Gå till innehåll

Wahlen - back on track


wahlen1

Recommended Posts

31 minuter sedan, säger stefanovic :

Okej att han håller på i chatten vid borden men att sök upp min privata instagram och försöka skicka meddelande tycker jag är att gå på tok för långt. 

Generellt tycker jag att det är kul att spewa i chatten och kan sakna gamla goda tider då det mordhotades till höger och vänster och chatbanningarna droppade in lika ofta som bonusar. Dock håller jag med dig om att det är att gå ett steg för långt att leta upp folk utanför pokerborden, hela keyboard warrior-metagamet bygger ju lite på att bägge parter vet att man bara trollar varandra.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger PIMM95 :

Pokern kan onekligen ta fram det sämsta ur en. Men behöver du ständigt tilta av dig  i spelarchatten bör du såklart ställa dig frågan om det bara är spelet, eller om du är jävligt bitter och missnöjd med ditt liv i allmänhet.

Japp, jag har själv varit där. Skrev massa skit förut när sämre spelare hitta 2 outarn osv. Känns som GRINDER behöver jobba på det. Men vad jag läst även här inne på PF så verkar han inte vara direkt normal så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger wahlen1 :

Haha troligtvis spelar jag snart högre än honom då han fortfarande lirar /2 /4 som heltidsspelare ?

Han spelade rätt mycket 5/10 i början på året men verkar köra uteslutande /4-/5 nu? Lite skumt att ett pokerproffs har perioder på 1/2 med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger PIMM95 :

Han spelade rätt mycket 5/10 i början på året men verkar köra uteslutande /4-/5 nu? Lite skumt att ett pokerproffs har perioder på 1/2 med.

Haha ja det gör han säkert, han springer väl dåligt så därför han harvar på lägre nivåer men killen verkar inte direkt må bra när man tiltar sig på fiskar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Poker är inte kul när man springer som en pissmyra

Kan inte vinna en hand atm.

Trodde turen hade vänt när jag floppa kåk med 88 på

8JJ bräda. Får in det 250bb djupa och han visar självklart upp fyrtal

Får in det på omaha med två färgdrag och turnad stege såklart kåk.

 

Slut på whine, inget 2/4 tills förtroendet kommer tillbaks. 

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ryggskott förra helgen så spel har det knappt blivit, hunnit vinna några inköp på /1-/2 men igår tänkte jag gå upp till 2/4 igen och där smattra man bort 3 inköp direkt så hoppar ner igen och fortsätter bygga självförtroende. Känns inte jätte +ev att spela när man samtidigt har ont i ryggen så får se ifall ryggen mår tillräckligt bra ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

När man börjar på svs igen efter ett långt uppehåll.

Har lyssnat 100tals timmar på joeyingrams podd nu när jag inte lirat. Lärt mig mycket. Har fått ett barn till så har även blivit mer ödmjuk för livet och mitt tålamod har blivit 100x bättre. Känns bra att köra poker igen och är mer sugen på någonsin för att bli bättre, kört lite lågt spel och studerat lite nlhe även om jag atm funderar på om man ska köra plo enbart eller blanda. Svårt när man lirar vissa tider där action är sjukt dålig på plon.

Redigerad av wahlen1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Mina största utmaningar med pokern har alltid varit mitt tålamod som har varit så brutalt dåligt. Men nu efter man har fått vara pappa nu i 4 år märker jag märkbar skillnad. 2020 blev det knappt poker då all min lediga tid gick till rust och huset.
 

Men har sista veckorna fått tillbaks suget och har börjat kika på om man ska köpa något program men samtidigt så med dom relativt nya reglerna får man väl bara stoppa in 5k på månad om jag förstått det rätt? Så då kanske man har tid att grinda lägre stakes samtidigt som man pluggar då man även måsta bygga bankrullen. 

Förövrigt känns det som svs fortfarande leverar samma roliga spelare vilket känns tryggt. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger wahlen1 :

Hur löser man holdem manager till svs 2020? Känns som det hade hjälpt extremt mycket att man kunna gå tillbaks och kolla händer. 

Har gjort ett script som konverterar alla händer i svs databas, den funkar bra för CG händer men mindre bra för turrar . Dock är det bara händer du öppnat i replayern på svs.  Kan ge en länk till en exe version av programmet, vill inte ge ut source koden då man inte vet vilka som snokar runt här ^^.

Redigerad av ölkaka
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger ölkaka :

Har gjort ett script som konverterar alla händer i svs databas, den funkar bra för CG händer men mindre bra för turrar . Dock är det bara händer du öppnat i replayern på svs.  Kan ge en länk till en exe version av programmet, vill inte ge ut source koden då man inte vet vilka som snokar runt här ^^.

Okej, så rimligtvis alla händer man vill kolla extra på är bara öppna i replayarn då. Kom på att jag bara har holdem manager 1 så får först införskaffa mig hlm2 antar jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger wahlen1 :

Okej, så rimligtvis alla händer man vill kolla extra på är bara öppna i replayarn då. Kom på att jag bara har holdem manager 1 så får först införskaffa mig hlm2 antar jag :)

Tror holdem manager bara ger support till HM3 , alltså de kommer inte jobba på /fixa grejer med hm2 och hm1. Scriptet funkar bra för hm2(har bara testat med hm2).  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...