Gå till innehåll

Fyrkortsbingo på Party


KlonkSteve

Recommended Posts

8 minuter sedan, säger Fish2018 :

Du som PLOspelare, måste bara fråga. Jag är vinnande i Texas upp till 10/20 på svs, men på sista tiden har det knappt varit någon action från fisk, mest reggbattles. Har därför börjat köra lägre för att det är mer +EV, men det börjar bli tröttsamt. Har därför övervägt länge att lära mig PLO någorlunda. Dels för jag tycker poker i allmänhet är intressant men också för att det verkar vara mycket lägre nivå på ploborden. 

Vad har du i WR på dom olika stakesen? Tror du det kan vara en bra idé bli duktig på PLO och därmed kunna gameselecta både PLO och NLHL lobbyn? Antar att du började med Texas som alla andra, hur gjorde du för att lära dig, finns det något bra material för att komma igång snabbt? 

GL 2019!

Tar mig friheten att svara här trots att jag suger på PLO

Winratsen är across the board 50-100% högre i PLO om man ska tro diverse tracking-sites, och kunskapsgapet hos regs i NL kontra PLO är enormt. Även om mitt PLO-spel är på hobby-nivå så ser jag många regs på högre stakes göra fundamentala misstag som man inte skulle se någonsin i NL. 

Å andra sidan är din hands per hour rejält mycket lägre så hourlyn behöver inte nödvändigtvis bli så mycket bättre. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, säger GTOBåten :

Tar mig friheten att svara här trots att jag suger på PLO

Winratsen är across the board 50-100% högre i PLO och kunskapsgapet hos regs i NL kontra PLO är enormt. Även om mitt PLO-spel är på hobby-nivå så ser jag många regs på högre stakes göra fundamentala misstag som man inte skulle se någonsin i NL. 

Å andra sidan är din hands per hour rejält mycket lägre så hourlyn behöver inte nödvändigtvis bli så mycket bättre. 

Lite samma spår jag är inne på, trots mitt väldigt begränsande kunnande ser jag saker som endast skulle kunna förklaras som en missclick om liknande hände i Texas. Sen verkar där ju alltid vara minst 1/bord med vpip 90+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, säger Fish2018 :

Lite samma spår jag är inne på, trots mitt väldigt begränsande kunnande ser jag saker som endast skulle kunna förklaras som en missclick om liknande hände i Texas. Sen verkar där ju alltid vara minst 1/bord med vpip 90+

Finns gott om 70-80 procentare på SVS, på de flesta stakes. Folket vill se flops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Gillar inte riktigt hur jag spelade turn här. Anonymt bord på SvS, FI hade sesh stats vpip/pfr/3b som var 58/39/23 över 36 händer. 

Jammen på turn gjorde jag reflexmässigt utan att direkt tänka först. 

Känns som att jag blockar hans continuation range en del, har ju ganska signifikanta blockers för alla kombodrag som är presenterade på flopp. Hans vpip/pfr stats till trots så borde där inte finnas supermånga set/2par. 

Å andra sidan är det SvS, FI brukar ju stacka av med vad fan som helst. 

Men sen samtidigt är denna handen en grym combo att slowspela, just för att brädan är så safe för mig. 

Vad tycker ni, jam eller slowspel på turn?

 

Poker Stars, $5/$10 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $2,078.52 (207.9 bb)
BB: $3,105.19 (310.5 bb)
CO: $1,895 (189.5 bb)
Hero (BTN): $4,945.89 (494.6 bb)

Preflop: Hero is BTN with 7club4.gif Adiamond4.gif 6diamond4.gif 3club4.gif
CO raises to $35, Hero calls $35, 2 folds

Flop: ($85) 5diamond4.gif 4club4.gif Jclub4.gif (2 players)
CO bets $75, Hero calls $75

Turn: ($235) 2heart4.gif (2 players)
CO bets $205, Hero raises to $850, CO folds

Results: $645 pot ($15 rake)
Final Board: 5diamond4.gif 4club4.gif Jclub4.gif 2heart4.gif 
CO mucked and lost (-$315 net)
Hero mucked 7club4.gif Adiamond4.gif 6diamond4.gif 3club4.gif and won $630 ($315 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Gillar inte riktigt hur jag spelade turn här. Anonymt bord på SvS, FI hade sesh stats vpip/pfr/3b som var 58/39/23 över 36 händer. 

Jammen på turn gjorde jag reflexmässigt utan att direkt tänka först. 

Känns som att jag blockar hans continuation range en del, har ju ganska signifikanta blockers för alla kombodrag som är presenterade på flopp. Hans vpip/pfr stats till trots så borde där inte finnas supermånga set/2par. 

Å andra sidan är det SvS, FI brukar ju stacka av med vad fan som helst. 

