Gå till innehåll

Fyrkortsbingo på Party


KlonkSteve

Recommended Posts

Den 2018-09-12 kl 15:45, säger KlonkSteve :

Inte blivit något spel alls sedan i fredags. Delvis pga Spiderman(magiskt spel!) men främst pga att jag åkt på näs-AIDS(förkylning). Så här inte varit i form alls för spel. 

Se til o bli frisk nu så du kommer tillbaka :)  Måste kika in detdär spelet på Twitch tror jag låter ju lovande haha! 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

Hero (SB): $1,578.49 (315.7 bb)
BB: $379.25 (75.9 bb)
UTG: $2,242.56 (448.5 bb)
MP: $558 (111.6 bb)
CO: $740.53 (148.1 bb)
BTN: $2,478.08 (495.6 bb)

Preflop: Hero is SB with 8spade4.gif Qclub4.gif Adiamond4.gif Aclub4.gif
UTG folds, MP raises to $17.50, 2 folds, Hero raises to $57.50, BB folds, MP calls $40

Flop: ($120) 5heart4.gif Aheart4.gif Jheart4.gif (2 players)
Hero checks, MP checks

Turn: ($120) 3club4.gif (2 players)
Hero checks, MP bets $85, Hero calls $85

River: ($290) Jclub4.gif (2 players)
Hero bets $215.25, MP calls $215.25

Results: $720.50 pot ($3 rake)
Final Board: 5heart4.gif Aheart4.gif Jheart4.gif 3club4.gif Jclub4.gif 
Hero showed 8spade4.gif Qclub4.gif Adiamond4.gif Aclub4.gif and won $717.50 ($359.75 net)
MP mucked 7diamond4.gif 9heart4.gif 8heart4.gif 4diamond4.gif and lost (-$357.75 net)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $500 (100 bb)
BB: $607.63 (121.5 bb)
UTG: $816.13 (163.2 bb)
Hero (MP): $500 (100 bb)
CO: $709.23 (141.8 bb)
BTN: $1,570.27 (314.1 bb)

Preflop: Hero is MP with Qclub4.gif Kspade4.gif Jclub4.gif Qspade4.gif
UTG folds, Hero raises to $17.50, 2 folds, SB raises to $57.50, BB folds, Hero calls $40

Flop: ($120) Tclub4.gif 6club4.gif Aspade4.gif (2 players)
SB bets $58.50, Hero raises to $292.50, SB raises to $442.50 and is all-in, Hero calls $150 and is all-in

Turn: ($1,005) 5spade4.gif (2 players, 2 are all-in)
River: ($1,005) 8club4.gif (2 players, 2 are all-in)

Results: $1,005 pot ($3 rake)
Final Board: Tclub4.gif 6club4.gif Aspade4.gif 5spade4.gif 8club4.gif 
SB showed Aheart4.gif Tdiamond4.gif 9heart4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$500 net)
Hero showed Qclub4.gif Kspade4.gif Jclub4.gif Qspade4.gif and won $1,002 ($502 net)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-09-15 kl 00:22, säger KlonkSteve :

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Omaha Cash, 6 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $500 (100 bb)
BB: $607.63 (121.5 bb)
UTG: $816.13 (163.2 bb)
Hero (MP): $500 (100 bb)
CO: $709.23 (141.8 bb)
BTN: $1,570.27 (314.1 bb)

Preflop: Hero is MP with Qclub4.gif Kspade4.gif Jclub4.gif Qspade4.gif
UTG folds, Hero raises to $17.50, 2 folds, SB raises to $57.50, BB folds, Hero calls $40

Flop: ($120) Tclub4.gif 6club4.gif Aspade4.gif (2 players)
SB bets $58.50, Hero raises to $292.50, SB raises to $442.50 and is all-in, Hero calls $150 and is all-in

Turn: ($1,005) 5spade4.gif (2 players, 2 are all-in)
River: ($1,005) 8club4.gif (2 players, 2 are all-in)

Results: $1,005 pot ($3 rake)
Final Board: Tclub4.gif 6club4.gif Aspade4.gif 5spade4.gif 8club4.gif 
SB showed Aheart4.gif Tdiamond4.gif 9heart4.gif Jdiamond4.gif and lost (-$500 net)
Hero showed Qclub4.gif Kspade4.gif Jclub4.gif Qspade4.gif and won $1,002 ($502 net)

Funderat ett bra tag över den här handen nu. Iom att det är zoom som spelas och FI slår om från SB blir han väl väldigt AA-heavy, finns ju så klart en del A-suitade steghänder med som den han dök upp med, men borde ändå vara företrädesvis AA-kombos gissar jag. Ska tilläggas att jag aldrig spelat ringzoom på stars så jag spekulerar bara lite. När vi pottar vs cb där foldar vi ju ut hans bluffar och en del händer vi spelar ok på senare gator med medan vi ofta när vi får in det har 35-40% eller ännu sämre de gånger han har Axcc. Tycker vår hand är stark nog att syna för att spela vidare på turn i pos, speciellt eftersom vi har backdoorspader med. Inte jättemånga turns vi får vika på, samt att jag tror han ofta bombar på kort som vi fyller stegen på, vidare kan vi spara en del pengar på parningskort där FI's range mördar vår. Flushar turn tänker jag mig att vi helt enkelt får bita i det sura äpplet och syna ner eftersom FI rimligtvis ofta bör kunna fullfölja även med sina Ac/Kc som bluffar och vi i princip aldrig kommer ha bättre att syna ner med. 

Ska sägas att jag inte på något sätt tror jag är facit här, tyckte bara det var ett bra läge att reflektera lite för mitt eget spels skull.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt vettigt i det du skriver. För stunden tänkte jag att jag ville få värde av alla hans sämre drag. 

Men min hand har så grym playability och hans size möjliggör det för mig att spela perfekt mot hans AAxx. Känns faktiskt rätt dumt att pressa edges när det inte riktigt behövs. Visst, sen kan det sällan vara alltför dåligt att få in det som jag gjorde. Men känns faktiskt suboptimalt. 

Sen gällande FIs preflopp range så tänker jag att den utgörs av bra AA combos(tror han flatar de sämsta då han är OOP). Samt en del dubbel suitade rundowns och som du säger, A hög steghänder.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
4 minuter sedan, säger Elitloppet :

Vad är den sämsta handen du jammar river med för värde givet den linjen du tar här?

Skulle säga att jag tar den linjen med alla båtar samt nötflushen. Då han betar turn borde han inte ha särskilt många båtar på river, vilket borde göra att jag kan beta nötflush för värde. 

Jag borde ha 0 bluffar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Skulle säga att jag tar den linjen med alla båtar samt nötflushen. Då han betar turn borde han inte ha särskilt många båtar på river, vilket borde göra att jag kan beta nötflush för värde. 

Jag borde ha 0 bluffar här.

Generellt "borde" man ju aldrig ha 0 bluffar i en spot där man har ett gäng värdehänder. Det kanske är fine som en exploit (med tanke på att han synar ner den handen han gör ser det ju onekligen ut så), men om du vill ha en rimlig helhetsstrategi måste du såklart peta in en del bluffar i den där linjen, alternativt eliminera linjen men det känns inte nice när du har så många båtkombos som du vill värdejamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger Elitloppet :

Generellt "borde" man ju aldrig ha 0 bluffar i en spot där man har ett gäng värdehänder. Det kanske är fine som en exploit (med tanke på att han synar ner den handen han gör ser det ju onekligen ut så), men om du vill ha en rimlig helhetsstrategi måste du såklart peta in en del bluffar i den där linjen, alternativt eliminera linjen men det känns inte nice när du har så många båtkombos som du vill värdejamma.

Nä, det är riktigt. Problemet är att då måste jag i denna spoten floata viss luft på turn för att försöka stjäla vissa rivers. Vilket känns rätt weird. 

Min upplevelse är att det just i PLO uppstår fler spots där man har en obalanserad range. 

Vilka händer ser du att jag kan ha som bluffar här? Hade du sett att jag tagit en annan linje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, säger okocha :

Nu vet jag inte hur 3betsranger ser ut i plo, men i den mån man 3betar några combos av A35 lär man alltid inkludera den, annars de A5, (A3 om antalet combos inte räcker) som finns (AKK5, AKK3 med en nötsuit osv lär väl 3betas??)

Jo, de lär man 3beta, absolut. Men hur många av dem synar stor bet på turn? Visst, finns väl kanske vissa combos av A5, tänker mest om man även har färgblocker. Men vill inte de händerna checka river?

Kan mycket väl vara jag som är ute och cyklar, men känner liksom att när jag synar en stor bet på turn så bör min range utgöra färger samt set, i merparten av fallen. Så när jag betar stort på river bör FI kunna hitta fold på river. 

