Gå till innehåll

Kraftig varning för Unibet


Recommended Posts

Jag har varit medlem på Unibet under över 15 års tid. Nästan enbart ägnat mig åt sportspel men även spelat en del turneringar dock oerhört sparsamt senaste åren. Sedan 2013 har jag enligt mina anteckningar spelat 3 €5 forumturneringar som Poker.se arrangerat. Jag har dessutom noterat ett SNG inköp till pokern för ~€100. Samtliga dessa spel skedde under 2016 och under 2017 har jag överhuvudtaget inte spelat på Unibet. Detta är rentav uppgifter som Unibet själva skickat till mig. Jag har spelat cash games hos Unibet men inte sedan 2013 och knappast för större inköp än $25 någonsin. De fåtal gånger jag i mitt liv spelat cash games för större summor så har det skett uteslutande på andra siter.

Med detta i bakgrund måste det väl vara omöjligt att bli misstänkt för chipdumpning? Men nej, mitt pokerkonto stängdes av och den enda förklaringen jag fått till detta är att jag är misstänkt för att vara involverad i chipdumpning. Än märkligare är att jag från kommunikation med dom rentav fått påstående att jag bara råkat sitta vid ett bord där någon som är misstänkt för det har suttit. Jag har självklart inte varit involverad i chipdumpning. Jag vet inte ens hur man går till väga att via turnering ägna sig åt chipdumpning. Skulle någon ens få för sig att chipdumpa för så små belopp som tusen kronor? Jag är ett jättelikt frågetecken och begriper inte ens hur någon skulle göra för att göra sig skyldig till dylikt brott.

Skälet till att jag ens fick kännedom om ärendet var att jag inte kunde logga in på mitt pokerkonto för att spela Poker.se forumturnering i juni. 15 juni pratade jag med livechat och fick dagen efter beskedet att jag inte kunde logga in pga mitt pokerkonto var spärrat för poker pga misstankar om chipdumpning. När pokerkontot spärrades är alltjämt okänt trots att jag ställt frågan ett antal gånger via email till Unibet. Det måste ha skett åtminstone en månad tidigare.

När jag fick detta besked så svarade jag att jag aldrig chipdumpat och om det skett måste mitt konto ha kapats. Om mitt konto verkligen hade kapats någon gång så vore det väldigt konstigt om jag alltjämt har över 2000 SEK kvar på det så jag misstänkte aldrig att det var kapat utan det var endast menat som respons för att förklara orimligheten i att jag skulle ägnat mig åt chipdumpning. Responsen blev att de stängde av hela mitt unibetkonto och sedan 16/6 kan jag inte logga in på Unibet.

Det är väldigt konstigt att man misstänker mitt konto för något så allvarligt som chipdumpning utan att stänga hela kontot. Kan någon begripa för mig logiken i detta? Mitt pokerkonto stängdes av men utan att meddela mig om detta. Finns det någon rimlighet i detta? Om man gjort något så allvarligt borde de väl på studs vilja informera om vilken allvarlig överträdelse jag misstänks för?

Jag har efter detta skickat åtminstone 15 email, pratat i telefon tre gånger (samtliga gånger i runt en halvtimme) och använt livechatten en gång. Detta under en 6 veckors period. Jag har förtydligat att jag inte tror kontot är kapat men de verkar envisas med att kontot kan vara kapat trots att det inte finns något skäl att tro så. Jag har fått tydliga bevis från kundsupport om att jag omsatt otroligt lite på pokerkontot. Detta borde göra att de på studs kan stänga ärendet för ingen kan väl vid sina sunda vätskor tro att jag varit inblandad i chipdumpning med detta som underlag? Allt talar för att deras pokerprovider schabblat till det och stängt av fel konto eller ett konto av absurda skäl. Unibet verkar föredra att lita blint på att deras inkompetenta poker provider gör rätt än att kolla på enkelt fakta och bara avsluta ärendet och ge pokerprovidern rejäl bakläxa.

Nu har det tagit över 6 veckor och Unibet gör uppenbarligen inte ett skit för att lösa ärendet. Det känns inte längre självklart att ärendet enbart beror på inkompetens utan de kanske rentav börjat med strategin att sno pengar per random. Dessbättre har jag förhållandevis lite pengar på mitt konto. Jag trodde att man kunde lita på Unibet men nu vet jag att så inte är fallet.

Så mitt enda råd är att inte ha mer pengar än nödvändigt på Unibet och om du ska spela cash games bör du rimligen göra det någon annanstans. Går det rykten om att Unibet har problem med likviditet eller finns det annan förklaring till deras obegripliga behandling av mitt ärende?

