Gå till innehåll

Sporadiskt Live Spel på CC och Homegames


Strava

Recommended Posts

3 timmar sedan, säger minibiff :

Är väl ganska iskallt rent generellt att tvinga fisken att visa sin hand om han inte vill.. 

....men....

13 timmar sedan, säger Strava :

Ja  precis, finns många alternativ och det blev lite rörigt i skallen även för mig. Slutade med att jag (mycket pga att det var direkt i början och jag hade lite info att gå på) med att jag checkade, han såg lite konfunderad ut och jag slängd upp korten och det stog. Absolut övervägde jag tre bet, och jag trebettar väl den i CO nästan alltid i just en sådan här situation. Just denna gången gjorde jag inte det, mest pga att jag hade en förhoppning av att komma till showdown och se vad han hade för näve. Nu lykcades ju inte det heller...

....när han skriver så, så svarade jag hur han skulle agera för att se näven. Det var t.o.m MEST PGA! Det han absolut mest ville sumpade han när han hade chansen. Jag gav han bara lösningen på hans högsta önskan. Att vinna handen var alltså sekundärt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Den 2017-10-16 kl 20:30, säger freddex1989 :

....men....

....när han skriver så, så svarade jag hur han skulle agera för att se näven. Det var t.o.m MEST PGA! Det han absolut mest ville sumpade han när han hade chansen. Jag gav han bara lösningen på hans högsta önskan. Att vinna handen var alltså sekundärt? ;)

Du har helt rätt! Det blev lite collide i skallen, fick för mig att han skulle göra misstaget igen och missa att han hade vinnande näven, samtidigt som jag glömde att syftet var att jag ville se hans hand ;) det går inte alltid som man tänkt sig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten sväng till CC i fredags, slutade på +1150kr. Inga jöttepotter men några intressanta händer. 

En hand:

jag sitter utg och slår upp A♦️K♦️Till 80kr. Utg+2 har varit en aktiv trebettare och 3-bettar även nu till 180 (väldigt litet) en spelare i mp kall-synar och tillbaka till mig. Utg+2 har ca 1200, Mp (som är en ok spelare) har ca 4K och jag sitter på 2,2k. Jag slår om till 580 och hoppas på att komma hu till flopp. Utg+2 lägger sig och mp synar:

flop (1440kr): A♠️K❤️Q♣️

Jag bettar 610 och mp foldar. Vad tycker ni, ska jag cheka flop och ge honom lite rep, eller är jag rent ut sagt illa ute om han bettar, eller gör jag rätt som bettar för värde?

 

ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, säger Strava :

Jag bettar 610 och mp foldar. Vad tycker ni, ska jag cheka flop och ge honom lite rep, eller är jag rent ut sagt illa ute om han bettar, eller gör jag rätt som bettar för värde?

Gillar att spela x/c här. Alternativt gå en mindre size på floppen om du föredrar att CBetta.

Redigerad av Luna
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, säger Strava :

En liten sväng till CC i fredags, slutade på +1150kr. Inga jöttepotter men några intressanta händer. 

En hand:

jag sitter utg och slår upp A♦️K♦️Till 80kr. Utg+2 har varit en aktiv trebettare och 3-bettar även nu till 180 (väldigt litet) en spelare i mp kall-synar och tillbaka till mig. Utg+2 har ca 1200, Mp (som är en ok spelare) har ca 4K och jag sitter på 2,2k. Jag slår om till 580 och hoppas på att komma hu till flopp. Utg+2 lägger sig och mp synar:

flop (1440kr): A♠️K❤️Q♣️

Jag bettar 610 och mp foldar. Vad tycker ni, ska jag cheka flop och ge honom lite rep, eller är jag rent ut sagt illa ute om han bettar, eller gör jag rätt som bettar för värde?

 

ciao!

Jag checkar den.
Om du ska betta så betta mindre. 140-200 räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger freddex1989 :

Jag checkar den.
Om du ska betta så betta mindre. 140-200 räcker.

Ja check kanske är det bästa.

men jag ser inte riktigt vad ett bet på 140-200 skulle gör för skillnad, vad berättar jag för story med det? har han typ 88-1010 så tror jag inte han synar den floppen endå oavsett om jag bettar 140-200. Medans jag tror han ofta synar med AQ, KQ, kanske AJ även om bettet är 600kr, men jag kan givetvis ha fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till hand som hände typ 2-3 hande efter jag satt mig (Ingen tidigare info om spelaren som handen handlar om)

Jag sitter i BB med Ace of Spades10 of Spades och det är i EP raisat till 60kr, 5 syn och jag completar. (I efterhand så är det helt klart en 3bet då det annars kan bli jävligt awkward på flop) Men som sagt det gjorde jag inte. 