Men visst, jag kan absolut ha en lucka här.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att underbluffa en spot där populationen väldigt sannolikt misslyckas att se hur högt EV river-kortet är för dig är väl knappast en läcka i sig. 

Tror flop sannolikt är en range bet dock med en väldigt liten size? Känns som handen spelar ut mer naturligt då, och tror FI generellt har en omöjlig uppgift att försvara nära MDF vs en 20-30% pot size bet. Lägger mig platt om Ola-solvern kommer in och säger det är en check though. 

Du kommer tvingas bluffa händer med SDV i denna situation rent teoretiskt för att maxa EVt med din topp-range, sen tror jag inte det är nödvändigt m.t.p det första jag skrev. 

Redigerad av GTOBåten
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Jo, de lär man 3beta, absolut. Men hur många av dem synar stor bet på turn? Visst, finns väl kanske vissa combos av A5, tänker mest om man även har färgblocker. Men vill inte de händerna checka river?

Kan mycket väl vara jag som är ute och cyklar, men känner liksom att när jag synar en stor bet på turn så bör min range utgöra färger samt set, i merparten av fallen. Så när jag betar stort på river bör FI kunna hitta fold på river. 

Men visst, jag kan absolut ha en lucka här.  

Jag har verkligen inga invändningar mot hur du spelar din hand/range här, det kan jag omöjligtvis ha då jag inte spelat PLO sedan Storåkers glansdagar och clearly är en sämre PLO-spelare än dig, och dessutom med 0 koll på hur populationen spelar idag. Jag värjde mig mest mot "han kan inte slå något"-tänket som jag upplevde som lite grunt, eftersom det implicerar en exploit (som säkert är superfine med tanke det du och båten skriver) från din sida. Om du spelar spelteoretiskt perfekt i den här spoten måste han syna en del icke K-höga flushar (dock antagligen inte den här combon eftersom den inte blockar ett skit), men i praktiken är du antagligen helt rätt på det (mer rätt än mig iaf!).

En annan grej jag funderar över: Om du nästan alltid har set eller färg när du väl spelar check flopp, C/C turn, hur protectad är din check twice range då? (OBS genuin fråga, inget försök att vara dryg). Gissar att du kommer cbeta dina bästa flushar och sedan även börja beta turn med ett gäng så spontant känns det som att du kommer ha svårt att defenda tillräckligt mot turnstabs om du inte synar en del 2p och kanske även en del AKKx med Kh eller liknande på turn, men har ej gjort analysen för att veta detta säkert. Gillar båtens idé om att cbeta range då det istället sätter fi i den sitsen att han måste gräva djupt för att hitta tillräckligt med händer att defenda i en spot där det är svårt att ha equity mot dina nötter.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, säger Elitloppet :

En annan grej jag funderar över: Om du nästan alltid har set eller färg när du väl spelar check flopp, C/C turn, hur protectad är din check twice range då? (OBS genuin fråga, inget försök att vara dryg). Gissar att du kommer cbeta dina bästa flushar och sedan även börja beta turn med ett gäng så spontant känns det som att du kommer ha svårt att defenda tillräckligt mot turnstabs om du inte synar en del 2p och kanske även en del AKKx med Kh eller liknande på turn, men har ej gjort analysen för att veta detta säkert. Gillar båtens idé om att cbeta range då det istället sätter fi i den sitsen att han måste gräva djupt för att hitta tillräckligt med händer att defenda i en spot där det är svårt att ha equity mot dina nötter.

Lite osäker på vad du menar gällande min check twice range. Jag tänker, är den inte hyfsat protectad om jag petar in en hel del set/flushar(inkl. nötflush lite då och då)? För jag kommer ju ha en varierad frekvens här. Dvs en viss andel av sets/flushar kommer jag cbeta, en viss andel checka. 

Gillar idén som Båten poängterade, om att c-beta hela min range. Tror ni kan ha rätt i att det sätter FI i en del dryga spots. 

