Gå till innehåll

Tredje färgkort på Turn


Recommended Posts

Nej nu är måttet rågat! Nu behöver jag feedback från andra pokrare på Svenska Spel. Jag har under en längre tid noterat att ett "tredje färgkort" kommer på Turn betydligt oftare än det bör. Det vill säga när det t.ex. kommit 2 Ruter på flopen, så kommer en tredje Ruter på Turn som alltså ger Färg till den som sitter på 2 Ruter på hand. "Normalt" utfall bör vara ca 22 % (huvudräkning lite snabbt).

När jag fört statistik ett antal gånger har det visat sig varje gång på 100 flopar som har 2 kort i samma färg , har ett tredje i den färgen kommit på Turn mellan 25-40 % av gångerna. 

Ännu värre är det i de händer jag själv deltar i på flopen. 

Detta säger mig att det inte är som det ska med klienten. Jag misstänker att man vill ha spelet i en viss riktning, dvs många färger och stegar osv. 

Är det fler som upplever samma sak ?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev har jag fört statistik en 1a för färgkort  En Nolla för icke färgkort. statistiken visar ett utfall för färgkort ca 30 % av gångerna. Har även fört statistik mer än 1 miljon händer hur ofta jag får triss på flopen, med pocketpar på handen. Det får jag max 70 % av det utfall det bör vara, alltså ca 12 ggr på 1600 händer förutsatt att man ser alla flopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Xeinstein :

 

Detta säger mig att det inte är som det ska med klienten. Jag misstänker att man vill ha spelet i en viss riktning, dvs många färger och stegar osv. 

Är det fler som upplever samma sak ?

Som sagt, selektivt minne. Färgkort är ju dessutom riktiga actiondödare. Hade man nu velat ha fler pengar i potterna så borde brädorna paras och dubbelparas oftare istället.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Xeinstein :

I så fall, när skall det rätta till sig ? Jag spelar ca 20.000 händer i veckan, dvs ca 1 miljon händer på ett år. Tycker det är underlag nog för att påstå att det inte är som det ska.

Kan du greja fram en databas över säg en veckas spelare, 20k händer räcker gott för att bekräfta eller motbevisa en sådan enkel hypotes. Inget urval av händer, utan en ren databasdump. Papper och penna räknas inte.

Chansen att turnkortet är i samma färg som de två på floppen är som du säger cirka 22%. Når vi med 20k rådatahänder över 26% så är jag villig att bekosta en djupare undersökning över några miljoner händer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, säger Xeinstein :

Som jag skrev har jag fört statistik en 1a för färgkort  En Nolla för icke färgkort. statistiken visar ett utfall för färgkort ca 30 % av gångerna. Har även fört statistik mer än 1 miljon händer hur ofta jag får triss på flopen, med pocketpar på handen. Det får jag max 70 % av det utfall det bör vara, alltså ca 12 ggr på 1600 händer förutsatt att man ser alla flopparna.

Förklara vad du menar med det fetstilade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...