Gå till innehåll

The Short Stack Experiement


freddex1989

Recommended Posts

2 minuter sedan, säger GTOBåten :

Förstår inte resten

På Svenska Spel finns det begränsat med bord rullandes. När man når ett visst stackdjup (säg 100bb istället för 40bb) blir det svårt att byta bort i all oändlighet. Jag undrar därför om det "förespråkas" att enbart börja med mindre stack för att utnyttja ökad EV i början av sin session, eller om det är möjligt att faktiskt spela uteslutande shortstack på svs.

Ber om ursäkt för eventuell dum eller dåligt formulerad fråga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger 123 :

På Svenska Spel finns det begränsat med bord rullandes. När man når ett visst stackdjup (säg 100bb istället för 40bb) blir det svårt att byta bort i all oändlighet. Jag undrar därför om det "förespråkas" att enbart börja med mindre stack för att utnyttja ökad EV i början av sin session, eller om det är möjligt att faktiskt spela uteslutande shortstack på svs.

Ber om ursäkt för eventuell dum eller dåligt formulerad fråga!

Jaha, förstår. Generellt sätt så finns det väl inte obegränsat med bord på någon sida nu. 

Isolera varje bord och varje hand för sig. Börja spela den stack du har högst EV med. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger 123 :

På Svenska Spel finns det begränsat med bord rullandes. När man når ett visst stackdjup (säg 100bb istället för 40bb) blir det svårt att byta bort i all oändlighet. Jag undrar därför om det "förespråkas" att enbart börja med mindre stack för att utnyttja ökad EV i början av sin session, eller om det är möjligt att faktiskt spela uteslutande shortstack på svs.

Ber om ursäkt för eventuell dum eller dåligt formulerad fråga!

Baserat på de frågor du ställer antar jag att du inte spelar rätt högt (det gör inte jag heller fwiw). På SvS kryllar det med fisk på de lägre nivåerna vilket gör att du kommer tjäna mer på att spela med normal/djup stack som täcker fisken. Gör dig själv och alla andra spelare en tjänst; skippa short stacking.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger FRAEEN :

Baserat på de frågor du ställer antar jag att du inte spelar rätt högt (det gör inte jag heller fwiw). På SvS kryllar det med fisk på de lägre nivåerna vilket gör att du kommer tjäna mer på att spela med normal/djup stack som täcker fisken. Gör dig själv och alla andra spelare en tjänst, skippa short stacking.

Spelar du NL så håller jag med FRAEEN. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-02-12 kl 14:33, säger Ola Brandborn :

Nej, det har jag abslout inte sagt. (Tvärt om har jag försökt påpeka att det är för fördelaktigt att spela med liten stack. Det är också en av orsakerna till att jag är stor vinnare live med spel med riktigt djupa stackar (1.000 big blinds) medan jag har problem att spela online mot shortstacks.


Anledningen till det är väl snarare att motståndet i allmänhet är rätt värdelöst live.

Eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...