Uppfattar dig fö inte alls som dryg eller så, uppskattar att få konstruktiva kommentarer. Jag menar inte att jag är något facit eller så, så uppskattar "mothugg". Sen få man helt enkelt diskutera och argumentera för sin sak. Uppskattar att du tar dig tid! :)

Sen förstår jag i viss mån ditt resonemang kring mitt "han kan inte slå något"-tänket. Givetvis är det spelteoretiskt suboptimalt att resonera som jag gör. Min tanke är ju mer förankrad i populationens tendenser. Och där upplever jag det som att man då och då springer in i spots där det skevar enormt i ratio gällande bluff/värde. Sen som du sj är inne på, just combon han väljer att syna av med har 0 blockers mot nöt osv, vilket gör synen ännu mer horribel imo. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-09-28 kl 15:39, säger KlonkSteve :

Lite osäker på vad du menar gällande min check twice range. Jag tänker, är den inte hyfsat protectad om jag petar in en hel del set/flushar(inkl. nötflush lite då och då)? För jag kommer ju ha en varierad frekvens här. Dvs en viss andel av sets/flushar kommer jag cbeta, en viss andel checka. 

 

Det jag menar är att du kanske har många give ups också när du väl tar dig till turn genom att checka två gånger, och att vissa flushar + alla sets inte utgör så många kombos. Detta skulle kunna leda till att fi kan göra autopengar på turn genom att beta när du väl checkar två gånger. Men detta är obv ren spekulation från min sida, har ingen aning om hur du spelar dina olika luftkombos i denna spoten och du har ju många AAxx preflop (dessa kommer ju dock i regel inte syna river oförbättrad om vi inte har några blockers så kanske blir det problem där istället), jag bara funderar fritt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några 100 h har det inte blivit under september. Varit krasslig under stora delar av månaden, så inte varit i tillstånd att trycka volym. 

Lika bra det egentligen. De händerna jag tryckt har gett missärspring. 

Ligger 28 BI under EV på ca 25k tass för månaden. Som tur är spelade jag disciplinerat när resultaten gick åt helvete, växlade ner till PLO200 när skottet på PLO500 gick åt skogen. Var tom så duktig att jag klev ner till PLO100 när det dåliga springet följde med till PLO200. 

Inte för att rullen inte räcker till spel på PLO200(är tom rullad för PLO500) men kändes viktigt mentalt att gå ner lite en tid. Och rida ut stormen. 

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Knappt spelat något nu under oktober. Kändes rätt att fokusera lite på pokerplugg efter missärspringet i september. Tänker också att jag inte har någon brådska tillbaka till borden. 

Vill vara i rätt mindset när jag återupptar grinden igen. 

Inte för att jag är särskilt tiltad över septembers anusspring, snarare tvärtom. Känner mig oerhört harmonisk och positivt inställd till mer PLO-spel. Pausen är mer av en rutinmässigt principsak. Att inte försöka gå på brute force när det kommer till att ta sig ur en downswing. 

Formeln är repetera teori, table selecta bra bord, och fokusera på att spela bra balanserad poker. 

Ses snart på PLO200 igen! 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Knappt spelat något nu under oktober. Kändes rätt att fokusera lite på pokerplugg efter missärspringet i september. Tänker också att jag inte har någon brådska tillbaka till borden. 

Vill vara i rätt mindset när jag återupptar grinden igen. 

Inte för att jag är särskilt tiltad över septembers anusspring, snarare tvärtom. Känner mig oerhört harmonisk och positivt inställd till mer PLO-spel. Pausen är mer av en rutinmässigt principsak. Att inte försöka gå på brute force när det kommer till att ta sig ur en downswing. 

Formeln är repetera teori, table selecta bra bord, och fokusera på att spela bra balanserad poker. 

Ses snart på PLO200 igen! 

Låter som en sund approach! Är inne på lite samma spår, inte pga någon downswing men för att flytta fokus till att plugga och implementera rätt teori och ta bort fokus från vinst och grind.

Hoppas vi ser dig tillbaka snart med lite giraffer och händer :) 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, säger GTOBåten :

Hur studerar du PLO i dagsläget? (Ifall du är villig att dela med dig) 

Just nu har jag ett abbonemang på JNandezPoker. Kombinerar att kolla videos med att använda charts med ranges för olika  positioner i olika spots. 

Som en sidenote är jag fullt medveten om att JNandez själv är totalt locko(kom ju fram en del med hela debaclet vs Doug Polk). Men hans training site har betydligt mer och bättre innehåll och bättre struktur/metodik än exempelvis RIO. När vi snackar PLO då förstås. 

Sen kan man diskutera om man egentligen ska stödja en verksamhet som ägs och drivs av en person som JNandez, men känner att just nu är det den site som hjälper mig mest. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...