Gå till innehåll

HU 10/20kr 250bb djupt


magico

Recommended Posts

Tänkte det kunde vara kul att diskutera lite händer igen.

Handen kommer direkt från handhistorikfliken i svs-klieten. Finns det något vettigt sätt att få den snyggare? Provade en handconverter men det funka inte. Rensade bort en del skit och bytte namn osv, men den ser ju fortf rätt hemsk ut.

 

Antar att alla är överens om att check är bäst på flopp här. Mot denna fi som jag spelat mycket med är jag rätt säker på att syn turn och syn alla rivers utom möjligtvis 9d är bäst.

MEN om vi spelar mot en okänd, vad gör vi? Fold finns ju såklart inte, men degar vi eller bara synar? Vilken range degar vi/synar med?

Vad som också är intressant är vilken range vi checkar flop med och vad vi gör med den rangen på olika turns.

Tänker mig att checka AAd, JJ, Tx samt några FD's. Inte helt genomtänkt men nöjer mig där tills vidare och hoppas vi får igång lite diskussion.

 

Plats 1: HERO(4882.38)

Plats 2: FI(4798.20) är Giv
Mörkar

LM: FI post 10.00
SM: HERO post 20.00
Deal HERO [AD, AS]

FI Höj till 60.00
HERO Höj till 180.00
FI Syna 180.00
Flopp (bord):

[JD, TS, 3D]
Sammanlagd pott 352.50
Rake: 7.50
Huvudpott: 352.50

HERO Passa
FI Insats 360.00
HERO Syna 360.00
Turn (bord):

[JD, TS, 3D, 8S]
Sammanlagd pott 1072.50
Rake: 7.50
Huvudpott: 1072.50
Insatsrunda 3

HERO Passa
FI Insats 1080.00

HERO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt spelarberoende om jag går syn eller deg på turn.. mot okänd fi är syn mitt standard framför shove. Du mår väl inte super när du får in det här med tanke på att du dessutom blockar nötfärgdrag han kan ha.

Hur spelade du turn/river?

Redigerad av emiiii
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ute på resande fot.

Ja, det är samma för mig och mot denna FI kändes syn turn och i princip alla rivers rätt självklart. Anledningen till att jag la upp handen var att mot en okänd FI känns det inte självklart.

Antar att man bara får accpetara att det är ett jobbigt läge, syna turn, gråtsyna många rivers och folda några få.

 

Jag synade turn och synade en blank river, FI visade 95dd och jag knep en fin 9600kr pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...