Flop (420kr) :Ac::Td::3s: 

Floppen är väl så bra den kan bli nästan. Jag checkar till spelaren i sista pos som slänger ut ett bet på 160kr. Jag synar och alla andra lägger sig.

Turn (740kr)  :Ac::Td::3s: :5h:. Turn är en total blank och nu känner jag att jag har stål (såklart). Jag checkar igen och nu bettar han litet, 180kr. Jag har lite svårt att sätta ha på en range då jag inte har nån aning om hur spelar. Men jag känner att iom att jag sitter ur pos, och inte vill riskera att checka river och få en check bakom så slår jag om nu på turn, för att bygga pot, och slår om till 420kr. Han steker i några sekunder och lägger sig sen. Va tycker ni? är det en för torr bräda för att slå om på, kan han ens ha något sämre som synar ett omslag? ska jag bara syna och betta river, eller tom syna och cheka river och låta han försöka bluffa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker AK spelas helt optimalt. Ser ingen anledning till att betta mindre, utan vill nog hellre betta större isåfall. I princip alla CC-fiskar kommer syna en hand som QT på den brädan med sitt par och holk. 

Tycker även att du spelar rätt med AT. Finns definitivt mängder av händer som kommer syna som du slår. 


Det är 10/10 på CC, där gäller det bara att få ut maximalt värde när du har stål. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, säger minibiff :

Tycker AK spelas helt optimalt. Ser ingen anledning till att betta mindre, utan vill nog hellre betta större isåfall. I princip alla CC-fiskar kommer syna en hand som QT på den brädan med sitt par och holk. 

Tycker även att du spelar rätt med AT. Finns definitivt mängder av händer som kommer syna som du slår. 


Det är 10/10 på CC, där gäller det bara att få ut maximalt värde när du har stål. 

Det är väl ungefär exakt (konstig kombo av ord :D) dom tankebanorna jag hade också, man ser ju så mycket sjukt lighta syner på 10/ så att man då skulle slowspela eller sizea ner känns som ett icke fördelaktigt spel sett över en stor sample av händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det mycket frågor här, men det är kul med respons och feedback! 

Jag spelade en väldigt okonventionell hand för ett tag sen, jag orkar inte ta upp stack sizes och Pre flop action osv (förutom att min motspelare bara synade min preflop bet). Men jag hade iaf A♥️A♠️ Och värdebettade tre gator på brädan 5♥️6♣️J♥️3♦️3♠️ Och på river blev jag omslagen all in när jag gjort ett ganska tungt värdebett. 

Jag vet att detta är en syn 99,9% av gångerna, MEN i dom fallen där man möter spelare som spelar rationellt och är kapabel till bra bluffar osv. Men detta är 10/10 på cc där i princip ingen kan göra en karatebluff i detta läget (vad jag tror) så jag la den Face up och det blev ett jävla liv. Framför allt på snubben som va all in. Jag vet att man aldrig ska sätta nån på en specifik hand men jag var fan 100 på att han hade 55/66 (vilket han uppenbarligen hade med tanke på hans reaktion)

MEN, ni som spelar/spelat 10/10, förstår ni min fold här eller tycker ni jag är helt dum i huvudet som gör den? 

// Nit 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-10-22 kl 20:34, säger Strava :

Nu är det mycket frågor här, men det är kul med respons och feedback! 

Jag spelade en väldigt okonventionell hand för ett tag sen, jag orkar inte ta upp stack sizes och Pre flop action osv (förutom att min motspelare bara synade min preflop bet). Men jag hade iaf A♥️A♠️ Och värdebettade tre gator på brädan 5♥️6♣️J♥️3♦️3♠️ Och på river blev jag omslagen all in när jag gjort ett ganska tungt värdebett. 

Jag vet att detta är en syn 99,9% av gångerna, MEN i dom fallen där man möter spelare som spelar rationellt och är kapabel till bra bluffar osv. Men detta är 10/10 på cc där i princip ingen kan göra en karatebluff i detta läget (vad jag tror) så jag la den Face up och det blev ett jävla liv. Framför allt på snubben som va all in. Jag vet att man aldrig ska sätta nån på en specifik hand men jag var fan 100 på att han hade 55/66 (vilket han uppenbarligen hade med tanke på hans reaktion)

MEN, ni som spelar/spelat 10/10, förstår ni min fold här eller tycker ni jag är helt dum i huvudet som gör den? 

