Gå till innehåll

Recommended Posts

Skriver upp efter varje avslutad pokersession vilket saldo jag avslutar med. 

Igår när jag loggade in hade jag 47euro mindre än när jag loggade ut. Mailar supporten som inte har något bra svar.

idag händer samma sak, loggar ut eftermiddag, kommer in ikväll med 37 euro mindre på kontot. Ska börja ta skärmdump nu eftersom klockslag syns i klienten

som också visar i historiken när jag loggar ut.

Någon som upplever samma sak på unibet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, säger DKDKDK :

Skriver upp efter varje avslutad pokersession vilket saldo jag avslutar med. 

Igår när jag loggade in hade jag 47euro mindre än när jag loggade ut. Mailar supporten som inte har något bra svar.

idag händer samma sak, loggar ut eftermiddag, kommer in ikväll med 37 euro mindre på kontot. Ska börja ta skärmdump nu eftersom klockslag syns i klienten

som också visar i historiken när jag loggar ut.

Någon som upplever samma sak på unibet?

Antar att ditt huvudkonto är i SEK, sedan växlas till € när du ska lira poker.

Har varit med om samma sak och reagerat på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej DKDKDK,

Om ditt konto har en annan valuta en euro så kommer din euro balans att variera något från dag till dag beroende på hur växelkursen rör sig. Om du loggar in på Unibet sidan och skriver ner din kontobalans så kommer den inte förändras. Om du vill kan du jämföra vilka dagar du såg din euro balans ändras med valutakursrörelser, länkar en SEK/EUR graf för senaste veckan: http://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=SEK&to=EUR&view=1W

Om du fortfarande tror att något är fel så kan du skicka ett pm med ditt användarnamn eller pokeralias så undersöker jag vad som har hänt, alternativt kan du kontakta kundtjäntst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista jag vill är att min euro balans ska skifta beroende på hur växlingskursen rör sig. Cirka 100euro minus på detta. Extra rake från ett redan snålt rakebacksystem.

Så, kan jag skifta min konto valuta till Euro eller stänga ner / starta upp ett nytt konto så jag slipper detta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger DKDKDK :

Detta är för övrigt något alla bör få information om. Vet många spelare som ej skriver upp något euro saldo. Får börja sprida på fler forum.

Om man har ett konto X valuta så har du alltid samma balans i X om du inte gör några transaktioner, när du spelar poker som vi bara har i Euro till skillnad från andra produkter så ser du hur mycket i Euro din kontobalans är värd och kursen uppdateras dagligen.

Jag svarade på ditt pm om möjligheten att öppna ett Euro konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger DKDKDK :

Sista jag vill är att min euro balans ska skifta beroende på hur växlingskursen rör sig. Cirka 100euro minus på detta. Extra rake från ett redan snålt rakebacksystem.

Så, kan jag skifta min konto valuta till Euro eller stänga ner / starta upp ett nytt konto så jag slipper detta?

 

Men din tomte, det skiftar ju åt båda hållen, jag tycker det är skönt så jag slipper tänka på om euron kommer stärkas eller försvagas och huruvida jag ska casha ut baserat på det.

Det är med detta system du slipper "förlora" pengar på att växlingskursen rör sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
8 timmar sedan, säger XXLaphroaig1 :

Unibets vip program inte längre tillgängligt för oss i Sverige ?

Enligt den nya spellagen ska marknadsföringen vara "måttfull" och med det betyder det att spelbolagen inte får ge bonusar, tror jag. Förra veckan fick flera spelbolag böter i mångmiljonklassen för att de gett sina spelare bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger freddex1989 :

Enligt den nya spellagen ska marknadsföringen vara "måttfull" och med det betyder det att spelbolagen inte får ge bonusar, tror jag. Förra veckan fick flera spelbolag böter i mångmiljonklassen för att de gett sina spelare bonusar.

Okej,

Är där någon sajt kvar för oss nu som har något vipprogram/rb ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger XXLaphroaig1 :

Okej,

Är där någon sajt kvar för oss nu som har något vipprogram/rb ?

