Gå till innehåll

mål: 0$ till 800$ på 6 månader


swedish_orca

Recommended Posts

12 minuter sedan, säger Azulon :

Här satte jag kaffet i halsen, vad menar du ens?


Aldrig spelat mot Pokersnowie själv faktiskt men det är en GTO-bot right? 
Att du glider in med endast erfarenhet av NL2/NL4 utan att ha rört en solver och "spöar", kan jag säga med 99,9% säkerhet att det handlar om varians.
Hur stort sample snackar vi om?

Det är inte värt att lägga massa tid på att förbättra mitt pokerspel om det inte ger en bra inkomst, då är det bättre att satsa på något annat som kan ge bättre inkomst.

Tror jag spelade ca 1000 händer mot snowie de sista två testperioderna så att bara gå efter min vinst där säger givetvis ganska lite, jag gick dock plus senaste gången trots att jag blev utsugen (jag hade KK, gick all in pre, blev synad av TT, 100BB djupt). Jag har inte sett något som tyder på att pokersnowie skulle spela i närheten av GTO, inte ens preflop strategin som rekommenderas är i närheten av GTO (dåligt board coverage) även om det funkar på microstakes.

"piosolver edge" har numera en preflop lösare men tyvärr kostar kalaset ca 10K sek.

Jag har haft två upsvings på över 500BB (40 till 50BB djupt) på pokersidor men det slutade i båda fallen med att det sen vände till minus, vet inte riktigt varför (hur mycket som var varians respektive skillnad i hur bra jag spelade).

På SVS ligger jag fortfarande plus men ingen större konst att gå plus där (ska kanske gå tillbaka dit tröts högre rake).

Jag är osäker på om jag vill dela med mig av handhistorik, det finns två orsaker till detta

-gillar inte att bli bedömd av andra.

-är rädd för att något ska använda det emot mig (är nog irrationellt).

Vet inte hur man på ett smidigt sätt importerar händer från ex unibet,

Vet inte i vilken utsträckning man kan lita på piosolver verkar som de flesta seriösa spelare förlitar sig på den GTO-lösaren idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, säger swedish_orca :

Det är inte värt att lägga massa tid på att förbättra mitt pokerspel om det inte ger en bra inkomst, då är det bättre att satsa på något annat som kan ge bättre inkomst.

Absolut, det krävs mycket jobb att klättra sig upp i stakesen och få ut en bra inkomst. Men det du skrev var att den skulle vara cappad vid 20sek/h, vad får du det ifrån?
Ja, jag hade köpt ditt argument om att du inte vill slösa tid... om det inte vore för att du suttit snart i ett halvår och nyss trasslat dig ur NL2.

56 minuter sedan, säger swedish_orca :

Jag har inte sett något som tyder på att pokersnowie skulle spela i närheten av GTO, inte ens preflop strategin som rekommenderas är i närheten av GTO (dåligt board coverage) även om det funkar på microstakes.

Alright, har som sagt aldrig använt det själv så jag kan inte uttala mig.

 

56 minuter sedan, säger swedish_orca :

Jag är osäker på om jag vill dela med mig av handhistorik, det finns två orsaker till detta

-gillar inte att bli bedömd av andra.

Det här har jag noll förståelse för. Vad är i sådana fall poängen med en blogg där poker är i huvudfokus om inte du vill bli bedömd av andra spelare?
Vad jag tror att du menar är att du inte gillar att få kritik.

56 minuter sedan, säger swedish_orca :

-är rädd för att något ska använda det emot mig (är nog irrationellt).

Kommer garanterat gynna dig mer än vad det kostar dig.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger swedish_orca :

Det är inte värt att lägga massa tid på att förbättra mitt pokerspel om det inte ger en bra inkomst, då är det bättre att satsa på något annat som kan ge bättre inkomst.

