Gå till innehåll

The well: schoolbook


schoolbook

Recommended Posts

Schoolis! Hur mycket poker blir det nuförtiden? Vilken pokerdisciplin anser du dig behärska bäst? Lånar Frippes fråga; Vad är din uppfattning av mig som pokerspelare? (Texas turnering) Lånar Crappys frågor; Hur tror du vi som träffat dig, uppfattar dig? Hur skulle du vilja bli uppfattad? Någon chans att du dyker upp på SM i Tallinn?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag? * Vilket är den näst senaste bok du läst, och när? * Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när? * Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken? * Är du religiös, ateist eller agnostiker?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul! [LIST=1] [*]Nämn tre idag levande personer som gemene man kommer att känna till om trehundra år. [*]Moms, inkomstskatt eller fastighetsskatt? [*]Anna och Bertil är två pokerspelare, hur ska vi avgöra vem som är bäst? [*]Rangordna följande spel efter hur stor påverkan skicklighet har på resultatet: TNLSH, NLHU, SnG, PLOSH, FLSH, Backgammon. [*]Stefan Löfvén ringer och ber dig hoppa in i regeringen, tackar du ja? Varför/varför inte? Vilken/vilka ministerposter vill du ha helst och vilken/vilka vill du inte ha? [*]Nämn tre böcker jag borde läsa. [*]Vilken frågesport i tv tycker du är roligast? [/LIST]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken är den mest inflytelserika männsika du känner? Hur många vän-steg har du til Trump? Om du fick leva om ditt liv, nämn en grej du skulle göra annorlunda. Minns du Bröderna Dahls äventyr? Nämn en bok som borde vara obligatorisk att folk skulle ha läst och förstått för att få lov att rösta.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=hogge75;1866044]Schoolis! Hur mycket poker blir det nuförtiden? [B]Inte så mycket, Oden ibland och mycket sporadiskt på nätet. Ska göra ett försök att kvala till PPC. [/B] Vilken pokerdisciplin anser du dig behärska bäst? [B]Texasturrar[/B] Lånar Frippes fråga; Vad är din uppfattning av mig som pokerspelare? (Texas turnering) [B]Betydligt mer kompetent än du vill framtona som :-)[/B] Lånar Crappys frågor; Hur tror du vi som träffat dig, uppfattar dig? [B]Tyst, skärpt, nördig.[/B] Hur skulle du vilja bli uppfattad? [B]Skärpt, mångsidig, empatisk. [/B] Någon chans att du dyker upp på SM i Tallinn? [B]Mycket liten, fel vecka (udda). PPC är mycket mer troligt. [/B][/quote].
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866046]* Vilket parti skulle du rösta på om det vore val idag? [B]Jag skulle göra en rejäl genomläsning och ta mig en funderare innan jag bestämde mig, brukar göra det. Senast blev jag i alla fall en av de få Stockholmare/ickesd som kunde klaga konsekvent på resultatet: Röstade centern till riksdagen och kommunen, miljöpartiet till landstinget. [/B] * Vilket är den näst senaste bok du läst, och när? [B]Gryning över Kalahari av Lasse Berg, omläsning, klar för någon vecka sedan. [/B] * Vilket var den näst senaste konsert du var på, och när? [B]Walk in the park Uppsala i augusti. [/B] * Vilket skulle du säga är din bästa skill relativt genomsnittssvensken? [B]Analysförmåga[/B] * Är du religiös, ateist eller agnostiker?[/quote] .[B]Ateist. Som Russell (?) sa: Visst kan jag tro på ett porslinsföremål stort som en tekanna som snurrar mellan Mars och Jupiter men varför skulle jag? [/B]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=hubbahubba;1866047]Kul! [LIST=1] [*]Nämn tre idag levande personer som gemene man kommer att känna till om trehundra år. [B]Gissar på Trump, Musk, Gates[/B] [*]Moms, inkomstskatt eller fastighetsskatt? [B]Tror det optimala systemet har alla tre. Inkomstskatten bör vara lägre än idag men tillräcklig för ett bra system med medborgarlön/negativ inkomstskatt. [/B] [*]Anna och Bertil är två pokerspelare, hur ska vi avgöra vem som är bäst? [B]Vi får först definiera vad vi menar, vilken mix av live/online, spel, cash/turre, #spelare Sedan får man spela så mycket man hinner, delvis mot bottar med duplicerade kort. [/B] [*]Rangordna följande spel efter hur stor påverkan skicklighet har på resultatet: TNLSH, NLHU, SnG, PLOSH, FLSH, Backgammon. [B]Gissar i fallande BG,NLHU,TNLSH,PLOSH,SnG,FLSH[/B] [*]Stefan Löfvén ringer och ber dig hoppa in i regeringen, tackar du ja? Varför/varför inte? Vilken/vilka ministerposter vill du ha helst och vilken/vilka vill du inte ha? [B]Nej. Egoistiska skäl, mycket större sannolikhet att framstå som skurk än hjälte. Annars finns nog inget område jag inte skulle vilja läsa in mig på och försöka förbättra. [/B] [*]Nämn tre böcker jag borde läsa. [B]De som dyker upp i skallen nu: Märk världen av Nörretranders, the Undercover Economist, Conciousness Explained av Dennett[/B] [*]Vilken frågesport i tv tycker du är roligast? [B]Gillar att kolla Postkodmiljonären och vara bitter över att alla får lättare frågor än jag fick 2006.[/B] [/LIST][/quote].