Jag har dålig koll och är fel person att svara på det. Men om jag får spekulera så gissar jag att om du vill ha vip-program/rb får du söka dig till en sajt som inte har licens och då blir dina vinster istället skattepliktiga. Detta är konsekvensen för de (jag säger inte just du) som klagade på monopolet och ville införa en fri marknad. Det kanske var bättre med monopolet iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Skulle precis logga in på Unibets Pokerklient, då står det att jag är avstängd. Kontaktat support som säger att jag är avstängd och kan inte få kontot tillbaka. Jag frågar dem varför och får bara till svar att avdelningen har rätt att göra så utan att säga varför. Någon som råkat ut för detta ?? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, säger Denco :

Skulle precis logga in på Unibets Pokerklient, då står det att jag är avstängd. Kontaktat support som säger att jag är avstängd och kan inte få kontot tillbaka. Jag frågar dem varför och får bara till svar att avdelningen har rätt att göra så utan att säga varför. Någon som råkat ut för detta ?? 

Fikk det samme. Jeg trodde det hadde å gjøre med at jeg sitter i Norge å gjøre. Tok ut alt, litt hjertesorg siden klienten var såpass fin. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Den 2023-01-16 kl 18:05, säger Denco :

Skulle precis logga in på Unibets Pokerklient, då står det att jag är avstängd. Kontaktat support som säger att jag är avstängd och kan inte få kontot tillbaka. Jag frågar dem varför och får bara till svar att avdelningen har rätt att göra så utan att säga varför. Någon som råkat ut för detta ?? 

 

Hur gick det? Fick du ut rullen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Jag har spelat på Unibets anonyma bord ett par dagar. Jag trodde att borden var anonyma. Men det förefaller som om man bara kan ha 5 nicks. Även om 5 är bättre än 1 så kommer spelarna så småningom att känna igen alla 5. Borden är med andra ord inte anonyma i långa loppet.

Är det något som jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Jag har spelat på Unibets anonyma bord ett par dagar. Jag trodde att borden var anonyma. Men det förefaller som om man bara kan ha 5 nicks. Även om 5 är bättre än 1 så kommer spelarna så småningom att känna igen alla 5. Borden är med andra ord inte anonyma i långa loppet.

Är det något som jag har missat?

Man kan byta nick 3 ggr/dag. Så jag skulle nog klassa det som anynymt trots allt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger Harrypoker :

Man kan byta nick 3 ggr/dag. Så jag skulle nog klassa det som anynymt trots allt. :)

Men man kan aldrig byta ut sina 5 nicks? När månaderna går så kommer folk att känna igen alla 5?

I så fall måste jag försöka hitta ett bolag som erbjuder samma anonymitet som Svenska Spel gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, säger Folke Rosvall :

Men man kan aldrig byta ut sina 5 nicks? När månaderna går så kommer folk att känna igen alla 5?

I så fall måste jag försöka hitta ett bolag som erbjuder samma anonymitet som Svenska Spel gjorde.

Du kan byta ut alla dina fem inom två dagar (tre per dag). Så i praktiken kommer det vara omöjligt för någon att känna igen dig över tid om du är aktiv och nyttjar möjligheten med byten till fullo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu spelat på Unibet några dagar och jag har ett par funderingar.

1) Dom vill att jag ska skriva in mitt personnummer (12 siffror) varje gång jag ska spela poker. Finns det något sätt att få systemet att minnas det så att jag inte behöver skriva in alla siffrorna varje gång?

2) Det tycks inte finnas någon chatt? Ingen har skrivit någonting och jag hittar inget sätt att skriva.

3) Finns det något sätt att få "normala kort", alltså bilder av kungar o.s.v. och t.ex. tio spader på spader tio?

4) Det är automatiskt fyrfärgskort, vilket jag gillar. Men går det att få tvåfärgskort för den som så önskar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...

I deras regler står:

"Du godkänner och bekräftar att vi förbehåller oss rätten, båda efter eget gottfinnande, att upptäcka och förhindra användning av förbjudna program, inklusive men inte begränsat till handspårare, HUD:er (heads up-displayer) och skärmdumptekniker" https://www.unibet.se/polopoly_fs/1.2378677.1692358372!/menu/standard/file/SE Game Rules full .com 2.7.pdf

Vad menar man med "handspårare"? Att jag inte skulle få spara och analysera mina egna händer jag har spelat med program som holdem manager/pokertracker låter ju absurt.

Redigerad av suitedaces
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...