Gå till innehåll

Från Göteborg till Bogota


Luna

Recommended Posts

Hej Pokerforum,

Vi är två heltidsgrinders som tänkte börja föra dagbok över vårat pokerspelande men även livet vid sidan om pokern.

Tanken är att vi båda två ska börja med 12 000:- var och sen helt enkelt jobba därifrån. Nivåerna som spelas främst är 2-4 och 2,5-5 men även högre när rullarna tillåter.

Vi kommer dock inte ha något specifikt pengamål med våran challenge utan huvudfokus kommer vara att få in X antal timmar per månad. 

 

En av oss befinner sig just nu i Colombia och den andra har nyligen flyttat till Göteborg. 

Vi kommer försöka att minst 1 gång i veckan uppdatera och förhoppningsvis lägga upp lite bilder för att hålla liv i dagboken.

 

Försöker hålla det kortfattat nu i början så det finns intresse för att veta mer om oss och våra liv.

 

(Alla spekulationer om nicks undanbedes)

 

VAMOS!!!

IMG_5414.JPG

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer första uppdateringen från västkusten. Kom med flyttlasset till Göteborg i fredags, helt ny stad med nya möjligheter :)  Ska bli kul att prova på ``storstads livet`` då jag endast bott i lite små städer innan nere i Småland. Har mest möblerat lägenheten  och installerat mig i helgen, men har även hunnit svänga ner på stan och känt på pulsen lite! Käkat och druckit gott hela helgen så kan inte klaga på något än så länge :) Tar mer än gärna emot lite tips på restauranger eller ställen där man kan ta en kall!

Idag har det blivit lite shopping, ska kirra gymkort imorgon så behövde lite nya träningskläder mm. Lagat käk och äntligen fått in lite timmar med poker :D har inte kunnat spela sedan i torsdags, så det kliade i fingrarna rejält idag:P  Blev 4tim med 1422kr i det gröna, gjorde ett par kalla syner och någon dålig bluff men i övrigt va det väl ok spel, knackigt ibland men det är bara att nöta :)  

 

Skickar med en bild på nya ``kontoret``

 

F8A6FA43-6568-4FDF-88AA-11768354BB91.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vackert att se ett inlägg från självaste Denco! 

Rev precis av en kortare session på drygt 2 timmar och hittade mysiga 3.4K i det gröna. Fick ett par tacksamma donationer från ett par mindre kompetenta spelare. 

Tråkigt att inte kunna visa upp lite roliga HH's sen uppdateringen av nya klienten, men men.

Dags för lunch här snart och sen ska jag iväg på min första Spanska lektion, ska bli intressant.

Hasta luego!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Lundin89 :

Också funderat lite löst på Göteborg, hur löste du boende där och var bor du? :)

Ja kör fan☝️ Gick med i massa FB grupper osv. Skrev på typ allt som lades ut och tillslut fick jag napp, men är ju lättast om man har kontakter typ. Det mesta handlar ju typ om andrahands kontrakt, väldigt svårt o få tag i förstahand tyvärr ? Jag fick tag i en 2:a i kvillebäcken, typ 5min med spårvagn till "stan" så jag hade väl lite tur ?

Redigerad av Denco
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, säger Namehere :

Hur ska du hinna grinda poker när du 12-tablar twitch?

Om det är mig du syftar på, så är svaret att jag försöker få in så många händer som möjligt när det blir reklam och spela dem jävligt bra helt enkelt (kvalité framför kvantitet) ?

Redigerad av Denco
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, säger Denco :

Om det är mig du syftar på, så är svaret att jag försöker få in så många händer som möjligt när det blir reklam och spela dem jävligt bra helt enkelt (kvalité framför kvantitet) ?

Haha jag var inte tydlig nog, ursäkta. Det var riktat åt Luna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, säger Namehere :

Hur ska du hinna grinda poker när du 12-tablar twitch?

Får börja prioritera grinden nu när man har dagbok, svårare än så är det inte. 

21 timmar sedan, säger brusig1 :

GL! Hur upplever du Bogota och vart i sydamerika har du varit innan? Och vad är det som lockar med Bogota framför resterande delen av sydamerika, har funderat lite på att åka dit vid något tillfälle men har tyvärr inte blivit av.

Upplever Bogota som alla andra storstäder. Mycket folk i rörelse hela tiden, bra utbud av restauranger och vackra parker mitt i smeten.

