Gå till innehåll

Business is going well! Send more money.


Jag och mina mig

Recommended Posts

Första gången på länge pokerus gått okej/jag spelat bra, så känner äntligen ro till att läsa och skriva lite. Nu minns jag hur jävla jobbigt det är lol. Försöker ta mig genom Noréns senaste diktbok, men den är ju ett värre sömnpiller än barbisar. Jaja, bara att fortsätta grinda läsning tills skrivkrampen släpper. Har börjat använda tinder igen och noterar att jag typ matchat ihop mig me halva litteraturscenen i den lilla stan jag befinner mig i lol incest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra syn du tar på floppen och turn, fkt4life. Tänker du ens på vilka händer jag har? Kollar du på brädet? Eller synar du för tvåoutaren?

 

Handinformation

Hand: 55118059.hand.603 
Britta 1022 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 381.55
Insats: 169.26
Vinst/förlust 0.00/169.26
Handen påbörjades: 2018/02/05 20:30:55
Spelarinformation

Plats 1: lamp(352.56) 
Plats 2: SirLion(297.90) är Giv
Plats 3: bögjävel(417.01) 
Plats 4: LuckyEddie(993.65) 
Plats 5: fkt4life(437.22) 
Mörkar

LM: bögjävel post 1.00 
SM: LuckyEddie post 2.00 
Deal

bögjävel [QH, AD] 
LuckyEddie [X, X] 
fkt4life [X, X] 
lamp [X, X] 
SirLion [X, X] 
Insatsrunda 1

fkt4life Höj till 5.75
lamp Höj till 20.25
SirLion Lägg dig
bögjävel Syna 20.25
LuckyEddie Lägg dig
fkt4life Syna 20.25
Flopp (bord):

[4S, 4C, QD] 
Sammanlagd pott 61.06
Rake: 1.69
Huvudpott: 61.06
Insatsrunda 2

bögjävel Passa
fkt4life Passa
lamp Insats 31.37
bögjävel Syna 31.37
fkt4life Syna 31.37
Turn (bord):

[4S, 4C, QD, 7H] 
Sammanlagd pott 152.63
Rake: 4.23
Huvudpott: 152.63
Insatsrunda 3

bögjävel Passa
fkt4life Passa
lamp Passa
River (bord):

[4S, 4C, QD, 7H, 8C] 
Sammanlagd pott 152.63
Rake: 4.23
Huvudpott: 152.63
Insatsrunda 4

bögjävel Passa
fkt4life Insats 117.64
lamp Lägg dig
bögjävel Syna 117.64
Visning

Sammanlagd pott 381.55
Rake: 10.59
Huvudpott: 381.55
fkt4life [8C, 8D, 8S, 4C, 4S] Kåk åtta och fyra Vinst 381.55
bögjävel [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/05 20:32:02

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar jag bör vika AQ-handen för reg har för ofta 4x. Synar ju bara för en päronsplitt liksom. Och de kostar fan inte 100 kr. Borde 4b pre för value mot lamp som är fisk och splashar runt ganska friskt. Jaja, mitt gejm va lite off i senaste sessionen måste erkännas. Cashar ut päronsplitten nu, så har jag nåt att käka imorrn. Blir nog ej mer lir, för jag känner mig för trött. Nöjd med dagen i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Argh, blev tilt på att jag inte kan vika händer. tenstaboy är århundradets största nit - det är klart som fan han har bättre hand än ett par. Tror båda synerna är hemska, men den med QQ är fruktansvärd. Jag va helt inne på att vika rivern, sen börja jag tajma och ba "fan, vad retarded det där är, vad kan han ens ha". Visste att han inte hade ett set och intalade mig att det fanns en chans att han hade JJ, men det gör det väl knappast egentligen. Jaja, kontentan är tenstaboy är nitbög och det vet du. Du ska inte syna.

