Gå till innehåll

I beast everything yeah??


Tagzzz

Recommended Posts

13 timmar sedan, säger Paddington :

Rena cash sessioner är nog en mkt bra ide, nu kan man ju vinna med olika spelstilar och förlorande redline osv men den riktning den har är nog ett tecken på spretigt fokus som du säger där du ger upp för många potter du annars kunde ha bettat hem. Men du är be iaf då tycker jag själv det brukar va lätt att trycka på reset och få till en bra nystart! :) 

Slaktade 400 bb stack på 2/5 med att 4bets bluffa 65s och sedan bomba alla gator, rutinerat. Så mycket för den red linen ;) 

Blir att kliva ner och grinda 2/4 nu då. 

Använder du 2+2 hand conv för att posta händer? Jag fick det inte att fungera via den. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ush då, var inte meningen att hetsa dig till det :P  Tänkte mer på alla små potter i första hand där man missar cbets och stabs.

"högerklicka på handen och välj "view", i fönstret du får upp klickar du på de 2 små pilarna längst ner och väljer format "vBulletin forums" , sen trycker du på ikonen till vänster som ser ut som ett pappersark typ för att kopiera handen till utklipp sen bara ctrl+v i inlägget. Ditt valda format ligger kvar sen till nästa gång. "

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ens 4bet bluffa 400bb djupt när det blir mer eller mindre uppenbart att ju djupare vi är desto större chans är det att våra 4bets kommer bli synade.. Är du IP spelar 65s bra som 3bet både 100bb effektivt eller 400bb effektivt som syn. Är du OOP folda..

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger Tagzzz :

Slaktade 400 bb stack på 2/5 med att 4bets bluffa 65s och sedan bomba alla gator, rutinerat. Så mycket för den red linen ;) 

Blir att kliva ner och grinda 2/4 nu då. 

Använder du 2+2 hand conv för att posta händer? Jag fick det inte att fungera via den. 

Varför ens 4bet bluffa 400bb djupt när det blir mer eller mindre uppenbart att ju djupare vi är desto större chans är det att våra 4bets kommer bli synade.. Är du IP spelar 65s bra som 3bet syn både 100bb eller 400bb effektivt. Är du OOP folda..

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger Snake911 :

Varför ens 4bet bluffa 400bb djupt när det blir mer eller mindre uppenbart att ju djupare vi är desto större chans är det att våra 4bets kommer bli synade.. Är du IP spelar 65s bra som 3bet syn både 100bb eller 400bb effektivt. Är du OOP folda..

Därav jag skrev slakt hehe. 4bet mer linjärt här och mer inriktat på blockers antar jag?

Tänkte in game att jag inte synar 65s här och vill använda den som en 4bet ibland för att täcka upp diverse brädor lite bättre. Sedan hade fi 14 % 3bet BU över 2k händer, vilket är ett litet sample som jag säkert tenderar att lägga för stor vikt vid. 

Känns som jag behöver bluffa när vi får den här run outen, även fast fis range är super stark (foldar ut typ endast ATs, AJs....). Bättre att blocka set/tvåpar, svårt att hitta någon kombo av den kvalitén bara.  

 

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $845.87 (169.2 bb)
BB: $995 (199 bb)
MP: $1,237.72 (247.5 bb)
Hero (CO): $1,832.07 (366.4 bb)
BTN: $2,210.98 (442.2 bb)

Preflop: Hero is CO with 6spade4.gif 5spade4.gif
MP folds, Hero raises to $12.50, BTN raises to $40, 2 folds, Hero raises to $117.50, BTN calls $77.50

Flop: ($242.50) 8diamond4.gif Aclub4.gif 2spade4.gif (2 players)
Hero bets $130, BTN calls $130

Turn: ($502.50) Kspade4.gif (2 players)
Hero bets $400, BTN calls $400

River: ($1,302.50) Qheart4.gif (2 players)
Hero bets $1,184.57 and is all-in, BTN calls $1,184.57

Results: $3,671.64 pot ($15.00 rake)
Final Board: 8diamond4.gif Aclub4.gif 2spade4.gif Kspade4.gif Qheart4.gif 
Hero showed 6spade4.gif 5spade4.gif and lost (-$1,832.07 net)
BTN showed Kclub4.gif Adiamond4.gif and won $3,656.64 ($1,824.57 net)

Redigerad av Tagzzz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, säger Tagzzz :

Därav jag skrev slakt hehe. 4bet mer linjärt här och mer inriktat på blockers antar jag?