Tror jag spelade ca 1000 händer mot snowie de sista två testperioderna så att bara gå efter min vinst där säger givetvis ganska lite, jag gick dock plus senaste gången trots att jag blev utsugen (jag hade KK, gick all in pre, blev synad av TT, 100BB djupt). Jag har inte sett något som tyder på att pokersnowie skulle spela i närheten av GTO, inte ens preflop strategin som rekommenderas är i närheten av GTO (dåligt board coverage) även om det funkar på microstakes.

"piosolver edge" har numera en preflop lösare men tyvärr kostar kalaset ca 10K sek.

Jag har haft två upsvings på över 500BB (40 till 50BB djupt) på pokersidor men det slutade i båda fallen med att det sen vände till minus, vet inte riktigt varför (hur mycket som var varians respektive skillnad i hur bra jag spelade).

På SVS ligger jag fortfarande plus men ingen större konst att gå plus där (ska kanske gå tillbaka dit tröts högre rake).

Jag är osäker på om jag vill dela med mig av handhistorik, det finns två orsaker till detta

-gillar inte att bli bedömd av andra.

-är rädd för att något ska använda det emot mig (är nog irrationellt).

Vet inte hur man på ett smidigt sätt importerar händer från ex unibet,

Vet inte i vilken utsträckning man kan lita på piosolver verkar som de flesta seriösa spelare förlitar sig på den GTO-lösaren idag.

Asså tycker det är så komiskt att du ens har tanken på att köpa Piosolver för dom nivåerna du spelar på. Om du inte ens har pokerkunskaperna att dra in den mängd pengar som pio eller en tracker kostar så tvivlar jag på att du kommer ha användning av dessa verktyg. Du vet också att du måste punga ut 20k+ för en dator som ska kunna köra preflop sims? Bara ram minnet får du pröjsa runt 10k för.

Sen förstår jag inte hur du tänker när du oroar dig över att lägga upp handhistorik? Finns i princip noll chans att någon du spelar mot kommer läsa här och även om någon läser här så kommer personen kunna använda det till absolut nada. meningen med en sån här dagbok är just att du ska bli bedömd av andra så att du kan bli en bättre spelare själv. Eller föredrar du att sitta i en fantasi värld och tro att du spelar ''gto'' på korvöre stakes?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur postar man händer man har spelat på unibet på bästa sätt?

18 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Asså tycker det är så komiskt att du ens har tanken på att köpa Piosolver för dom nivåerna du spelar på. Om du inte ens har pokerkunskaperna att dra in den mängd pengar som pio eller en tracker kostar så tvivlar jag på att du kommer ha användning av dessa verktyg. Du vet också att du måste punga ut 20k+ för en dator som ska kunna köra preflop sims? Bara ram minnet får du pröjsa runt 10k för.

Sen förstår jag inte hur du tänker när du oroar dig över att lägga upp handhistorik? Finns i princip noll chans att någon du spelar mot kommer läsa här och även om någon läser här så kommer personen kunna använda det till absolut nada. meningen med en sån här dagbok är just att du ska bli bedömd av andra så att du kan bli en bättre spelare själv. Eller föredrar du att sitta i en fantasi värld och tro att du spelar ''gto'' på korvöre stakes?

Hade en bra dator(32GB ddr3) innnan men den är tyvärr sönder nu, har funderat på att uppgradera men har blivit att jag använde en äldre dator istället(flyttade över SSD diskar).

Det är möjligt att det bästa är att på egen hand spela upp till kanske 20K och sedan köpa exempelvis piosolver (om det går så väl), men tror fortfarande piosolver är användbart på alla nivåer även nl2.

Har varit sugen på att börja spela PLO men kommer garanterat förlora pengar isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka säga det här så snällt som möjligt, har du någon diagnos eller är du bara fullständigt lågbegåvad varför spela gto på micro? nån pervers fetish å sitta smygrunka till att ahh nu spela jag gto?  hint explo-poker är de som gäller på micro. spela spelarna ge fan i att vara balanserad, 0,5% av spelarna funderar ens vad du kan tänkas ha eller bryr sig,  gå all in när du har nöt. ge fan i att betala av nits, lär dig värdebeta light. lär dig tänka i ranger.

har du helt missat att de du spelar mot är 1. fullständiga nybörjare som knappt kan reglerna.

