Gå till innehåll

I beast everything yeah??


Tagzzz

Recommended Posts

6 timmar sedan, säger okocha :

Jag är ju fisk men tycker din motståndare spelar handen ganska så rimligt

På vilket sätt är det rimligt?

Villain reppar 3 kombos (99), väldigt osannolikt att han skulle checka tillbaka ett set på flopp. Så om han bluffar här med QJs, antar jag att han gör det med JTs också. Då bluffar han helt enkelt för mycket, tvivlar på att han skulle vara bra nog för att randomisera den här typen av situation. Villain var aningen spewig också, där av min size på river.  

Men med det sagt antar jag att det inte är så dåligt om han vill sätta oss i en tuff situation med en hand som AK. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, säger Tagzzz :

På vilket sätt är det rimligt?

Villain reppar 3 kombos (99), väldigt osannolikt att han skulle checka tillbaka ett set på flopp. Så om han bluffar här med QJs, antar jag att han gör det med JTs också. Då bluffar han helt enkelt för mycket, tvivlar på att han skulle vara bra nog för att randomisera den här typen av situation. Villain var aningen spewig också, där av min size på river.  

Men med det sagt antar jag att det inte är så dåligt om han vill sätta oss i en tuff situation med en hand som AK. 

 

Tycker fi kan ha AA, KK och 99 för värde iaf, det är 9 kombos (KK och AA tar andra linjer ibland så lägre vikt på dom såklart, men säg 5-6 combos värde iaf) några bluffar måste in för lite balans, 9x är nog bästa blockern, men om fi tycker den kvalar in i synrangen mot denna sizen måste han hitta andra bluffar. QJs, JTs med backdoorfärgdrag bör imo beta floppen för att skjuta vidare på många turns. Kvar som bluffalternativ har vi främst QdJd och JdTd så om han bluffar JdTd varje gång och QdJd varannan blir det relativt balanserat om jag räknat rätt.

 

Spelar samtidigt så ber om ursäkt för om det blev lite rörigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger okocha :

Tycker fi kan ha AA, KK och 99 för värde iaf, det är 9 kombos (KK och AA tar andra linjer ibland så lägre vikt på dom såklart, men säg 5-6 combos värde iaf) några bluffar måste in för lite balans, 9x är nog bästa blockern, men om fi tycker den kvalar in i synrangen mot denna sizen måste han hitta andra bluffar. QJs, JTs med backdoorfärgdrag bör imo beta floppen för att skjuta vidare på många turns. Kvar som bluffalternativ har vi främst QdJd och JdTd så om han bluffar JdTd varje gång och QdJd varannan blir det relativt balanserat om jag räknat rätt.

 

Spelar samtidigt så ber om ursäkt för om det blev lite rörigt :)

Rimligt resonemang. Håller med om att alla QJs, J10s, med BDFD är rimliga bluff kandidater. Och om villain bluffar/vbetar river som du föreslår blir det hyfsat balanserat. Däremot om han synar JTd turn är det rimligt att anta att han även har 87d, 67d. Vilain spelar typ 35/28 över 163 händer. Att syna de här typer av händer turn när motståndaren har ett tydligt rangeövertag till den sizen känns inte bra.  

Tror inte en 9a spelar så stor roll här då vi inte har 99 i vår 3bet range pre.

Tror vi ser AA på river extremt sällan, de flesta som synar pre (och de är inte många) bör beta flopp. KK är rimligt att checka flopp för att han blockar vår värderange. 

Den här handen var ju helt klart intressantare än vad jag tänkte först. Så bör nog inte falla in i kategorin "titta, pokern är inte död" :D

 

Redigerad av Tagzzz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus en Söndag är inte fy skam. 6a i Big 44 igår för 1.5 k som bästa resultat. Ganska trött att åka som 6a såklart, dags att skeppa någon sån här snart. 

Intressant hand från Kick Offen nedan. Vi har alla x3s i vår defendrange i BB, om vi inte inkluderar vissa i 3bet range pre, vilket är möjligt. Säg att vi har 70 kombos för värde turn (87o, 87s, A3s-43s, 33). Då kan vi bluffa ganska mycket här. Däremot är det specifika handvalet inte superbra. Tror villains size turn ofta är klöverkombos, så är i alla fall bra att vi inte blockar någon sådan. Fördelarna med att klicka tillbaka här bara tycker jag är att vi behåller de händerna i hans range och sedan kan vi bluffa river som inte är klöver ganska ofta.

De bästa bluffarna borde vara Q7o, J7o, 107o, 97o. Plocka bort Q-9 i klöver blir det 36 kombos. Lite kluven till size på river. Definitivt bäst med shove om vi ska bluffa så mycket som AJh. Tanken var in game att de klöverkombos som synar turn måste vika river till i stort sett vilken size som helst. Däremot så kommer vi förmodligen att få syn av några överpar till den här sizen. Dock så tror jag många överfoldar till den här sizen på river.  