// Nit 

Det är väl snarare en fold 99,9% av gångerna eftersom folk på 10/10 inte är tillräckligt vassa för att ha en balanserad range vid omslag på river när du skjutit tre gator? Med andra ord tror jag att du är uppe mot nötter eller superstarka händer i princip hela tiden här.

Redigerad av FRAEEN
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, jag kanske var lite otydlig men det var precis det jag menade. Jag menade att  möter jag duktiga spelare som är kapabla till sådanna bluffar och har en balanserad range så synar jag, men att folk på 10/10 inte har det och således blir det en ganska enkel fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, säger Strava :

Exakt, jag kanske var lite otydlig men det var precis det jag menade. Jag menade att  möter jag duktiga spelare som är kapabla till sådanna bluffar och har en balanserad range så synar jag, men att folk på 10/10 inte har det och således blir det en ganska enkel fold!

Oj, jag läste inte tillräckligt noggrant... Däremot är det inte heller en syn 99,9% av gångerna även om spelaren du möter är duktig. Då får du istället göra en lös bedömning hur många bluff- och värdekombos han har i situationen för att sedan göra en ungefärlig uträkning på om synen är +EV eller ej. Självklart kommer du ju inte kunna få ut exakta siffror för detta när du sitter och spelar live (svårt att sätta folk på exakta ranger osv), men det bör ändå vara det grundläggande tänket för dina beslut. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag och löning på CC! Många bord igång och en del bra action. Det börjar med att när jag kommer så får jag plats på ett bord där ingen har mer än 900kr... (max 2k) så jag byter ganska omgående. 

 

Och det är raka motsatsen på det nya bordet, som precis öppnat,det är kanske 5/9 som är 25/25 reg som väntar på plats på 25/25. Det tycker jag kan vara ganska bra då dom tenderar att ta 10/10 oseriöst. Iaf...

 

En av 25/ regsen öppnar första handen jag är på bordet, han är btn och jag är sb. Han öppnar 60kr, jag synar med A♦️J♦️ med 1600kr (han täcker mig). 

 

Flop (130kr) 9♦️8♦️6❤️

 

Nu bombar han in 300kr, jag blir lite ställd då han bettar typ 2 sekunder efter floppen kommit och så mycket. Jag synar. 

 

Turn (730kr) 9♦️8♦️6❤️ 4❤️ 

 

Och nu bettar han nästan direkt igen 600kr... 

 

Vad gör jag? Jag har 1300 bakom. Ingen foldequity och alternativen är ju såklart bara fold eller jam. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-10-28 kl 01:47, säger Strava :

Fredag och löning på CC! Många bord igång och en del bra action. Det börjar med att när jag kommer så får jag plats på ett bord där ingen har mer än 900kr... (max 2k) så jag byter ganska omgående. 

 

Och det är raka motsatsen på det nya bordet, som precis öppnat,det är kanske 5/9 som är 25/25 reg som väntar på plats på 25/25. Det tycker jag kan vara ganska bra då dom tenderar att ta 10/10 oseriöst. Iaf...

 

En av 25/ regsen öppnar första handen jag är på bordet, han är btn och jag är sb. Han öppnar 60kr, jag synar med A♦️J♦️ med 1600kr (han täcker mig). 

 

Flop (130kr) 9♦️8♦️6❤️

 

Nu bombar han in 300kr, jag blir lite ställd då han bettar typ 2 sekunder efter floppen kommit och så mycket. Jag synar. 

 

Turn (730kr) 9♦️8♦️6❤️ 4❤️ 

 

Och nu bettar han nästan direkt igen 600kr... 

 

Vad gör jag? Jag har 1300 bakom. Ingen foldequity och alternativen är ju såklart bara fold eller jam. 

 

Du foldar. Du har sprungit in i ett överpar. Om dom är så trigger-happy som du säger så kommer du att få nya chanser ganska snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Strava :

Det var det jag tillslut gjorde, men fan det sög... :D

Slutade denna fredag med ett lillplus.