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma grej och har även hört åtminstone en till som gjort det. Sjukt.

I mitt fall så tror jag att jag testade deras klient en gång för flera år sen, och efter det har jag inte rört pokern. Kan säga att jag blev lika förvånad som du när kontot var avstängt för "misstänkt chipdumpning". Hela Unibetkontot alltså, kunde inte ens logga in på sidan.

Känner också igen det där om obefintlig hjälp. Minns inte exakt hur långt tid det tog för mig att få allt löst, men det var bra mycket längre än vad man kan förvänta sig. Som om de hoppas på att man ska glömma bort allt eller inte orka "tjata" på dem...

Det komiska är att om det är deras taktik att vara så extremt slöa så har den lyckats. Mitt konto är nämligen återigen, i detta nu, avstängt från deras skitsida. Vet till 100% att mitt konto har hackats eftersom någon hade vart inne och försökt tagit ut pengar (såg i historiken + lagt till nån konstig mail på skrill eller vad det heter) men misslyckats. Detta har jag aldrig orkat låta Unibet få veta, dels eftersom jag aldrig blev av med $ men också för att jag inte orkar med massa problem med deras efterblivna support. Men eftersom mitt konto nu är avstängt så antar jag att Unibet upptäckt detta på egen hand. Eftersom jag inte har någon större summa där så har jag inte orkat brytt mig, men någon gång så ska man väl orka dra iväg ett mail... brrrr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag beklagar att du har haft en dålig upplevelse och om något kan ha blivit fel här så är vi mycket angelägna om att rätta till det. Om du skickar ett pm med ditt användarnamn/nummer så ska jag undersöka vad som vad som har hänt och försöka att hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger Unibet :

Hej,

Jag beklagar att du har haft en dålig upplevelse och om något kan ha blivit fel här så är vi mycket angelägna om att rätta till det. Om du skickar ett pm med ditt användarnamn/nummer så ska jag undersöka vad som vad som har hänt och försöka att hjälpa till.

Här ser vi vilken nytta vi har av Pokerforum. Utan pokerforum.nu så hade det förmodligen tagit mycket längre tid innan Fredde fått hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. jag har haft samma strul med Unibet. Då hade jag 200 kr på mitt konto och det låstes för att någon chipdumpat i microstakes-cashgame. Jag spelade alltså de absolut lägsta borde bara för nöjes skull...på fyllan....sisådär 3-4 ggr per år. Kontot låstes för att jag suttit på ett bord med chipdumping. I början bråkade jag, men gav upp efter några veckor, då det var som att snacka med en 1-åring hög på godis och Coke. Kontot är fortfarande låst. 200 kr borta. Men jag har nog sparat några sköna tusenlappar på att inte kunna spela på Unibet på två år. Tack Unibet! :D;) 

 

Ps, nej jag tänker inte pm'a mitt nick. Skänk pengarna till BRIS och visa kvittot här. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Här ser vi vilken nytta vi har av Pokerforum. Utan pokerforum.nu så hade det förmodligen tagit mycket längre tid innan Fredde fått hjälp.

Jag tror dessvärre inte detta kommer att snabba på ärendet det minsta. Men kände att jag var tvungen att informera övriga om vad man kan råka ut för hos Unibet. Då kan användarna också avstå från att spela cash games eller turneringar som inte är ett dugg unika för Unibet. Varför riskera att bli anklagad för chipdumpning när det är en absurd anklagelse, speciellt som de t.o.m. styrkt att det är orimligt genom det de skickat till mig. Jag har använt mig av 83 spelbolag och ett antal ytterligare bolag för enbart poker och jag har aldrig råkat ut för något liknande detta. Jag har blivit av med pengarna ett fåtal gånger pga konkurs eller liknande men detta ärende är trots detta det värsta jag drabbats av under de 15 år jag ägnat mig åt spel online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-07-31 kl 10:17, säger Folke Rosvall :

Här ser vi vilken nytta vi har av Pokerforum. Utan pokerforum.nu så hade det förmodligen tagit mycket längre tid innan Fredde fått hjälp.

Jag har fortfarande inte fått något jag vill definiera som hjälp men det verkar som det efter att jag skrev detta inlägg på pokerforum har ett hopp om att åtminstone mitt konto ska aktiveras igen. Men hjälp kan jag endast anse att jag fått om de förklarar vad tusan de sysslat med. Att kontot kan användas igen är bara en liten del av mitt problem. Jag får rimligen tillbaks mina pengar och kan ta ut dessa om jag så vill men det löser som sagt inte det stora problemet och det är att förklara vad de ägnat sig åt under de drygt 7 veckor som mitt konto varit avstängt och framför allt vad som var orsaken till att stänga mitt konto.

