Gå till innehåll

Dags för poker igen


_PxKx

Recommended Posts

Minilördag på SvS blev tung. På floppen gick vi all in och då såg det ut så här (se bild)
Sedan kom Turn: 4, River: A :(

Men hade lite chip kvar och arbetade mig upp, men nu efter 3,5 h åkte jag ut på 24e plats utan några pengar. Visste inte att SvS körde så långa turrar. Själv tycker jag om det, men det blir lite för sent för mig på vardagar.

SvS ligger jag tyvärr nu på 664 kr. Fortfarande plus jämfört med vad jag satt in, men det beror mest på att jag klonkat 2 turrar där.

Bad beat.jpg

Redigerad av _PxKx
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, säger _PxKx :

Minilördag på SvS blev tung. På floppen gick vi all in och då såg det ut så här (se bild)
Sedan kom Turn: 4, River: A :(

Men hade lite chip kvar och arbetade mig upp, men nu efter 3,5 h åkte jag ut på 24e plats utan några pengar. Visste inte att SvS körde så långa turrar. Själv tycker jag om det, men det blir lite för sent för mig på vardagar.

SvS ligger jag tyvärr nu på 664 kr. Fortfarande plus jämfört med vad jag satt in, men det beror mest på att jag klonkat 2 turrar där.

Bad beat.jpg

Detta är inget du ska fokusera på, fokusera på de förluster som hade kunnat undvikas, hade du spelat bättre hade du haft mer pengar kvar efter utsugningen och kanske hamnat ITM. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-01-24 kl 18:39, säger swedish_orca :

Trodde han spelade NLHE :D

Det är väl uppenbart att det är bättre med två färgdrag än ett, även i Texas. Fråga Cloutier exempelvis (fast han hävdade att 54o var bättre än 54s, då man inte förlorar med färg mot färg. Argumentet levde länge tills någon påpekade att man kan låsas man har 54o när man har de suited, och sedan råka vinna en den nedcheckade färger av "misstag").

Dessutom, offsuit låter så pesimistiskt, double-suited tyder på ett öppet äventyrligt sinnelag.

Redigerad av Ola Brandborn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Det är väl uppenbart att det är bättre med två färgdrag än ett, även i Texas. Fråga Cloutier exempelvis (fast han hävdade att 54o var bättre än 54s, då man inte förlorar med färg mot färg. Argumentet levde länge tills någon påpekade att man kan låsas man har 54o när man har de suited, och sedan råka vinna en den nedcheckade färger av "misstag").

Dessutom, offsuit låter så pesimistiskt, double-suited tyder på ett öppet äventyrligt sinnelag.

Juste, en annan bra strategi är att spela låga kort då man ofta vinner stora potter med dessa och förlorar små, med andra ord ska man spela 72 "double suited" och folda AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-01-25 kl 21:31, säger swedish_orca :

Juste, en annan bra strategi är att spela låga kort då man ofta vinner stora potter med dessa och förlorar små, med andra ord ska man spela 72 "double suited" och folda AA.

Förlorade ett maxinköp igår med AA vs 72

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Går inget vidare på SvS.
Gick jättebra i början på cg NL50 och tyckte det var ganska lätt. Men sedan fick jag "lite" downswing som höll i sig sedan sist jag skrev.
Spelar tight aggressive så det blir ganska få händer jag går in med, men går ofta all-in då jag väl är med. Man får dessvärre räkna med att det blir rätt många bad beats då.

Har imellanåt tiltat, men har då bara gått in med 25 kr på borden så att jag inte kan förlora så mycket. Är något jag sällan gjort förr, men så har jag inte spelat så mycket CG innan.

Analyserat min handhistorik och ser en del dumma reraises och synar. Inte så att det har påverkat jättemycket, men ändå något jag borde arbeta bort. Det beror på hur mycket jag vet om motspelaren när jag gör det.

Kommer kanske vara tvungen att sätta in mer pengar på SvS om jag vill fortsätta spela där och det tar emot. Kanske blir det att flytta över pengar från 888 där det gått hyfsat på turrarna.

Här kommer en rolig bild för att lätta upp stämningen:

Beat anorexia.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så negativ, lika bara att fortsätta köra hårt och hoppas på vänding, du kan alltid sälja en njure och belåna/sälja allt du äger :D 

Problemet med dessa forum är att det inte finns något incitament att faktiskt hjälpa varandra, tvärt om så tjänar jag potentiellt sätt på att du förlorar pengar(spelar inte på SVS nu än iof). 

Din preflop strategi har definitivt stora brister dömt av det lilla jag har sett, kör på detta istället https://www.pokersnowie.com/preflop-advisor.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen orca. Aldirg varit bra på CG. Kanske ska ta och hålla mig till turrar (förutom vid lönehelger) istället. Stor varians där bara.

Kolla denna i början av en billig KO-turre. Har lite händer på motspelarna sedan innan. Körde löst eftersom jag visste vad de kan gå in med och var dessutom enormt pissnödig. Men kom undan ändå. Var favorit om man tittar i efterhand, men det kan man inte utgå från. Skulle inte gjort det om inköpet varit 33$.
 

***** 888poker Hand History for Game 809989128 *****
$40/$80 Blinds No Limit Holdem - *** 10 02 2018 00:53:16
Tournament #117630909 $3.70 + $0.30 - Table #13 9 Max (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 9
Seat 1: Smod_79 ( $8,009 )
Seat 2: zzPKzz ( $4,531 )
Seat 3: flashTrash ( $9,320 )
Seat 4: igel_spb007 ( $2,598 )
Seat 5: Kingflushing ( $2,984 )
Seat 6: lnldouce ( $1,894 )
Seat 7: Midnite89 ( $3,350 )
Seat 9: Chugaister ( $2,800 )
Seat 10: iconicum ( $2,048 )
Midnite89 posts ante [$8]
Smod_79 posts ante [$8]
iconicum posts ante [$8]
flashTrash posts ante [$8]
igel_spb007 posts ante [$8]
lnldouce posts ante [$8]
Chugaister posts ante [$8]
zzPKzz posts ante [$8]
Kingflushing posts ante [$8]
iconicum posts small blind [$40]
Smod_79 posts big blind [$80]


** Dealing down cards **
Dealt to zzPKzz [ 9h, 9d ]
zzPKzz raises [$216]
flashTrash calls [$216]
igel_spb007 calls [$216]
Kingflushing calls [$216]
lnldouce folds
Midnite89 folds
Chugaister folds
iconicum folds
Smod_79 calls [$136]


** Dealing flop ** [ Tc, 8s, Js ]
Smod_79 checks
zzPKzz bets [$894]
flashTrash calls [$894]
igel_spb007 calls [$894]
Kingflushing raises [$2,760]
Smod_79 folds
zzPKzz raises [$3,413]
flashTrash raises [$8,202]
igel_spb007 calls [$1,480]
** Dealing turn ** [ 5d ]
** Dealing river ** [ 8h ]
** Summary **
zzPKzz shows [ 9h, 9d ]
flashTrash shows [ Ks, Qs ]
igel_spb007 shows [ As, 2s ]
Kingflushing shows [ 7s, 6s ]
zzPKzz collected [ $10,688 ]
zzPKzz collected [ $1,158 ]
zzPKzz collected [ $3,094 ]


Och en rolig bild

Barn har ingen känsla för kvalitet.jpg

Redigerad av _PxKx
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med CG är att du måste betala rake på varje enskild hand du vinner, om du plussar 30BB för att sedan förlora 29BB (innan rake) så är det ändå minus totalt pga rake i CG men inte om du ex spelar SnG. 

CG när man är djup är det som kräver mest skicklighet, ifall du då är kass så kommer det märkas tydligasg där, du kan plussa på turneringar genom tur. 

Spelstilen där man spelar färre antal händer är lämpligt typiska turneringar pga icm. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men så måste man räkna på SnG's rake också. Levde på sådana en sommar, men största inkomsten kom då ifrån de frirullar jag fick tillgång till, samt att jag hamnade på poänglistor där man fick en massa pengar. Är inte kul att spela när man är tvingad.

Lärde mig MTT's  på Stars och tycker turneringar är roligare. Har inga problem med att lägga varje hand i en timme.
Försöker jag mig på cg så blir det ingen höjdare. "Lösar" jag upp mitt spel så går det åt ännu mer åt helvete, och jag är medveten om att jag är lättläst i cg.

En grej jag kör på liveturrar är att jag dricker alkohol. I början av turneringen är jag då tightare än en homofobs arsle i fängelseduschen, men efterhand som promillen ökar så blir jag lösare och lösare, men har kvar en tight image. Så jag har varit drängfull på en del FT's live. :)

Och en bild...
 

Följde med mig hem i fredags.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 11/02/2018 kl 02:03, säger _PxKx :

Jo, men så måste man räkna på SnG's rake också. Levde på sådana en sommar, men största inkomsten kom då ifrån de frirullar jag fick tillgång till, samt att jag hamnade på poänglistor där man fick en massa pengar. Är inte kul att spela när man är tvingad.

Lärde mig MTT's  på Stars och tycker turneringar är roligare. Har inga problem med att lägga varje hand i en timme.
Försöker jag mig på cg så blir det ingen höjdare. "Lösar" jag upp mitt spel så går det åt ännu mer åt helvete, och jag är medveten om att jag är lättläst i cg.

En grej jag kör på liveturrar är att jag dricker alkohol. I början av turneringen är jag då tightare än en homofobs arsle i fängelseduschen, men efterhand som promillen ökar så blir jag lösare och lösare, men har kvar en tight image. Så jag har varit drängfull på en del FT's live. :)

Och en bild...
 

Följde med mig hem i fredags.jpg

Frågan är om man förlorar på att spela ex A2s när de man spelar mot sällan foldar före floppen? tänker att de då troligtvis även spelar sämre efter floppen och då tjänar man på att spela många händer mot dem. 

Om du spelar GTO före floppen men går back så är det pga bristande spel efter floppen och då måste man åtgärda de bristerna. 

