Gå till innehåll
Partneransvarig

SAJT: Coolbet - officiell diskussionstråd

Recommended Posts

Hejsan, 

Ikväll kl 20:00 startar vår första veckofinal till Coolbet Open #3 som spelas 8 - 12 Maj i Tallinn. - Just nu 1 reggad

Kvällens veckofinal: 
* €550 inköp
* €200 i resepengar
* 4 nätter på Hilton - för två. Inkl frukost och tillgång till Spa.

Vi hade ca 480 unika spelare och nästan 600 inköp til Main Event i oktober. Totalt hade vi ca 700 unika spelare under hela pokerveckan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

VARNING för Coolbet!

Jag har spelat på Coolbet under 2018 och haft en bra upplevelse av både klienten och support, tills följande händer:

  1. I december får jag ett mail om att pga licensieringen så måste jag ta ut alla mina pengar, öppna ett nytt konto och därefter sätta in pengar på det nya kontot.
  2. Mailar tillbaka och blir lovad av Coolbet support att gamla pokerklienten kommer fungera.
  3. Tömmer mitt konto, startar ett nytt konto och gör en insättning.
  4. Efter 2 dagar kräver gamla pokerklienten uppdatering till nya.
  5. Spelar en pokerturnering med nya klienten och inser att den fungerar väldigt dåligt. Klienten laggar otroligt och jag timar ut flera händer.
  6. Tänker att jag i väntan på att de eventuellt löser barnsjukdomar med nya klienten tar ut pengarna från mitt konto och spelar någon annanstans.
  7. Coolbet nekar nu mitt uttag och hänvisar att jag måste omsätta pengarna  på mitt "nya" konto i Sportsbook eller Casino för att göra uttag.
  8. Kontaktar Coolbet angående detta och påpekar att jag var tvungen att skapa ett nytt konto och göra en ny överföring pga licensieringen 2019.
  9. Coolbet står fortfarande kvar vid sitt beslut trots min opponering.

Jag tycker inte att det här bemötandet är OK från Coolbets sida. Dels för att de lovade att gamla pokerklienten skulle fortsätta fungera och dels för att det vägrar betala ut min senaste insättning. Därför valde jag att posta den här varningen här och jag ser fram emot att Coolbets representant återkommer med en förklaring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oklart om det är en kommunikationsmiss eller ej, men rätt säker på att du kan "omvandla" pengarna i Poker också. Om vad jag tror är sant, så har du antagligen cashat in på ett sätt, och försöker casha ut på ett annat sätt och då är det här rätt vanligt bland pokerbolagen, att dom kräver lite omsättning av pengarna.

Är båda mina killgissningar helt fel ute så är obv coolbet taskiga. Tumregeln är att du skall alltid få insta-casha ut samma belopp du har cashat in via samma kanal.

e-mails? Transaktionskvitton?

Redigerad av killerwolf2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tkr det låter konstigt i sig. Jag har varken blivit ombedd att ta ut pengar eller att skapa ett nytt konto hos coolbet pga licensieringen.. Använder fortfarande mitt "gamla" konto från förra året utan problem. Alla mail jag har fått ang det har bara varit generell info.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! 

Vi har skickat ett DM till dig och vi önskar att hjälpa dig vidare på bästa möjliga sätt med ditt ärende. 

Vi ser fram emot att höra från dig. 

Ha en fortsatt fin dag!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

8 timmar sedan, säger killerwolf2 :

Oklart om det är en kommunikationsmiss eller ej, men rätt säker på att du kan "omvandla" pengarna i Poker också. Om vad jag tror är sant, så har du antagligen cashat in på ett sätt, och försöker casha ut på ett annat sätt och då är det här rätt vanligt bland pokerbolagen, att dom kräver lite omsättning av pengarna.

Är båda mina killgissningar helt fel ute så är obv coolbet taskiga. Tumregeln är att du skall alltid få insta-casha ut samma belopp du har cashat in via samma kanal.

e-mails? Transaktionskvitton?

Kollade mina transaktioner och det stämmer det du säger. Jag gjorde "nya" insättningen med mitt kreditkort och försökte göra uttag till min bank. Coolbet hänvisar till att omsättningen måste göras pga penningtvättningslagen. Jag har frågat om det är OK om jag gör uttaget till mitt kreditkort istället.

 

6 timmar sedan, säger IveMissedU :

Tkr det låter konstigt i sig. Jag har varken blivit ombedd att ta ut pengar eller att skapa ett nytt konto hos coolbet pga licensieringen.. Använder fortfarande mitt "gamla" konto från förra året utan problem. Alla mail jag har fått ang det har bara varit generell info.

Tydligen gällde detta om man hade sitt gamla konto i annan valuta än SEK, jag hade mitt i EUR.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Coolbets representant här på PF har nu ordnat så jag fått godkänt min utbetalning. Stort tack till honom(eller henne)!

Som jag tidigare skrev så har jag bara positiv erfarenhet av Coolbet innan det blev strul med mina konton pga licensieringen 2019, och jag återkommer mer än gärna som kund så fort Microgaming får ordning på den nya pokerklienten.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...