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Katt3n;1866063]Vilken är den mest inflytelserika männsika du känner? [B]Kommer inte på några riktiga höjdare, COO på mitt tidigare företag som nu är CEO på ett annat i branschen är den jag kommer på.[/B] Hur många vän-steg har du til Trump? [B]Ingen aning, 4?[/B] Om du fick leva om ditt liv, nämn en grej du skulle göra annorlunda. [B]Tidigare inse att abstrakt matematik inte är vägen, sanningen och livet.[/B] Minns du Bröderna Dahls äventyr? [B]Fick googla men professor Drövel minns jag som begrepp även om jag inte minns att jag kollade. [/B] Nämn en bok som borde vara obligatorisk att folk skulle ha läst och förstått för att få lov att rösta. [B]Den som dyker upp nu är The Undercover Economist, en pedagogisk genomgång av styrkan och begränsningarna i marknadsekonomin.[/B][/quote].
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1866118]Om du tvingades ta med dig fem svenska pokerprofiler och / eller pokerproffs (idag aktiva) och dela hus med i Kanada i ett år, vilka skulle det vara? Allt är betalt, och ni har tillgång till kock, chaufför, bil och städerska och gott om fickpengar.[/quote] Första tanken var att välja fem ur Bergagänget men en sådan situation vore nog inte nyttig för vår hälsa i längden... Väljer Ola B. och 4 pokerproffs av den något äldre stammen som verkar trevliga, pedagogiska och kunna vara intresserade att lära en överårig fisk en del om poker. Vilka dessa 4 är har jag för dålig koll för att säga.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen högsta spelet du spelat live/online? Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=okocha;1866203]största vunna cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen [B]Tror det var på en kryssningsturnering, ca 16k. 20-20, drygt 5k i stacken, sista handen. Före potten säger två spelare som trissat varann att de kommer att gå all in mörkt. De gör så, jag har JJ mot som det visar sig T5 och T4 :-) Floppen 763 gör mig lite nervös men det ordnar sig.[/B] största vunna cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen [B]Osäker, men det kan vara denna [url]http://pokerforum.nu/forum/vrigt-om-poker/43172-idag-det-skottdagen-var-hur-ska-ni-skotta-2.html#post932209[/url][/B] största förlorade cashgamepotten live? berätta gärna allt du minns om handen [B]Också på kryssningsturnering , en bit över 11k. 20-20, lite straddlar. Jag har KK och drygt 5k i stacken. Sista raisen pre är jag till drygt 1k, en ganska försiktig spelare synar all in (hade JJ) och en överförfriskad herre tycker det är en god idé att syna med 76. På floppen 985 tycker jag det är lika gott att ställa direkt.... Han köpte en öl åt mig åtminstone[/B] största förlorade cashgamepotten online? berätta gärna allt du minns om handen [B]Minns inte men gissningsvis någon ungefär samtidigt som ovan[/B] högsta spelet du spelat live/online? [B]Ovanstående[/B] Du får möjligheten att betta på utfall av tärningskast, gissar du rätt nummer får du 10x pengarna. du vet på förhand att du får betta på 5 kast. hur stor procent av livsrullen spelas per kast? [B]5%, känns rätt att behålla majoriteten av vad jag har samtidigt som jag tar värde[/B] [/quote] Inte helt säker på att de jag beskrivit är de största men så vitt jag minns iaf.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[LIST] [*]Vad anser du om Donald Trump och hur tror du att hans förhållande med Ryssland ser ut? [*]Är Ryssland ett hot (eller frälsare) mot USA, Sverige eller övriga Europa? [*]Hur ser du på AI? Är singulariteten nära (isf hur nära?) eller är det bara en fantasi för nördar? [/LIST]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=lolzor;1866276][LIST] [*]Vad anser du om Donald Trump och hur tror du att hans förhållande med Ryssland ser ut? [B]En inskränkt (om än inte korkad) skitstövel som verkar bli överraskad av hur komplext politik kan vara. Putin såg säkert chansen att förbättra sin ställning genom att stötta honom.[/B] [*]Är Ryssland ett hot (eller frälsare) mot USA, Sverige eller övriga Europa? [B]Definitivt ingen frälsare, mindre hot än de flesta svenskar tror även om Putin förstås inte är någon trevlig figur.[/B] [*]Hur ser du på AI? Är singulariteten nära (isf hur nära?) eller är det bara en fantasi för nördar? [B]Väldigt svårt att sia om, jag *gissar* att den kommer men ingen aning om när.[/B] [/LIST][/quote] .
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...