2. antagligen fulla.

3. som jag förstått de får man inga hudstats vs snowie vilket gör de helt obrukbart om man har som mål att vara missivt vinnade online på micro.

4. spela med hud, och förstå vad du ska använda siffrorna till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om något så överfoldar folk på microstakes så man kan tjäna på att överbluffa mot dem.

34 minuter sedan, säger Ronnyboy :

Ska försöka säga det här så snällt som möjligt, har du någon diagnos eller är du bara fullständigt lågbegåvad varför spela gto på micro? nån pervers fetish å sitta smygrunka till att ahh nu spela jag gto?  hint explo-poker är de som gäller på micro. spela spelarna ge fan i att vara balanserad, 0,5% av spelarna funderar ens vad du kan tänkas ha eller bryr sig,  gå all in när du har nöt. ge fan i att betala av nits, lär dig värdebeta light. lär dig tänka i ranger.

har du helt missat att de du spelar mot är 1. fullständiga nybörjare som knappt kan reglerna.

2. antagligen fulla.

3. som jag förstått de får man inga hudstats vs snowie vilket gör de helt obrukbart om man har som mål att vara missivt vinnade online på micro.

4. spela med hud, och förstå vad du ska använda siffrorna till.

 

Av erfarenhet funkar det ganska bra att spela nära GTO.

1,2: vet inte vilket sida du spelar på men att folk på NL2, NL4 skulle vara totalt värdelösa på det sättet är helt fel, är inte ens fallet när man spelar med låtsaspengar. Iof är spelarna på SVS sämre men fullt så dåliga är de inte ens där. Det är ytterst sällan jag hittar totala idioter som spelar poker, de flesta spelar ganska bra även på NL4.

4: man kan inte använda HUD på SVS.

Men visst ska jag fortsätta spela på unibet så är det väl bra med HUD men då blir det mer att fokusera på & jag spelar oftast inte länge nog för att få bra statistik.

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som många andra har jag alltid trott du trollat,speciellt när du pratar om piosolver.

Själv som gammal gubbe har jag ingen aning om vad nära gto spel är och pga livet har jag aldrig pluggat teori men ändå lyckats hålla mig vinnande på upp till 5krs nivån i dagsläget.

började som många andra med att läsa pokerhandboken och det är det enda jag läst förutom skummat igenom en annan bok en gång.

Så mina teoretiska kunskaper är låga och har förmodligen stora läckor men upp till iaf 1/2krs nivån räcker ABC poker rätt långt sen så klart anpassa dig efter spelarna (om du har en manic vid bordet osv ).

 

Fråga  hur länge har du tänkt hålla på tills du ger upp eftersom du tycker du vill ha en skaplig timlön ?.

Sen att du 1tablar efter all denna tid och en upplevd seriös approach förstår jag inte heller?.

abc poker borde du lätt kunna spela 3-4bord åtminstone numera? Även om din timlön per bord sjunker höjs den totalt 

nej in med alla pengar på svs börja grinda och varva med lite mitt där är det mest värde numera imho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger ZoomeR :

Som många andra har jag alltid trott du trollat,speciellt när du pratar om piosolver.

Själv som gammal gubbe har jag ingen aning om vad nära gto spel är och pga livet har jag aldrig pluggat teori men ändå lyckats hålla mig vinnande på upp till 5krs nivån i dagsläget.

började som många andra med att läsa pokerhandboken och det är det enda jag läst förutom skummat igenom en annan bok en gång.

Så mina teoretiska kunskaper är låga och har förmodligen stora läckor men upp till iaf 1/2krs nivån räcker ABC poker rätt långt sen så klart anpassa dig efter spelarna (om du har en manic vid bordet osv ).

 

Fråga  hur länge har du tänkt hålla på tills du ger upp eftersom du tycker du vill ha en skaplig timlön ?.

Sen att du 1tablar efter all denna tid och en upplevd seriös approach förstår jag inte heller?.

abc poker borde du lätt kunna spela 3-4bord åtminstone numera? Även om din timlön per bord sjunker höjs den totalt 

nej in med alla pengar på svs börja grinda och varva med lite mitt där är det mest värde numera imho

Verkar som min winrate hamnar på minus mot bättre spelare när jag spelar på fler än 1 bord, behöver ha fullt fokus nu när jag inte har jättemycket erfarenhet. 

Varför skulle inte piosolver vara användbart på microstakes? tänker att det är det snabbaste sättet att bli bra.

Jag speler egentligen bara nära GTO före floppen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger swedish_orca :

Verkar som min winrate hamnar på minus mot bättre spelare när jag spelar på fler än 1 bord, behöver ha fullt fokus nu när jag inte har jättemycket erfarenhet. 

Varför skulle inte piosolver vara användbart på microstakes? tänker att det är det snabbaste sättet att bli bra.

Jag speler egentligen bara nära GTO före floppen. 

Hur vet du detta? Inte ens de solvers som finns kan lösa nGTO för preflop med särskilt hög precision för 100bb. 

Ska försöka förklara mina tankar ang PIOSolver och microstakes. 

Som breakeven / smått vinnande reg på microstakes nivåer är ditt spel fullt av läckor. 

PIOSolver är ett jättebra redskap och kan säkert göra nytta men varför använda ett "precisionsinstrument" som är tidskrävande när du har alternativ som: 

a) Coaching 

b) Run it once-videos

c) Equilab

osv. 

som skulle ge dig mycket mer nytta per timme du lägger ner på det.

PIOSolver på NL2 är lite som att köpa en 100k racercykel till en 5-åring som ska lära sig cykla för första gången. 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger swedish_orca :

Verkar som min winrate hamnar på minus mot bättre spelare när jag spelar på fler än 1 bord, behöver ha fullt fokus nu när jag inte har jättemycket erfarenhet. 

Varför skulle inte piosolver vara användbart på microstakes? tänker att det är det snabbaste sättet att bli bra.

Jag speler egentligen bara nära GTO före floppen. 

Din erfarenhet kommer öka exponentiellt om du just börjar spela fler bord. Du kommer uppnå resultat snabbare och kommer få en relevant sample size att analysera. 

Att ens fundera på Piosolver på nano stakes ser jag som helt fel. Behövs verkligen inte. 

Investera hellre en 100-200 dollar och spela djuprullat på nano. Då har du utrymme att göra kontrollerade experiment med ditt spel, för att se vad som fungerar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
25 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Din erfarenhet kommer öka exponentiellt om du just börjar spela fler bord. Du kommer uppnå resultat snabbare och kommer få en relevant sample size att analysera. 

Att ens fundera på Piosolver på nano stakes ser jag som helt fel. Behövs verkligen inte. 

Investera hellre en 100-200 dollar och spela djuprullat på nano. Då har du utrymme att göra kontrollerade experiment med ditt spel, för att se vad som fungerar.

 

Man lär sig bäst när man har fullt fokus på en sak så man lär sig mer per hand om man bara spelar ett bord. Problemet just nu är att jag bara brukar spela 0 bord då jag tycket andra saker än poker är roligare. 

Det viktiga är dock att jag inte ska spela ifall jag är trött i huvudet, var det de två senaste gångerna jag tappade stort. 

Ska kolla upp kring nano, första gången jag hör talas om det. 

Redigerad av swedish_orca
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger GTOBåten :

Hur vet du detta? Inte ens de solvers som finns kan lösa nGTO för preflop med särskilt hög precision för 100bb. 

Ska försöka förklara mina tankar ang PIOSolver och microstakes. 

Som breakeven / smått vinnande reg på microstakes nivåer är ditt spel fullt av läckor. 

PIOSolver är ett jättebra redskap och kan säkert göra nytta men varför använda ett "precisionsinstrument" som är tidskrävande när du har alternativ som: 

a) Coaching 

b) Run it once-videos

c) Equilab

osv. 

som skulle ge dig mycket mer nytta per timme du lägger ner på det.

PIOSolver på NL2 är lite som att köpa en 100k racercykel till en 5-åring som ska lära sig cykla för första gången. 

Det är grandiosa vanföreställningar:D nej men det är iallafall där mitt spel är starkast.

Angående coachning så lär det va svårt att hitta en bra spelare som är beredd att lära ut till en billig penning, cauching-videofilmer brukar inte heller ge jättemycket, föredrar att se när andra spelar & se vad de gör (ex verkar standard vara att ha 1/3 pot 3bet men jag har länge använt 1/2 pot som standard, kanske ska ändra).

Equilab kan jag säkert lära mig mer av, gillar det programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låste upp bonusen på unibet nu (har kommit till exakt 600 floppar)

vinst: -1.44€

tappade alltså 36BB totalt, vi vet alltså inte huruvida jag rent statistiskt var vinnande eller förlorande spelare men hade bara behövt spela marginellt bättre för att gå istället ha hamnat på plus.

Var en som gick all in 3 eller 4 gånger i rad, första synade jag med TT och vann mot AKo, sista blev han synad av A8s (annan  spelare) när han hade JJ, gissar att han bara hade 'tur' med starthänderna (han blev givetvis utsugen av A8s sista gången).

Ska se om det finns något smidigt sätt att posta handhistorik från unibet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade upp lite snabbt och

-enda sättet att dela med sig av händer man har spelat på unibet verkar vara att ta screenshot.

-varken unibet eller SVS tillåter folk att använda HUD.

Funderar på att göra noter med papper & penna istället men lär inte orka göra detta. Tänker det är bättre att ha fokus på sitt egna spel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte värt att lägga den tiden på så små nivåer med penna och papper

Håller med de andra om att du bör lära dig ABC-poker först.
Jag kör ~3 bord ABC-poker på de lägsta nivåerna och drar ändå in någon hundring om dagen utan att ens titta på borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger _PxKx :

Inte värt att lägga den tiden på så små nivåer med penna och papper

Håller med de andra om att du bör lära dig ABC-poker först.
Jag kör ~3 bord ABC-poker på de lägsta nivåerna och drar ändå in någon hundring om dagen utan att ens titta på borden.

Eller så lär man sig en bra strategi och spelar upp till högre nivåer.

Lär tjäna mer på att gå tillbaka på SVS(där den dåliga strategier likt ABC fungerar), men är sugen på att spela mot bättre spelare och lära mig spelet (är lägre rake på unibet också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du har väl ingen BR till att spela på mer än micronivåer. Vilket kan bero på att du inte har spelat ihop pengar.
Att gå på bättre spelare direkt (för att lära sig) tvivlar jag på att det är en bra strategi, om du inte är villig till att förlora massa pengar inom de närmsta månaderna förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, säger _PxKx :

Fast du har väl ingen BR till att spela på mer än micronivåer. Vilket kan bero på att du inte har spelat ihop pengar.
Att gå på bättre spelare direkt (för att lära sig) tvivlar jag på att det är en bra strategi, om du inte är villig till att förlora massa pengar inom de närmsta månaderna förstås.

Förlorade 16 kronor på ca 3000 händer när jag spelade på NL4 så det behöver jag nog inte oroa mig för (är 42% chans att jag var vinnande spelare där men hade otur). Ska iallafall ta ut mer än vad jag satte in så får jag se vad jag gör med resten. Tänker att det kan vara bra att spela på unibet innan min bonus löper ut (kan få 4 euro till realistiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-05-30 kl 21:08, säger swedish_orca :

Verkar som min winrate hamnar på minus mot bättre spelare när jag spelar på fler än 1 bord, behöver ha fullt fokus nu när jag inte har jättemycket erfarenhet. 