När de nu verkar insett att inget har skett på mitt konto så ska jag likväl bestraffas med att jag behöver skicka in dokumentation vilket är helt j-a obegripligt. Hade något varit fel på mitt konto så är det inte mycket begärt att de faktiskt förklarar vad som var fel och varför de behöver min dokumentation. Att hålla på att scanna dokument osv när detta mest troligt beror på schabbel från deras sida är mäkta störande. Antar att jag kommer vara tvungen hitta en lösning på hur jag ska kunna skicka det som de begär ...

Att man är förbannad över ärendet är helt klart fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte kommentera kontospecifika uppgifter på ett öppet forum.

Rent generellt om man har ett fall där ett konto kan ha hackats är det extremt viktigt att säkerställa att det faktiskt är kontoinnehavaren man har kontakt med och inte någon annan. Jag förstår att det är frustrerande men att inte säkerställa att det är kontoinnehavaren är inget alternativ heller.

Är det så att du får problem med kundtjänst igen låt mig veta ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger Fredde :

När de nu verkar insett att inget har skett på mitt konto så ska jag likväl bestraffas med att jag behöver skicka in dokumentation vilket är helt j-a obegripligt. Hade något varit fel på mitt konto så är det inte mycket begärt att de faktiskt förklarar vad som var fel och varför de behöver min dokumentation. Att hålla på att scanna dokument osv när detta mest troligt beror på schabbel från deras sida är mäkta störande. Antar att jag kommer vara tvungen hitta en lösning på hur jag ska kunna skicka det som de begär ...

Du har väl en mobilkamera? Fota dokumenten, lägg in på dator och maila iväg? Det fungerar åtminstone på alla andra siter jag använder, sen vet jag såklart inte om unibet är märkvärdiga och kräver någon annan metod för att få dokumenten inskickade.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, säger z4muz :

Du har väl en mobilkamera? Fota dokumenten, lägg in på dator och maila iväg? Det fungerar åtminstone på alla andra siter jag använder, sen vet jag såklart inte om unibet är märkvärdiga och kräver någon annan metod för att få dokumenten inskickade.

Fota dokument och skicka in via email går bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-08-03 kl 15:08, säger z4muz :

Du har väl en mobilkamera? Fota dokumenten, lägg in på dator och maila iväg? Det fungerar åtminstone på alla andra siter jag använder, sen vet jag såklart inte om unibet är märkvärdiga och kräver någon annan metod för att få dokumenten inskickade.

För att kunna fota dokumenten så måste man hitta en gammal räkning att fota till att börja med. Mycket betalar man via autogira idag och t.ex. hyra får jag var tredje månad.

Huvudproblemet är dock inte att jag måste skicka in utan en förklaring till varför jag överhuvudtaget fått kontot stängt och varför jag sen när kontot kan öppnas igen ändå ska verifiera vem jag är utan att man ens kan berätta varför det plötsligt kan öppnas. Vad var fel först och hur löstes det? Om de verkligen har minsta lilla misstanke om kapning så kan de vill inte vara så svårt att bekräfta när det misstänks ha skett osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-08-03 kl 13:35, säger Unibet :

Jag kan inte kommentera kontospecifika uppgifter på ett öppet forum.

Rent generellt om man har ett fall där ett konto kan ha hackats är det extremt viktigt att säkerställa att det faktiskt är kontoinnehavaren man har kontakt med och inte någon annan. Jag förstår att det är frustrerande men att inte säkerställa att det är kontoinnehavaren är inget alternativ heller.

Är det så att du får problem med kundtjänst igen låt mig veta ska jag göra mitt bästa för att hjälpa till.

Om man har en misstanke om att ett konto ska ha kapats är det minsta man kan begära som kund att man kan informera om när det ska ha skett. Till dess går det inte att ta misstanken seriöst. Om de åtminstone kan ge mig ett datum för när mitt pokerkonto misstänks ha kapats så kan jag begripa något. Eftersom jag senast spelade poker i april ifjol så är det ytterst märkligt att mitt konto stängs under vår eller sommar i år. Jag vet inte när det stängts eftersom Unibet är så inkompetent att man inte ens kan ge mig korrekt information om detta. Nu kanske det finns ny information om mitt fall då de vill prata med mig i telefon så kanske kan jag säga mer om detta mycket märkliga ärende snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎8‎/‎8‎/‎2017 kl 07:43, säger Fredde :

För att kunna fota dokumenten så måste man hitta en gammal räkning att fota till att börja med. Mycket betalar man via autogira idag och t.ex. hyra får jag var tredje månad.

