Gå till innehåll
Modigakatten

Från fisk till fruktad high stakes spelare på 6 månader

Recommended Posts

Den 2018-04-14 kl 19:41, säger brusig1 :

Nej hans coaching kostar inte flera tusen i timmen, och jag hade förlorat mer än vad jag hade vunnit helt klart på att ta gratis coaching av honom på twitch lol. Tror du överskattar också hur stor skillnad det är mellan duktiga NL spelare med för den delen.

Med din logik kan man ju inte ta råd från någon isf. Jag har haft väldigt mycket framgång inom stejking under flera års tid och jag är kompis med flera av dem största backersena . Om inte jag är kvalficierad att ge råd så undrar jag vem som är det enligt dig? Mig veterligen är det väldigt få människor i min/båtens sits som delar med sig av råd/tips också (sällan stejking/coaching diskuteras på 2+2)

Ang det fetstilta så är det ingen som har sagt emot det lol, däremot så finns det andra saker i livet än monetärt ev. Finns hur många exempel som helst på folk som har högre livs/monetärt ev att spela stejkat även om de har rulle. Du verkar tro att en kille som isildur skulle ha högre ev att spela för egna pengar än att spela stejkad av en backer som bestämmer vilka format/spelare han spelar?

Du missade hela poängen. Självklart är det i de flesta fall rimligt att lyssna på någon med stor erfarenhet inom ett område men poängen var inte det utan att det i sig inte kan användas som ett argument för att du därmed har rätt och den med mindre erfarenhet har fel.

Ja, självklart skulle det vara det rent ekonomiskt. Tar man sen andra aspekter i beaktande, som i Isildur1 fall kanske gör att han lyckas behålla vinsten, kan det säkert vara bra. Det är dock inget som säger att man inte kan komma åt det problemet på annat sätt som tex att betala någon för att sköta allt utanför själva spelet. Återigen var inte poängen att stejk är skit utan att kostnaden för det får vägas mot alternativen. En renodlad stejk är dock för de flesta enligt mig ev-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Den 2018-04-16 kl 13:45, säger emiiii :

Du missade hela poängen. Självklart är det i de flesta fall rimligt att lyssna på någon med stor erfarenhet inom ett område men poängen var inte det utan att det i sig inte kan användas som ett argument för att du därmed har rätt och den med mindre erfarenhet har fel.

Ja, självklart skulle det vara det rent ekonomiskt. Tar man sen andra aspekter i beaktande, som i Isildur1 fall kanske gör att han lyckas behålla vinsten, kan det säkert vara bra. Det är dock inget som säger att man inte kan komma åt det problemet på annat sätt som tex att betala någon för att sköta allt utanför själva spelet. Återigen var inte poängen att stejk är skit utan att kostnaden för det får vägas mot alternativen. En renodlad stejk är dock för de flesta enligt mig ev-.

Hahahaha du är helt beyond. Har sån jäkla hatkärlek till dina poster, har svårt att avgöra om det är komedi eller tragedi.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu