Gå till innehåll

Göra vad som krävs:En orms ambitioner


Snake911

Recommended Posts

Tjena! Snake911 här. Har spelat på SvS ett tag nu och hade en dagbok innan här med som jag stängde ner den på grund av diverse grejer. Nog om det.

 

Denna nya dagboken tänkte jag skulle innehålla:

*Hur min dag ser ut.
* Hur mina känslor kring poker är den dagen.
*Vad livet generellt erbjuder mig.



Tänkte jag kan börja med hur det ser ut just nu i skrivande stund för mig.

Sen jag avslutade den andra dagboken har en del grejer hänt. Har hittat en coach, som jag är extremt nöjd med. Jobbar halvtid för att lägga så mycket tid jag kan på pokern. Tänkte se om jag kan behålla denna livsstilen i 2 år och se vad det ger mig.Min coach har fått mig att se spelet ur ett helt annat perspektiv och har bidragit till en väldigt positiv utveckling i mitt pokerspelande. Tack,coach!. Vi började på 1/2 med 4k och jag arbetade mig upp mig till 5/10  på runt 144timmar. Va uppe och slogs lite på 5/10. Det va en helt magisk känsla. Nästan beroende framkallande,men samtidigt lite skrämmande. För hela rulle utvecklingen hade gått snabbt, men jag tvekade fortfarande på mycket jag gjorde. Den teoretiska delen som vi var inne på,vart relativt ny för mig och jag försökte applicera den så gott jag kunde,utan att låta mitt gamla tänkande gå in och förstöra. Då och då kommer mitt gamla tänkande in och jag gör saker som jag inte riktigt ska göra,men det börjar sakta men säkert avta. Då jag inte kände mig bekväm med att spela för höga nivåer, då jag känner att jag inte riktigt kan applicera det vi gått igenom till 100% ännu. Valde jag att kliva ner till 1/2 igen och täppa igen lite luckor.


Idag: Har jag spelat 1/2 hela dagen. Spela min första session 08.00-13.00 och tog en break till runt 16.00. Käka lite och sen på det igen. Spela 1 timme. Men börja tilta. Variansen har inte varit direkt schyst. Ni vet, det gamla vanliga. coolers,bad beats, etc. The day in the life of a poker player. Nuff said. Har inte spelat så optimalt heller känns det som. Men det är bara på det igen. Har jag inte gett upp på 8 år,tänker jag fan inte börja nu, när framtiden ser så ljus ut.

Får se om jag kan regga 5/10 om 2-3 månader. Jag har aldrig varit så här nära på 8 år som jag är nu.

Nä,lite kaffe. Gå igenom händer och jobba på. Vi ses vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag:Ja.Då vart man vaken. Inte sovit värst mycket inatt. Gjorde läxor som coach gett mig igår fram till 02.00. Satt klockan på 08.00. 6 timmars sömn räcker,tänkte jag. Vakna redan 06.30, pigg,vaken och redo att gå ut i krig. Kan ha att göra med downswingen jag går igenom. Blir så sjukt motiverad till att utveckla mig själv när jag märker att jag fuckat upp grejer vid borden, där förlusten inte bara beror på variansen. Utan mina beslut har påverkat resultatet.

För att bli bättre krävs rutiner. Så det som kommer ske idag är.

*Fortsätta med läxan

*Spela minst 6 timmar. 1 timmes sessioner med 5-10 min break emellan.

 

Lite mer morgon kaffe och läxa nu. Vi ses vid borden.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har dagen sett ut:

Fick inte in mina 6 timmar som jag ville. Spela istället 2 timmar och gått igenom mina svagheter grundligt. Kände att jag ifrågasätter för mycket och att det var bättre att plugga för att få rätt på det. Pluggade runt 1-2 timmar.Umgåtts med bästa kompisen. Kollat på Bronies och Weeabo's cringe compilations. Finns konstiga människor överallt så i ain't judging,jag bara tycker dem är roliga. Trodde jag skulle avlida när polaren visa en video på en kille som skulle berätta för sin far att han var en bronie.

"Dad,are u sitting down?"
"No,why?"

"I got something to tell you"
"Okay.."

"Im a bronie,Dad"
"What's a bronie? Are you gay?"
"No,dad im not gay. A bronie is someone who likes my little ponnie"
"Well,that sounds pretty gay to me"

"No,Dad. It's not gay. It's about friendship and magic"

När han sa "It's about friendship and magic"

That's when i lost my shit, om jag säger så. Trodde jag skulle vika mig dubbelt.xD

 

Förutom Youtube tittandet med polaren. Höll jag på att sätta lägenheten i eld, men det är en annan historia.

Lite late night snack och sen bär det av mot nya äventyr imorgon. Vi ses vid borden.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag: Blir jobb idag 07.30-15.00.

