Gå till innehåll

el_kryddos turneringsspel, online och live


el_kryddo

Recommended Posts

Efter att under några månader varit mycket framgångsrik på turneringar i storleksordningen 10-25 $ på buy in och plockat ut det mesta av vinstpengarna (ca 25.000 kr) allt eftersom till en höst/vinterresa till Thailand har jag nu bestämt mig för att börja bygga en seriös bankrulle. Kommer spela enbart turneringsspel och i viss mån SnG´s, då jag känner att jag har sinne för det och inte CT. Kom tidigare ikväll tvåa på Friday Ranking och lät 508 $ vara kvar på pokerkontot. Lirar förövrigt via Expekt.

 

Så startrullen är alltså 508 dollar. Kommer mest lira 10 $ rebuy 16:30, 10 $ freeze 18:10, 25 $ freeze 19:30 och 25 $ freeze 20:45. Kommer avrapportera varje turnering, så länge jag hittar tid åtminstone. Tar väl upp vissa specifika händer eller annat värt att nämna, men mest blir det nog resultatrapportering. För egen dagbok hemma för att förbättra spelet, så blir en del att skriva nu när jag även tänkte skriva här.

 

Annars så spelar jag emellanåt på Klubben (främst lördagsturneringar) och 500 krs turneringar nån gång ibland på Cosmopol. Har numera även ett pokerbord hemma och kör lite homegames med polarna ibland. Tycker det är klart roligast med livepoker, dock har jag haft mest framgångar på nätet.

 

Avslutar varje mess med att redovisa rullen som nedan...

 

:spade:BANKRULLE: 508$ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag blir det nog bara enbart livepoker på Klubben, vilket jag inte kommer räkna in i denna rulle. För er som ska dit ska ni veta att de kommer lotta ut 8 st ex av Super System 2 bland de som inte placerar sig ITM.

 

21:30 garantin har jag spelat några gånger, utan större framgång vad jag kan minnas. Problemet är att det blir för lite sömn om jag ska lira den för ofta, vill inte koppla fel på kablarna på jobbet, blixtrar så jävligt då :shock:

 

Och visst händer det rätt mycket osannolika saker på Prima, precis som överallt. Är ju samma i livepoker tycker jag, och hursomhelst bör swingsen jämna ut sig i längden. Man får inte glömma att en som har 10% chans att vinna en hand kommer faktiskt dra ut en tiondel av gångerna. 90% chans att vinna en hand är inte vattensäkert... Dessutom är jag bara för trött på att höra allt snack om Prima, inte klädsamt att ständigt gå och svänga sig med bad beat stories. Se till att ha oddsen på din sida så vinner du i längden. Problemen i turneringspoker är ju att du måste överleva många races i regel. Så ibland blir det ju en öken utan större vinster, men när det väl smäller till så vinner man förhoppningsvis så man klarar nästa öken och lite till :)

 

Återkommer väl här antingen ikväll ifall det blir mer svett på musen, annars blir det väl uppdatering imorrn.

 

:spade:BANKRULLE: 508 $ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter intressant, men jag avråder dig att hålla dig ifrån årimas tours och prima överhuvudtaget, händer mycket mysko där vid..

 

Som vad då?

 

Man kan bli utdragen och det kan man tydligen inte på någon annan sajt eller live. Detta leder till att dem som egentligen skulle vara framgångsrika där inte är det och dem som är konstant framgångsrika där bara är spelare med en massa tur. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter intressant, men jag avråder dig att hålla dig ifrån årimas tours och prima överhuvudtaget, händer mycket mysko där vid..

 

Som vad då?

 

Man kan bli utdragen och det kan man tydligen inte på någon annan sajt eller live. Detta leder till att dem som egentligen skulle vara framgångsrika där inte är det och dem som är konstant framgångsrika där bara är spelare med en massa tur. :D

 

Oj, då måste jag genast sluta spela där. Jag hatar att bli utdragen.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ujuj, intalade mig direkt imorse att jag inte skulle spela poker, då jag vaknade med grym huvudvärk efter hårt festande igår kväll. Så nu tänkte jag summera de sju timmar jag suttit vid datorn och lirat poker. :roll: Blir väldigt kortfattat då det inte är så inspirerande att skriva om hur man spelat som en kratta och knappt fångat nåt.

 

25 $ Freezeout 12:00

Halkar efter då jag inte belönas med nåra händer alls i princip. Till slut höjer jag med AQoff, får syn av en spelare. Jag ställer in med det sista jag har efter floppen som var 479rainbow, får syn av 6-6 och fångar inget. Måhända lite rastlöst spel, men går inte att vänta när man väl ligger efter och det är tio betalda på 128 spelare.

 

10 $ PL Freezeout 13:00

Åker som 79:a av 95 och inser att jag nog inte borde lira poker idag. Verkar bli som det alltid är när jag vunnit en rejäl turneringsslant, dom jag lirar efter går riktigt dåligt. Inte helt bekväm med PL heller, föredrar No Limit då jag tycker att det borgar för mer kreativt spel. Inte samma värde i att limpa in ur tidig pos tex med AA, då man gärna vill kunna ställa in ifall någon slår om rejält.

 

25 $ Freezeout 15:00

Ute efter 5 min på A-10 mot A-J med A och rags på bordet.

 

20 $ SnG 20 spelare

Ute på plats 14 av 20 med AQ mot KK. Höjdes i flera omgångar preflop och ansåg hela tiden att jag fick value, annars hade jag inte slaskat så. En till som åkte den handen.

 

10 $ Rebuy 16:30

Gör rebuy direkt, såsom jag brukar. Spelar stabilt och väldigt tight-aggr, gäller att välja sina händer när man märker att det finns flera maniacs vid bordet som köper rebuys som andra köper öl på krogen (läs: jag). Tappar rätt mycket till en som träffar hålstege, när jag satt på top pair. Gör en rebuy till efter ett tag, och tackar för mig innan första breaket, tjohej.

 

30 $ SnG 10 spelare

Ute först på bordet, och funderar på att lägga ner det här med pokerdagbok direkt:) Men då spelar jag en...

 

20 $ SnG 10 spelare

Lyckas till slut rädda upp dagens bokslut en aning genom att vinna förstapriset på 100 dollar, och bestämmer mig för att det var det sista jag spelade idag. Gick bra trots att jag hade dagens miserabla resultat som en tiltande spark i rumpan hela resan.

 

:spade:BANKRULLE: 435 $ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kändes direkt som att ovanstående Morrisey-låt passade in på dagens spel, med gårdagens pokerframfart ;) i bakhuvudet. Lirade bara ett gäng SnG´s idag då jag inte kände att jag hade ro och tid till någon turnering.

 

Väldigt kortfattad sammanfattning idag. Kommer bli utförligare rapporter när jag lirar turneringar och går långt. Mer specifika händer när jag går till finalbord etc.

 

10 $ SnG 10 spelare

4:e plats, precis utanför pengarna

 

30 $ SnG 10 spelare

Åker som sjua på KJ mot AJ med J som högsta kort på floppen.

 

20 $ SnG 10 spelare

Slutar 8:a...

 

30 $ SnG 10 spelare

Slutar som tvåa och får 90 dollar tillbaka, efter att ha varit chipleader största delen av partiet. Äntligen fick jag lite schyssta starthänder och hyfsade träffar. Ska jag va självkritisk så blev jag nog lite för passiv när det var 3-5 spelare kvar. Nog ett resultat av att vara rejäl chipleader och att det gått knackigt spelen innan. Blev nog mer rädd för å förlora chipsen än sugen på att vinna.

 

Brukar va standard för mig att loosa lite dagarna efter en stor turneringsvinst. Fick ju 1750 dollar i fredags och brukar antingen ha övertro på mig själv direkt efter eller va lite allmänt otaggad. Nu har jag dessutom haft rätt kalla kort, men kändes i sista partiet som att det kanske vänder nu.

 

:spade:BANKRULLE: 426 $ :spade:

 

Dagens citat som dök upp i huvudet: "You got the colour?" Mogge svänger sig med egna pokertermer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, tack för tipset men att du gör den snabba bedömningen beror nog mer på att jag inte beskrivit spelet innan, motspelaren osv. Tog honom för en mycket aggressiv spelare och tyckte dessutom att han överbettade sin träff. Vilket han (med facit i hand) kanske gjorde för att få det att se ut som han skulle köpa potten.

 

Dessutom läser jag mycket pokerteori, böcker osv, och jag ser hela tiden mitt pokerspelande som ett evigt lärande. Skulle tycka att det var helt okej om jag bara gick plus minus noll samtidigt som jag försöker bli bättre och bättre, men sanningen är ju faktiskt att jag ligger över 30.000 kr plus på det dryga året jag spelat poker(nätpoker that is, live för jag ingen statistik på men inte alls lika bra där). Däremot gäller det att va självkritisk, och även va öppen för åsikter utifrån, därför är denna dagbok ett bra sätt. Men det som är lite lustigt är att jag i själva verket tenderar att bli för tight emellanåt, bli av med lite för mycket blinds osv (iaf i vissa faser av turneringarna, vid vissa förutsättningar och tidpunkter växlar jag tempo rejält). Så självklart kan alla delar av mitt spel förbättras, men att så snabbt säga att jag spelar för många händer är helt fel, är väldigt selektiv med starthänder och position, och gör jag något generellt fel så är det snarare att jag är för tight än för loose.

 

Men visst, två senaste dagarna har det inte gått nå vidare. Kan bero på baksmällan från turneringsvinsten i fredags, eller att jag inte spelat mycket SnG´s på sistone. Dock var det enda jag förlorade idag raken till huset. Sen kan man tycka vad man vill om nivåerna jag lirar på i förhållande till bankrollen, men va fan, man lever bara en gång :lol:

 

"Jack of Diamonds, take my money. But you cannot take my soul, cannot take my soul today" -Waylon Jennings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anajalejtor> Så fort jag spelar en hand värd att skrivas om ;) Närå, men har tänkt skriva mer specifika händer framöver. Får skylla på en monsterfylla i lördags och att jag nu är väldigt stressad över att va lagbas på ett bygge som snart ska va färdigt. Har lite dåligt fokus på pokern just nu känner jag. Men va fan, du vet väl hur jag spelar Göran? Reraise-bluffar stenhårt när jag e tom och checkar varje träff :D Närå, kommer bli massa hand histories framöver, iaf när skallen e med och jag orkar plita ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 $ 10 spelare SnG

gokveld posted the small blind - $10.00

Hetast posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to el_kryddo: 10 of Spades, Ace of Spades

 

tsteele folded

TEMH folded

WolvesFI called - $20.00

mollemi folded

Amigo-Ace raised - $60.00

el_kryddo called - $60.00

Chili_Pepper folded

Stiggi called - $60.00

gokveld folded

Hetast folded

WolvesFI called - $60.00

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, Queen of Spades, 5 of Spades

 

WolvesFI checked

Amigo-Ace bet - $240.00

el_kryddo went all-in - $940.00

Stiggi folded

WolvesFI folded

Amigo-Ace went all-in - $700.00

 

Amigo-Ace shows: King of Hearts, Queen of Hearts

 

** Dealing the turn: Ace of Diamonds

** Dealing the river: 9 of Hearts

 

el_kryddo wins $2150.00 from the main pot

 

Slutade ju lyckligt för min del, men är det tokigt spelat? Har väl 36% på nötflushen, kändes även som jag hade tre outs på esset, plus de stora möjligheterna att han är ute och vinglar eller respekterar mitt bet och foldar. Brukar vanligtvis mest spela så här när jag är shortstack, alternativt big stack och spelar mot en liten stack som verkar rädd att åka ur. Åsikter/fakta är välkommet.

 

Till slut kom jag dock sexa, efter nåra jobbiga utdragningar och till slut ställt in med knektar och mött raketerna.

 

20 $ Extreme Turbo 5 spelare SnG

Märkte när spelet började att det var ett turbobord, hade klickat fel. Nåja, lite nostalgi då jag lirade det i början när jag lärde mig poker. Dock vinner jag bordet och får 70 dollar för besväret tillbaka. Men inte mycket skicklighet vid såna bord.