Jag vet hur du känner, det suger.
Då kan jag berätta en historia om en liknande händelse som hände mig för några år sedan. Sitter vid ett bord (25-25) och där har vi en maniac som saknar all respekt för pengar. Slask, slaskigare och slaskigast. Jag tittar ner på :Ad::Jd: (precis som du) och tycker att nu får det fan räcka. :Ad::Jd: är stålet mot den här dåren. Han höjer som vanligt till 175. Några synar. Jag slår om till 600. Han synar och kanske någon till. Ca 2k i potten. Vi började med 6-7k var.
Flopp :Kd::4d::4s: 
-Härligt. Den här kan jag vinna, tänker jag.
Han bettar, jag rejsar, han synar. Potten växer. Drygt 4k nu tror jag.
Turn :4c: 
Han checkar. Jag bettar och han synar.
River :4h: 
Han checkar. Jag går all-in. 
Han blir rasande arg och säger att han spelar bordet. Han ska alltså suck-syna för split säger han. Han är så jävla arg. Jag fattar ingen ting. Som att han kunde bluffa bort mig va?
Efter 2 minuter synar han. Det är ca 15k i potten.
Jag visar upp min hand och han blir ännu argare och kastar upp :Ks::Kh: 
:D Haha. Där fick han! 
Så, galningar kan faktiskt ha bra händer ibland också. Sjukt jävla mega-flax jag har och jag skäms som en hund. Men, så jävla skönt att tvåla dit en snubbe som han. Han går fullständigt bananas resten av kvällen och jagar mig hela tiden med allt. Det slutar med att jag och resten av bordet plockar han på ytterligare 15k.

Hoppas du åtminstone fick dra lite på smilbanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, säger freddex1989 :

Jag vet hur du känner, det suger.
Då kan jag berätta en historia om en liknande händelse som hände mig för några år sedan. Sitter vid ett bord (25-25) och där har vi en maniac som saknar all respekt för pengar. Slask, slaskigare och slaskigast. Jag tittar ner på :Ad::Jd: (precis som du) och tycker att nu får det fan räcka. :Ad::Jd: är stålet mot den här dåren. Han höjer som vanligt till 175. Några synar. Jag slår om till 600. Han synar och kanske någon till. Ca 2k i potten. Vi började med 6-7k var.
Flopp :Kd::4d::4s: 
-Härligt. Den här kan jag vinna, tänker jag.
Han bettar, jag rejsar, han synar. Potten växer. Drygt 4k nu tror jag.
Turn :4c: 
Han checkar. Jag bettar och han synar.
River :4h: 
Han checkar. Jag går all-in. 
Han blir rasande arg och säger att han spelar bordet. Han ska alltså suck-syna för split säger han. Han är så jävla arg. Jag fattar ingen ting. Som att han kunde bluffa bort mig va?
Efter 2 minuter synar han. Det är ca 15k i potten.
Jag visar upp min hand och han blir ännu argare och kastar upp :Ks::Kh: 
:D Haha. Där fick han! 
Så, galningar kan faktiskt ha bra händer ibland också. Sjukt jävla mega-flax jag har och jag skäms som en hund. Men, så jävla skönt att tvåla dit en snubbe som han. Han går fullständigt bananas resten av kvällen och jagar mig hela tiden med allt. Det slutar med att jag och resten av bordet plockar han på ytterligare 15k.

Hoppas du åtminstone fick dra lite på smilbanden.

Hahaha fyfan va underbart! Det är sådanna kvällar man somnar som en kung! :D jag vet inte riktigt procenten där (eller vi kanske ska snacka promille) men det måste ju typ vara den sjukaste, matematiska, utdragningen man kan göra! ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger Strava :

Hahaha fyfan va underbart! Det är sådanna kvällar man somnar som en kung! :D jag vet inte riktigt procenten där (eller vi kanske ska snacka promille) men det måste ju typ vara den sjukaste, matematiska, utdragningen man kan göra! ;) 

Pre flop är det 67,3% för han och 32,3% till mig. (0,4% för split)
På floppen har han 99,5% mot 0,5% för mig. Efter turn har jag 2,3%. Klonk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger freddex1989 :

Pre flop är det 67,3% för han och 32,3% till mig. (0,4% för split)
På floppen har han 99,5% mot 0,5% för mig. Efter turn har jag 2,3%. Klonk.

Det är fan förståligt att han tiltade efteråt ?. En till hand jag lirade i helgen som jag skulle vilja ha lite feedback på: 

7 handat, generellt sett löst spel och många slaskare. Alla sitter på 2k+

jag sitter i SB med A❤️Q♠️ Det är öppnat utg+2 till 40kr, en lös spelare 3bettar till 160. Då jag tror att jag är före hans range väldigt ofta så synar jag med, vi slutar med att gå 4-vägs till floppen: 

flop (640kr): A♠️J❤️5♦️

Jag checkar, Utg+2 leder ut 250kr, 3-bettarn synar, jag sybar också och mp foldar. Det ska tilläggas att prf 3-bettarn har inte fullt koll på vad han håller på med.

turn (1390kr) 

A♠️J❤️5♦️9❤️ Utg+2 fortsätter med ett väldigt litet bett på 350, 3bettarn synar igen och nu börjar jag bli jävligt fundersam på vad dom har. Jag synar och bestämmer mig för att evaluate på river. 

River (2440kr) 

 A♠️J❤️5♦️9❤️8♠️

Utg leder för 300 (!?) och 3-bettar raisar till 600... jag har 1500 bakom och de andra två har typ samma. Om jag räknar med att utg+2 inte reshovar så har jag ju löjliga potodds, men vafan slår jag?  Vad hade ni gjort? 

Det slutar med att utg+2 synar 600 och potten blir ~3600kr. 3-bettarn visar upp A♦️10♠️ Och utg+2 visar A♣️4❤️

?....

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Strava :

Det är fan förståligt att han tiltade efteråt ?. En till hand jag lirade i helgen som jag skulle vilja ha lite feedback på: 

7 handat, generellt sett löst spel och många slaskare. Alla sitter på 2k+

jag sitter i SB med A❤️Q♠️ Det är öppnat utg+2 till 40kr, en lös spelare 3bettar till 160. Då jag tror att jag är före hans range väldigt ofta så synar jag med, vi slutar med att gå 4-vägs till floppen: 

flop (640kr): A♠️J❤️5♦️

Jag checkar, Utg+2 leder ut 250kr, 3-bettarn synar, jag sybar också och mp foldar. Det ska tilläggas att prf 3-bettarn har inte fullt koll på vad han håller på med.

turn (1390kr) 

A♠️J❤️5♦️9❤️ Utg+2 fortsätter med ett väldigt litet bett på 350, 3bettarn synar igen och nu börjar jag bli jävligt fundersam på vad dom har. Jag synar och bestämmer mig för att evaluate på river. 

River (2440kr) 

 A♠️J❤️5♦️9❤️8♠️

Utg leder för 300 (!?) och 3-bettar raisar till 600... jag har 1500 bakom och de andra två har typ samma. Om jag räknar med att utg+2 inte reshovar så har jag ju löjliga potodds, men vafan slår jag?  Vad hade ni gjort? 

Det slutar med att utg+2 synar 600 och potten blir ~3600kr. 3-bettarn visar upp A♦️10♠️ Och utg+2 visar A♣️4❤️

?....

?

Jag tycker inte att den handen går att analysera mera. Du fick svaret. Problemet (eller fördelen!) är att du spelar med idioter som tycks hata pengar. Du får säga något i stil med
"-Oj, nu hade jag tur." ... Och uppmuntra kunderna att fortsätta spela.
Det går inte att analysera dessa idioter. Du kan aldrig sätta dem på en hand. Helt plötsligt visar dom J8o i den här handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har lite funderingar till främst er som spelat 10/10, men alla tankar är välkommna!

Jag tycker mig känna, över en ganska stor sample av händer och sessions på 10/10, att vissa strategier och teorier som egentligen är bra poker strategier, är helt dömda att misslyckas på just 10/10. Det jag menar är att om du tex blandar in överbet i ditt spel, så borde du strategiskt sätt balansera dom med både bluffar och värdebet för att få maximal effekt av dom. MEN. Det bygger ju på att du spelar mot motståndare som för det första är kapabla till att ens minnas hur du spelar, och sen även att anpassa sig efter det, annars spelar det ju ingen roll. Så min tanke är egentligen: 10/10 på CC handlar mer eller mindra bara om att spela disciplinerat, göra så få misstag som möjligt, utnyttja och var uppmärksam på de andras möster och återkommande misstag, och värdebetta super tungt! För en jävligt rolig och intressent sak jag tänkt på är att man ibland hör folk säga "fan, du spelar tight, lösa upp lite nu" och när man sen spelare en hand jävligt aggresivt och värdebettar tugnt så blir man ändå nersynad av tredje par hahahah. Så dom vet om att man spelar TAG, men är ändå inte kapabla att lägga sig, vilket gör dom till rena rama guldgruvan :)

Håller ni med? eller tycker ni att man bör ha en annan approach till 10/10?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, säger Strava :

Jag tycker mig känna, över en ganska stor sample av händer och sessions på 10/10, att vissa strategier och teorier som egentligen är bra poker strategier, är helt dömda att misslyckas på just 10/10. Det jag menar är att om du tex blandar in överbet i ditt spel, så borde du strategiskt sätt balansera dom med både bluffar och värdebet för att få maximal effekt av dom. MEN. Det bygger ju på att du spelar mot motståndare som för det första är kapabla till att ens minnas hur du spelar, och sen även att anpassa sig efter det, annars spelar det ju ingen roll.