Enbart varit i Bogota än så länge men kommer givetvis besöka fler städer framöver. Besökte Bogota för första gången i April och fick även möjlighet då att besöka den lilla byn jag bor i nu och sen dess har jag varit förälskad. 

19 timmar sedan, säger GTOBåten :

Härligt! Lycka till med grinden till er båda! 

Tack, lycka till själv!

15 timmar sedan, säger rasmus88 :

Är inte Colombia typ...livsfarligt? Är kokainet typ lagligt och typ gratis? Frågar bara av ren nyfikenhet givetvis...

Spelar ni båda två uteslutande tvåkortspoker? 

Gl both!

Upplever inte Colombia speciellt farligt men självklart finns det stadsdelar man bör hålla sig undan från. 

Gå och vifta med sin Iphone eller klocka är garanterat EV-.

Spelar mestadels NL men förekommer lite sporadisk PLO grind då och då. Men intresset har absolut blivit större och större efter alla timmar man railat The Great Game of PLO, som Joey Ingram så fint benämner det.

GL själv! (Tror förövrigt du känner min bror) 

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacoooo fredaaa

 
Fredagen är kommen, som en f.d. knegare så är ju detta den magiska dagen man bara gå o väntar på ända ifrån måndag morgon! Veckan har gått väldigt fort måste jag säga, kirrade ju gymkort i tisdags så har hängt där tisd,onsd och fick även in ett ordentligt bröstpass imorse. Så gym grinden har också påbörjats, laddade ner appen ``Full Fitness`` där dem har en massa övningar och så man kan göra sig egna träningspass osv, väldigt flitigt och enkelt att använda. Också beställt lite protein som kommer på måndag förhoppningsvis :D  Har varit nere på stan rekat en kappa som jag tänkte köpa imorgon på J&J, tanken var att köpa den direkt men kom sedan på att det är bäst att ha tjejens godkännande innan man köper några kläder ;) 
 
Pokern har väl gått lite sisådär, mycket upp o ner tyvärr. Men jag ska inte klaga, har ändå 5 gröna dagar så får vara nöjd. Lossnade lite idag så det va skönt. Fredags fisk är alltid uppskattat! Har fått in drygt 30tim av rent spel, men också gjort några timmar vid sidan av borden. Satte som mål att nå 120tim ifrån den 6/10-1/11. Så jag har endel att jobba på kommande veckor! Imorgon blir det en hel dag med tjejen så det innebär inget spel. Nästa session blir nog söndag eftermiddag/kväll
 
Nu blir det tacos och idol med tjejen :P 
 
skickar också med en intressant hand ifrån veckans spel. Har inte så mycket info om FI mer än att jag har han grön markerad, så han har väl gjort något korkat spel någon gång innan :)
 
Vi sitter 140bbish djupa
 
FI öppnar ifrån CO 3bb
Hero 3b till 10bb  King of ClubsQueen of Diamonds ifrån BTN 
 
Foldas till  FI som flattar
 
FLOP 4 of Diamonds6 of Diamonds9 of Hearts
 
FI check
Hero cbet 1/3
FI Synar
 
TURN King of Diamonds
 
FI leder nu ut 60% av pott
Hero synar
 
RIVER Queen of Spades
 
FI bettar 137 in i 177
Hero?
 
Har han några sämre värde händer än mig här? 
och vad har han för bluffar i sin range ? 
 
 
 
 
Redigerad av Denco
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sitter just nu och avnjuter en varm kopp grön te och svensk choklad (lyckades få med mig 30 st Marabou Schweizernöt och Orginal från Sverige som tjejen så gärna önskat) efter att ha fått in bra många timmar vid borden.

Så tänkte det passade väl att slänga in ett inlägg nu när man har lite tid över.

Pokern har gått rätt kallt sista veckan, har downswingat rätt hårt. Både en kombination av iskallt spring och mindre bra spel från min egna sida (ajabaja). Är fortfarande optimistisk att det ska gå att vända på steken innan månaden är över.

Förutom poker har jag rest lite. Gjorde en 3 timmars bussresa (6 timmar tur och retur) till Tunja för att skriva in mig på ett Universitet för Spanska lektioner. Lyckades klonka en väldigt söt liten tjej som lärare (tur att man springer bra utanför borden). Schemat vi la upp känns perfekt. Måndagar kommer bestå av en distanslektion på 2 timmar över Skype och Torsdagar ska jag befinna mig på Universitet för 4 timmars studerande. Känner mig extremt motiverad trots många års frånvaro från studier. 

Äntligen kommit igång med träningen rejält också. Kört på bra den här veckan med enbart body weight träning för att bygga upp en bra grund efter 1,5-2 veckors förkylning. 

Denco sa att jag var ett djur (:D) när jag visade den här videon och då var detta mitt sista set ska sägas..

 

 

 

 

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 10/13/2017 kl 19:20, säger Denco :

Tacoooo fredaaa

 
Fredagen är kommen, som en f.d. knegare så är ju detta den magiska dagen man bara gå o väntar på ända ifrån måndag morgon! Veckan har gått väldigt fort måste jag säga, kirrade ju gymkort i tisdags så har hängt där tisd,onsd och fick även in ett ordentligt bröstpass imorse. Så gym grinden har också påbörjats, laddade ner appen ``Full Fitness`` där dem har en massa övningar och så man kan göra sig egna träningspass osv, väldigt flitigt och enkelt att använda. Också beställt lite protein som kommer på måndag förhoppningsvis :D  Har varit nere på stan rekat en kappa som jag tänkte köpa imorgon på J&J, tanken var att köpa den direkt men kom sedan på att det är bäst att ha tjejens godkännande innan man köper några kläder ;) 
 
Pokern har väl gått lite sisådär, mycket upp o ner tyvärr. Men jag ska inte klaga, har ändå 5 gröna dagar så får vara nöjd. Lossnade lite idag så det va skönt. Fredags fisk är alltid uppskattat! Har fått in drygt 30tim av rent spel, men också gjort några timmar vid sidan av borden. Satte som mål att nå 120tim ifrån den 6/10-1/11. Så jag har endel att jobba på kommande veckor! Imorgon blir det en hel dag med tjejen så det innebär inget spel. Nästa session blir nog söndag eftermiddag/kväll
 
Nu blir det tacos och idol med tjejen :P 
 
skickar också med en intressant hand ifrån veckans spel. Har inte så mycket info om FI mer än att jag har han grön markerad, så han har väl gjort något korkat spel någon gång innan :)
 
Vi sitter 140bbish djupa
 
FI öppnar ifrån CO 3bb
Hero 3b till 10bb  King of ClubsQueen of Diamonds ifrån BTN 
 
Foldas till  FI som flattar
 
FLOP 4 of Diamonds6 of Diamonds9 of Hearts
 
FI check
Hero cbet 1/3
FI Synar
 
TURN King of Diamonds
 
FI leder nu ut 60% av pott
Hero synar
 
RIVER Queen of Spades
 
FI bettar 137 in i 177
Hero?
 
Har han några sämre värde händer än mig här? 
och vad har han för bluffar i sin range ? 
 
 
 
 

Fiskar spazzar så extremt mycket och kan definitivt ha sämre för värde här så enkel syn, särskilt med Qd. 

22 timmar sedan, säger Luna :

Sitter just nu och avnjuter en varm kopp grön te och svensk choklad (lyckades få med mig 30 st Marabou Schweizernöt och Orginal från Sverige som tjejen så gärna önskat) efter att ha fått in bra många timmar vid borden.

Så tänkte det passade väl att slänga in ett inlägg nu när man har lite tid över.

Pokern har gått rätt kallt sista veckan, har downswingat rätt hårt. Både en kombination av iskallt spring och mindre bra spel från min egna sida (ajabaja). Är fortfarande optimistisk att det ska gå att vända på steken innan månaden är över.

Förutom poker har jag rest lite. Gjorde en 3 timmars bussresa (6 timmar tur och retur) till Tunja för att skriva in mig på ett Universitet för Spanska lektioner. Lyckades klonka en väldigt söt liten tjej som lärare (tur att man springer bra utanför borden). Schemat vi la upp känns perfekt. Måndagar kommer bestå av en distanslektion på 2 timmar över Skype och Torsdagar ska jag befinna mig på Universitet för 4 timmars studerande. Känner mig extremt motiverad trots många års frånvaro från studier. 

Äntligen kommit igång med träningen rejält också. Kört på bra den här veckan med enbart body weight träning för att bygga upp en bra grund efter 1,5-2 veckors förkylning. 

Denco sa att jag var ett djur (:D) när jag visade den här videon och då var detta mitt sista set ska sägas..

 

 

 

 



Vad är det för typ av video? Youtube brukar bara vara att klicka in länken så ordnar forumet upp det automatiskt. 
Kul med spanska-studier! Gjort samma sak, även om det blev lite väl kortlivat för min del... 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update!

Då så, ny vecka med nya möjligheter :D

Sista ``hela`` vecka för den här månaden att försöka få in lite volym, har för närvarande 71,5h sedan 8/10 så hoppas iallafall att kunna få in 100 timmar innan lördag. För på lördag ska jag iväg söderut på lite festligheter med mitt före detta fotbollslag, så kommer inte att kunna spela något i helgen tyvärr men kommer nog lagom hem till SM starten på söndag kväll :) 

tänkte att jag skulle slänga upp lite resultat över oktober månad i början på november så ni får se lite hur det gått!

Någon som brukar hänga på CC i göteborg btw? Tänkte dra dit någon kväll o kolla läget, har aldrig varit där innan så om det är någon som skulle vilja vara guide för en kväll får gärna PM:a!

Nu blir det gym och sedan grind :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger GTOBåten :

Vad är det för typ av video? Youtube brukar bara vara att klicka in länken så ordnar forumet upp det automatiskt. 
Kul med spanska-studier! Gjort samma sak, även om det blev lite väl kortlivat för min del... 

Lycka till!

Det var alltså en video jag försökte lägga in direkt från min Iphone. Behöver jag ladda upp den någonstans för att sen posta videon? Är jättenovis på sånt här..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle egentligen haft min första lektion i Spanska men dessvärre verkar hon försenad så tänkte skriva av mig lite.

Än så länge har det varit god ton här i dagboken och ser gärna att det fortsätter så, uppskattar folks kommentarer och även kul att se lite input på händer från kompetenta spelare som @GTOBåten.

Verkar som fler och fler dagböcker har kickats igång efter vi drog igång våran och det ser jag som positivt, hoppas det fortsätter så. 

Jag tycker mig även se att det här forumet har potential att kunna bli något, kanske inte som det var tidigare år. Men tror och hoppas ändå vi kan komma i närheten så länge folk bara tar sig lite tid och slänger iväg en post eller två.

Må väl!

#HÅLLPFLEVANDE

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nya månad, nya möjligheter och nya mål!

Oktober slutade inte som jag hade hoppats på, men är extremt nöjd att jag tog mig i kragen och gick ner i nivå efter att haft en något för aggressiv BRM. Nosade även på PLO-borden och med kallt spring + något för grund rulle så blev det kostsamt. Att gå ner i nivå är något jag inte gjort på flera år men det gav mig ett lugn samtidigt som min självdisciplin har blivit betydligt bättre. Även mitt mindset tycker jag har förbättrats. 

Utanför pokern har livet rullat på. Blev en rejäl utgång i förra veckan som innehöll det mesta man kan tänka sig från Colombia. Även hunnit med att vandra runt i bergen här, och dra åt helvete vilka jävla uppförsbackar man hade att jobba med. Blev ett rejält träningspass för benen men otroligt härligt och vackert att kunna bevittna sån fantastisk natur som man omges av.

Gick tyvärr inte att bada i den här floden som ligger i en dal alldeles nedanför byn jag bor i. Men i December ska det vara betydligt klarare och renare vatten så tänkte ta mig ett dopp då.

59fb864c41849_IMG_56731.thumb.JPG.1261027179c4f44b22a9bbbc02da60a3.JPG

Tänkte sätta upp mål för November i ett senare inlägg, tills dess Nos vemos!

 

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets första SM-event avklarat, SM Duell. Givetvis hamnar jag mot min m8 (Denco) i första matchen. Vad är oddsen på det? Får ett 3:1 övertag 30 minuter in men lyckas tyvärr inte hålla med A9o vs A4o och dubblingen är ett faktum för min vän. Fightas lite fram och tillbaka och i sista handen jammar jag J9o från BTN för 10-11BB, blir snappad av AQo och hittar tyvärr aldrig dit. Tråkigt tråkigt, men spelet kändes bra och dessvärre krävs det också spring, vilket jag inte hade idag.

Nämnde i mitt förra inlägg att jag tänkte sätta upp mål för November i nästa inlägg så, here it is:

[  ] 180 timmar grind

[  ] 20 träningspass

[  ] Minst 1 session live poker

[  ] Lyssna igenom minst 10 courses av Primed Mind

[  ] Skeppa SM Main Event (Inga konstigheter)

 

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...