Gå till innehåll

The well: gdaily


Ola Brandborn

Recommended Posts

största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen [B]Edit: Låtsas som att jag bara såg halva frågorna, det är inget som kan komma gott ut av att ge ett ärligt svar på frågan. Men, jag har förvånansvärt svårt att komma ihåg dessa händer, de är ju trots allt wrap+ mot set+ eller liknande, där några 1000 bigblinds åkt in på resans gång... [/B] högsta spelet du spelat live/online? [B]Fixed: 2k-4k kr. Big bet: 150-300 kr med semiobligatorisk straddle. Online: Fixed 40/80€, Big Bet 10-20€ [/B] Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast? [B]Får jag gå och köpa tärningen själv? I så fall 10% per kast. Edit: Med lite eftertanke, det beror på hur man definierar livsrullen. Bokfört värde så håller jag med om 10%, men realiserbart värde så går jag ner till 5%, typ.[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har brunnen torkat ut än? Om inte, Hur bra anser du dig vara på poker (teoretiskt) i förhållande till folk som spelar någorlunda ofta? (använd WSOP ME som urval) Vad uppskattar du att du är +/- i kronor overall på poker? Skiljer det sig mellan live och online?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har brunnen torkat ut än? [B]Nix. Men ska iväg och vinna Irish Open nu tänkte jag, så svaren kan dröja ett tag.[/B] Om inte, Hur bra anser du dig vara på poker (teoretiskt) i förhållande till folk som spelar någorlunda ofta? (använd WSOP ME som urval)[B] Vad jag själv såg av WSOP ME förra sommaren, så har jag definitivt plusEV i den turren. Jag är garanterat minusEV i online texas cashgame, normala onlineturrar spelar jag inte så där kan jag inte uttala mig, onlinesatelliter garanterat plusEV, ser fortfarande horribla spel där. Garanterat plusEV i live PLO, tror minusEV i Texas live cashgame mot kompetent motstånd, men om det finns nån rejäl fisk så är jag plusEV (jag är duktig på att ta hand om fiskens pengar, gäller bara att läcka tillbaks dessa till proffsen i saktare mak. [/B] Vad uppskattar du att du är +/- i kronor overall på poker? Skiljer det sig mellan live och online? [B]Sjusiffrigt plus, vet på kronan de senaste 25-ish åren live. (siffran börjar varken på 1 eller 9, och är närmare 1 än 9). Online ligger jag svagt back bortsett från satelliter. Satelliter online pumpar man ju in en massa pengar i, som till slut ramlar ut i en pokerresa, som i sin tur ibland genererar en livevinst. Så utgifterna hamnar på online och inkomsterna hamnar på live och det blir ju inte rättvist i jämförelsen.[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken superkraft hade du helst haft? Har du nån jäkligt dålig ovana? Har du nån fobi? Vad har du alltid velat ha? Har du det? Vilken är den finaste komplimangen du fått? Vem hade du helst fastnat i en hiss ett gäng timmar med? Vem hade du helst bytt liv med för en dag? Om du skulle rekommendera mig en bok, vilken hade du valt? (film duger som sista utväg) Vad tänker du på just nu? Tror du fiskar blir törstiga?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken superkraft hade du helst haft? [B]Förutse framtiden. 1 minut räcker bra[/B] Har du nån jäkligt dålig ovana? [B]Lol Coca-Cola, att du ens frågar det :ola:[/B] Har du nån fobi? [B]Nix[/B] Vad har du alltid velat ha? Har du det? [B]Fru. Ja. Materiella ting har jag aldrig brytt mig om[/B] Vilken är den finaste komplimangen du fått? [B]Vet inte faktiskt.[/B] Vem hade du helst fastnat i en hiss ett gäng timmar med? Uj, svårt, lättare att lista ut folk man inte vill ha med att göra. [B]Men... Warren Buffet kanske.[/B] Vem hade du helst bytt liv med för en dag? [B]Putin[/B] Om du skulle rekommendera mig en bok, vilken hade du valt? (film duger som sista utväg) [B]Gödel Escher Bach[/B] Vad tänker du på just nu? [B]Vet han vad GEB är? Kan han Googla fram det? Bäst jag skriver ut det[/B] Tror du fiskar blir törstiga? [B]Nej[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken superkraft hade du helst haft? [B]Förutse framtiden. 1 minut räcker bra[/B] Har du nån jäkligt dålig ovana? [B]Lol Coca-Cola, att du ens frågar det :ola:[/B] Har du nån fobi? [B]Nix[/B] Vad har du alltid velat ha? Har du det? [B]Fru. Ja. Materiella ting har jag aldrig brytt mig om[/B] Vilken är den finaste komplimangen du fått? [B]Vet inte faktiskt.[/B] Vem hade du helst fastnat i en hiss ett gäng timmar med? [B]Uj, svårt, lättare att lista ut folk man inte vill ha med att göra.[/B] [B]Men... Warren Buffet kanske.[/B] Vem hade du helst bytt liv med för en dag? [B]Putin[/B] Om du skulle rekommendera mig en bok, vilken hade du valt? (film duger som sista utväg) [B]GEB: Edit: Gödel, Escher, Bach[/B] Vad tänker du på just nu? [B]Vet han vad GEB är? Kan han Googla fram det? Edit: Bäst jag skriver ut det[/B] Tror du fiskar blir törstiga? [B]Nej[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv? Vill du ha barn? Har du aktivt idrottat? Vad tror du att den offentliga bilden av dig är, och vad tror du är mest rätt respektive felaktigt i den? Vem är din bäste vän utöver din fru? Vilken svensk pokerspelare under 30 år tycker du bäst om som person? Finns det något du saknar från ditt mer offentliga liv som mediaprofil inom svensk poker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv? [B]No idea[/B] Vill du ha barn? [B]Ambivalent. Från och till har jag velat ha barn jättemycket, men ibland vill jag bara ha en hund. Kunde jag få ett barn när det var tre och lämna tillbaks det när det var 11 så hade jag tagit dealen direkt. Alltså borde jag skaffa hund :-)[/B] Har du aktivt idrottat? [B]Hahahaha[/B] Vad tror du att den offentliga bilden av dig är, och vad tror du är mest rätt respektive felaktigt i den? [B]Dryg och tight. Mest rätt är dryg och mest fel är tight[/B] Vem är din bäste vän utöver din fru? [B]Har två barndomsvänner som jag bara träffar en-två ggr om året, men som jag litar på till 100%. Samt Fredrik som var min Best Man på bröllopet i Poltava[/B] Vilken svensk pokerspelare under 30 år tycker du bäst om som person? [B]Är Olof Haglund under 30? Är Björn Eriksson under 30? Vem fan är under 30 egentligen? Svårt att välja när jag inte vet urvalet.[/B] Finns det något du saknar från ditt mer offentliga liv som mediaprofil inom svensk poker? [B]Nej absolut inte, jag gillar egentligen inte att synas (inget jag ogillar heller, men jag drivs inte av att synas, är mig likgiltigt)[/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...