Gå till innehåll

Tankar och reflektioner från Soldado9


soldado9

Recommended Posts

4 timmar sedan, säger SantaFish-_- :

Av nyfikenhet slängde jag in den i solvern... 

5c4c bettar turn 35% av gångerna, men på rivern är det enbart hjärter som överbettar som bluff.
5c4c bettar dock rivern 80% av gångerna med 0.8x-0.1x sizing.

A9 utan hjärter foldar rivern 50% och 9x utan hjärter foldar totalt 75%.
Men om FI nu överbettar händer han inte ska göra...

 

3 timmar sedan, säger brusig1 :

Har trust-issues med andras sims och jag har svårt att se att det är en turn bet eller river bluff. Runnade en sj, turn är pure check och förlorar ganska mycket som bet. Om man på ngt sätt tar sig till river förlorar den lika mkt igen som riverbluff. Så x turn, x river som spelad.

Vore intressant att se era inputs i simsen, då utfallen är så olika. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger stefanovic :

 

Tack för input , in game kändes det naturligt att fortsätta skjuta turns med denna combo mtp EQ och hur lite showdownvärde vi har men får väl försöka vara mer selektiv med valet nästa gång. As played turn och komma till denna river hatar jag att checka ner 5hög och ge upp, tänkte att de inte kan vara super kallt att stoppa in denna som bluff när jag har den mest nötiga rangen och vi inte blivit x/r på flop eller turn. men FI snappa mig snabbare än jag hann blinka med ögat (en annan i FIs spott behöver timebank och spy på toan innan man synar.)  

Överfoldar jag inte om jag viker nöttriss?

Finns det sämre värdehänder? Ja 

K9, Q9 med hjärter 

Har man reptilhjärnan redo med starkkaffet så behöver det inte mer tid. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger SantaFish-_- :

Av nyfikenhet slängde jag in den i solvern... 

5c4c bettar turn 35% av gångerna, men på rivern är det enbart hjärter som överbettar som bluff.
5c4c bettar dock rivern 80% av gångerna med 0.8x-0.1x sizing.

A9 utan hjärter foldar rivern 50% och 9x utan hjärter foldar totalt 75%.
Men om FI nu överbettar händer han inte ska göra...

Din solveroutput verkar överbluffa som ip och överfolda riv som oop? Eller? Hur mycket roll spelar hjärter då det blockar både bluff och värde.(retorisk fråga)

Redigerad av 33sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger soldado9 :

Överfoldar jag inte om jag viker nöttriss?

Finns det sämre värdehänder? Ja 

K9, Q9 med hjärter 

Har man reptilhjärnan redo med starkkaffet så behöver det inte mer tid. ?

Tror inte det och skulle inte förvåna mig om din hand foldar titt som tätt. Iom att jag överbettar river polariserar jag mig till flush och kåkar. Är ju inte så att jag värdebetar sämre händer. Du bör alltså fokusera mer på att blocka värde när du ska syna ner. Tror tex att Q9 med Qh är en högre ev syn än A9 utan hjärter etc etc. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger soldado9 :

Det vi kan konstatera utan det robotprogrammet är att en Soldado inte bör bluffas river då han är jävla callingstation ?

Finns fin lärdom att ta ut från detta. Svs-regs gillar inte att checka ned 5-hög IP. Svs-regs gillar inte heller att folda trips. Adjust accordingly.

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Sparvöga :

 

Vore intressant att se era inputs i simsen, då utfallen är så olika. 

 

4 timmar sedan, säger 33sunshine :

Din solveroutput verkar överbluffa som ip och överfolda riv som oop? Eller? Hur mycket roll spelar hjärter då det blockar både bluff och värde.(retorisk fråga)

Brusig har med all rätta trust-issues... läste nämligen action fel tidigare.

Kollade igen och får nu pure check på turn och river här också.

5 timmar sedan, säger soldado9 :

Överfoldar jag inte om jag viker nöttriss?

Finns det sämre värdehänder? Ja 

K9, Q9 med hjärter 

Enligt denna sim så är det ett större misstag att överbetta Kh9x på rivern än 5c4c.
Bara färg och bättre bettar rivern (även stege pure checkar rivern alltså).

A9 utan hjärter viker rivern ~50%.
K9/Q9/J9/T9 utan hjärter är nära pure folds, medans 97/95 utan hjärter är nära pure call.
9x med hjärter synar allt som oftast.
Stege är pure fold (ska dock höja turn).
Till och med vissa färger foldar rivern då och då.

// Over and out från 1/2 kr

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, säger SantaFish-_- :

Brusig har med all rätta trust-issues... läste nämligen action fel tidigare.

Kollade igen och får nu pure check på turn och river här också.

Enligt denna sim så är det ett större misstag att överbetta Kh9x på rivern än 5c4c.
Bara färg och bättre bettar rivern (även stege pure checkar rivern alltså).

A9 utan hjärter viker rivern ~50%.
K9/Q9/J9/T9 utan hjärter är nära pure folds, medans 97/95 utan hjärter är nära pure call.
9x med hjärter synar allt som oftast.
Stege är pure fold (ska dock höja turn).
Till och med vissa färger foldar rivern då och då.

// Over and out från 1/2 kr

Allt ovan har jag glömt om jag någon gång råkar vara i samma spot. Brusigs kommentar är enklare att applicera in game till liknande spots.

  • Like 1
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger soldado9 :

Tung session igårkväll. Geggamojas i skallen

 

Vad säger robotprogrammet om denna hand 

9DA39B39-9B88-4510-9598-889232FB43EC.png

5BCEBF9C-3850-4AD1-8041-A2F29D7C2E72.png

Hinner inte solva nu men tycker större 4b size pre 180bb djupt (typ till 30bb) och sen antingen tillbaka-raise flop eller donk turn. Vill in med så mkt deg som möjligt och inte riskera check-check turn eller river med denna ståtliga näve. 

River vill jag nog bara syna som spelat.

Känns som en ganska exploativ linje ni båda tagit så antar att det finns med lite notes/avvikande hud-stats i beräkningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger Sparvöga :

Hinner inte solva nu men tycker större 4b size pre 180bb djupt (typ till 30bb) och sen antingen tillbaka-raise flop eller donk turn. Vill in med så mkt deg som möjligt och inte riskera check-check turn eller river med denna ståtliga näve. 

River vill jag nog bara syna som spelat.

Känns som en ganska exploativ linje ni båda tagit så antar att det finns med lite notes/avvikande hud-stats i beräkningen?

vrf donka turn, om det går x/x turn så kan vi få in pengarna på river ändå? Om FI är vettig(vilket han inte är) så kommer väldigt många kombinationer av iaf AKo,KQ-KTs , AA o lite KK pre, 88(får nog syna pre). Bluffar är ju typ AQs,AJs med bdfd , suitade connectors bdfd dessa drar ju typ dött mot vår hand så fattar inte donk. FIs värde är väl AK+? Lättare att spela utan donk oxå. Vi får väl bara syn av +Kx   när vi shovear turn. Återkom gärna med vad solven sa.

Men i verkligheten spelas det ju streetpoker på 2/4 där störst pung vinner och saldado har det med råge. Så Frans kanske raisar QQ för info på flopp med plan att bet/herofolda denna turn.    

  • Like 2
  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ha en raisingrange här känns sjukt onödigt IP på floppen, finns inte en hand känns det som som tjänar mer EV på raise. Att jamma turn åstadkommer ingenting då han bör vara polariserad till Kx eller luft. Hade aldrig vikt AA här nästan oavsett hur stor nit du möter pga det finns ingen anledning att raisa en enda hand förutom bluff på flopp om bådas ranges har tillräckligt med bluffar pre

Redigerad av m01k
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Blev såklart att skåla in det nya året med en flaska Bollinger och en iskall vit monstret på sidan.

 

var inne och vevade friskt efter tolvslaget men sprang kallt. 
 

igår började det nya året på riktigt. Fin 6-timmars session efter en heldag på jobbet.

Fick in det good 5-6 gånger utan att stå men sen var det dax för den klassiska sunrunnen. Det var vid den här handen det tog fart

3DA4DCB6-7CFA-41C4-9226-0D1E55DEBF9F.png

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, säger soldado9 :

Grismonstersession igår! Avslutades dock med cp-krockar/utdragningar i massiva POTTER

95CA1D5C-4F99-4855-B63A-EC7318C4735E.png

593B2438-7B22-48A4-BDA9-22499B13CD92.png

FF48F027-EC0F-4C51-8D9A-58CE9199040B.png

20h+ session? Sjukt, du spelar fan mer på en session än vad många heltidsspelare gör på flera dagar. Ska fan börja med den vita monstern på heltid 

Redigerad av ölkaka
  • Like 3
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...