 

10 $ Freezeout 18:10, 240 spelare, 20 betalda

Första handen:

** Dealing card to el_kryddo: 3 of Spades, 3 of Diamonds

 

reup raised - $80.00

mlagere called - $80.00

jps folded

Kompit folded

TFR_2K folded

dannyvv folded

Sopranoo called - $80.00

el_kryddo called - $80.00

P-A raised - $270.00

slynsneaky folded

reup called - $270.00

mlagere folded

Sopranoo called - $270.00

el_kryddo called - $270.00

 

** Dealing the flop: 3 of Hearts, 6 of Hearts, 6 of Clubs

 

P-A went all-in - $1230.00

reup folded

Sopranoo folded

el_kryddo went all-in - $1230.00

 

P-A shows: Ace of Hearts, Jack of Hearts

 

** Dealing the turn: 4 of Hearts

** Dealing the river: 8 of Hearts

 

el_kryddo wins $3640.00 from the main pot

 

Typisk hand jag vill se billigt om många är med, tar inte gärna kommando med låga pockets, förutom ur bra position och om ingen visat styrka. Betalade kanske lite mycket till slut, men visste ju att det ger bra betalt om jag träffar, och det gjorde jag ju.

 

Spelar sen stabilt, mycket tight-aggr, och ger inte småstackarna mycket utrymme i dom händer jag lirar.

 

Här kommer en snubbe som måste varit tiltad, jag vet ej då jag precis kommit till bordet.

 

Swaert posted the small blind - $100.00

bona41 posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to el_kryddo: 10 of Hearts, Ace of Hearts

 

angur called - $200.00

resoulution folded

cannonball12 folded

el_kryddo called - $200.00

Azlan folded

jps folded

konadude folded

Swaert folded

bona41 checked

 

** Dealing the flop: 10 of Diamonds, 6 of Hearts, 7 of Hearts

 

bona41 checked

angur checked

el_kryddo bet - $600.00

bona41 folded

angur raised - $1800.00

el_kryddo went all-in - $2937.50

angur called - $3537.50

 

angur shows: 3 of Diamonds, Queen of Diamonds

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

** Dealing the river: 10 of Clubs

 

el_kryddo wins $7775.00 from the main pot

 

Åker ur ett tag senare, rätt nära pengarna. Kan dock inte klandra mig själv för shortstack-spelet i den handen, men säg till om ni är av annan åsikt, bara intressant å höra vad ni tycker.

 

** Dealing card to el_kryddo: King of Spades, Ace of Diamonds

 

slynsneaky folded

Sopranoo folded

tarazz called - $800.00

Webweaver folded

taffstour called - $800.00

Daggy folded

cannonball12 folded

eydfinn folded

el_kryddo went all-in - $5812.50

MrFord folded

tarazz called - $6212.50

taffstour folded

tarazz shows: 4 of Hearts, 4 of Clubs

 

** Dealing the flop: 4 of Spades, King of Clubs, 10 of Diamonds

** Dealing the turn: 8 of Diamonds

** Dealing the river: Ace of Hearts

 

tarazz wins $14025.00 from the main pot

 

:spade:BANKRULLE 441 $ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turneringarna har inte gått nå vidare. SnG´s har dock gått hyfsat och hållt upp rullen. Skriver lite kort om de flesta partierna, och går in mer på vissa med handhistories. Vore kul med lite åsikter om hur jag spelar, då jag varierar spelet rätt mycket. Vissa tycker säkert att jag tar onödiga risker emellanåt osv, men vill försöka spela kreativ poker och lura till mig så mycket som möjligt när jag har korten. Lite som Bajen förr om åren, spelar ingen roll hur resultaten går, bara man spelar underhållande. Nåja, nu ska jag inte dra resonemanget till överdrift ;)

 

10 $ Sng 15 spelare

Shortstack hela resan och slutar femma.