Du kan alltid spela med låtsaspengar när du prövar en ny strategi, sedan byta till riktiga pengar ifall det funkar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-02-07 kl 18:30, säger _PxKx :

Går inget vidare på SvS.
Gick jättebra i början på cg NL50 och tyckte det var ganska lätt. Men sedan fick jag "lite" downswing som höll i sig sedan sist jag skrev.
Spelar tight aggressive så det blir ganska få händer jag går in med, men går ofta all-in då jag väl är med. Man får dessvärre räkna med att det blir rätt många bad beats då.

Har imellanåt tiltat, men har då bara gått in med 25 kr på borden så att jag inte kan förlora så mycket. Är något jag sällan gjort förr, men så har jag inte spelat så mycket CG innan.

Hur ser din preflop range ut?

NL50 på svs är supersoft, vettig preflop-range och bara gå för värde krossar väl i princip nivån. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legat inne på sjukhuset för observation under veckan och kunde inte spela poker för än idag.

Kommit ITM i de jag spelat idag. Vann en frirulle på Coolbet, kom strax utanför FT på 2 stycken vanliga på 888 genom bad beat, preflop all-in på de så jag var nöjd. 
Så runt 60 dollar plus på 6 turrar.

En grej som varit lite lustigt är att jag under de senaste 2 veckorna (och då varit borta 5 av dagarna) dragit in 2 royals och 5 färgstegar. Alla med båda korten använda. Kör i regel 3 bord samtidigt om HUD är tillåtet.

 

Den 2018-02-15 kl 14:36, säger Azulon :

Hur ser din preflop range ut?

NL50 på svs är supersoft, vettig preflop-range och bara gå för värde krossar väl i princip nivån. 

 

Jag har kört 5-6-manna så jag har haft en all-in range på pock T och högre. När det gäller att limpa in så har jag kört från 5,6s och uppåt. 

Min spelstil passa kanske bättre på 9-manna. Men jag tycker inte att CG är kul jämfört mot turneringar. Jag tycker om spänningen som är att man inte bara kan "fylla" på sin stack igen. 

Och en bild:
27867424_1878931828785894_3480061449405882808_n.jpg.b7abca33c025573d1825c9bc1b2ca1f0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en del poker, men inget att skryta om. Vunnit en del i frirullar och småpengar genom ITMs, men inga FT's.
Drog till CC i måndags, lade in 500 eftersom det bara var 3 andra spelare (kl var 02:30) och gick därifrån med 2000 kr när den siste inte ville spela mer. Blev +-0 eftersom jag hade ätit och druckit gott under hela dagen och en skyhög taxinota.

I helgen blir det flytt till lilla Eslöv i Skåne.

Och en bild

Middag för två.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pokern har inte gått något vidare. Jag har spelat på ganska små nivåer så det har blivit många timmar ändå. Känt till sedan innan att jag ska undvika SH, men har blivit mycket av det ändå.
Lättförtjänta pengar har blivit lönehelgerna på SvS, men jag tycker verkligen inte om klienten. Helt värdelös

Kört ganska många bounty-turrar då jag tycker dem är roliga. Men jag undviker de med progressiv bounty då det blir så ojämn utdelning

Just nu måste jag lägga tid på hur jag spelar rivern. Känner att jag hade kunnat tjäna mycket mer på den.

 

Pleasuring women.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-04-03 kl 01:10, säger _PxKx :

Känt till sedan innan att jag ska undvika SH, men har blivit mycket av det ändå.
 

Snap/zoom/fastforward bör du undvika likt pesten (antar att du menade det).

Om du spelar på partypoker är ett tips att lämna bordet om någon har namnet "swedish_orca" annars kommer du förlora massa pengar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger _PxKx :

Ha ha. Då vet jag. Spelar bara cg på SvS. Jag är ingen höjdare på det, men de på SvS är ännu sämre än mig :)

SH står för Short hand, det menas att det är 6 eller mindre spelare per bord.

Tycker tvärt om att de jag spelar mot ofta är sämre HU plus att man då hinner med fler händer.

Jo SVS är rätt soft, man kan komma undan med att spela ganska dåligt där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprungit väldigt bra på SvS. Haft tur med att hitta tiltade och extremt lösa spelare. Turneringarna går sådär dock. Ska jag bygga upp en rulle så får det nog bli att hålla mig till max 20 kronor BI för turneringar och ha främsta pokerinkomsten via CG. Dock tycker jag turrar är mycket roligare, men är så ringrostig på det, och det är lite för hög varians för mig i förhållande till min rulle.

Och en bild...

 

Fan of mills.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska väl inte klaga för mycket på turneringar kanske. Kom precis 2a i 20an på SvS och 1a i 20kr skalpen. Men skalpen räknas inte eftersom SvS buggade så att folk inte kunde lateregga sig, vi blev 4 spelare :P 

För dagen ligger jag något över 300 kr plus. Det med 2 billiga turrar och 3x20 kr BI på cashgame. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 1,5 timmar precis och det blev ~130 kr plus. Förlorade dock 50 spänn genom en bad beat så det skulle varit mer känner jag. Jag floppar triss med pock 9. Killen höjer, jag går all-in då jag vet att han är lös, genom runner runner drar han in stegen.

Burglar laughet.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...