Tänkte in game att jag inte synar 65s här och vill använda den som en 4bet ibland för att täcka upp diverse brädor lite bättre. Sedan hade fi 14 % 3bet BU över 2k händer, vilket är ett litet sample som jag säkert tenderar att lägga för stor vikt vid. 

Känns som jag behöver bluffa när vi får den här run outen, även fast fis range är super stark (foldar ut typ endast ATs, AJs....). Bättre att blocka set/tvåpar, svårt att hitta någon kombo av den kvalitén bara.  

 

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 5 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $845.87 (169.2 bb)
BB: $995 (199 bb)
MP: $1,237.72 (247.5 bb)
Hero (CO): $1,832.07 (366.4 bb)
BTN: $2,210.98 (442.2 bb)

Preflop: Hero is CO with 6spade4.gif 5spade4.gif
MP folds, Hero raises to $12.50, BTN raises to $40, 2 folds, Hero raises to $117.50, BTN calls $77.50

Flop: ($242.50) 8diamond4.gif Aclub4.gif 2spade4.gif (2 players)
Hero bets $130, BTN calls $130

Turn: ($502.50) Kspade4.gif (2 players)
Hero bets $400, BTN calls $400

River: ($1,302.50) Qheart4.gif (2 players)
Hero bets $1,184.57 and is all-in, BTN calls $1,184.57

Results: $3,671.64 pot ($15.00 rake)
Final Board: 8diamond4.gif Aclub4.gif 2spade4.gif Kspade4.gif Qheart4.gif 
Hero showed 6spade4.gif 5spade4.gif and lost (-$1,832.07 net)
BTN showed Kclub4.gif Adiamond4.gif and won $3,656.64 ($1,824.57 net)

Okej. Nu är jag inte något proffs eller ens i närheten av nivån av vissa spelare på denna sidan. Men av det du skrivit, så har jag förstått att du kör mycket gissningslekar(då du använder dig av ord som "Tänkte" och"Känns") och att din strategi är för spretig. Sätt dig ner och lek med eventuellt flopzilla för att konstruera  bättre ranger i alla positioner. Sluta också spela med Hud ett tag. Tror du hade kunnat undvika denna situationen om du inte hade haft huden.

 

Sidenote:Man behöver inte 4bet bluffa. 

Redigerad av Snake911
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3bet% kan du nog gå endel efter på 2k händer helt klart, handen du väljer är nog tveksam som 4bet bluff överlag och ännu mer så när vi sitter megadjupt då du kommer dra till icke nötiga drag och saknar blockers och sitter ur pos. Förstår att du tänker att brädan är bra att bluffa på men tror de flesta saknar 5bet range såhär djupt så fi lär ha kvar AK,AA och KK i sin range inkl alla pockets.

4bet bluffa tycker jag du ska men kanske inte alls när vi är såhär djupt och i så fall med något som kan träffa nötter. 

Vet inte om det låter vettigt men de var mina tankar iaf :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-10 kl 11:25, säger Snake911 :

Okej. Nu är jag inte något proffs eller ens i närheten av nivån av vissa spelare på denna sidan. Men av det du skrivit, så har jag förstått att du kör mycket gissningslekar(då du använder dig av ord som "Tänkte" och"Känns") och att din strategi är för spretig. Sätt dig ner och lek med eventuellt flopzilla för att konstruera  bättre ranger i alla positioner. Sluta också spela med Hud ett tag. Tror du hade kunnat undvika denna situationen om du inte hade haft huden.

 

Sidenote:Man behöver inte 4bet bluffa. 

Du har förmodligen ganska rätt i det du säger. Har tillbringat de senaste dagarna att se över mina ranger överlag. Och ja, HUD stats kan vara jävligt missvisande över 2 k händer, inget man ska dra för stora slutsatser av. Även om den informationen kan vara väldigt användbar i mindre spots för att tex se om BB överfoldar mot SB eller liknande.  

