Gå till innehåll

Från fisk till fruktad high stakes spelare på 6 månader


Modigakatten

Recommended Posts

3 timmar sedan, säger wahlen1 :

Kör du 15 BI för att behöva gå upp i nivå? :) 

Yes precis :) Coach och jag kom överens om att ha en ganska aggressiv BRM, nu har jag tagit ut pengar som jag kommer kunna leva månaden ut på gott och väl, så jag ska se till att behålla så mycket pengar som möjligt i rullen, när jag kommer till 30k blir det 10/20! :)

Redigerad av Modigakatten
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger Modigakatten :

Yes precis :) Coach och jag kom överens om att ha en ganska aggressiv BRM, nu har jag tagit ut pengar som jag kommer kunna leva månaden ut på gott och väl, så jag ska se till att behålla så mycket pengar som möjligt i rullen, när jag kommer till 30k blir det 10/20! :)

Okej, ja kanske är värt och köra på det. Bara gå ner i värsta fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp, då har man lägenhet!

Vid 2 tiden i förrgår så gjorde jag en överföring från mitt bankkonto till mitt konto på cryptoexchangen "Kraken" för att det var jätterea på BTC. Men på förmiddagen igår hade inte pengarna kommit fram utan låg kvar på mitt bankkonto, konstigt för det brukar gå ganska snabbt att göra dom transaktionerna. Jag gör en ny transaktion och den avbryts också, jag tänker vafan har Kraken bytt IBAN eller nåt? har ju alltid fungerat förut. Jag dubbel och trippelkollar att allt är rätt, provar igen men transaktionen avbryts än en gång. Jag blir ju fett lack för jag var vaken och redo att köpa när Bitcoin låg runt 6000$. Jag ringer till Swedbank och har ett fullskaligt krig mot deras tech support tills de låter mig skicka pengarna, men då är det tyvärr för sent för att pengarna ska hinna in på exchangen den dagen... Vilket för oss till idag. Som minst sagt varit en hektisk dag.

Vaknar 05.30 för att gå på visning på en lägenhet med min coach. Var en ganska risig lägga tbh, var nyrenoverat inuti men det luktade massa rök och den hade jättedåligt läge. Man fick känslan av att under det nylagda parkettgolvet ligger det ett par kackerlackor och ruttnar bland massa fimpade cigaretter. Så vi gick på ett fik, och jag som hade skickat massa pengar till Kraken hade såklart med mig datorn, gjorde alltså min största investering i Bitcoin från en laptop på ett café lol. Sen pratade jag och coach och kom fram till att vi kan inte bo sådär risigt, det är -ev att vantrivas med sitt boende. Men vi hade inte fixat någon annan visning, så vad gör man? Jo vi ringer till en som lagt ut en blocketannons imorse. Och nu ska vi flytta dit. Vet inte hur vi kunde få en så fin lägenhet så fort. Imorse hade vi ställt in oss på att flytta in i en lägenhet i nåt avlägset ghetto nån gång i början på Mars, och det slutade med att vi fick en superfin lägenhet i bra läge som dessutom har en pool i hyreshuset + att vi får flytta in i veckan. Har därför de senaste dagarna inte kunnat spela mycket alls, har haft fullt upp med att kriga mot banker och leta lägenheter. Lär vara svårt att få in volym de närmsta dagarna också då jag kommer flytta mina grejer och behöva köpa möbler osv. Idag hann jag bara spela en timme, fick ha position på en fisk som inte kunde reglerna på ett anonymt 5/10 bord. Han såhär foldade utan att någon lagt in en bet, checkade bak nuts osv. Softaste bordet jag spelat på länge. Här är mina resultat hittills:

BR.PNG.f4ea998fa09a3c4a723465b638bb5158.PNG

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade inte haft en backdag sen jag klev upp på 5/10 men idag backade jag 5 inköp. Gör mig inte så mycket att jag tappade pengar, stör mig dock att jag spelade så dåligt. Envisades med att bluffa för mycket mot starka ranger och hade bara dålig koll på min motståndares range och var jag befann mig i min egen range. Vet att jag pratat om hur jag funkar när jag presterat dåligt förut här på bloggen. Jag blir först väldigt besviken på mig själv och nedslagen också vill jag bara gömma mig i typ 30 min, sen slår det om instantly och jag får sug att kliva upp tidigt på morgon för att sätta mig vid borden och börja spela solid poker igen. Måste verkligen börja få in kontinuitet i mitt spel. Spela solid hela tiden, inte ha såna här spewsessioner. Resterande tiden den här veckan kommer nog bli svår att få in mycket volym pga flytt, men när vi satt upp allt i lägenheten så kommer jag kunna lägga så mycket tid på att bara grinda, runna PIO sims och utveckla mitt spel. Känns så jävla roligt. Såhär ser resultaten ut so far: 

5a7cf45645f68_Skrmklipp.PNG.d47d1fbcc04161810a9fb0265d01fcd8.PNG

 

Får se om jag hinner uppdatera här något mer innan flytten. Annars får jag väl uppdatera med bilder och så från nya lägenheten, hörs vi!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Sunbird88 :

En bättre uppvärmningsrutin kanske? Då kan du pusha ditt sinne mot mer logiskt, objektivt och rationellt tänkande redan innan sessionen. Så slipper du liksom prestera dåligt innan du vaknar upp... 

