Gå till innehåll
KlonkSteve

Fyrkortsbingo på Party

Recommended Posts

8 minuter sedan, säger Fish2018 :

Du som PLOspelare, måste bara fråga. Jag är vinnande i Texas upp till 10/20 på svs, men på sista tiden har det knappt varit någon action från fisk, mest reggbattles. Har därför börjat köra lägre för att det är mer +EV, men det börjar bli tröttsamt. Har därför övervägt länge att lära mig PLO någorlunda. Dels för jag tycker poker i allmänhet är intressant men också för att det verkar vara mycket lägre nivå på ploborden. 

Vad har du i WR på dom olika stakesen? Tror du det kan vara en bra idé bli duktig på PLO och därmed kunna gameselecta både PLO och NLHL lobbyn? Antar att du började med Texas som alla andra, hur gjorde du för att lära dig, finns det något bra material för att komma igång snabbt? 

GL 2019!

Tar mig friheten att svara här trots att jag suger på PLO

Winratsen är across the board 50-100% högre i PLO om man ska tro diverse tracking-sites, och kunskapsgapet hos regs i NL kontra PLO är enormt. Även om mitt PLO-spel är på hobby-nivå så ser jag många regs på högre stakes göra fundamentala misstag som man inte skulle se någonsin i NL. 

Å andra sidan är din hands per hour rejält mycket lägre så hourlyn behöver inte nödvändigtvis bli så mycket bättre. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, säger GTOBåten :

Tar mig friheten att svara här trots att jag suger på PLO

Winratsen är across the board 50-100% högre i PLO och kunskapsgapet hos regs i NL kontra PLO är enormt. Även om mitt PLO-spel är på hobby-nivå så ser jag många regs på högre stakes göra fundamentala misstag som man inte skulle se någonsin i NL. 

Å andra sidan är din hands per hour rejält mycket lägre så hourlyn behöver inte nödvändigtvis bli så mycket bättre. 

Lite samma spår jag är inne på, trots mitt väldigt begränsande kunnande ser jag saker som endast skulle kunna förklaras som en missclick om liknande hände i Texas. Sen verkar där ju alltid vara minst 1/bord med vpip 90+

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
44 minuter sedan, säger Fish2018 :

Lite samma spår jag är inne på, trots mitt väldigt begränsande kunnande ser jag saker som endast skulle kunna förklaras som en missclick om liknande hände i Texas. Sen verkar där ju alltid vara minst 1/bord med vpip 90+

Finns gott om 70-80 procentare på SVS, på de flesta stakes. Folket vill se flops.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu