Gå till innehåll

Fråga angående WPT och pass.


MrSleezer

Recommended Posts

Hej!
Jag känner att jag sitter lite i klistret och vänder mig till er för råd.

Jag vann här om dagen ett WPTDS package till Berlin via en satellit som går av stapeln nu efter årsskiftet och fick precis ett mail av siten jag spelade på där de vill att jag ska ge dem bl.a. mina passuppgifter. Det vill säga passnummer, land samt det datum det går ut. Denna information ville de få senast 25/12
Nu till problemet, jag hämtade mitt pass och såg att det hade gått ut och ett nytt pass tar i regel 5 arbetsdagar(har bokat tid för plåtning imorgon). Har någon en aning om det går att lösa detta, hur hårda brukar de vara på liknande grejer. Jag har bildat mig den uppfattningen att de inte brukar vara märkvärdigt tillmötesgående när det kommer till denna form av identifiering. 
Jag gick förbi polisstationen idag men kom givetvis 5 minuter efter stängning så där fick jag ingen hjälp och det känns lite brådskande.

Sedan undrar jag också hur det fungerar med registrering till turneringen, sajten jag kvalade på ska lösa den men måste jag vara på plats och identifiera mig innan eventet börjar eller kan jag late regga alternativt låta dem blinda bort mig om jag skulle dyka upp efter utsatt tid.
Detta är mitt första besök på någon av tourerna så jag är rätt grön på detta. 

Skulle vara evigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning
En något desperat pokersjäl.


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger MrSleezer :

Hej!
Jag känner att jag sitter lite i klistret och vänder mig till er för råd.

Jag vann här om dagen ett WPTDS package till Berlin via en satellit som går av stapeln nu efter årsskiftet och fick precis ett mail av siten jag spelade på där de vill att jag ska ge dem bl.a. mina passuppgifter. Det vill säga passnummer, land samt det datum det går ut. Denna information ville de få senast 25/12
Nu till problemet, jag hämtade mitt pass och såg att det hade gått ut och ett nytt pass tar i regel 5 arbetsdagar(har bokat tid för plåtning imorgon). Har någon en aning om det går att lösa detta, hur hårda brukar de vara på liknande grejer. Jag har bildat mig den uppfattningen att de inte brukar vara märkvärdigt tillmötesgående när det kommer till denna form av identifiering. 
Jag gick förbi polisstationen idag men kom givetvis 5 minuter efter stängning så där fick jag ingen hjälp och det känns lite brådskande.

Sedan undrar jag också hur det fungerar med registrering till turneringen, sajten jag kvalade på ska lösa den men måste jag vara på plats och identifiera mig innan eventet börjar eller kan jag late regga alternativt låta dem blinda bort mig om jag skulle dyka upp efter utsatt tid.
Detta är mitt första besök på någon av tourerna så jag är rätt grön på detta. 

Skulle vara evigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning
En något desperat pokersjäl.


 

PASS: Bör gå att lösa antingen genom att kontakta sajtens support och / eller WPT och prata snällt med dem. förklara läget och säg att info kommer några dar senare, alternativt kolla om de okejar tillfälligt pass och isf gå till passmyndigheten och skaffa ett sådant. https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/

LATEREG: Gissningsvis måste du iaf vara på plats innan latereg-tiden går ut.

Lämnar inga garantier, jag gissar mest här utifrån tidigare erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger valterego :

PASS: Bör gå att lösa antingen genom att kontakta sajtens support och / eller WPT och prata snällt med dem. förklara läget och säg att info kommer några dar senare, alternativt kolla om de okejar tillfälligt pass och isf gå till passmyndigheten och skaffa ett sådant. https://polisen.se/Service/Pass-och-id-kort/Provisoriskt-pass/

LATEREG: Gissningsvis måste du iaf vara på plats innan latereg-tiden går ut.

Lämnar inga garantier, jag gissar mest här utifrån tidigare erfarenheter.


Jo, jag ska ringa supporten direkt jag kommer hem så hoppas att de kan gå med på någon form av kompromiss. 
Angående provisoriskt pass så har jag varit inne på att skaffa det men det kan man inte legitimera sig med vilket jag antar att man måste göra på plats i Berlin. Om inte kundtjänsten på 888 kan hjälpa mig så får jag väl i värsta fall skaffa ett provisoriskt för att kunna uppge den information de vill ha, men även ett Nationellt ID för att kunna identifiera mig på där borta. 

Kan dock tycka att sajter som arrangerar satelliter så tätt inpå turneringsdatumet borde vara vana med liknande problem, så jag hoppas innerligt att de är villiga att hjälpa mig.
Hur som helst, tack så jättemycket för dina tips! 

Med det sagt så är jag fortfarande mycket nyfiken om någon varit med i liknande sits och vet vad som gäller.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...