Bluff/värde ratio: 36+70=106 -> 36/106= 0,34. Om vi går all in river, 6837/20520= 0.33. 

http://www.cardrunners.com/pokertools/session/3035012/replay/

 

Redigerad av Tagzzz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags för en liten uppdatering.

Sjuk dag i Tisdags. Lyckades med att åka ut som 9a i både big 109 och mini super tuesday. 

Lite förvånad att detta inte är en shove i MST, men vi spelar ju för att vinna eller hur? Så tycker inte det är något att gräma sig över allt för mycket. Kan ju r-f också då vi inte har något direkt ICM-tryck på oss. Kanske aningen deep, men tenderar att ofta gå för en shove i dessa spots. Intressant att vi ska vara mer blocker viktade till A i det här läget, något att ta till sig. 

Capture.thumb.PNG.a1b30d4cb35e029187e99b2bf432f53b.PNG

 

Bubblade samma dag en satellit till 1000 $ SM nu på Söndag. Låg 2a med 6 kvar, 5 får inträde. Tror det är ungefär 8 all ins och ingen bustar tills jag till slut åker som 6a, lagom steamad efter den......

Blir inget spel innan Söndag, kanske slänger in någon satellit om jag tröttnar på att plugga (vilket förmodligen kommer hända). 

Har för övrigt tittat på 4b-ranger idag. Har inte direkt haft någon 4bet-bluff range innan så känns vettigt att utforma en sådan för alla positioner. Även om vi inte ska ha bestämda ranger på förhand, gameflow etc, men ändå viktigt att titta på vilka händer som spelar bäst i vissa situationer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-08-31 kl 20:56, säger Sunbird88 :

Imponerande arbete som läggs ner bakom kulisserna. Det är liksom som natt och dag mot plo8. Tror knappt en person lägger mer än 2-3h i månaden där. 

Vad är det framförallt man tittar på när det kommer till PLO8 de få timmarna? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Kapar din tråd då du verkar vara en turneringsräv. xD

Pangade hem en 4e plats i Partypokers 30k gtd för fina 1880 $. 

Kändes både bra och dåligt, hehe. Sista handen spelade jag så här i efterhand anusdåligt. Shovade ca 17 mille i chips in i en pott på ca 4 mille med KQ och sprang in i AK. Blindsen var på 350/700k så hade ju lite tid kvar. Nä, där borde jag flatat och spelat vidare. 

 

Känns ruttet att pissat bort chansen på 6k dollars pga ett grisspel. Händer ju inte ofta att man springer djupt, då ska man fanimej ta vara på chanserna när dom väl dyker upp! :(

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Kapar din tråd då du verkar vara en turneringsräv. xD

Pangade hem en 4e plats i Partypokers 30k gtd för fina 1880 $. 

Kändes både bra och dåligt, hehe. Sista handen spelade jag så här i efterhand anusdåligt. Shovade ca 17 mille i chips in i en pott på ca 4 mille med KQ och sprang in i AK. Blindsen var på 350/700k så hade ju lite tid kvar. Nä, där borde jag flatat och spelat vidare. 

 

Känns ruttet att pissat bort chansen på 6k dollars pga ett grisspel. Händer ju inte ofta att man springer djupt, då ska man fanimej ta vara på chanserna när dom väl dyker upp! :(

 

Underlättar om du postar handen kanske :P 

Känns alltid ruttet efteråt såklart, men bara att lägga det bakom sig och förhoppningsvis lära sig något av det :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2017-09-21 kl 16:38, säger Tagzzz :

Antar att du siktar in dig på hans låga pockets och A-hög? Blir inte ett problem i det här fallet just rivern, att ett 3e klöver landar?Jag tänker att du fram tills rivern reppar KQ/AQ mtp at du öppnade utg, men när flushen landar känner iaf jag att KQ/AQ försvinner från din range då FI sitter på betydligt fler flushar än du. 

 

Så tänker jag iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, säger KlonkSteve :

Antar att du siktar in dig på hans låga pockets och A-hög? Blir inte ett problem i det här fallet just rivern, att ett 3e klöver landar?Jag tänker att du fram tills rivern reppar KQ/AQ mtp at du öppnade utg, men när flushen landar känner iaf jag att KQ/AQ försvinner från din range då FI sitter på betydligt fler flushar än du. 

 

Så tänker jag iaf. :)

Kan vara för ambitiöst att få bort en sämre dam antar jag. Går definitivt för värde med mina bättre damer på river här.