Erfarenhet/h ———> spela fler bord

Till en början kanske du tycker att det är jobbigare men det är bara att vänja sig.

Den 2018-05-31 kl 18:46, säger swedish_orca :

Förlorade 16 kronor på ca 3000 händer när jag spelade på NL4 så det behöver jag nog inte oroa mig för (är 42% chans att jag var vinnande spelare där men hade otur). Ska iallafall ta ut mer än vad jag satte in så får jag se vad jag gör med resten. Tänker att det kan vara bra att spela på unibet innan min bonus löper ut (kan få 4 euro till realistiskt).

Lol, lust att dela med dig av denna sylvassa kalkyl?

 

Den 2018-05-30 kl 21:43, säger swedish_orca :

Man lär sig bäst när man har fullt fokus på en sak så man lär sig mer per hand om man bara spelar ett bord.

Håller med om det är Zoom. Är det regular tables du spelar så absolut inte. 

Den 2018-05-31 kl 18:03, säger swedish_orca :

Eller så lär man sig en bra strategi och spelar upp till högre nivåer.

Så nu är det värt det lr?

Den 2018-05-31 kl 18:03, säger swedish_orca :

Lär tjäna mer på att gå tillbaka på SVS(där den dåliga strategier likt ABC fungerar), men är sugen på att spela mot bättre spelare och lära mig spelet (är lägre rake på unibet också).

Ye no shit, det har folk skrivit i tråden sedan månad 1. 

Gå upp i nivåer via svs om du vill möta bättre spelare samtidigt som du vill tjäna mer?

 

Den 2018-05-30 kl 21:43, säger swedish_orca :

Ska kolla upp kring nano, första gången jag hör talas om det. 

Nano = lägsta microstakes

 

 

 

btw, vad gör du annars? Jobbar/studerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle spela nu på SVS men programvaran funkade inte, kan inte logga in efter uppdateringen.

5 timmar sedan, säger Azulon :

Gå upp i nivåer via svs om du vill möta bättre spelare samtidigt som du vill tjäna mer?

btw, vad gör du annars? Jobbar/studerar?

Allt möjligt, ex kollar youtube.

Håller på att utveckla ett pokerspel också, är ett projekt jag har haft ett tag men aldrig lyckats slutföra (får inte till det).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger swedish_orca :

Skulle spela nu på SVS men programvaran funkade inte, kan inte logga in efter uppdateringen.

 Alright, men jag hoppas du förstår vad poängen är.

Citat

Allt möjligt, ex kollar youtube.

Håller på att utveckla ett pokerspel också, är ett projekt jag har haft ett tag men aldrig lyckats slutföra (får inte till det).

Men vad gör du för att försörja dig i dagsläget?

 

 

Varför vill du utveckla ett nytt pokerspel? 

Även fast du kanske hade lyckats utveckla ett sjukt bra och underhållande kortspel så känns det inte som du har tillräckligt med influence till att kunna lansera något sådant? Skulle ju krävas helt sjukt bra kontakter för att kunna få något ekonomiskt incitament i det hela.

(såvida det inte är just for fun, men iom att du svarade på frågan som du gjorde så finns $$$ i baktanken lr?)

Redigerad av Azulon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick SVS att funka nu(+1 sek). Tycker det är bättre än innan då man nu snabbt kan betta (1/3, 1/2, 2/3) pot.

4 timmar sedan, säger Azulon :

Varför vill du utveckla ett nytt pokerspel? 

Även fast du kanske hade lyckats utveckla ett sjukt bra och underhållande kortspel så känns det inte som du har tillräckligt med influence till att kunna lansera något sådant? Skulle ju krävas helt sjukt bra kontakter för att kunna få något ekonomiskt incitament i det hela.

(såvida det inte är just for fun, men iom att du svarade på frågan som du gjorde så finns $$$ i baktanken lr?)

Det är kul plus att det behövs ett nytt spel nu när NLHE och PLO blir allt mer löst. Har spelat det(med provisoriska regler) och det var kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...