 

10 $ Sng 15 spelare

Kommer trea, 30$ tillbaka

 

10 $ Rebuy

En riktig maniac vid bordet som trasar sönder spelet. När jag väl sitter på top pair så fångar han gut shot straight på rivern, tjoho. Blir två rebuys i tourneyn innan jag lägger ner efter ett försmädligt slowplay. Ville locka maniacen på SB till att betta, men förlorade till slut med den bästa starthanden mot den sämsta. Förvisso borde jag kunnat lägga essen. Här e handen:

 

jakko posted the small blind - $25.00

HaGeNuK posted the big blind - $50.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Ace of Spades, Ace of Diamonds

 

ulrik_84 folded

jondavies folded

Tazzmund folded

kjellrobert folded

MadsC folded

el_kryddo called - $50.00

jakko called - $50.00

HaGeNuK checked

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 7 of Clubs, 7 of Diamonds

 

jakko checked

HaGeNuK checked

el_kryddo bet - $200.00

jakko folded

HaGeNuK called - $200.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

 

HaGeNuK checked

el_kryddo bet - $400.00

HaGeNuK went all-in - $1520.00

el_kryddo called - $1520.00

 

HaGeNuK shows: 2 of Clubs, 7 of Spades

 

** Dealing the river: 3 of Clubs

 

HaGeNuK wins $3590.00 from the main pot

 

30 $ SnG 10 spelare

Ute andra handen, pinsamt.

 

30 $ SnG 5 spelare 3 betalade

Åker som fyra, vilket flow...

 

30 $ SnG 5 spelare 3 betalade

Vinner partiet och jobbar upp bankrullen, 125 dollar.

 

Friday Ranking 10 $ 5 $ rebuys

Ren hawaii-poker pga av de billiga rebuysen. 2-3 maniacs vid bordet, en av dom gör säkert 10 rebuys. Kan va bra, bara man får nåra bra händer att svara med, men sitter rätt kall första timmen och gått marginellt plus. Förlorar sen det mesta med AQ mot KQ och kort därefter åker jag med sjuor mot damer.

 

20 $ SnG 10 spelare

Chip leader tidigt, och håller det ett tag. Trea till slut och 40 dollar tillbaka. Pastear en hand:

 

sarimne posted the small blind - $20.00

natra posted the big blind - $40.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Jack of Diamonds, Jack of Spades

 

SHAMPERS folded

ynot26 folded

el_kryddo raised - $120.00

theBigBenson folded

bernwin called - $120.00

Bert365 folded

sarimne called - $120.00

natra called - $120.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 5 of Hearts, Jack of Clubs

 

sarimne checked

natra bet - $40.00

el_kryddo called - $40.00

bernwin called - $40.00

sarimne called - $40.00

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

 

sarimne checked

natra checked

el_kryddo checked

bernwin went all-in - $680.00

sarimne folded

natra folded

el_kryddo called - $680.00

 

bernwin shows: 4 of Spades, 4 of Hearts

 

** Dealing the river: Ace of Diamonds

 

el_kryddo wins $2000.00 from the main pot

 

10 $ SnG 10 spelare

6/10

 

25 $ Freezeout 100 spelare

Inga kort och försöker desperat vakna med massa kaffe på lördagmorr...förlåt eftermiddan:) Trycker till sist in degen som short stack med flush draw och gut shot straight draw efter flopp. Träffar dock inte och motspelaren A9 med 9 som högsta kort på bordet står.

 

SnG 10 $ 15 spelare

Första partiet i veckan där jag verkligen känner att jag gör (nästan) allt rätt och även har bra flyt med korten. Blir chip leader rätt tidigt och fortsätter så i princip hela resan, förutom en kort dipp. Kommer etta och får 75 dollar.

 

Klistrar in lite... denna är bara för å visa Ekens Poker Smackdown-killarna att Q6 fortfarande är min turhand. Och suited är det ju pengar på banken 8-)

 

goochy1 posted the small blind - $10.00

el_kryddo posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to el_kryddo: 6 of Diamonds, Queen of Diamonds

 

bobbybays called - $20.00

IcaChato folded

ojoila-8 folded

goochy1 folded

el_kryddo checked

 

** Dealing the flop: Ace of Spades, King of Clubs, Queen of Spades

 

el_kryddo checked

bobbybays bet - $20.00

el_kryddo called - $20.00

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

 

el_kryddo checked

bobbybays bet - $100.00

el_kryddo raised - $200.00

bobbybays called - $200.00

 

** Dealing the river: 2 of Diamonds

 

el_kryddo bet - $200.00

bobbybays called - $200.00

 

bobbybays mucks:

el_kryddo wins $890.00 from the main pot

 

Lägger in en till hand... Bara så ni vet att ni aldrig ska betta om jag checkar floppen. (Skadar ju aldrig att försöka få lite respekt härifrån om man spelar mot nån av er :lol: )

 

el_kryddo posted the small blind - $100.00

stefan6666 posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Ace of Diamonds, Jack of Hearts

 

BoboGool folded

Trez04 folded

el_kryddo raised - $400.00

stefan6666 called - $400.00

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, 8 of Hearts, 4 of Diamonds

 

el_kryddo checked

stefan6666 bet - $600.00

el_kryddo raised - $1200.00

stefan6666 folded

 

el_kryddo mucks: Ace of Diamonds, Jack of Hearts

 

el_kryddo wins $2600.00 from the main pot

 

Kul å se att Cosmopol börjat med 500 krs freezeouts på söndagar. Lär besökas emellanåt. Hoppas dom bara har vett att ha lite schysst struktur.

 

:spade:BANKRULLE : 444,50 $ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre torskar i rad med AA, ska nog börja slänga den handen direkt i fortsättningen. :lol: Well, well, rullen är lite upp de senaste två dagarna iaf och återkommer väl imorrn med en redogörelse och en del rätt intressanta händer.

 

Snälla kinesiska tulltjänstemän, släpp mitt pokerbord fritt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 $ Rebuy tourney

Gör rebuy nästan direkt. Åker till slut ut på top pair mot en som synat ur tidig position och sedan floppat tvåpar med 5-7 off. *mutter* Men tar och pastear en annan hand, tidigt i turneringen, som jag är mycket nöjd med mitt spel och mina antaganden i.

 

Klumpen posted the small blind - $15.00

gamefix posted the big blind - $30.00

 

** Dealing card to el_kryddo: King of Spades, Ace of Spades

 

el_kryddo raised - $120.00

bjoerno61 folded

SUSU13 folded

mynxy folded

King_A folded

Torbis folded

mikal6543 folded

Delacruz raised - $210.00

Klumpen called - $210.00

gamefix folded

el_kryddo called - $210.00

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, 6 of Clubs, 10 of Hearts

 

Klumpen checked

el_kryddo bet - $210.00

Delacruz raised - $840.00

Klumpen folded

el_kryddo called - $840.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

 

el_kryddo went all-in - $1460.00

Delacruz went all-in - $1100.00

 

Delacruz shows: Queen of Clubs, Ace of Hearts

 

** Dealing the river: 5 of Hearts

 

el_kryddo wins $4540.00 from the main pot

 

Hans kraftiga re-raise efter flopen på 4XBET stank steal. Hade han haft AA eller KK hade han nog inte höjt så mycket utan nog velat ha mer marker från mig, och 10-10 strök jag honom helt ifrån. A-10 hade kunnat va en tänkbar hand för en tomte, som överskattar den och slår om preflop. Satte honom på AK eller AQ, och med flushdraget på turn så kändes det rätt att trycka till. Vore kul å få lite kommentarer ifall ni har andra resonemang kring några händer jag spelar. För hur kul vore det om alla alltid spelade likadant i poker?

 

Har spelat 7 stycken:

SnG 20 $, 5 spelare, 3 betalda

Fyra förstaplatser a´ 50 dollar

Två tredjeplatser a´ 20 dollar

En femteplacering

Resultat: 100 dollar plus minus slanten till huset. Skönt att nåt håller rullen uppe trots bristen på turneringsframgångar... Klistrar in en bluffhand, där jag preflop blixtsynade hans höjning för att sedan ge sken av rejäl styrka senare i handen. Tyckte han höjde för mycket innan floppen för att va ute efter att vinna mina marker, utan ville nog bara plocka upp potten.

 

el_kryddo posted the small blind - $10.00

Winperfekt posted the big blind - $20.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Queen of Diamonds, 9 of Hearts

 

dh69 folded

englen80 folded

RockFDACES folded

el_kryddo called - $20.00

Winperfekt bet - $80.00

el_kryddo called - $80.00

 

** Dealing the flop: 6 of Hearts, 3 of Diamonds, 5 of Spades

 

el_kryddo checked

Winperfekt bet - $80.00

el_kryddo raised - $240.00

Winperfekt folded

el_kryddo mucks: Queen of Diamonds, 9 of Hearts

 

el_kryddo wins $480.00 from the main pot

 

Har efter det spelat bla 25 dollars Freezeout och två stycken 10 dollars Freezeout. 10-dollars närmade jag mig iaf pengarna innan jag åker på plats 32 av 191 med pocket äss. Limpar UTG+1 och en shortstack ställer in, en annan synar och jag ställer såklart in som shortstack. Blir slagen av all-in killen som har QJ off på hand och fångar stege, tjohej!

 

Pastear en hand tidigare i turneringen, mot en spelare som jag tycker är relativt svår att möta, där jag dock lyckas dubbla upp.

 

Thomasvang posted the small blind - $15.00

saville posted the big blind - $30.00

 

** Dealing card to el_kryddo: 10 of Clubs, 10 of Spades

 

88Monte folded

WolvesFI called - $30.00

mynxy folded

el_kryddo raised - $180.00

MrRolav folded

GIL65 folded

leeds folded

Thomasvang folded

saville folded

WolvesFI called - $180.00

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 7 of Diamonds, 9 of Diamonds

 

WolvesFI checked

el_kryddo bet - $300.00

WolvesFI called - $300.00

 

** Dealing the turn: 6 of Spades

 

WolvesFI checked

el_kryddo went all-in - $1310.00

WolvesFI called - $1310.00

WolvesFI shows: 8 of Clubs, 8 of Diamonds

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

 

el_kryddo wins $3625.00 from the main pot

 

Det enda någorlunda rimliga som jag var rädd för, var att han slöspelade pocketnior. Hade han haft ett starkare par hade han nog inte limpat in preflop och sedan bara spelat passivt. Nöjd med hur handen flöt och utgången såklart.

 

Får se om det blir nåt spel ikväll, känner mig duktigt seg i skallen. Har varit alldeles för lite vaniljmunkar på sistone, måste nog dopa mig hårdare i jakten på pokerpengar.

 

:spade:BANKRULLE: 460 $ :spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Här duggar uppdateringarna lika tätt som dom bra spelarna på Casino Cosmopols söndagsfreezeouts på 500 kr ;) Well, inte så inspirerande att skriva om när man går total kräftgång i nätpokern, men nu har jag iaf hämtat upp det hyfsat med en turneringsframgång... så jag vågar mig tillbaka hit :lol:

 

Orkar inte redovisa varje spel för sig, då det skulle bli för mustigt, och har nog slarvat med redovisningen här hemma också.. Sammanfattar spelet lite kort och klistrar in några HH´s.

 

Den stora anledningen till kräftgången är nog att jag spelat så många 25 $ tourneys med runt 100 spelare och tio betalda, där jag smärtsamt ofta slutat på plats 12-18. Men så är det ju i turneringspoker, ofta är det rena backresultat, det gäller att komma riktigt långt fram för att få bra betalt.

 

Tar och pastear två händer bara för att intala mig själv att slöspel lönar sig mer än jag förlorar på det :shock: Men det gäller att känna av motspelarna, samtidigt som dom inte ska ana oråd pga ens egen table image.

 

redondo10 posted the small blind - $40.00

vahjer posted the big blind - $80.00

 

** Dealing card to el_kryddo: King of Clubs, King of Diamonds

 

el_kryddo called - $80.00

feelinnz folded

redondo10 called - $80.00

vahjer bet - $1040.00

el_kryddo went all-in - $990.00

redondo10 folded

vahjer called - $1070.00

 

vahjer shows: 6 of Clubs, Queen of Clubs

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, 3 of Clubs, 2 of Hearts

** Dealing the turn: 8 of Hearts

** Dealing the river: Ace of Hearts

 

el_kryddo wins $2220.00 from the main pot

 

Här kommer en då jag faktiskt lyckades bra i ett helt parti och vann ett 30 $ 10 pers SnG, kors i taket.

 

el_kryddo posted the small blind - $320.00

jonty7 posted the big blind - $640.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Ace of Hearts, Ace of Clubs

 

el_kryddo called - $640.00

jonty7 went all-in - $5760.00

el_kryddo went all-in - $2960.00

 

jonty7 shows: 9 of Spades, Queen of Spades

 

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 2 of Spades, 10 of Hearts

** Dealing the turn: 4 of Hearts

** Dealing the river: 4 of Diamonds

 

el_kryddo wins $7200.00 from the main pot

 

Mellan dessa spel och den här sista turneringen jag ska berätta om har det varit otaliga turneringar på 10 och 25 dollar med nollresultat, och ett gäng SnG´s med varierande resultat. Jag var faktiskt neråt 100 dollar i bankrulle när jag lirade en 10 $ rebuy-turnering med 88 pers. Gjorde en rebuy direkt, och en add-on efter första timmen. Låg aldrig med i topppen utan lyckades hanka mig kvar hela tiden. Kom in som 9:a på finalbordet, men QQ på två händer inom kort tid hjälpte upp läget lite :D Sedan körde jag mitt sedvanliga finalbordsspel då jag inte har speciellt mycket marker. Extremt tight, inget slaskande, och bettar rejält och med pondus när jag väl har nåt. Hipp som happ var jag heads up och hade mina nior stått sig mot AQ så hade jag nog tagit hem det, men blev iaf 332 välbehövliga dollar till rullen. Tyvärr har jag inga hand histories från den här turneringen, men gjorde några kanonsyner i början med bla bottom pair efter river. Får jag lite flyt i spelet rapporterar jag väl flitigare här framöver, har lite svårt att motivera mig annars...

 

:spade:BANKRULLE 409,50 $ :spade:

 

Det är jobbigt att lira poker magsjuk, vågar knappt tänka på vilka händer jag kan ha autofoldat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liket rör på sig :lol: Närå, men nu blåser pokervindarna min väg igen. Sen senast har jag lirat två st 25 $ Freezeouts, en 10 $ Freezeout och en 10 $ Rebuy utan vinstplacering. Men efter det lirade jag gårdagens 19:30 25 $ Freeze på Prima Poker, med för dagen hela 298 spelare.

 

Får en bra start och spelet flyter hyfsat stabilt hela vägen, plockar svaga spelare på marker och har flyt i någon/några coinflips. Någon gång runt 27 spelare kvar, med mig på 22 plats, så hittar jag raketerna och en kille ställer in preflop med AK, en kung dyker upp men ingen fara, och vips är jag femma i racet. Under vägen mot finalbordet får jag hyfsade kort och spelar något aggressivare än vanligt i denna situation. In på finalbordet är jag kanske 7-8:a, kommer ej ihåg. Några åker ut hyfsat tidigt och jag fångar en del bra händer, men är nöjd med blindsen som jag plockar i de flesta fall. När jag sedan lyckas hitta stålet igen, AA, så får jag syn av onehitwonder på BB, trots att han under finalbordets tid läste på om mig här 8-) Läs din läxa noggrannare, jag höjer inte med skräp ;) Nåja, nån gång ska flytet vända och det gjorde det i handen här... Mina chips gjorde tydligen nytta, nu fått höra att han slutade tvåa iaf.

 

majorn posted the small blind - $3000.00

onehitwonder posted the big blind - $6000.00

 

** Dealing card to el_kryddo: Ace of Clubs, Ace of Hearts

 

P3T3RCAV folded

SirWest folded

DwayneS folded

el_kryddo went all-in - $26782.00

majorn folded

onehitwonder called - $26782.00

 

onehitwonder shows: 9 of Diamonds, 9 of Spades

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 4 of Hearts, 2 of Diamonds

** Dealing the turn: King of Hearts

** Dealing the river: Jack of Clubs

 

onehitwonder wins $56564.00 from the main pot

 

Någon kanske har synpunkter på att jag tryckte till med hela degen, men var shortstacked och hade spelat hårt tidigare (uppbackad av bra händer, dock inte behövt visa så många), så trodde jag skulle få syn av någon, dessutom var blindsen så höga. Nåja, 335 dollar gav 6:e-platsen, välbehövligt tillskott, och för första gången sen jag började skriva dagboken så är jag på plus :lol: Nu jävlar ska det fortsätta i samma stil!

 

:spade:BANKRULLE: 610 $ :spade:

 

Och som vanligt så är det inte personen i filmen, förlåt på bilden, som skrivit brevet. Tyvärr ser jag inte så cool ut, men gör mitt bästa för att kompensera med tatueringar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...