Handinformation

Hand: 55119577.hand.500 
Britta 1100 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 322.55
Insats: 165.25
Vinst/förlust 0.00/165.25
Handen påbörjades: 2018/02/06 10:37:02
Spelarinformation

Plats 1: fanvilkennitbögduär(401.30) 
Plats 2: Alexesses(241.23) 
Plats 3: (Stå över)
Plats 4: tenstaboy(983.52) är Giv
Plats 5: Robin573(456.53) 
Mörkar

LM: Robin573 post 1.00 
SM: fanvilkennitbögduär post 2.00 
Deal

Robin573 [X, X] 
fanvilkennitbögduär [AS, TS] 
Alexesses [X, X] 
tenstaboy [X, X] 
Insatsrunda 1

Alexesses Lägg dig
tenstaboy Höj till 5.75
Robin573 Lägg dig
fanvilkennitbögduär Höj till 19.25
tenstaboy Syna 19.25
Flopp (bord):

[2D, 7D, TC] 
Sammanlagd pott 38.44
Rake: 1.06
Huvudpott: 38.44
Insatsrunda 2

fanvilkennitbögduär Insats 22.00
tenstaboy Syna 22.00
Turn (bord):

[2D, 7D, TC, 7H] 
Sammanlagd pott 81.25
Rake: 2.25
Huvudpott: 81.25
Insatsrunda 3

fanvilkennitbögduär Passa
tenstaboy Insats 40.00
fanvilkennitbögduär Syna 40.00
River (bord):

[2D, 7D, TC, 7H, 5D] 
Sammanlagd pott 159.09
Rake: 4.41
Huvudpott: 159.09
Insatsrunda 4

fanvilkennitbögduär Passa
tenstaboy Insats 84.00
fanvilkennitbögduär Syna 84.00
Visning

Sammanlagd pott 322.55
Rake: 8.95
Huvudpott: 322.55
tenstaboy [7D, 7H, 7S, TC, 8S] Triss, sjua Vinst 322.55
fanvilkennitbögduär [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/06 10:38:07


Handinformation

Hand: 55119577.hand.480 
Britta 1100 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 839.00
Insats: 400.00
Vinst/förlust 0.00/400.00
Handen påbörjades: 2018/02/06 10:24:30
Spelarinformation

Plats 1: fanvilkennitbögduär(400.00) är Giv
Plats 2: H�kan50(629.01) 
Plats 3: Gloria7(636.54) 
Plats 4: tenstaboy(538.67) 
Plats 5: Robin573(511.54) 
Mörkar

LM: H�kan50 post 1.00 
SM: Gloria7 post 2.00 
Deal

H�kan50 [X, X] 
Gloria7 [X, X] 
tenstaboy [X, X] 
Robin573 [X, X] 
fanvilkennitbögduär [QS, QH] 
Insatsrunda 1

tenstaboy Höj till 5.75
Robin573 Syna 5.75
fanvilkennitbögduär Höj till 26.00
H�kan50 Syna 26.00
Gloria7 Lägg dig
tenstaboy Syna 26.00
Robin573 Syna 26.00
Flopp (bord):

[8S, 3C, TH] 
Sammanlagd pott 103.14
Rake: 2.86
Huvudpott: 103.14
Insatsrunda 2

H�kan50 Passa
tenstaboy Passa
Robin573 Passa
fanvilkennitbögduär Insats 53.00
H�kan50 Lägg dig
tenstaboy Syna 53.00
Robin573 Lägg dig
Turn (bord):

[8S, 3C, TH, 5S] 
Sammanlagd pott 206.28
Rake: 5.72
Huvudpott: 206.28
Insatsrunda 3

tenstaboy Insats 106.00
fanvilkennitbögduär Syna 106.00
River (bord):

[8S, 3C, TH, 5S, 7C] 
Sammanlagd pott 412.55
Rake: 11.45
Huvudpott: 412.55
Insatsrunda 4

tenstaboy All-in 353.67
fanvilkennitbögduär All-in 215.00
tenstaboy justerades för all-in 215.00
Visning

