Gå till innehåll

Följ min PokerVlogg mot miljonerna!!!


Poker4life2

Recommended Posts

Idag satt jag i flytet i alla fall :)

Spelarinformation

Plats 1: (Tom)
Plats 2: Jester(77.00) 
Plats 3: Robot(696.89) 
Plats 4: HairyBiker(560.07) är Giv
Plats 5: Eagle(562.16) 
Plats 6: Devil(400.00) 
Mörkar

LM: Eagle post 1.00 
SM: Devil post 2.00 
Deal

Eagle [9H, AC, AS, JH] 
Devil [X, X, X, X] 
Jester [X, X, X, X] 
Robot [X, X, X, X] 
HairyBiker [X, X, X, X] 
Insatsrunda 1

Jester Lägg dig
Robot Lägg dig
HairyBiker Höj till 5.33
Eagle Syna 5.33
Devil Höj till 21.32
HairyBiker Syna 21.32
Eagle Höj till 85.28
Devil Syna 85.28
HairyBiker Syna 85.28
Flopp (bord):

[TS, 7C, 8C] 
Sammanlagd pott 248.93
Rake: 6.91
Huvudpott: 248.93
Insatsrunda 2

Eagle Insats 255.84
Devil Lägg dig
HairyBiker All-in 474.79
Eagle Syna 474.79
Turn (bord):

[TS, 7C, 8C, 2D] 
Sammanlagd pott 1190.42
Rake: 15.00
Huvudpott: 1190.42
River (bord):

[TS, 7C, 8C, 2D, 5S] 
Sammanlagd pott 1190.42
Rake: 15.00
Huvudpott: 1190.42
Visning

Sammanlagd pott 1190.42
Rake: 15.00
Huvudpott: 1190.42
HairyBiker [TC, TS, 5H, 5S, 8C] Två par tia och femma Vinst 0.00
Eagle [JH, TS, 9H, 8C, 7C] Stege till knekt Vinst 1190.42

 

FI hade TC , 9C x x leder säkert med 70/30 på flopp men såna här spel brukar jag gå back på.... När man är all in på floppen mer profitabelt och spela så dom lägger sig på turn istället. men denna gången gick de ju vägen.

rulle:  6642kr + 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Poker4life2 :

Nå vad tycker ni? Tänker jag som ett geni eller vad? ;)

 

Finns rätt många ord man kan säga om din spelstil men geni/genialisk är nog inte en av dom sry. 
 Om videon; AKQ9 måste du gå större på river, snarare 80%-pot
k44sJs är aldrig någonsin på något bord någonstans en flat btn pre
568tds är en fold vs limp utg och två st 30-40bb stackar på bordet
qq77 så är det limp hj, pott btn 4.50 och du 3betar till 11 i sb, om du ska 3beta ur sb så är en rätt enkel grundregel att bara potta, i det här fallet så är syn dock betydligt bättre pre
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger eddor :

Finns rätt många ord man kan säga om din spelstil men geni/genialisk är nog inte en av dom sry. 
 Om videon; AKQ9 måste du gå större på river, snarare 80%-pot
k44sJs är aldrig någonsin på något bord någonstans en flat btn pre
568tds är en fold vs limp utg och två st 30-40bb stackar på bordet
qq77 så är det limp hj, pott btn 4.50 och du 3betar till 11 i sb, om du ska 3beta ur sb så är en rätt enkel grundregel att bara potta, i det här fallet så är syn dock betydligt bättre pre
 

Tack.

Varför är detta forum så dött. O dom få dagböcker som är aktiva så är 15% poker och resten om skit man kan posta på andra forum tycker jag.

Inget poker idag. Ska se star wars premiären!!!! Längtat i 2 år efter denna film! Och idag är det äntligen dags! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan hålla med eddor på några punkter men det är helt klart att vi har olika spelstil. Tror eddor kan vinna mer än jag kan en dag men tror även på större varians och fler minusdagar för han.

Spelade lite igår nån timme när jag landat hemma. Blygsamt + 

Rulle: 7215 kr + jag har gått från fiskmarkerad till en av de mest fruktade lowstakes spelarna på svs. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som kan berätta varför jag upplever att det är enklare på högre nivåer emot de lägre? Är det för att mitt tänk fungerar bättre på de nivåerna och spelarna där blir helt utspelade eller är det bara fler "rika flundror" där som testar lyckan vid poker borden?

Har man pengar så sätter man sig ju inte på PLO200 då sätter man sig minst på PLO4000 eller högre... De som spelar på lägre nivåer känns som bustade pokerspelare som kan spelet väl men saknar BRM eller nått annat. Må hända att jag kanske inte är top 10 i PLO men nog fan kan jag slå dom på PLO4000 och uppåt rätt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, säger Poker4life2 :

nån som kan berätta varför jag upplever att det är enklare på högre nivåer emot de lägre? Är det för att mitt tänk fungerar bättre på de nivåerna och spelarna där blir helt utspelade eller är det bara fler "rika flundror" där som testar lyckan vid poker borden?

Har man pengar så sätter man sig ju inte på PLO200 då sätter man sig minst på PLO4000 eller högre... De som spelar på lägre nivåer känns som bustade pokerspelare som kan spelet väl men saknar BRM eller nått annat. Må hända att jag kanske inte är top 10 i PLO men nog fan kan jag slå dom på PLO4000 och uppåt rätt lätt.

Nej, du har noll sample size. Du är garanterat en fisk på alla nivåer över microstakes. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, säger GTOBåten :

Nej, du har noll sample size. Du är garanterat en fisk på alla nivåer över microstakes. 

Du är bannad från min Dagbok behöver inte såna som dig här! Din lilla negativa *****!!!!!!!! Mina sista visdomsord till dig är att du borde läsa denna text: http://gentlemannaguiden.com/vikten-av-att-umgas-med-ratt-manniskor/ . Sen kan du gå springa förbi alla människors boende som du totalt trampat över med din arroganta dryga och jävligt otrevliga stil, när du är klar med detta ska du  böja dig framåt och kyssa sig själv i arselet, sen är du välkommen att kommentera i min dagbok igen!

Redigerad av Poker4life2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, säger Poker4life2 :

Du är bannad från min Dagbok behöver inte såna som dig här! Din lilla negativa *****!!!!!!!! Mina sista visdomsord till dig är att du borde läsa denna text: http://gentlemannaguiden.com/vikten-av-att-umgas-med-ratt-manniskor/ . Sen kan du gå springa förbi alla människors boende som du totalt trampat över med din arroganta dryga och jävligt otrevliga stil, när du är klar med detta ska du  böja dig framåt och kyssa sig själv i arselet, sen är du välkommen att kommentera i min dagbok igen!

Nej förlåt! Snälla banna mig inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Om du gillar omaha men inte gillar swingsen så testa plo8. Överlägset minst varians av alla format. Och ganska höga winrates också!

Varför ska jag kasta mig in i ett spel jag knappt kan reglerna i... Andra preflopp ranges synar checkar foldar. equity osv osv... jag strugglar ju enl. 99% av detta forums användare för att ens klara PLO....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är kanske inte jag en fullfjädrad TX spelare men nog fan är detta en nice read och syn?

Plats 1: HairyBiker(537.26) 
Plats 2: PufferFish(712.65) är Giv
Plats 3: Caveman(411.29) 
Plats 4: FootyPlayer(522.90) 
Plats 5: (Tom)
Plats 6: (Tom)
Mörkar

LM: Caveman post 1.00 
SM: FootyPlayer post 2.00 
Deal

Caveman [X, X] 
FootyPlayer [X, X] 
HairyBiker [QS, KD] 
PufferFish [X, X] 
Insatsrunda 1

HairyBiker Höj till 6.00
PufferFish Lägg dig
Caveman Syna 6.00
FootyPlayer Höj till 24.00
HairyBiker Syna 24.00
Caveman All-in 411.29
FootyPlayer Lägg dig
HairyBiker Syna 411.29
Flopp (bord):

[4D, 7S, 3H] 
Sammanlagd pott 836.58
Rake: 10.00
Huvudpott: 836.58
Turn (bord):

[4D, 7S, 3H, 5C] 
Sammanlagd pott 836.58
Rake: 10.00
Huvudpott: 836.58
River (bord):

[4D, 7S, 3H, 5C, JH] 
Sammanlagd pott 836.58
Rake: 10.00
Huvudpott: 836.58
Visning

Sammanlagd pott 836.58
Rake: 10.00
Huvudpott: 836.58
Caveman [9C, 9D, JH, 7S, 5C] Par i nia Vinst 836.58
HairyBiker [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Efter detta händer de sjuka saker på omahan:

Plats 1: Shark(397.79) är Giv
Plats 2: Sherlock(87.88) 
Mörkar

LM: Shark post 1.00 
SM: Sherlock post 2.00 
Deal

Sherlock [QC, TC, QH, 8S] 
Shark [2D, 4D, 2S, JC] 
Insatsrunda 1

Shark Höj till 6.00
Sherlock Höj till 18.00
Shark Syna 18.00
Flopp (bord):

[2C, TH, JH] 
Sammanlagd pott 35.03
Rake: 0.97
Huvudpott: 35.03
Insatsrunda 2

Sherlock Insats 36.00
Shark Höj till 82.00
Sherlock All-in 69.88
Shark justerades för all-in 69.88
Turn (bord):

[2C, TH, JH, JS] 
Sammanlagd pott 171.01
Rake: 4.75
Huvudpott: 171.01
River (bord):

[2C, TH, JH, JS, QD] 
Sammanlagd pott 171.01
Rake: 4.75
Huvudpott: 171.01
Visning

Sammanlagd pott 171.01
Rake: 4.75
Huvudpott: 171.01
Shark [JC, JH, JS, 2C, 2S] Kåk knekt och tvåa Vinst 0.00
Sherlock [QC, QD, QH, JH, JS] Kåk dam och knekt Vinst 171.01

 

TVÅ HÄNDER SENARE..........

Plats 1: Shark(315.59) är Giv
Plats 2: Sherlock(165.01) 
Mörkar

LM: Shark post 1.00 
SM: Sherlock post 2.00 
Deal

Sherlock [JC, QS, TD, 6S] 
Shark [5H, JD, 8C, QD] 
Insatsrunda 1

Shark Höj till 6.00
Sherlock Syna 6.00
Flopp (bord):

[QC, TS, 9S] 
Sammanlagd pott 11.68
Rake: 0.32
Huvudpott: 11.68
Insatsrunda 2

Sherlock Passa
Shark Insats 8.00
Sherlock Höj till 36.00
Shark Syna 36.00
Turn (bord):

[QC, TS, 9S, 3D] 
Sammanlagd pott 81.73
Rake: 2.27
Huvudpott: 81.73
Insatsrunda 3

Sherlock Insats 84.00
Shark Syna 84.00 (jaja hade lika gärna kunnat ställa FI all in här direkt....) men nu gjorde jag inte de.
River (bord):

[QC, TS, 9S, 3D, 2S] 
Sammanlagd pott 247.00
Rake: 5.00
Huvudpott: 247.00
Insatsrunda 4

Sherlock All-in 39.01
Shark Syna 39.01
Visning

Sammanlagd pott 325.02
Rake: 5.00
Huvudpott: 325.02
Sherlock [QS, TS, 9S, 6S, 2S] Färg till dam Vinst 325.02
Shark [X, X, X, X, X] Kasta Vinst 0.00

 

För er som måste veta så fortsatte detta i 56 händer till och sedan var FI slut...

hand.thumb.png.a98bca28b4cbdfde01f2a6724f58725f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger Poker4life2 :

Varför ska jag kasta mig in i ett spel jag knappt kan reglerna i... Andra preflopp ranges synar checkar foldar. equity osv osv... jag strugglar ju enl. 99% av detta forums användare för att ens klara PLO....

Det var bara ett förslag i all välmening om du inte gillar så mycket varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Sunbird88 :

Det var bara ett förslag i all välmening om du inte gillar så mycket varians.

Helt ok. Jag funderade för ett antal år sedan att lära om mig till PLO8 men pg.a den dåliga traffiken på den varianten av poker så valde jag att fortsätta i vanliga plo spåret. Men jag har hört att det är ett spel där bra spelare får ännu mer edge än i omaha men att hand selektivitet är 100% där. Och visst att spela tight gör inte mig nått, jag har både tid och tålamod men det finns såklart en massa annat o tänka på och det har jag i dagsläget inte lust att lära mig.

Idag blir det nån mini session på svs bara. Tänkte försöka gå över 8000 kr + idag men dumt att sätta såna mål då blir man vara tilt om man misslyckas då det ligger o gnager att man sagt man ska över en vis gräns. Vi säger såhär lyckas jag med det idag är det jättebra annars tar vi det nån annan dag! ;)

Ha en bra lördag allihopa!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du försöker åstadkomma med alla videos, cliffs?

Sen så verkar ingen av er förstå vad varians betyder, PLO är definitivt inte hög varians. Winratesen är extremt höga om du jämför med andra spelformat och framförallt på svenskaspels lägre nivåer. Skulle inte förvåna mig om man kan slå dina nivåer med 30bb/100 över oändliga samples (Spoiler alert: 30bb/100 är inte mycket varians). Om någon av er vill lära er mer om varians kan ni använda en varianskalkylator och trycka runt lite. Std dev är generellt högre i PLO (Antar det är vad ni menar när ni säger varians) men det kompenseras av extremt höga winrates (även på $25/50+ på stars).

Tycker du borde vara i labbet dock och jobba på ditt game, det är helt otroligt att lägga så mycket energi men ändå inte kunna krossa dem  gamesen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger brusig1 :

Förstår inte vad du försöker åstadkomma med alla videos, cliffs?

Sen så verkar ingen av er förstå vad varians betyder, PLO är definitivt inte hög varians. Winratesen är extremt höga om du jämför med andra spelformat och framförallt på svenskaspels lägre nivåer. Skulle inte förvåna mig om man kan slå dina nivåer med 30bb/100 över oändliga samples (Spoiler alert: 30bb/100 är inte mycket varians). Om någon av er vill lära er mer om varians kan ni använda en varianskalkylator och trycka runt lite. Std dev är generellt högre i PLO (Antar det är vad ni menar när ni säger varians) men det kompenseras av extremt höga winrates (även på $25/50+ på stars).

Tycker du borde vara i labbet dock och jobba på ditt game, det är helt otroligt att lägga så mycket energi men ändå inte kunna krossa dem  gamesen.

Varians finns där men sällan mer än 2-3 inköp vid otiltat spel och med rätt konservativ spelstil. Sem har du dom som höjer allt och ur alla positioner och kan gå enormt mycket + och - . Allt handlar om hur du spelar spelet. Min rulle är stabil när jag är stabil är jag tilt blir det såklart större svängningar oftast åt det negativa hållet. Men att säga att varians inte finns där.... njaaa... 

Tycker det är kul bara att skriva lite om pokern samt att det hjälper mig att hålla mig i rätt skärpa inför gamet. Där emot om detta är sverige största poker community då tycker jag synd om Sveriges poker framtid få dagböker och inlägg här som faktiskt handlar om poker, det är så man kan öppna Tant Agdas kafé på valfri ort och få mer snack om poker där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger brusig1 :

Förstår inte vad du försöker åstadkomma med alla videos, cliffs?

Sen så verkar ingen av er förstå vad varians betyder, PLO är definitivt inte hög varians. Winratesen är extremt höga om du jämför med andra spelformat och framförallt på svenskaspels lägre nivåer. Skulle inte förvåna mig om man kan slå dina nivåer med 30bb/100 över oändliga samples (Spoiler alert: 30bb/100 är inte mycket varians). Om någon av er vill lära er mer om varians kan ni använda en varianskalkylator och trycka runt lite. Std dev är generellt högre i PLO (Antar det är vad ni menar när ni säger varians) men det kompenseras av extremt höga winrates (även på $25/50+ på stars).

Tycker du borde vara i labbet dock och jobba på ditt game, det är helt otroligt att lägga så mycket energi men ändå inte kunna krossa dem  gamesen.

Tack för klargörandet ang varians/standardavvikelse. Stor applåd. Alla som har läst någon form av grundläggande statistik vet första lektionen är en genomgång av precis de begreppen, inkl väntevärde. Däremot används (mig veterligen) ordet varians som ett samlingsbegrepp för alla svängningar (högt och lågt) inom poker. TS förstod vad jag mena, det är huvudsaken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...