Gå till innehåll
Tagzzz

I beast everything yeah??

Recommended Posts

Tagzzz    2
6 timmar sedan, säger okocha :

Jag är ju fisk men tycker din motståndare spelar handen ganska så rimligt

På vilket sätt är det rimligt?

Villain reppar 3 kombos (99), väldigt osannolikt att han skulle checka tillbaka ett set på flopp. Så om han bluffar här med QJs, antar jag att han gör det med JTs också. Då bluffar han helt enkelt för mycket, tvivlar på att han skulle vara bra nog för att randomisera den här typen av situation. Villain var aningen spewig också, där av min size på river.  

Men med det sagt antar jag att det inte är så dåligt om han vill sätta oss i en tuff situation med en hand som AK. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Tagzzz    2
12 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Snygga resultat! Senaste gången jag gick djupt i en turnering var när Dan Glimne var hetaste pokerspelaren i Sverige och VHS-formatet det nya heta. 

:$

Typ 100 år sedan alltså?

;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
okocha    1
8 timmar sedan, säger Tagzzz :

På vilket sätt är det rimligt?

Villain reppar 3 kombos (99), väldigt osannolikt att han skulle checka tillbaka ett set på flopp. Så om han bluffar här med QJs, antar jag att han gör det med JTs också. Då bluffar han helt enkelt för mycket, tvivlar på att han skulle vara bra nog för att randomisera den här typen av situation. Villain var aningen spewig också, där av min size på river.  

Men med det sagt antar jag att det inte är så dåligt om han vill sätta oss i en tuff situation med en hand som AK. 

Tycker fi kan ha AA, KK och 99 för värde iaf, det är 9 kombos (KK och AA tar andra linjer ibland så lägre vikt på dom såklart, men säg 5-6 combos värde iaf) några bluffar måste in för lite balans, 9x är nog bästa blockern, men om fi tycker den kvalar in i synrangen mot denna sizen måste han hitta andra bluffar. QJs, JTs med backdoorfärgdrag bör imo beta floppen för att skjuta vidare på många turns. Kvar som bluffalternativ har vi främst QdJd och JdTd så om han bluffar JdTd varje gång och QdJd varannan blir det relativt balanserat om jag räknat rätt.

Spelar samtidigt så ber om ursäkt för om det blev lite rörigt :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tagzzz    2
4 timmar sedan, säger okocha :

Tycker fi kan ha AA, KK och 99 för värde iaf, det är 9 kombos (KK och AA tar andra linjer ibland så lägre vikt på dom såklart, men säg 5-6 combos värde iaf) några bluffar måste in för lite balans, 9x är nog bästa blockern, men om fi tycker den kvalar in i synrangen mot denna sizen måste han hitta andra bluffar. QJs, JTs med backdoorfärgdrag bör imo beta floppen för att skjuta vidare på många turns. Kvar som bluffalternativ har vi främst QdJd och JdTd så om han bluffar JdTd varje gång och QdJd varannan blir det relativt balanserat om jag räknat rätt.

Spelar samtidigt så ber om ursäkt för om det blev lite rörigt :)

Rimligt resonemang. Håller med om att alla QJs, J10s, med BDFD är rimliga bluff kandidater. Och om villain bluffar/vbetar river som du föreslår blir det hyfsat balanserat. Däremot om han synar JTd turn är det rimligt att anta att han även har 87d, 67d. Vilain spelar typ 35/28 över 163 händer. Att syna de här typer av händer turn när motståndaren har ett tydligt rangeövertag till den sizen känns inte bra.  

Tror inte en 9a spelar så stor roll här då vi inte har 99 i vår 3bet range pre.

Tror vi ser AA på river extremt sällan, de flesta som synar pre (och de är inte många) bör beta flopp. KK är rimligt att checka flopp för att han blockar vår värderange. 

Den här handen var ju helt klart intressantare än vad jag tänkte först. Så bör nog inte falla in i kategorin "titta, pokern är inte död" :D

Redigerad av Tagzzz

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu