Gå till innehåll

Tips för att komma långt i en turnering?


dreamz

Recommended Posts

 

/.../

 

Lite tips för hur man kommer långt är att ge sig på småstackarna, sitter man på Ax har man 30% mot alla händer som inte har ett äss! Det är viktigt att veta, SB/BB på 500/1000 och Fi (BB) har 4.000 är det bara att höja till 2.500 som regel är det bara all in eller inget som gäller för han då och så länge han inte har ett äss har du 30% vilket ger följande.

 

 

500 + 1.000 + 2.500 (din höjning) + 4.000 = 8.000, du får då bra odds på att syna en all in med en Ax hand t o m mot KK

 

/.../

 

Försök spela 79s och liknande om du har position och kan komma med billigt i turneringen, det är en smygarhand som kan ge dig två par/stege och liknande som du kan göra stora potter på.

 

Det viktigaste!

 

Det är ingen skillnad på att komma sist eller i bubblan, du gör likväl inte pengar! Det viktigaste är att komma ITM, därför är det inte fel att ta chanserna tidigt i en turnering och hoppas på det bästa. Se även till att vinna alla 80/20 situationer och liknande! 8-)

 

 

Så sant, så sant. Men är det en dyr turnering är det inte så festligt att göra nya inköp när fru Fortuna valt en annan gunstling...

 

Man kan ju skaffa sig finfina pottodds, men man spelar inte om verkliga pengar utan bara om en chans att sätta sig ITM. Sätter man sig i 3st 50/50-situationer på vägen dit så har man 12,5% att komma fram till det verkliga målet. Att man sedan haft kanonodds markermässigt låter mindre viktigt i mina öron.

 

Mitt resonemang må läcka som ett såll men vänligen motbevisa mig i vänliga ordalag. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, så sant. Men är det en dyr turnering är det inte så festligt att göra nya inköp när fru Fortuna valt en annan gunstling...

En person som frågar om hjälp med att komma långt i en turnering splear troligen inte över $20, sedan är 30% tricket något som man endast kan använda när man har mycket chip. Har man lika mycket chip som personen man kör det på är det ren galenskap!

 

Man kan ju skaffa sig finfina pottodds, men man spelar inte om verkliga pengar utan bara om en chans att sätta sig ITM. Sätter man sig i 3st 50/50-situationer på vägen dit så har man 12,5% att komma fram till det verkliga målet. Att man sedan haft kanonodds markermässigt låter mindre viktigt i mina öron.

Jag håller med, det hela handlar om att inte hamna i de lägena. Att få se en flopp för en BB är vettigt med nästan vilka skitkort som helst om man har runt 4 BB i potten.

 

Mitt resonemang må läcka som ett såll men vänligen motbevisa mig i vänliga ordalag. ;)

Nja, jag vet inte vad jag skall överbevisa? Du läste kanske inte om när man skall använda sig av 30% tricket.

 

Ett till hett tips är att alltid gå all in om man har 10BB eller är det all in eller inget och en Ax hand är oftast skit då... Par under T är det samma. Man vinner mer på att blinda bort sig än att spela en skithand. Nu vinner man troligen inte turneringen med denna strategi men man kan komma ITM eftersom många som spelar är väldigt ivriga på att få en stor stack och det kan alltid hända att tre eller fyra pers blir utslagna som kan ta en ITM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå all in med AK!

Jag kan inte annat än att hålla med. AK är lite som ett färgdrag, man har alltid hyffsad equity även om man blir synad men det syns om man träffar och allra helst tar man potten rätt av. All-in mycket och ofta med den handen.

 

Jag håller för min del inte med eftersom jag i princip aldrig träffar floppen med AK på hand. Risken för att fixa ett par är ofta liten (har jag märkt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå all in med AK!

 

Jag måste säga emot. Gå aldrig allin med någon hand. Säkert sätt att vinna turneringar.

 

Där håller jag med :club:

 

 

Det säkraste sättet och vinna en turnering är att spela så att man bara behöver visa sina 2 kort en enda gång i turneringen.

 

Spela så att de andra alltid lägger sig utan showdown och du kan inte forlora den handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tillfället i akt att i denna tråd fråga om lite problemhänder.Att spela dessa vettigt torde ju också vara viktigt för att komma långt i en turnering.

JJ och AJo är framförallt de som kvickast kommer upp.Jag tycker att de är vansinnigt svåra att spela.Även AQo känns lurigt.

Någon med några tankar om hur dessa bör spelas med avseende på position samt stadium i turneringen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå all in med AK!

Jag kan inte annat än att hålla med. AK är lite som ett färgdrag, man har alltid hyffsad equity även om man blir synad men det syns om man träffar och allra helst tar man potten rätt av. All-in mycket och ofta med den handen.

 

Jag håller för min del inte med eftersom jag i princip aldrig träffar floppen med AK på hand. Risken för att fixa ett par är ofta liten (har jag märkt).

 

Du överskattar empiri som metod i poker. Ta reda på oddsen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar tillfället i akt att i denna tråd fråga om lite problemhänder.Att spela dessa vettigt torde ju också vara viktigt för att komma långt i en turnering.

JJ och AJo är framförallt de som kvickast kommer upp.Jag tycker att de är vansinnigt svåra att spela.Även AQo känns lurigt.

Någon med några tankar om hur dessa bör spelas med avseende på position samt stadium i turneringen?

 

Man blundar hårt och hoppas att det var AK eller AA man fick, och att man såg fel.

 

Nej, seriöst, jag tycker också att de är jättesvåra att spela och skulle uppskatta råd från nån erfaren turneringsspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...