Svårt att hitta andra bluffar än den vi sitter på så jag gillar nog att gå för det här ändå, vi har liksom inget annat sämre i vår range as played. Hade dock varit fint att blocka färgen, men men....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Passar på att göra ett inlägg då jag sitter och går igenom lite händer från igår. 

Bästa resultaten senast jag postade något är en vinst i big 44, moonsson och 6max 55 proggen på stars. Har ändå gått lite halvknackigt rent resultatmässigt. Åkte dessutom som 24 i sunday warm up i Söndags vilket var lite surt. Bara att grinda på antar jag så kommer det någon stor ding snart :) 

Hand från thrillern igår. Inte ofta jag spelar den men lyckades sälja 50 %. Gillar inte turn sizen alls, ska gå mkt större här (rimligt att spela den här handen som syn-syn också). Samtidigt vill vi ju få värde från hans spader, men om vi ska probea turn med en jävla massa femmor och några färgdrag så måste vi gå större. På river kanske det är bäst att gå för värde, jag vet inte hur många överpar han checkar på floppen. HS reg som öppnar 18 % EP, cbet IP 42 %. Så vi får anta att det är en hel del. River är tufft, jag vill tro att jag checkar tillbaka några 5or här ibland men vet i fan, om inte är ju det här en given syn (kan vara det ändå). I efterhand gillar jag nog mest check-raise då det kan ses som vår värsta syn på river som vi spelar så här och som vi även går med våra bästa kåkar. Vad tycker ni?

 

Position Name Stack
CO   25,636 (160.2 bb)
BTN   34,345 (214.7 bb)
SB   18,367 (114.8 bb)
BB Hero 23,045 (144 bb)
UTG+1   24,813 (155.1 bb)
UTG+2   26,314 (164.5 bb)
MP1   25,255 (157.8 bb)
MP2   24,984 (156.2 bb)
MP3   21,184 (132.4 bb)
 

Preflop: Hero is BB with 6of hearts Aof hearts
2 folds, MP1 raises to 425, 5 folds, Hero calls 265

Flop: (1,074) 3of clubs 4of diamonds 6of spades (2 players)
Hero checks, MP1 checks

Turn: (1,074) 3of spades (2 players)
Hero bets 632, MP1 calls 632

River: (2,338) 2of diamonds (2 players)
Hero checks, MP1 bets 2,104, Hero folds

 

 

Slutade med att jag åkte med den här handen. Förväntar mig inte ha någon fold equity här direkt (om någon alls) men får i princip rätt pris att stoppa in det ändå.

 

Position Name Stack
BTN   99,547 (62.2 bb)
SB   18,793 (11.7 bb)
BB Hero 28,629 (17.9 bb)
UTG+2   48,316 (30.2 bb)
MP1   60,635 (37.9 bb)
MP2   59,053 (36.9 bb)
MP3   10,620 (6.6 bb)
CO   94,843 (59.3 bb)

Preflop: Hero is BB with 9of hearts Tof clubs
UTG+2 folds, MP1 raises to 3,600, 2 folds, CO calls 3,600, 2 folds, Hero calls 2,000

Flop: (12,880) 8of spades 6of hearts Qof clubs (3 players)
Hero checks, MP1 checks, CO bets 4,975, Hero raises to 24,869 and is all-in, MP1 folds, CO calls 19,894

Turn: (62,618) 2of diamonds (2 players, 1 is all-in)
River: (62,618) 4of clubs (2 players, 1 is all-in)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en vinst i nya Daily Marathon på stars igår, 7 k $. Riktigt bra struktur, dock lite lam garanti på 25 k. Några intressanta händer:

Bettar range på floppen. Förväntar mig ingen check-raise (0 av 12 gånger har fi gått check-raise flopp) här och med en liten size håller vi några svagare floats i hans range kvar som vi får värde av. Turn, vet inte om jag checkar range här, vill nog mixa in några bets. 88 behöver i viss mån skydd mot en del av hans range samt att vi fortfarande får värde av 4or. Tror dock inte fi har så många 4or i sin range som han borde ha. Tycker båda alternativen är ok, lutar åt cbet turn. River är intressant, han säger i princip att han har en knekt eller 9 och vill komma till SD. 88 och typ AK är fina kandidater att slå om här. 88 blockar 108 och AK KT. Så jag gillar hur vi spelar river. Dock så tror jag rent exploaterande att vi kan överbluffa här extremt mycket eftersom han har så många jx i sin range.  