Det går bra att använda ett personbevis som adressbevis, du kan ladda ner det i PDF from från skatteverket på ett par minuter.

Talade med kundtjänst under gårdagen och de har försökt att nå dig för att hjälpa dig med ditt konto och den här situationen.

Jag förstår din frustration men jag kan tyvärr inte svara på de övriga kontospecifika frågorna dels för att det är ett öppet forum och dels för att jag arbetar för poker avdelningen och är inte insatt eller involverad i de frågorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Efter 8 månader är jag slutligen tillåten att logga in på mitt konto. Tog tid för mig att få kraft nog att fixa ihop de handlingar som efterfrågades.  Mycket riktigt skulle de j-as med det också. Efter påminnelser fick jag ett första besked efter 9 dagar och då underkände man mina handlingar. Kopiorna på körkortet underkändes för att man inte tillåter scannade kopior. Har skickat in samma handlingar till andra bookmakers under senaste veckorna och fått dom godkända så det är helt obegripligt att de inte godtar dessa dokument. Tog då ett foto med mycket sämre kvalitet och detta godkända man.

Hade jag inte fått hjälp av siterepresentanten för Unibet på Poker.se så är risken uppenbar att mitt konto förblivit stängt. Jag har blivit informerad om att det inte finns någon misstanke om att jag gjort något fel och utifrån den respons jag fått så har det aldrig någonsin funnits någon rimlighet i misstanken utan jag tror alltjämt att de av misstag stängt av fel konto och inte är kompetenta nog att erkänna detta. Jag har endast spelat ett fåtal turneringar med låga inköp så finns ingen rimlighet att det ska ha varit misstänkt chipdumpning vid de bord jag spelat vid. Jag vägrade skicka in dokument före jag fått bekräftat att jag inte längre var misstänkt för något. Hade väl aldrig annars fått besked om deras misstankar kvarstod vilket var viktigt för min del eftersom det bekräftar att jag var felaktigt behandlad från start till slut.

Hela ärendet har hanterats på ett sorgligt uselt sätt från Unibet och även om jag fått 1000:- i kompensation. Det är mer än jag hade förväntat mig men ändå en väldigt klen tröst då jag lagt uppskattningsvis över 20 timmar på ärendet och det dessutom skapat väldigt mycket negativ energi då deras hantering av ärendet och deras bemötande av mig (siterepresentanten har varit suverän dock!) har varit extremt dålig och där är rimligen inte kundtjänsten huvudproblemet utan det sitter på en högre nivå.

Fick kämpa rejält för att få kontot aktivt igen och hade jag inte gjort det så hade jag antagligen aldrig fått tillbaks mitt konto eftersom de antagligen aldrig orkat bestämma sig för att jag var 100% oskyldig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en konstig upplevelse med Unibet runt den tiden med, eventuellt ett par månader tidigare, men hade visst raderat mailsen. Som jag minns det var det bara att ett uttag tog väldigt mkt längre tid än normalt, 2-3v innan jag sa till o sen nån vecka till innan det kom till kontot, utan någon förklaring öht, det ledde till att jag lämnade siten efter att ha varit trogen kund, främst sportsbetting. Gjorde ont i hjärtat då jag alltid gillat Unibet även jag!

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ‎23‎/‎01‎/‎2018 kl 19:57, säger mendieta19 :

Hade en konstig upplevelse med Unibet runt den tiden med, eventuellt ett par månader tidigare, men hade visst raderat mailsen. Som jag minns det var det bara att ett uttag tog väldigt mkt längre tid än normalt, 2-3v innan jag sa till o sen nån vecka till innan det kom till kontot, utan någon förklaring öht, det ledde till att jag lämnade siten efter att ha varit trogen kund, främst sportsbetting. Gjorde ont i hjärtat då jag alltid gillat Unibet även jag!

Tråkigt att höra att du hade en dåligt upplevelse och att du lämnade Unibet du är välkommen att skicka ett pm om du fortfarande behöver hjälp med något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog 8 dagar för mig att öppna upp mitt konto på Unibet igen. Hade jag vetat vilket meck och hur lång tid det skulle ta så hade jag lagt ner det hela. Enda som får mig att vara kvar är torsdagsturneringarna som poker.se anordnar. Klienten suger, så jag spelar i stort sett inget där.

Det är en gåta för mig varför man aktivt väljer att försämra en klient. Nog bara Unibet och SvS som valt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...