Hemma 16.30ish. Käka lite mat,chilla någon timme.

*Sätta mig ner och fortsätta med min läxa i någon timme.

*Minimum grind volym idag är 3 timmar.

*Läxa.

 

Känner att det är viktigt att jag regelbundet går igenom min läxa varje dag. Återkopplar till vad jag gått igenom, så att det fastnar.

Dags att fånga bussen till jobb. Vi ses vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här har dagen sett ut:

*Jobb 07.30-15.00. Check.Första dagen på jobb.Gick rent åt helvete. Hen jag gick bredvid,vart trevlig och snäll. Men, rutin mässigt sög hen. Förstår inte vad företag tänker med, när de sätter en person som har sin första dag, med någon som jobbat där 1 månad bara. Blir till att be om att gå bredvid någon som är mer rutinerad nästa gång.

*Läxa.Check. Snackat med coach om grejerna jag gjort och återkopplat arbetet med honom, så jag inte missar något. Har haft några aha moments idag när jag brutit ner händer. Man trodde man var smart,men smartare kan man bli :P

*Spela minimum 3 timmar.Check. Har börjat spela bättre nu, men fortfarande mycket kvar att göra.  Variansen är fortfarande som en tjock hen som inte vill lämna en, för man är så bra på att baka kakor(ni fattar)

Bara att fortsätta! Lite late night snack nu och sen sängen! Imorgon väntar nya äventyr! Vi ses vid borden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag: Vakna vid 07.00. Satt på kaffe.Öppna min läxa och kolla igenom lite grejer. Skulle iväg och skriva kontrakt på ett lokalt gym vi har här.Håller boxning/kickboxningspass,som ett extra knäck där. Kom hem och tänkte att jag skulle få in så mycket volym jag kan idag. Börja inte speciellt bra. Kan fortfarande inte vinna en hand jävel, så får göra något som känns jävligt trist. Droppa ner till 100nl och arbeta mig upp till 200nl igen, Aja, inte första gången jag gått igenom detta. Känns alltid värre att förlora, än det känns bra att vinna. Test av ens mentalitet, samt driv. Bara till att köra!
 

Planen idag är att fortsätta bryta ner händer och grinda en massa,måste få in volymen som krävs, men samtidigt bli bättre, om jag vill nå mitt mål. Långsiktigt tänkande är vad livet handlar om och tålamod är A och O

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår: Jobb 10.00-15.15.Grinda lite på morgonen och bröt ner händer. Tog sen en lunch med morsan och syrran,sen hem. Spela 1 1/2 timme. Ville inte lägga in för mycket volym på grund utav att jag var sleten.

 

Idag: Jobb 07.00-cirka 16.00,beroende på hur mycket där är att göra. Sen är det hem,bryta ner händer och grinda järnet i helgen. Har varit lite off de senaste dagarna. Klev  upp till 200nl igen igår och ska grinda det fram tills jag börjar känna mig bekväm i mitt strategiska tänkande. Sen blir det att kliva upp i nivåer.

 

Målet idag blir att grinda minst 3 timmar, samt att fortsätta bryta ner mina svagheter.

 

Dags att fånga bussen till jobb. Vi ses vid borden!

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår:Dagen gick som planerat,fick in lite över 3 timmar. Resultat mässigt har inte det varit någon höjdare men utvecklings mässigt går det åt rätt håll.

Idag: Sitter i skrivande stund på väg till träningen.Blir Brasiliansk Jujitsu sparring,samt lite säck träning.Är ibland riktigt sugen på att köra stående sparring/MMA sparring,då det är det jag är starkast i,men av erfarenhet av vad det+poker resulterar i,undviker jag det.Vilket ibland känns riktigt jobbigt.Glöden finns där och jag kan inte sticka under stolen med att jag gillar det,men ser inte poängen med det längre.Vad ger det mig liksom? Hittar jag det svaret,kanske jag tävlar igen.Ett SM guld i amatör MMA hade inte varit fel,men det måste kännas rätt. Kan inte ha ena foten inne,andra ute.

Hoppas på att kunna klippa mitt lila bälte i BJJ om 2-3 år.

Poker mässigt kommer jag att lägga in mycket volym lör-mån.Siktar på 18 timmar sammanlagt+3 timmars plugg under dessa dagar. 

Närmar mig nu stationen jag ska hoppa av på.Vi ses vid borden!

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger MJ :

Hur ser br-management ut nu? 

Du skrev i första inlägget att du startade med 4k på 1/2 ( 2000 bb) och var uppe på 5/10 på 144 timmar. Klev du upp vid 2000bb? 

Hur ser det ut nu? 

När kliver du ner en nivå? 

 

GL!