Den 2018-10-10 kl 11:58, säger Paddington :

3bet% kan du nog gå endel efter på 2k händer helt klart, handen du väljer är nog tveksam som 4bet bluff överlag och ännu mer så när vi sitter megadjupt då du kommer dra till icke nötiga drag och saknar blockers och sitter ur pos. Förstår att du tänker att brädan är bra att bluffa på men tror de flesta saknar 5bet range såhär djupt så fi lär ha kvar AK,AA och KK i sin range inkl alla pockets.

4bet bluffa tycker jag du ska men kanske inte alls när vi är såhär djupt och i så fall med något som kan träffa nötter. 

Vet inte om det låter vettigt men de var mina tankar iaf :) 

Jo jag håller med. Fis range är alldeles för stark för att bluffa in i på river, även om vår uppfattade range också är extremt stark. Både pre och post är spew. 

 

Spelat en hel del men resultatet har varit katastrof, var nere på 4 k och vände. Har inte sprungit under EV, snarare tvärtom, men med en del setups och mediokert spel så kan det gå snabbt. Börjat grinda 1/2 och spelat upp rullen till knappa 6 k. Måste ha rätt inställning och göra jobbet även om nivån inte känns så inspirerande för tillfället. Men å andra sidan kul att lära sig en ny spelform som förhoppningsvis kan ge lite mer stabilitet än turneringsgrinden. 

Sitter och funderar på defend freq i BB mot diverse sizes. Någon som har koll på ungefär vilken "equity tröskel" vi vill ha OOP? Förstår att det är väldigt mycket beroende på fis tendenser (cbet freq och barrel) och hur mycket vi kan realisera oop, men rent generellt? Som turneringsspelare är jag ju van vid att flicka in det från BB väldigt frekvent, speciellt mot LP.  

Ta tex en hand som J7s. 42% mot BU-range, 36% mot UTG-range. Given syn mot BU såklart men mot UTG 3x får vi 31 %, och vår specifika hand har 36 % mot den rangen. Har sett vissa ranger som inkluderar J7s i en 3bet range BB vs CO, vilket bör indikera att J7s i BB är en fold mot UTG (om vi antar att UTG spelar en solid strat). Alltså behöver vår hand ha någonstans mellan 5-10 % mer equity mot fis range än vad oddsen indikerar.   

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte ens som man kan slå 1/2 för tillfället. rullen nära 4 k nu.....

Antar att 9an är dålig att ha, samt att han bör vara viktad mot spader... A4-A5 spelar nog bättre som shove? 

Poker Stars, $1/$2 No Limit Hold'em Cash, 4 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

Hero (SB): $233.96 (117 bb)
BB: $385.19 (192.6 bb)
CO: $552.72 (276.4 bb)
BTN: $480.80 (240.4 bb)

Preflop: Hero is SB with Adiamond4.gif 9diamond4.gif
CO folds, BTN raises to $6, Hero raises to $24, BB folds, BTN calls $18

Flop: ($50) 7spade4.gif 3diamond4.gif 6spade4.gif (2 players)
Hero bets $16.66, BTN calls $16.66

Turn: ($83.32) Tspade4.gif (2 players)
Hero bets $41.66, BTN calls $41.66

River: ($166.64) Qspade4.gif (2 players)
Hero bets $151.64, BTN calls $151.64

Results: $469.92 pot ($10.00 rake)
Final Board: 7spade4.gif 3diamond4.gif 6spade4.gif Tspade4.gif Qspade4.gif 
Hero showed Adiamond4.gif 9diamond4.gif and lost (-$233.96 net)
BTN showed Aspade4.gif Qclub4.gif and won $459.92 ($225.96 net)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, säger Jag och mina mig :

Jag ger upp den där handen på turn.

Körde en snabb PIO. 33 % flopp verkar inte vara en grej, föredrar 66 % som var andra sizen jag gav. Antar att det är för ip har alla mindre sc/par+stegdrag (mer EV överlag). IP spelar 33 % mot X oop på flopp. 

Redigerad av Tagzzz
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Resultat hittills. Var nere på 0.5/1 och vände, men gått relativt lätt att slå upp sig efter det. På ett sätt bra att det gick åt helvete i början, mer förberedd till nästa gång. 

De anonyma borden är ofta katastrof, borde trycka mer volym där.  