Så här säger Dan Glimne i Pokerhandboken:

"En kliché inom poker är följande: det är lättare att bluffa en god spelare än en dålig. Faktum är att det ligger en hel del sanning i denna. Förutsättningen för att en bluff ska lyckas är att de övriga är villiga att lägga sig, vilket är sannolikare när du är uppe mot goda spelare som respekterar pottoddsen och signalerna vid bordet. Vilseledande spel är däremot normalt bortkastat på svaga spelare, vilka ofta är villiga att syna av vilken tänkbar orsak som helst inklusive att du kanske bluffar. Mot en god spelare löper du emellertid större risk att få själva bluffen som sådan avslöjad."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Strava :

Jag har lite funderingar till främst er som spelat 10/10, men alla tankar är välkommna!

Jag tycker mig känna, över en ganska stor sample av händer och sessions på 10/10, att vissa strategier och teorier som egentligen är bra poker strategier, är helt dömda att misslyckas på just 10/10. Det jag menar är att om du tex blandar in överbet i ditt spel, så borde du strategiskt sätt balansera dom med både bluffar och värdebet för att få maximal effekt av dom. MEN. Det bygger ju på att du spelar mot motståndare som för det första är kapabla till att ens minnas hur du spelar, och sen även att anpassa sig efter det, annars spelar det ju ingen roll. Så min tanke är egentligen: 10/10 på CC handlar mer eller mindra bara om att spela disciplinerat, göra så få misstag som möjligt, utnyttja och var uppmärksam på de andras möster och återkommande misstag, och värdebetta super tungt! För en jävligt rolig och intressent sak jag tänkt på är att man ibland hör folk säga "fan, du spelar tight, lösa upp lite nu" och när man sen spelare en hand jävligt aggresivt och värdebettar tugnt så blir man ändå nersynad av tredje par hahahah. Så dom vet om att man spelar TAG, men är ändå inte kapabla att lägga sig, vilket gör dom till rena rama guldgruvan :)

Håller ni med? eller tycker ni att man bör ha en annan approach till 10/10?

 

Min teori om att spela 10-10 på CC i Sverige: -De flesta av dina motståndare på 10-10 är för dåliga för att ha koll. De glömmer ofta bort vad du, de eller andra har gjort tidigare. Odds, pottodds, outs, position osv osv har de dålig koll på. Det är svårt att göra djupare analyser av de flestas spel, då det är nästan omöjligt att sätta dom på en hand. Det du läst om att spela live cash games i böcker och på nätet måste justeras lite på 10-10 på CC, problemet är rejken. Ja, den är för hög för att standardteorier och spel ska vara helt optimala. Du ska vara ännu mer TAG! SUPER-TAG. Det är mitt recept. Istället för att spela 20% av händerna kanske bara <10%. Men när du spelar så spelar du hårt som fan. Tänk ranges och slå hårt som fan på deras breda range. Din tajta range ska du utnyttja till din favör ännu mer. Vi får hela tiden syn av sjukt mycket sämre händer. Det fetade är precis det jag skriver, men med andra ord. Jag tycker exakt som dig. Vi måste våga riskera och förlora. Vi vet att vi är favorit att vinna oftare än vi är underdog. Det gäller bara att orka med swingsen och förlusterna ibland.
Bluffa mindre. Värdebetta hårdare. Dom flesta är för nyfikna också. Dom har inte kommit till CC för att folda.

T.ex. när vi förlorar med AQ vs K9, AA vs KJ, KK vs Q2 osv osv. Vi känner igen det.

Vi är där för att vinna, inte egentligen för att ha kul och spela många händer. Det räcker med att vinna 2-4 stora potter på en kväll för att plussa rejält. Om du spelar 10 potter på en kväll och foldar pre i 200 kommer du att vinna i längden. Och du kan faktiskt vinna jävla bra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...