Men sen samtidigt är denna handen en grym combo att slowspela, just för att brädan är så safe för mig. 

Vad tycker ni, jam eller slowspel på turn?

 

Poker Stars, $5/$10 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $2,078.52 (207.9 bb)
BB: $3,105.19 (310.5 bb)
CO: $1,895 (189.5 bb)
Hero (BTN): $4,945.89 (494.6 bb)

Preflop: Hero is BTN with 7club4.gif Adiamond4.gif 6diamond4.gif 3club4.gif
CO raises to $35, Hero calls $35, 2 folds

Flop: ($85) 5diamond4.gif 4club4.gif Jclub4.gif (2 players)
CO bets $75, Hero calls $75

Turn: ($235) 2heart4.gif (2 players)
CO bets $205, Hero raises to $850, CO folds

Results: $645 pot ($15 rake)
Final Board: 5diamond4.gif 4club4.gif Jclub4.gif 2heart4.gif 
CO mucked and lost (-$315 net)
Hero mucked 7club4.gif Adiamond4.gif 6diamond4.gif 3club4.gif and won $630 ($315 net)

Frågan är vad han går pot > pot och foldar denna turnen med. Mot okänd gillar jag jam, då majoriteten får in det alldeles för light som du säger.

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, min tanke var ju att han var stark. Sen mtp preflopstats så tänkte jag att om jag lastar in på vad som borde vara den mest säkra turnen för honom så får jag betalt. 

Men sen samtidigt kan han ju utan problem ha stor andel luft mtp vilken spelare han verkar vara. 

Just mtp det tror jag slowplay kan vara en vettigare linje. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag ju dunderfisk på PLO och på gränsen till fisk på NL.

Men är inte det rätt trevligt att syna turn? Finns inte många dåliga rivers när du har 2klöver och det är alltid trevligt att ha nöten i sin range när det brickar river.

Raise turn vs pot pot känns starkt och finns ju chans att FI går 3gator med par/tvåpar och t.o.m kanske synar en raise river om det brickar.

 

Redigerad av StoffeRemy
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger StoffeRemy :

Nu är jag ju dunderfisk på PLO och på gränsen till fisk på NL.

Men är inte det rätt trevligt att syna turn? Finns inte många dåliga rivers när du har 2klöver och det är alltid trevligt att ha nöten i sin range när det brickar river. Har du inga klöver kanske raise turn känns bättre.

Raise turn vs pot pot känns starkt och finns ju chans att FI går 3gator med par/tvåpar och t.o.m kanske synar en raise river om det brickar.

 

Nja, låter som att du tänker du för mycket i nlhe banorna nu. Dock är jag inte rätt person att ge ut några plo-råd.

Mvh,

PLOtorsken själv(a.k.a torskat 3 bajs ins lifetajm på plo)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger VakuumspelarN :

Nja, låter som att du tänker du för mycket i nlhe banorna nu. Dock är jag inte rätt person att ge ut några plo-råd.

Mvh,

PLOtorsken själv(a.k.a torskat 3 bajs ins lifetajm på plo)

Kanske bättre vi är tysta ?

Slaktar själv 3inköp en gång i halvåret innan jag svär över att jag aldrig ska spela skiten igen. 

När jag rivrar 10hög färg på parat bräde är det fan nöten i mina ögon. Men inte mot de där jävla PLO nitsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger StoffeRemy :

Nu är jag ju dunderfisk på PLO och på gränsen till fisk på NL.

Men är inte det rätt trevligt att syna turn? Finns inte många dåliga rivers när du har 2klöver och det är alltid trevligt att ha nöten i sin range när det brickar river.

Raise turn vs pot pot känns starkt och finns ju chans att FI går 3gator med par/tvåpar och t.o.m kanske synar en raise river om det brickar.

 

Varenda jävla gång man slowspelar och bara synar turn så kommer river med klöver 5

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Ola Brandborn :

Varenda jävla gång man slowspelar och bara synar turn så kommer river med klöver 5

Är det inte det som är så underbart  med poker?