Rullen på 15 k nu och håller till mest på 2/4 och 2.5/5. Delmålet att spela 10 innan 31 oktober känns inom räckhåll. 

 

graf.PNG

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, säger Tagzzz :

Har kört minst 20 inköp på alla nivåer, tänker fortsätta med det. 

Med det sagt bör man väl vara mer strikt med BRM ju högre upp man kommer, iom lägre win rate. 

Känns semi-tight för min stil, kan svänga rätt bra med inköp under sessionerna, men gissar att spelstil också påverkar. Lycka till med grinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna kanske är slakt, kan bli övertygad om att turn bara är fold. Förväntade mig inte att se den här typen av hand gå xr turn, så tycker jag har potential att folda ut mycket på river. 44 med h borde vara bästa bluffen, men har en hel del hjärter här så lär ju hitta några andra också. 

 

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 3 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $952.76 (190.6 bb)
BB: $1,031.10 (206.2 bb)
Hero (BTN): $1,149.89 (230 bb)

Preflop: Hero is BTN with 5diamond4.gif 4diamond4.gif
Hero raises to $12.50, SB folds, BB calls $7.50

Flop: ($27.50) Aspade4.gif 3heart4.gif 7spade4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $18, BB calls $18

Turn: ($63.50) 5heart4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $60, BB raises to $175, Hero calls $115

River: ($413.50) Jheart4.gif (2 players)
BB bets $206.75, Hero raises to $944.39, BB calls $618.85 and is all-in

Results: $2,064.70 pot ($10.00 rake)
Final Board: Aspade4.gif 3heart4.gif 7spade4.gif 5heart4.gif Jheart4.gif 
BB showed 6heart4.gif Aheart4.gif and won $2,054.70 ($1,023.60 net)
Hero showed 5diamond4.gif 4diamond4.gif and won $0.00 (-$1,031.10 net)

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, säger Tagzzz :

Denna kanske är slakt, kan bli övertygad om att turn bara är fold. Förväntade mig inte att se den här typen av hand gå xr turn, så tycker jag har potential att folda ut mycket på river. 44 med h borde vara bästa bluffen, men har en hel del hjärter här så lär ju hitta några andra också. 

 

Poker Stars, $2.50/$5 No Limit Hold'em Cash, 3 Players
Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite. 

SB: $952.76 (190.6 bb)
BB: $1,031.10 (206.2 bb)
Hero (BTN): $1,149.89 (230 bb)

Preflop: Hero is BTN with 5diamond4.gif 4diamond4.gif
Hero raises to $12.50, SB folds, BB calls $7.50

Flop: ($27.50) Aspade4.gif 3heart4.gif 7spade4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $18, BB calls $18

Turn: ($63.50) 5heart4.gif (2 players)
BB checks, Hero bets $60, BB raises to $175, Hero calls $115

River: ($413.50) Jheart4.gif (2 players)
BB bets $206.75, Hero raises to $944.39, BB calls $618.85 and is all-in

Results: $2,064.70 pot ($10.00 rake)
Final Board: Aspade4.gif 3heart4.gif 7spade4.gif 5heart4.gif Jheart4.gif 
BB showed 6heart4.gif Aheart4.gif and won $2,054.70 ($1,023.60 net)
Hero showed 5diamond4.gif 4diamond4.gif and won $0.00 (-$1,031.10 net)

Fold turn imo. Rivern blir oerhört svårnavigerad. 

Om rivern brickar ut, hur spelar vi vs check då? Checka bakom?

EDIT:

Kan inte ett bra spel på turn vara check? Visst, med en bet kan vi försöka folda ut 7x, samt en del låga pockets. Men känns dumt att svälla potten när vi helt plötsligt har SDV.

Redigerad av KlonkSteve
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, säger KlonkSteve :

Fold turn imo. Rivern blir oerhört svårnavigerad. 

Om rivern brickar ut, hur spelar vi vs check då? Checka bakom?

Hmm ja och vinna mot 84s typ, men folk har väl för mycket värde här as played....

Turn är nog fold som sagt. 

EDIT:

Ganska nice att ha 54s som en bluff imo, vi har alla starka A och blockar fis nöt. 

Redigerad av Tagzzz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...