Gå till innehåll

The Well: Katt i brunn - brinna, brann, brunst


Katt3n

Recommended Posts

Precis så ska det se ut :-) * Om du inte hade varit så aktiv på Pokerforum, vilket annat forum är det störst chans att du skrivit på? Alt vilket forum skriver du mest på idag utöver PF? * Vem tror du blir årets forumit 2017 * Om det skulle göras en realityserie med fem forumiter i ett hus i ett år, vilka fem hade du helst sett? * Hur nära din IRL-person ligger personan Katt3n?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du verkligen en tjock katt som lärt sig skriva på tangentbord genom att titta på MacGyver på tv? Har du spelat poker så länge att du kommer ihåg/vet vem Dared var? Öl...tufft eller faktiskt gott? För eller emot HUD´s? Vilken låt tyckte du e.g.e.n.t.l.i.g.e.n var bäst i melodifestivalen? Hur blev du duktig på poker? (Inte att förväxlas med hur du lärde dig spela poker)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken var den första skivan du köpte för egna pengar? Anna och Bertil är två pokerspelare, hur ska vi avgöra vem som är bäst? Rangordna följande spel efter hur stor påverkan skicklighet har på resultatet: TNLSH, NLHU, SnG, PLOSH, FLSH, Backgammon. Stefan Löfvén ringer och ber dig hoppa in i regeringen, tackar du ja? Varför/varför inte? Vilken/vilka ministerposter vill du ha helst och vilken/vilka vill du inte ha? Vilken forumit som du inte träffat irl skulle du helst ha i sätet bredvid på en 8h flygresa? Vilket föremål bör alla ha i sin bob/ec? Kan du komparera något adjektiv på finska? Nämn tre böcker som jag borde läsa? Avsluta följande meningar: Människor kommer att gilla mig om jag ... Förr eller senare kommer människor att upptäcka att jag är ... Jag tänker inte ge min omgivning tillfredställelsen av ... Jag förtjänar ... Jag är ... Jag är inte ... Du kan kalla mig många saker, men kalla mig aldrig ... Det jag tycker mest illa om hos mig själv är ...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=valterego;1865882]Precis så ska det se ut :-) 1. Om du inte hade varit så aktiv på Pokerforum, vilket annat forum är det störst chans att du skrivit på? Alt vilket forum skriver du mest på idag utöver PF? 2. Vem tror du blir årets forumit 2017 3. Om det skulle göras en realityserie med fem forumiter i ett hus i ett år, vilka fem hade du helst sett? 4. Hur nära din IRL-person ligger personan Katt3n?[/quote] 1. Inget. Finns bara pf för mig ;) 2. Har en deal med Ola att det är min tur i år. 3. Folke Rosvall, Trillske, Ola, Minbiff och Archtila 4. Ganska nära tror jag. Njuter kanske ännu mer i verkligheten när folk inte fattar att jag driver med dom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Lassis;1865883] Är du verkligen en tjock katt som lärt sig skriva på tangentbord genom att titta på MacGyver på tv?[/quote] Är inte vidare tjock, men jag lärde mig skriva på tangentbord innan MacGyver spelades in. [quote=Lassis;1865883]Har du spelat poker så länge att du kommer ihåg/vet vem Dared var?[/quote] Jadå, och jag kommer ihåg spekulationerna om vem det var och hur mycket han sades knarka efter han gulat eller hur det nu var [quote=Lassis;1865883]Öl...tufft eller faktiskt gott?[/quote] Gott tycker jag. Har gått om vin i min bok. Var vinnörd när jag var yngre och ville passa in, men nu som sagt mer öl. För att jag vill passa in. [quote=Lassis;1865883]För eller emot HUD´s?[/quote] Både och. Har själv aldrig använt dem särskilt mycket men jag tycker att det tar lite av det roliga med poker att sitta och stirra sig blind på stats. [quote=Lassis;1865883]Vilken låt tyckte du e.g.e.n.t.l.i.g.e.n var bäst i melodifestivalen?[/quote] Lessen, men just i år kan jag knappt nämna en deltagare. Har till skillnad från andra år inte tittat mer än passivt. [quote=Lassis;1865883]Hur blev du duktig på poker? (Inte att förväxlas med hur du lärde dig spela poker)[/quote] I omgångar byggde jag en n-nomialträdssnurra för equityberäkningar (2006), senare en massa timmar med scriptade körningar i propokertools (2012ish), sen till slut genom att konstruera ett sätt att optimera HUstrategier med hjälp av en GA i SQL Server (2015).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=hubbahubba;1865894]Vilken var den första skivan du köpte för egna pengar? [B]Forever Young med Alphaville[/B] Anna och Bertil är två pokerspelare, hur ska vi avgöra vem som är bäst? [B]HU4ROLLZ oavsett rulle. DVS Sätt dom till att spela HU med djupdjupa stackar i bäst av x matcher med deras totala livskapital som insats.n Den som klarar den pressen och fortfarande spelar bäst är bäst.[/B] Rangordna följande spel efter hur stor påverkan skicklighet har på resultatet: TNLSH, NLHU, SnG, PLOSH, FLSH, Backgammon. [B]PLOSH, NLHU, TNLSH, FLSH, SnG, Backgammon[/B] Stefan Löfvén ringer och ber dig hoppa in i regeringen, tackar du ja? [B]Kanske [/B] Varför/varför inte? Vilken/vilka ministerposter vill du ha helst och vilken/vilka vill du inte ha? [B]Ingen egentligen. Tror inte det skulle leda till något om en person är vettig och resten är karriärpolitiker med otur när dom tänker.[/B] Vilken forumit som du inte träffat irl skulle du helst ha i sätet bredvid på en 8h flygresa? [B]Ector[/B] Vilket föremål bör alla ha i sin bob/ec? [B]Ficklampa är rätt bra att ha[/B] Kan du komparera något adjektiv på finska? [B]Pffff Kalsarikänit[/B] Nämn tre böcker som jag borde läsa? [B]Wargames (boken som är baserad på filmen), Handel med döden (Simon Kernick), Stiftelsetrilogin inklusive alla prequels och sequels i den ordning de publicerades[/B] Avsluta följande meningar: Människor kommer att gilla mig om jag ... [B]säger att jag är Sverigedemokrat[/B] Förr eller senare kommer människor att upptäcka att jag är ... [B]guds sändebud på jorden[/B] Jag tänker inte ge min omgivning tillfredställelsen av ... [B]ge upp[/B] Jag förtjänar ... [B]allt jag har[/B] Jag är ... [B]fan rätt bra ibland[/B] Jag är inte ... [B]ett djur[/B] Du kan kalla mig många saker, men kalla mig aldrig ... [B]duktig[/B] Det jag tycker mest illa om hos mig själv är ... [B]mina egna tankar[/B] [/quote] ...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=jaroiten;1865899]Var du aktiv på forumet under åren 2005-2008? Det var då jag var som mest aktiv men har inget minne av ditt nick förrän från senare år och dina inlägg i Ola:s DB.[/quote] Jepp, mitt förra nick var a_o_s (Ace of Spades) men alla kallade mig katten poå grund av min avatar. Jag skrev mest på det andra pf, såpass att folk trodde att jag ägde sajten. