachar har lyckats göra en profit på 30.000 SEK på de första fyra veckorna. Blev lite komiskt när jag berättade för honom att han nu officiellt slår ingångslönen för sitt framtida yrke (han är student). Speciellt när han slipper håva iväg 33% av detta till staten. 

Spelar nästan uteslutande 100s nu, blir även lite 250€ hypers på helgerna vilket är roligt. 

JNqQ_f-maxage-0.gif

 

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Jag och mina mig :

Åh, älskar Grekland! Har även en speciell koppling till Budapest, då jag drog dit i exil - när fan va de? - typ 2015. Jelly som fan på resandet haha. Grindar du hela tiden från utlandet? I såna fall, vart bär det av härnäst? Fortsätt krossa!

Grekland imponerade faktiskt inte så mycket. Men så blir det väl när man jämför allt med kungen av huvudstäder, Budapest. Yes, jag har lämnat Sverige bakom mig. Ska inta ny destination Juli och Augusti men ärligt talat inte funnit en plats ännu. Tar gärna emot tips! Tänkte sätta upp ett grindhouse någonstans i södra Europa för de jag coachar och ha en villa vid havet. 

 

4 timmar sedan, säger ölkaka :

Hur länge har du spelat Spins, är sugen på att testa det. Hur många buyins var din längsta downswing?

/feg cg nit

 

Jag har spelat Spins i cirka 2 år nu tror jag det blir. Men mer från och till. Blev klar med mina universitetsstudier i januari, så spelat 100% sedan dess. 

Kör med 50 buy in så ska det nog gå bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger boman :

Berätta gärna mer om Budapest! Föll vid första ögonkastet dock inte utforskat dess mer

 

Jag håller med föregående talar. Ska dit på svensexa om mindre än 1 månad. Hade gärna fått tips på restauranger att besöka, nattklubbar att festa i, aktiviteter att göra. Alla tips oavsett mottages mer än gärna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, säger Franco1 :

Jag håller med föregående talar. Ska dit på svensexa om mindre än 1 månad. Hade gärna fått tips på restauranger att besöka, nattklubbar att festa i, aktiviteter att göra. Alla tips oavsett mottages mer än gärna =)

OP får uttala sig mer om nattklubbar, men Kaviar & Bull och Onyx är måste-besök när det kommer till restauranger. 

För trevlig hipsterlunch rekas Szimply

Redigerad av GTOBåten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...