Standard är att man inom 5 min har tappat 2 inköp pga av trötthet osv och man får kämpa hela sessionen. Har börjat kolla på coachning/twitch en stund innan så man blir lite taggad och får igång hjärnan innan man sätter sig och lirar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Sunbird88 :

En bättre uppvärmningsrutin kanske? Då kan du pusha ditt sinne mot mer logiskt, objektivt och rationellt tänkande redan innan sessionen. Så slipper du liksom prestera dåligt innan du vaknar upp... 

Jo det är viktigt att var fokuserad när man sätter sig. Men tycker typ att jag har en bra rutin där, brukar köra ett program i Primed Mind innan varje session och känns som att jag hamnar i rätt mindset. Igår spewade jag som mest mot slutet på sessionen, kanske är tvärtom att jag spelar för långa sessioner eller något. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, säger Modigakatten :

Jo det är viktigt att var fokuserad när man sätter sig. Men tycker typ att jag har en bra rutin där, brukar köra ett program i Primed Mind innan varje session och känns som att jag hamnar i rätt mindset. Igår spewade jag som mest mot slutet på sessionen, kanske är tvärtom att jag spelar för långa sessioner eller något. 

Hur många bord spelar du samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen allt på plats, lägenhet med pool, skön grindstuga, och pengar i överflöd (sike). Nä men det känns asskönt att ha ett eget ställe där man bara kan fokusera på att grinda, träna och i framtiden plugga lite. Slippa vänta på köket för att laga mat, slippa diska och städa efter ens roommates, man kan bara boosta. Nu vaknar jag varje dag vid typ 9, går igenom någon pio spot eller startar ett sim, käkar lunch på stan med coach, kommer hem och börjar grinda, grindar så länge jag vill, kanske kör nån coaching eller nåt på kvällen sen sömn vid 1. Sen bara vakna och repeat. Är supernöjd med lägenheten också, får vänta med massa bilder dock då det fortfarande inte är klart. Angående plugg så kom jag in på nån mattekurs som skulle börja i mars någon gång, får se hur seriöst jag tar det. Vill just nu fokusera på pokern och kommer inte sätta mig och plugga läxor 5 timmar per dag. Men det kan ju vara soft att bara gå till universitetet, skaffa lite kompisar, läsa matte på halvfart och få rabatt på gymkort hehe.  Jag har också klivit ner i nivå igen, dom var för farliga på 5/10! Jag hade 9k i rulle idag och tänkte att man kanske kan borde ha en någorlunda vettig BRM. Bryr mig inte alls om det egentligen utan jag kommer kunna ha en decent månadslön även på den här nivån och fokus är fortfarande lära mig spela och trycka volym. Tror typ mycket i mitt spel skulle bli bättre bara av att spela massa händer, det var några händer idag där jag kände att jag var osäker på t.ex en linje FI tog, och coach tyckte att det var obvious att det är en linje som är väldigt värdetung. Men jag känner inte igen sånt för jag har inte spelat tillräckligt med händer.

Det var någon som bad om en tinderbabe story för ett tag sen, och idag är ju perfekt, det är alla hjärtans dag och allting. Hade pratat med en tjej ett tag och eftersom det var alla hjärtans dag så frågade jag om hon hade några planer för idag och jag tänkte fråga om vi skulle hitta på något, hon svarade "nä inga planer, blir väl att kolla på serier och gråta i min ensamhet". Hon säger ju basically "bjud ut mig på dejt". men sen när jag skulle svara så kände jag asså fan, det är inte värt det, hon är inte intressant/cool nog för att jag ska skippa en coachingsession och att råna splashiga fiskar på svs. Så jag svarade bara att jag hade fullt upp med att flytta lol. Degen till döden!

Här är rulle update (jag kommer sluta tracka timmar för är så dålig att hålla koll på när jag startar sessioner):

5a84d42a4e503_Skrmklipp.PNG.609c12a1b05832d99042032129df8d42.PNG

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Modigakatten :

 

Det var någon som bad om en tinderbabe story för ett tag sen, och idag är ju perfekt, det är alla hjärtans dag och allting. Hade pratat med en tjej ett tag och eftersom det var alla hjärtans dag så frågade jag om hon hade några planer för idag och jag tänkte fråga om vi skulle hitta på något, hon svarade "nä inga planer, blir väl att kolla på serier och gråta i min ensamhet". Hon säger ju basically "bjud ut mig på dejt". men sen när jag skulle svara så kände jag asså fan, det är inte värt det, hon är inte intressant/cool nog för att jag ska skippa en coachingsession och att råna splashiga fiskar på svs. Så jag svarade bara att jag hade fullt upp med att flytta lol. Degen till döden!

 

 

Är man kräsen får man runka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger Azulon :

Är man kräsen får man runka!

Kvinnor kan vara ljuset i ditt liv, men de kan också vara mörkret i dina mardrömmar. Är vetenskapligt bevisat att kvinnor gillar att spendera pengar och oftast männens pengar.Män går med på detta för att få ligga.Det är -ev. Som Worm sa i filmen Rounders "In the poker game of life, women are the rake" Vill du bli rik.Va lite kräsen

Redigerad av Snake911
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Snake911 :

Kvinnor kan vara ljuset i ditt liv, men de kan också vara mörkret i dina mardrömmar. Är vetenskapligt bevisat att kvinnor gillar att spendera pengar och oftast männens pengar.Män går med på detta för att få ligga.Det är -ev. Som Worm sa i filmen Rounders "In the poker game of life, women are the rake" Vill du bli rik.Va lite kräsen

Skulle gärna vilja se en länk till den "vetenskapliga" undersökningen lol. Man är ju fett lame om enda anledningen att tjejer ligger med en/är intresserad av en är för att dom får spendera ens pengar. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger TrolliNorr :

Orkar inte leta källa för memets validitet men sprang nyligen på en artikel om att det gjorts vetenskapliga studier som tyvärr bekräftar tesen. Om inte annat hävdar jag min egna anekdotiska bevisföring :(

happy-wife-happy-life-nothing-rhymes-with-happy-husband-welcome-20850537.png

Man undrar vad resultaten skulle bli om man gjorde den här s.k undersökningen på män... Vi är nog också generellt väldigt bra på att spendera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Snake911 :

Kvinnor kan vara ljuset i ditt liv, men de kan också vara mörkret i dina mardrömmar. Är vetenskapligt bevisat att kvinnor gillar att spendera pengar och oftast männens pengar.Män går med på detta för att få ligga.Det är -ev. Som Worm sa i filmen Rounders "In the poker game of life, women are the rake" Vill du bli rik.Va lite kräsen

Haha obv gäller det att vara väldigt kräsen när man ska ha en stabil partner to settle down with.

Ye, att hamna i providerfällan är garanterat -ev i alla aspekter i ett giftemål. Ingen som blir lycklig av det i längden, allra minst kvinnan i fråga. 

”Män gå med på detta för att ligga” 

Nja, några män. Långt ifrån alla. Osäkra män med lågt sexuellt värde är nog majoritet när du letar i den kategorin. 

Det är allt möjligt ha sex gratis snakysnake911!

Sjukt +ev

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, säger Modigakatten :

Skulle gärna vilja se en länk till den "vetenskapliga" undersökningen lol. Man är ju fett lame om enda anledningen att tjejer ligger med en/är intresserad av en är för att dom får spendera ens pengar. 

Verkligen! 

Jordan Peterson nämner i intervjun med Cathy Newman att; ”80% of the consumer choices is made by women” 

Så att kvinnan generellt sköter inköpen i hemmet går väl under kategorin spendera mäns pengar antar jag. Men hade varit intressant att se studien!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Modigakatten :

Skulle gärna vilja se en länk till den "vetenskapliga" undersökningen lol. Man är ju fett lame om enda anledningen att tjejer ligger med en/är intresserad av en är för att dom får spendera ens pengar. 

Håller med om att det är Lame att skaffe en ”köpefru” Läs boken Behave:The biology of human behavior av Robert.M.Sapolsky

 

6 timmar sedan, säger Modigakatten :

Man undrar vad resultaten skulle bli om man gjorde den här s.k undersökningen på män... Vi är nog också generellt väldigt bra på att spendera pengar.

Ja,män gillar också spendera pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har grindat på de lägre nivåerna med blandade resultat, idag fick jag iaf + för första dagen på länge. Har märkt att jag överskattat mig själv lite grann, fick lite insikt när vi gick igenom händer igår. Men jag är väl inget undantag då det verkar som att alla pokerspelare gör det, annars skulle det inte sitta fem bajsregs och battla på 25/50. Låg och ältade det ett tag, men nu känns det inte jobbigt, har ändå bara spelat i ett par månader och varit uppe och nosat på de "högre" nivåerna på svs, får jag bara solidare fundamentals så tror jag att jag kommer krossa. Fick ny inspiration idag när jag såg Drakes video "Gods plan". Basically så skänker han massa pengar till skolor men också till familjer som har det fett jobbigt rent ekonomiskt. Folk grinar för att dom är så tacksamma över pengarna han skänker, tänk att ha den makten att förändra folks liv. Det är väl det som är mitt mål med livet/dröm eller vad man vill kalla det, ta alla pengar från fisk och regs på svs och mata barnen i Afrika med dom. När jag ser sånt där så tappar jag plötsligt allt sug jag vanligtvis har för att köpa nya sneakers och skit. Här är länk till videon: 

 


Avslutade dagen med att kolla på en PartyPokerturre på twitch, hoppas Isildur klonkar så han har råd med schampoo och en ny frisyr och slipper se ut som en stereotypisk jävla degen.

5a88c04a43a96_Skrmklipp2.PNG.e29bf0768f974d0d66a1047cfb29e97c.PNG5a88c043d623e_Skrmklipp.PNG.f19ddc8949ee033d66f166dc7b2793ce.PNG

  • Sad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...