Älskar förnedringen när man floppar nöten och slowspelar så FI hittar runner runner, tar ett inköp av en och sen chatthånar angående hur jävla kass man är.

mhmm...... poker. Ba da ba ba bah I'm lovin' it

 

 

Redigerad av StoffeRemy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

image.png.36fb15905c412f04b8277be3e21d0f50.png

 

 

Poker Stars, $2.50/$5 Pot Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $1,141.03 (228.2 bb)
BB: $500 (100 bb)
Hero (UTG): $500.24 (100 bb)
MP: $1,359.25 (271.9 bb)
CO: $476.99 (95.4 bb)
BTN: $435 (87 bb)

Preflop: Hero is UTG with Jclub4.gif Jspade4.gif Kspade4.gif Kclub4.gif
Hero raises to $17.50, MP calls $17.50, CO calls $17.50, BTN folds, SB calls $15, BB calls $12.50

Flop: ($87.50) Jdiamond4.gif 2spade4.gif 2club4.gif (5 players)
SB checks, BB checks, Hero bets $29.16, MP calls $29.16, CO calls $29.16, 2 folds

Turn: ($174.98) 4diamond4.gif (3 players)
Hero bets $92.49, MP folds, CO raises to $430.33 and is all-in, Hero calls $337.84

River: ($1,035.64) 2heart4.gif (2 players, 1 is all-in)

Results: $1,035.64 pot ($15.00 rake)
Final Board: Jdiamond4.gif 2spade4.gif 2club4.gif 4diamond4.gif 2heart4.gif 
Hero showed Jclub4.gif Jspade4.gif Kspade4.gif Kclub4.gif and lost (-$476.99 net)
MP mucked and lost (-$46.66 net)
CO showed Aheart4.gif Theart4.gif 2diamond4.gif 7diamond4.gif and won $1,020.64 ($543.65 net)

  • Sad 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, säger Luna :

Hur upplever du 200z poolen? Sett JNandez lägga en hel del av sin volym där under hans pågående 100K challenge. Verkar extremt mycket softare än 500z poolen.

Den är brutalt mycket softare än 500z. Upplevde samma sak på Party med deras 200 vs 500 bord. 

Tror att det monetära hoppet gör att det finns färre drooler-firrar som lirar 500. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, säger Luna :

Förresten, hur valde att lägga upp volymen på diverse siter nu efter nya spelregleringen? 

Just nu har det uteslutande blivit SvS. Volymen på /10+ är ju bristfällig, så kör allt mellan /4-/20, vilket är helt ok. Men ja, man hade egentligen behövt en till site. 

Dock inte särskilt sugen på Stars/Party. 

Just nu nöjer jag mig med SvS. Man kan trots allt göra ok med flis så lågt som /4-/5, då poolen är soft. Så får man dessutom låga swings, vilket mentalt är rätt skönt atm. 

Hur lirar du sj? Bara SvS? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte när Galfonds site släpps och om dom ens ansökt om licens. Men hade kunnat vara ett alternativ.

I dagsläget ligger all min volym på Svs, men kommer successivt addera mer volym på PS. Tror zoom polerna (200z främst) kan bli rätt fina framöver nu när JNandez kör sin challenge också. Bör(?) locka ett par nya VIPs in i gamesen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Luna :

Nu vet jag inte när Galfonds site släpps och om dom ens ansökt om licens. Men hade kunnat vara ett alternativ.

I dagsläget ligger all min volym på Svs, men kommer successivt addera mer volym på PS. Tror zoom polerna (200z främst) kan bli rätt fina framöver nu när JNandez kör sin challenge också. Bör(?) locka ett par nya VIPs in i gamesen. 

Är inte raken skyhög på ps nu, speciellt utan "RB"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger PIMM95 :

Lär man sig så mycket på att bara spela massa zoom-händer på den nivån då? Poker för icke-monetära skäl, då tänker jag mer på att våga spela i tuffare lineups så du tvingas tänka mer och djupare medan du spelar. 

Förstår hur du tänker. Har dock fått höra och själv upplevt är reg-borden betydligt softare än just zoom gamesen. Så per automatik är lineupsen på just zoomen tuffare då många av dom bättre regsen sitter där.

Men har du tips på bättre approach så, shoot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså, allt är ju relativt. Och allt beror väl litegrann på vad målet är. 

Zoom är bra ur den aspekten att du kan samla ihop sample snabbt. Så ur ett bildningsperspektiv är ju det bra. 

Sen är ju PLO200z 10x svårare än i stort sett alla lineups jag spelat i på SvS. 

Därmed inte sagt att det inte finns värde i poolen, för det gör det. 

Sen vet jag inte iofs om det gynnar regs att JNandez via sin challange ger gratisreklam åt 200 Zoom. 

Kan tänka mig att de som följer honom är de som tar spelet mer seriöst. Kan ju bli så att borden blir svårare att slå. 

Men jag bara spekulerar, vet inte vad som är rimligast slutsats att dra. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde JNandez första 100k challenge 2015 och då var det givande att få se ALL action med fasta bord. Av det jag sett på streamen efteråt har det highlightats mycket för att visa stora händer osv, då det säkert är roligare för tittarna i stort än att försöka lära sig nåt. Upplevde att 2015 var mer pokerteori än showbiz på streamen. Men, men det finns ju instruktionsvideos för oss pokernördar. ? 

Redigerad av PIMM95
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...