Position Name Stack
MP1   516,538 (73.8 bb)
MP2   252,942 (36.1 bb)
MP3 Hero 354,169 (50.6 bb)
CO   762,821 (109 bb)
BTN   153,384 (21.9 bb)
SB   94,122 (13.4 bb)
BB   263,937 (37.7 bb)

Preflop: Hero is MP3 with 8of diamonds 8of spades
2 folds, Hero raises to 15,750, 3 folds, BB calls 8,750

Flop: (39,900) Jof clubs Qof diamonds 4of hearts (2 players)
BB checks, Hero bets 9,455, BB calls 9,455

Turn: (58,810) Qof spades (2 players)
BB checks, Hero checks

River: (58,810) 9of clubs (2 players)
BB bets 14,800, Hero raises to 77,000, BB folds

Inte så intressant hand att ta upp men tycker helt enkelt att vi ska folda river. Han har extremt många kombos av färger (även några kåkar), om vi ska syna ska vi göra det med en ruter. Gillar inte att vi bara tittar på handstyrkan här och inte situationen som helhet. Vad har han för bluffar? 68 men en ruter? 75 som börjar bluffa? Inte så många kombos. Känns som det är svårt att balansera som BB här och jag tror de flesta tenderar att bluffa för lite i den här situationen. Kan ha fel dock.

Fi hade 102d, syns inte i HH nedan. 

Position Name Stack
BB   385,085 (48.1 bb)
MP1   235,842 (29.5 bb)
MP2 Hero 399,924 (50 bb)
MP3   743,081 (92.9 bb)
CO   323,977 (40.5 bb)
BTN   88,097 (11 bb)
SB   221,907 (27.7 bb)
 

Preflop: Hero is MP2 with Kof hearts Kof clubs
MP1 folds, Hero raises to 16,564, 4 folds, BB calls 8,564

Flop: (42,728) 5of hearts 7of diamonds Qof diamonds (2 players)
BB checks, Hero bets 21,947, BB calls 21,947

Turn: (86,622) 3of diamonds (2 players)
BB bets 51,530, Hero calls 51,530

River: (189,682) 3of clubs (2 players)
BB bets 133,756, Hero calls 133,756

 

Öppnar AQo med tre kvar i turneringen här och en riktig galning till fisk jammar 50bb effektivt(den andra spelaren verkar vara någon slags reg). Han ska jamma brett här, vilket nash föreslår. Men han hade varit extremt spewig innan. Var i tidsbaken länge på denna. Med tanke på att vi är så deep och kan äga ut han post så tror jag att vi kan undvika att få in det här, även om det är + ev. ICM beräknar inte framtida spots och det är inte så att vi vinner extremt mycket genom att syna här. Slutade med att jag foldade och gillar det i efterhand. Inte alls resultatinriktad när det slutar med att vi äger han HU trots att han har 8.5 m och vi har 1.7 ;) 

Capture.thumb.PNG.a2c54e3d3647a9c8b988882d3db86b48.PNG

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Dags att börja uppdatera här igen. Blev ingen vidare kontinuitet förra gången. 

Startar en challenge på SVS. Dels för att få tillbaka självförtroende iom ihållande downswing i turneringsgrinden sedan SCOOP, samt att jag vill förbättra mitt 100bb game. 

Börjar med 10k, nivå 2.5/5. Standard bankrulle krav. 

 

Långsiktiga mål

-100 k rulle 31 Januari

-Fortsätta keto (2 mån avklarade)

 

Kortsiktiga mål

-Cardio/styrka minst 5 gånger i veckan

-Daglig meditation

-Plugg minst 1h dagligen

-Flyttat upp till 5/10 innan 31 oktober. 

-Uppdatera med resultat varje måndag. 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2018-10-04 kl 15:21, säger Paddington :

Spännande då kommer vi säkert att battla endel under denna månad på /5 där jag nyss hoppat upp. Grindar du ifrån sverige eller någon annan rolig plats? GL! :) 

Tack, säkert! Sverige. Har haft tankar på att dra någonstans och grinda men aldrig kommit till skott.

Lever ett ganska tråkigt liv för tillfället med mycket grind, träning och bra kost. 

Sett lite JP videos i andra trådar, såg delar av denna precis, riktigt inspirerande!

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat hittills. Seg start, har inte spelat speciellt bra. Blir lätt att jag mixar in för många turneringar när jag spelar har jag en känsla av. Borde nog ha rena cash game sessioner, känns som det lätt blir för spretigt fokus annars. 

Kost och träning on point iaf. 

Vi gnetar på. 

AAAAAAA.thumb.PNG.3f81216eb1d8270f3af52d040988cdec.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rena cash sessioner är nog en mkt bra ide, nu kan man ju vinna med olika spelstilar och förlorande redline osv men den riktning den har är nog ett tecken på spretigt fokus som du säger där du ger upp för många potter du annars kunde ha bettat hem. Men du är be iaf då tycker jag själv det brukar va lätt att trycka på reset och få till en bra nystart! :) 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...