Sammanlagd pott 839.00
Rake: 15.00
Huvudpott: 839.00
tenstaboy [TC, TH, 8C, 8S, 7C] Två par tia och åtta Vinst 839.00
fanvilkennitbögduär [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/06 10:26:40

Plussa två baj ins trots detta, så ska väl inte gnälla. Tror också dessa händer va de enda egentliga misstagen. Casha ut två päronsplit igår, så därför det ä 200 kr mindre.

iz22yf.png

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

103fmdu.png

Hm, va fan, trodde jag plössa mer. Plocka massa BIs av tiltande Bill_Ivey, men ska inte lägga upp några händer för tycker faktiskt synd om killen nu. Om Bill_Ivey mot förmodan läser här, så ber jag så hemskt mycket om ursäkt för att jag skrev taskiga saker förut. Jag har en liten penis. Okej.

Redigerad av Jag och mina mig
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

j1668w.png

Plocka väl ett drygt BI till, men sluta nu för började bli tilt på att alla shortstackande fiskar springer i god mode mot mig. Och gjorde en HEEEMSK syn mot tenstaboy när jag försvara typ T9s i bb och floppar combo draw och tjeckrejsar och har mig och pangar till river då jag såklart brickat och gör en "jag hade massa equity förut"-syn på river med toppar å ingen kicker på parat bord dessutom. tenstaboy hade kåk och jag vet ju att min hand är beat aaargh. Kan inte va nöjd med den här sessionen på grund av den synen. Annars va den okej, men jag ska inte slänga bort 100bb sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enooormt nöjd med denna session. Landade på en timme och 27 minuter. Spelade nog varje spot bra och blev inte ett dugg lack trots att jag inte sprang bra. Losa set mot fd för 200bb i 3b pot, losa JJ mot 99 för 100bb vs spewfisk, losa AK mot AA mot LuckyEddie bvb. Är LuckyEddie nit eller btw? Ser fan honom aldrig spela händer. Borde kanske bara ha tagit syn med AK och lira den i pos. Enda stora potten jag vann var KK mot AK (antar jag? för det är fan det enda rimliga) vs mongofisk för typ 300bb. Var skönt att få stå den i alla fall. :) Känns enormt tillfredsställande att känna att man spela såhär bra. Lätt bästa sessionen för idag, även om det inte blev så mkt plus.

1zd3o6w.png

Åh, grindar PJ Harvey atm, guuud va bra hon ä. Och fan va jag saknar min skivsamling buhu. Allt sånt därnt tjafs är hos min morfar. Har typ 500 vinylskivor (nåra riktigt dyra) - enda jag inte gjorde mig av med för att köpa knark typ haha. Måste fixa ett ordentligt hem aaaaahh. Jag har skrivit ner en lite längre text med både kortsiktiga och långsiktiga mål för life och pokerus. När man sitter ensam på ett härbärge och typ har fyra ägodelar och inte kan roa sig med nånting, så blire ju att man tänker en del om varför det blev såhär jada jada, men också vart man vill vara egentligen. Jag tänker att jag postar det imorgon, men jag har redan så smått börja leva utefter de målen. Har fixat en app på i fånen för pokertracking, så kan posta giraffer åsså. =) Är del av mina planer som kmr till allmän beskådan imorrn. Egentligen är appen på i fånen tänkt för live-spel, men det funkar väl att använda den såhär också.

Sammanfattning över tisdag den 6 februari

2qsw7ef.png343hq4m.png

Måste dock casha ut mer för irl - ny burk cirkadin som bara håller i fucking 15 dagar kosta tydligen 296 kr(!) och behöver mer för käk och skit. Hade tydligen -87 kr på kontot, så de där två päronsplit jag tog ut räcker inte långt.

Fan va smexy med lite giraffer!

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns kanske nåt smartare program till datan för detta till och med? Aja, nu har jag fan betalat 196 kr på i fånen för det här, så kör väl med det ändå. Har ju Pokertracker, men vad hjälper det på SVS liksom ... Jag ä väldigt glad att PT och dylikt inte tillåts på SVS btw. Jag körde alltid med PT förut och tror det hämnade mitt gejm mkt! Dessutom känns det rättvisast mot fisken etc.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr inte att du ska känna dig safe med att regs inte har stats, HHs är t.ex. anonymiserade på PartyPoker (händerna sparas till skillnad från SvS lokalt på din hårddisk) men det är iaf där VÄLDIGT vanligt med regs som kör converters via screenscraping och får HHs exakt som vanligt.  

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger TrolliNorr :

Tror tyvärr inte att du ska känna dig safe med att regs inte har stats, HHs är t.ex. anonymiserade på PartyPoker (händerna sparas till skillnad från SvS lokalt på din hårddisk) men det är iaf där VÄLDIGT vanligt med regs som kör converters via screenscraping och får HHs exakt som vanligt.  

 

 

 

Hur fan fungerar det?

Redigerad av wahlen1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, säger wahlen1 :

Hur fan fungerar det?

Vet faktiskt inte riktigt tekniken bakom det men gissar ngt i stil med att ett program plockar upp all relevant handinfo från skärmen vilket i sin tur konverteras till ett filformat som är kompatibelt med PT/HM, varpå man sedan addar den foldern som site specific HH-auto import. Dylika verktyg har funnits rätt många år. Fanns bl.a. redan för 6-7år sen ett publikt tillgängligt gratisprogram som hette FreePHG, skapat av en 2+2 forumit.  Det var bara att maxa antalet öppna bord och så hade man som okänd för FI flera k hands på en ny spelare. Dock fanns ju även Pokertableratings att tillgå under flertalet år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger wahlen1 :

Vad är detta för app? Hur fungerar den?

Poker Track Pro heter den. Man skriver helt enkelt in hur mkt pengar man köper in sig för och sedan trycker man på plaj. När sessionen sen är färdigspelad anger man hur mkt $$$ man har när man lämnar. Jag gör det bara för jag vill hålla koll på bankrullen, min hourly och lite sånt där. Jag har inte direkt researchat eller nåt - detta va bara det första som dök upp på i fånen när jag sökte på poker tracking. Tror man kan lägga in specifika händer också. Är ju som sagt tänkt för live-spelare, men jag kmr ba använda den för att hålla koll på resultat. Och rita giraffer! :)

8 timmar sedan, säger TrolliNorr :

Tror tyvärr inte att du ska känna dig safe med att regs inte har stats, HHs är t.ex. anonymiserade på PartyPoker (händerna sparas till skillnad från SvS lokalt på din hårddisk) men det är iaf där VÄLDIGT vanligt med regs som kör converters via screenscraping och får HHs exakt som vanligt.  

 

 

 

Aha, förvånar mig iförsej inte. Aja, stats är ingenting som jag tänker bry mig om i alla fall. Tror ändå inte att jag har skillsen att dra särskilt stor nytta av stats, när det gäller regs. Använde mest PT förut, för att snabbt spota fisk/fiskiga spelare, men det går ju minst lika bra att göra utan. Jag var bara lat. Sen äre klart att jag kanske har lite feeling för regs 3b/4b och för ju anteckningar angående speciella spel. Till exempel va det en reg som jag inte ska hänga ut som flata en 4b med 88 i sb när jag satt på knapp, trots relativt normal sajsing. Jag hade K7o och tjeckade ner med par i sjuor lulz. En annan reg öppnade K9o på knappen i förra sessionen och sköt tre gator på 9xxxxrb (riktigt torr bräda) och jag stationade handen i BB med K9o också lol. Trodde jag skulle va beat på river. Men det antecknade jag såklart också. Tycker sånahär specifika händer är nyttigare än siffror, men det beror kanske mest på min okunskap.

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vaknade vid fem-tiden, gick ut och tog en cigg och förbannade det faktum att jag glömde min mössa på tuff tuff-tåget. Därefter grindade jag läsning i nån timme och skrev på den där sviten om rom som jag har jobbat med i ett par månader nu. Tror den börjar bli färdig och kan eventuellt gå att passa in i mitt manus, men inte helt säker än. Jag har som mål att grinda mycket mer skrivande/läsande framöver. Minst tre timmar per dag aktivt skrivande. Sen är det klart att man tänker på skrivande hela tiden och alltid ska vara vaksam på sin omgivning, ifall någon skulle råka säga någonting som kan användas eller ifall man bara ser någonting som kan användas.

Resten av tiden har jag suttit och funderat lite. Det är dags att jag börjar vara smart. Jag är smart, men jag har levt ett väldigt ogenomtänkt och korkat liv egentligen. Vad tycker jag är viktigt? Vad är jag bra på? Jag är bra på att lära mig saker och tycker det är kul. Jag har en masterexamen. Jag skulle kunna satsa på en akademisk karriär, men jag tror inte jag är tillräckligt motiverad ännu. Jag borde nog ändå ha det som långsiktigt mål.

Jag borde underhålla mina kunskaper och fundera lite på vad jag skulle kunna skriva om i en eventuell doktorsavhandling. Just nu är jag utan tvekan kvalificerad till att ansöka egentligen, bara det att jag inte vet exakt vad jag skulle skriva om. Och ett till problem har jag. Mina kunskaper i moderna språk är lite för dåliga. Jag bör åtminstone behärska tyska och italienska, för att kunna doktorera i mitt ämne. Jag har väl typ 30hp i det, men ansträngde mig inte tillräckligt mycket för att komma nära att kunna klara mig på det i verkliga livet. Detta borde dock gå snabbt att åtgärda och det är någonting jag kan och tänker börja med nu.

Skrivandet är också viktigt. Skrivandet är nog viktigast. Problemet är att det knappt genererat några pengar överhuvudtaget. Samtidigt skulle det nog bli tråkigt om jag gjorde det för pengarnas skull, men jag borde bli bättre på att försöka tjäna pengar på det. Poesi kan jag ju glömma att få några som helst stålar för, men jag borde försöka få skriva litteraturkritik för större tidningar och dra in lite slantar på så väg. Det är också ett bra sätt att hänga med i vad som skrivs och blir utgivet. Poesi är egentligen det jag satsar på. Jag har alltid betraktat mig som poet och de flesta saker jag har gjort i mitt vuxna liv har jag gjort för att bli en bättre poet, oavsett hur irrationella de sedan visat sig vara.

Mitt manus är cirka 35 A5-sidor för tillfället. A5 är väl typ bra måttstock för boks storlek. Diktsamlingen börjar ta form och jag vet ungefär hur det genomgående konceptet kommer att vara, så det är bara att köra på och försöka få till ungefär ytterligare 30 bra sidor. Det tog mig tre år att skriva dem jag har nu, så att ha som mål att manuset ska vara färdigt inom två år känns som en rimlig målsättning. Detta är någonting som jag vill få avklarat före en eventuell akademisk karriär.

Problemet blir ju pengar, dullz, $$$, £££, krkrkrkrkr, de där jävla siffrorna som alltid tar slut. Här måste jag till att börja med vara myyyycket smartare. Inte bjuda kompisar och skit. Bara för att ta ett exempel: i söndags var jag med polers och polers ville ha vin, men bolaget var ju stängt. Sålunda gick vi till en pub och köpte två flaskor vin, som vi sedan försökte smuggla ut – och misslyckades med! Lagom pinsamt haha. Och polers sade sig inte ha råd, så jag bara ”jaja, men jag kan betala”. Det var ju att slänga bort 400 kr. Det är fan käk i en vecka. Inget mer sådant och inget bjuda människor som ändå aldrig bjuder tillbaka, eller låna ut till folk som aldrig betalar tillbaka. Jag behöver de där pengarna för att klara mig och kunna syssla med det jag vill.

Hur ska jag klara mig då om jag inte kan förvänta mig tjäna några pengar att tala om på minst två år (om ens då)? Jo, jag tänkte prova med pokerus. Hade en tuff period i slutet av förra veckan och spelade inte bra, men jag kan mycket bättre. Jag tänker att jag testar månaden ut och om jag kan bevisa att jag kan få ihop tillräckligt med stålar, så testar jag en månad till. Om det inte fungerar då får det bli tråkjobb och skriva. Poker får finna sig i att läggas på hyllan.

Jag gillar listor, så här kommer en sammanfattande lista på shit som jag ska göra.

  1. Skriva klart min diktbok.
  2. Försöka få skriva kritik för finare tidningar och tjäna lite pengar på den vägen.
  3. Lära mig italienska och tyska så pass bra, att jag utan problem kan läsa en bok och hålla ett vanligt samtal på respektive språk.
  4. Fundera ut ett ämne som jag kan tänkas skriva avhandling om, och skriva ansökningar när doktorandplatser utlyses.
  5. Göra akademisk karriär.
  6. Bli vis.

Det där blir ju väldigt långsiktigt, så det kan vara bra med en kortsiktig målsättning också. För denna månad ska jag.

  1. Skriva aktivt tre timmar om dagen.
  2. Lägga ned en timme om dagen på italienska (börjar med det, eftersom jag ska till Italien i april).
  3. Spela minst tre timmar om dagen och förhoppningsvis kunna tjäna ihop min kosing på så vis. Börja tracka mina inkomster och timmar spelade, för att utvärdera om detta kan vara en mer långsiktig (kortsiktig) lösning på problemet med pengar – haha om ni fattar vad jag menar med det.
  4. Skriva en recension för någon (finare) tidning som jag inte redan har kontakt med, det vill säga mejla arbetsprover och shit till tidningar/tidskrifter som betalar och är crediga.
  5. Hitta ett eget jävla boende, för det håller på att göra mig galen att bo här.
  6. Gå till vitrockarna och fullfölja min psykologiska utredning. Tror detta är ett måste om jag ska lyckas med någonting av det jag vill.

TL;DR skriva bok, spela pokerus i två år, sen gö akademisk karriär och sen bli upplyst.

Nu ska jag lunka iväg till le bibbla. :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah, va tiltande, råka tajma min ankomst när personalen har "rapport" (typ nåt jävla möte i 30 min under vilken de inte kan lämna ut nycklar). Att bara få ha en egen nyckel och kunna komma och gå som man vill vore fan lyx. Hade egentligen fått hyra en trea för 13k/mån, men polers tyckte det va för dyrt me 4,2ish k i mån var lol och jag kan fan inte betala åt henne. Får grinda vidare på blocket. Lalala nu äre bara 21 min kvar tills jag får komma in lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså va fan, nu har de tydligen nåt specialmöte och bemannar inte receptionen förrän kl. 16.30. Sammanlagt kmr jag ha bränt en timme på att få komma in idag. Värt. Inte lirat någon pokerus än, för har varit på bibblan och köpt nya mediciner. Redan bränt de 500 kr jag tog ut på grund av böter på bibblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens andra session. Är nöjdare med denna och det är ett mkt starkt B-gejm i betyg. Sprang inte lika bra som förra, men lira fan snäppet bättre.

21c6yd4.png

Det blir ju jävligt enformigt att alla grafer kommer va helt linjära lol, för jag löser hela resultatsangivandet genom att bara ange att jag köper in för 2k och sen lägger jag till eller drar av vinst/förlust som gjorts under hela session i slutet. Jag tror tanken är att man egentligen ska uppdatera det där för varje hand, eftersom det ju ä tänkt för lajvpokerus å då har man väl inte så jävla mkt bättre för sig anyway med lolettbord. Aja, den sammanfattande grafen blir ju inte linjär i alla fall.

Dags att smoga och sen lira mer! :)

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backa typ ett halvt BI. Enda som va dåligt va när jag öppna KK, shortstackad fisk synar och lönmar försvarar BB. Jag cbetar på QTxrb fisk synar och lönmar rejsar. Här bör jag nog vika direkt. Det finns inte många draghänder (KJ 3b nog ofta pre dessutom) och faktum att fisk ä med gör att mr l ä starkare än ett par. Men jag syna och syna turn för att sen vika river. Hade kunna sparat 200 kr där. En annan hand va fisk som linp rejsa och jag dega me QQ. Det ä nog fine egentligen för firre hade ba 100bb, men han hade KK iaf. Aja, nöjd me dagen i alla fall. Blev mkt skrivgrind å inte så mkt pokerus, mest pga jag inte fick tillgång till mitt rum så snabbt som jag ville. Ska skriva lite mer om italienskan imorrn. Har ändå typ 90hp grekiska och typ 300hp latin, så tänker att det kan va intressant för andra som ska ta sig an ett språk att läsa om min metod. Puss på stjärten! <3

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger boman :

Lattja in lite latin och grekiska i dina poster vetja

Hoc faciam! (Det ska jag göra!)

Har grind on the mind för hårt atm, men det kmr! :)

Gårdagens sista session och dagens första session.

1539w04.png282i71i.png

Började med att va kortdöd i dagens första session och tappade tålamodet en aning och började spela lite reckless. Kosta mig kanske ett halvt BI eller helt BI eller så, därefter arbetade jag mig in i sessionen och började spela bra. Så jag ä nöjd med att det inte blev en sånhär session som börjar dåligt och slutar i misär, vilket jag har en tendens till att åstadkomma ibland haha. Några kul händer.

Denna hand ä väl rätt strejt forvard egentligen ...

Handinformation

Hand: 55123888.hand.611 
Britta 603 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 370.71
Insats: 187.00
Vinst/förlust 183.71/0.00
Handen påbörjades: 2018/02/08 15:25:16
Spelarinformation

Plats 1: Elysium7(776.98) 
Plats 2: Hjälte(544.96) 
Plats 3: bigmarker(441.29) 
Plats 4: Rattan850(807.24) är Giv
Plats 5: l�nnmar(406.74) 
Mörkar

LM: l�nnmar post 1.00 
SM: Elysium7 post 2.00 
Deal

l�nnmar [X, X] 
Elysium7 [X, X] 
Hjälte [JD, JH] 
bigmarker [X, X] 
Rattan850 [X, X] 
Insatsrunda 1
Hjälte Höj till 6.00
bigmarker Lägg dig
Rattan850 Syna 6.00
l�nnmar Lägg dig
Elysium7 Höj till 26.00
Hjälte Syna 26.00
Rattan850 Lägg dig
Flopp (bord):
[2C, TH, 5S] 
Sammanlagd pott 57.41
Rake: 1.59
Huvudpott: 57.41
Insatsrunda 2
Elysium7 Passa
Hjälte Insats 30.00
Elysium7 Syna 30.00
Turn (bord):
[2C, TH, 5S, 6S] 
Sammanlagd pott 115.79
Rake: 3.21
Huvudpott: 115.79
Insatsrunda 3
Elysium7 Passa
Hjälte Passa
River (bord):
[2C, TH, 5S, 6S, 7D] 
Sammanlagd pott 115.79
Rake: 3.21
Huvudpott: 115.79
Insatsrunda 4
Elysium7 Passa
Hjälte Insats 59.50
Elysium7 Höj till 131.00
Hjälte Syna 131.00
Visning
Sammanlagd pott 370.71
Rake: 10.29
Huvudpott: 370.71
Elysium7 [QD, JS, TH, 7D, 6S] Högsta kort dam Vinst 0.00
Hjälte [JD, JH, TH, 7D, 6S] Par i knekt Vinst 370.71
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/08 15:26:45

 

Blev sååå jävla glad när han börja tajmbanka som fan för då har han inte färg och funderar på en herocall, vilket han också gjorde.


Handinformation

Hand: 55123862.hand.712 
Britta 601 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 840.62
Insats: 422.81
Vinst/förlust 417.81/0.00
Handen påbörjades: 2018/02/08 15:17:55
Spelarinformation

Plats 1: (Tom)
Plats 2: (Tom)
Plats 3: (Tom)
Plats 4: Elysium7(422.81) 
Plats 5: Hjälte(710.20) är Giv
Mörkar

LM: Hjälte post 1.00 
SM: Elysium7 post 2.00 
Deal

Elysium7 [X, X] 
Hjälte [4H, 4S] 
Insatsrunda 1

Hjälte Höj till 6.00
Elysium7 Höj till 18.00
Hjälte Syna 18.00
Flopp (bord):

[8D, 3D, 5H] 
Sammanlagd pott 35.03
Rake: 0.97
Huvudpott: 35.03
Insatsrunda 2

Elysium7 Insats 14.00
Hjälte Syna 14.00
Turn (bord):

[8D, 3D, 5H, 2D] 
Sammanlagd pott 62.28
Rake: 1.72
Huvudpott: 62.28
Insatsrunda 3

Elysium7 Insats 30.00
Hjälte Syna 30.00
River (bord):

[8D, 3D, 5H, 2D, AS] 
Sammanlagd pott 120.65
Rake: 3.35
Huvudpott: 120.65
Insatsrunda 4

Elysium7 Insats 62.00
Hjälte All-in 648.20
Elysium7 All-in 360.81
Hjälte justerades för all-in 360.81
Visning

Sammanlagd pott 840.62
Rake: 5.00
Huvudpott: 840.62
Hjälte [5H, 4H, 3D, 2D, AS] Stege till femma Vinst 840.62
Elysium7 [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/08 15:19:30

 

 

Här tänkte jag att jag möter antingen en stege eller en airball - och det finns många fler airballs än stegar, så bara att blunda och klicka på syn och hoppas på det bästa. Alla par, triss och tvåpar skulle nog potcontrolla på nån gata.

Handinformation

Hand: 55124385.hand.116 
Britta 622 (Texas Hold'em / Kontantspel) 
LM/SM:1.0/2.0 SEK
Insatsgränser: No Limit
Pott: 164.18
Insats: 83.37
Vinst/förlust 80.81/0.00
Handen påbörjades: 2018/02/08 15:47:51
Spelarinformation

Plats 1: schnam(804.96) är Giv
Plats 2: (Tom)
Plats 3: Hjälte(470.77) 
Plats 4: (Tom)
Plats 5: B�nhultare(487.55) 
Mörkar

LM: Hjälte post 1.00 
SM: B�nhultare post 2.00 
Deal

Hjälte [KD, QD] 
B�nhultare [X, X] 
schnam [X, X] 
Insatsrunda 1

schnam Höj till 5.75
Hjälte Syna 5.75
B�nhultare Lägg dig
Flopp (bord):

[3C, QH, 6D] 
Sammanlagd pott 13.14
Rake: 0.36
Huvudpott: 13.14
Insatsrunda 2

Hjälte Passa
schnam Insats 6.75
Hjälte Syna 6.75
Turn (bord):

[3C, QH, 6D, 4H] 
Sammanlagd pott 26.28
Rake: 0.72
Huvudpott: 26.28
Insatsrunda 3

Hjälte Passa
schnam Insats 20.25
Hjälte Syna 20.25
River (bord):

[3C, QH, 6D, 4H, 2D] 
Sammanlagd pott 65.68
Rake: 1.82
Huvudpott: 65.68
Insatsrunda 4

Hjälte Passa
schnam Insats 50.62
Hjälte Syna 50.62
Visning

Sammanlagd pott 164.18
Rake: 4.56
Huvudpott: 164.18
schnam [QH, TD, 9H, 6D, 4H] Högsta kort dam Vinst 0.00
Hjälte [QD, QH, KD, 6D, 4H] Par i dam Vinst 164.18
Handen avslutades

Handen avslutades 2018/02/08 15:49:03

Redigerad av Jag och mina mig
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...