Gå till innehåll

Sporadiskt Live Spel på CC och Homegames


Strava

Recommended Posts

20 timmar sedan, säger freddex1989 :

Min teori om att spela 10-10 på CC i Sverige: -De flesta av dina motståndare på 10-10 är för dåliga för att ha koll. De glömmer ofta bort vad du, de eller andra har gjort tidigare. Odds, pottodds, outs, position osv osv har de dålig koll på. Det är svårt att göra djupare analyser av de flestas spel, då det är nästan omöjligt att sätta dom på en hand. Det du läst om att spela live cash games i böcker och på nätet måste justeras lite på 10-10 på CC, problemet är rejken. Ja, den är för hög för att standardteorier och spel ska vara helt optimala. Du ska vara ännu mer TAG! SUPER-TAG. Det är mitt recept. Istället för att spela 20% av händerna kanske bara <10%. Men när du spelar så spelar du hårt som fan. Tänk ranges och slå hårt som fan på deras breda range. Din tajta range ska du utnyttja till din favör ännu mer. Vi får hela tiden syn av sjukt mycket sämre händer. Det fetade är precis det jag skriver, men med andra ord. Jag tycker exakt som dig. Vi måste våga riskera och förlora. Vi vet att vi är favorit att vinna oftare än vi är underdog. Det gäller bara att orka med swingsen och förlusterna ibland.
Bluffa mindre. Värdebetta hårdare. Dom flesta är för nyfikna också. Dom har inte kommit till CC för att folda.

T.ex. när vi förlorar med AQ vs K9, AA vs KJ, KK vs Q2 osv osv. Vi känner igen det.

Vi är där för att vinna, inte egentligen för att ha kul och spela många händer. Det räcker med att vinna 2-4 stora potter på en kväll för att plussa rejält. Om du spelar 10 potter på en kväll och foldar pre i 200 kommer du att vinna i längden. Och du kan faktiskt vinna jävla bra på det.

Håller helt med dig, och det är verkligen så att många bara är där för att se så många floppar som möjligt. En hand som jag spelade härom dagen skulle jag vilja ha lite feedback på, som har lite med ovanstående påståeenden om 10/10 att göra.

jag sitter på 2,3k i SB. det raisas till 60 från EP och 4 synar med jag vaknar upp med :4c::4d:, jag ser det som ett underbart läge att set-mina. Jag synar. Floppen kommer, Favorable, som Andrew Neeme hade sagt.

(360kr) :Ad::Kc::4h: det checkas runt till en snubbe som vid det här laget är ganska full, och slaskig han startar på 2k (efter att kanske tot var inne för 7k). Han har visat typ alla sina händer, och betat toppar så fort han träffat. Han bettar 180kr, jag synar och alla andra lägger sig. 

Turn (720kr)  :Ad::Kc::4h: :9h: Han bettar snabbt 330kr. Här vet jag inte om jag gör ett misstag eller ej. Jag ställer in mina 2K ish. Han grinar och svär lite innan han foldar. 

Jag blir lite irriterad på situationen då han synat av liknande lägen säker 5 gånger. Min tankegång var: Han har alltid ett A här, han är stuck 5k och vill troligtvis vinna tillbaka, han är full och super slaskig, han tror säkerligen som de flesta på CC "han försöker bara bluffa mig, och det tillåter inte jag" och detta tillsammans gjorde att jag trodde att han med 95% sannolikhet skulle syna av med ett A. Vad tycker ni? Ska jag minraisa bara för att bygga en pot inför river och låta han "värdebetta" även river? eller ska jag raisa mindre? Eller kanske bara syna och shova river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

2 timmar sedan, säger Strava :

Håller helt med dig, och det är verkligen så att många bara är där för att se så många floppar som möjligt. En hand som jag spelade härom dagen skulle jag vilja ha lite feedback på, som har lite med ovanstående påståeenden om 10/10 att göra.

jag sitter på 2,3k i SB. det raisas till 60 från EP och 4 synar med jag vaknar upp med :4c::4d:, jag ser det som ett underbart läge att set-mina. Jag synar. Floppen kommer, Favorable, som Andrew Neeme hade sagt.

(360kr) :Ad::Kc::4h: det checkas runt till en snubbe som vid det här laget är ganska full, och slaskig han startar på 2k (efter att kanske tot var inne för 7k). Han har visat typ alla sina händer, och betat toppar så fort han träffat. Han bettar 180kr, jag synar och alla andra lägger sig. 

Turn (720kr)  :Ad::Kc::4h: :9h: Han bettar snabbt 330kr. Här vet jag inte om jag gör ett misstag eller ej. Jag ställer in mina 2K ish. Han grinar och svär lite innan han foldar. 

Jag blir lite irriterad på situationen då han synat av liknande lägen säker 5 gånger. Min tankegång var: Han har alltid ett A här, han är stuck 5k och vill troligtvis vinna tillbaka, han är full och super slaskig, han tror säkerligen som de flesta på CC "han försöker bara bluffa mig, och det tillåter inte jag" och detta tillsammans gjorde att jag trodde att han med 95% sannolikhet skulle syna av med ett A. Vad tycker ni? Ska jag minraisa bara för att bygga en pot inför river och låta han "värdebetta" även river? eller ska jag raisa mindre? Eller kanske bara syna och shova river?

Som jag förstår det så har du position på honom OCH han är den slaskiga typen som älskar att bluffa + full som ett ägg. Bättre läge att låta han hänga sig själv kan du knappast få? Vilka kort är vi rädda för på rivern? :Yh: ? Nä. :Qy::Jy::Ty: ? Får han in en hålpipa så grattis. Flushdrag släpper han inte. Jag tror att du tjänar mer i längden på att bara syna en sån här snubbe här. Han är ensam också. Hade det varit 1-3 spelare till så är en shove mer rätt. Dessutom bettar han ganska lite på floppen (180/360) och turn (330/720). Tyder inte det på att han är ganska tom? Han har inte :Ay: kanske en :Ky: bara?

Syna turn. På rivern bettar jag ca 800 (potten är 1380 (-rake) då) och ger han en chans till att bluffa bort sig (om han checkar först).

Har han stegdrag/flushdrag som han klonkar på rivern, jaha grattis. Den risken får vi ta mot en ensam spew-fisk.

Är jag först att agera på rivern i liknande situationer bettar jag alltid. Checka aldrig rivern då. 

Poker i helgen? CC i Stockholm eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du har nog rätt! Jag blev nog lite för het på gröten där och tänkte att det finns inte en chans i världen att han foldar! Men självklart skulle jag gett honom lite rep till att bluffa bort sig... Fan va kasst av mig asså, vart irriterad som fan på den handen ett tag efteråt. Lyckligtvis lyckades jag ta hans pengar senare ändå! ;)

 

jajemän det blir spel i helgen! Dock i götet :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...