Jag startade med 4k.144 timmar senare hade jag runt 24k.Pendla mellan 400nl,500nl och 1knl.Under tiden jag spela,skickade jag händer till min coach.Många händer jag spelade som var bra,men många jag också spelade dåligt.Valde att kliva ner till 400nl först,men tänkte ”Varför ska jag spela högre,när jag fortfarande gör fundamentala misstag?” Så jag klev ner till 200nl.Spelar inte 200nl för att jag inte är rullad för högre nivåer,spelar det enbart för att täppa igen luckor.

 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev spontana ändringar idag.Klubbkamrater skulle tävla i Malmö,så drog dit för att stötta dem.Det gick sådär.1 vinst 2 förluster.Vinsten kom från en 18 åring som gjorde sin shootfighting debut.Han knocka sin motståndare.Han hade bra mental inställning och gjorde sitt jobb väl.Behöver fila lite mer på avståndsbedömning men annars såg det stabilt ut.Den första förlusten kom via decision 2-1.Va en nära match.Båda dessa va i Shootfighting.Andra förlusten kom i amatör MMA.Killen som tävla är 26.Riktigt vass och älskar det han gör.Men fick se sig själv besegrad.Aja.You either win or you learn. Är i skrivande stund påväg hem för att få in några timmars grind och plugg

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger VakuumspelarN :

Hur poker pluggandet till för dig då du inte har tillgång till en databas eller några stats?

När planerar du på att klättra till 2-4? Vad jag har sätt så spelar du hyffsat solid och bättre än dom flesta på den nivån.

Ledsen, men kommer vara lite tråkig. Kommer inte dela med mig om vad för tillväga gång sätt jag har när jag pluggar :)

Tackar ödmjukast för komplimangen. Målet är att spendera resterande tiden av denna månaden för att fixa till lite fler luckor och sen börja kliva upp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju enormt Ev- att hålla på gå ner pga att du ska fixa saker i ditt spel? För det kommer alltid finnas saker man gör fel och behöver förbättra.

Förstår inte varför du inte bara stannar på nuvarande nivå om du är vinnande där? Det är ju även på de högre nivåerna du märker vad du gör fel. När du går ner varje gång så kommer de problemen`du har på högre nivåer inte finnas på den låga nivån då alla andra är märktbart sämre?

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Det är ju enormt Ev- att hålla på gå ner pga att du ska fixa saker i ditt spel? För det kommer alltid finnas saker man gör fel och behöver förbättra.

Förstår inte varför du inte bara stannar på nuvarande nivå om du är vinnande där? Det är ju även på de högre nivåerna du märker vad du gör fel. När du går ner varje gång så kommer de problemen`du har på högre nivåer inte finnas på den låga nivån då alla andra är märktbart sämre?

 

Ledsen Stoffe, men kommer inte lägga ner för mycket tid på att besvara detta. Vi har alla vårt eget sätt att göra saker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, säger Snake911 :

Ledsen Stoffe, men kommer inte lägga ner för mycket tid på att besvara detta. Vi har alla vårt eget sätt att göra saker på.

Tänkte mest upplysa dig om hur dumt det var, men det verkar som du redan visste. Allas mål är väl inte att vinna pengar antar jag.

  • Like 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Snake911 :

Ledsen, men kommer vara lite tråkig. Kommer inte dela med mig om vad för tillväga gång sätt jag har när jag pluggar :)

Tackar ödmjukast för komplimangen. Målet är att spendera resterande tiden av denna månaden för att fixa till lite fler luckor och sen börja kliva upp :)

Ändå lite roligt att spelare som GTObåten och Krillster öppet delar med sig av strategi och "tillvägagångsätt", medan informationen du sitter på är superhemlig... Har du kanske en dream machine som endast funkar för /2kr?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, säger FRAEEN :

Ändå lite roligt att spelare som GTObåten och Krillster öppet delar med sig av strategi och "tillvägagångsätt", medan informationen du sitter på är superhemlig... Har du kanske en dream machine som endast funkar för /2kr?

Inte direkt. Vissa vill dela med sig, vissa vill inte. +1 på kommentaren om dream machine på 1/2. Precis som om jag tänker stannar där hahaha

Den 2018-02-18 kl 17:26, säger Snake911 :

Den nya dagboken tänkte jag skulle innehålla:

*Hur min dag ser ut.
* Hur mina känslor kring poker är den dagen.
*Vad livet generellt erbjuder mig.

That's it.

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger Snake911 :

Inte direkt. Vissa vill dela med sig, vissa vill inte. +1 på kommentaren om dream machine på 1/2. Precis som om jag tänker stannar där hahaha

That's it.

Egentligen bryr jag mig inte huruvida du delar med dig om informationen eller inte (motsägelsefullt nog skriver jag ändå). Jag tycker bara det är intressant hur löjligt högt folk värderar strategi och liknande för micro och low stakes. Ingen tvingar dig såklart att dela med dig av någonting överhuvudtaget. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...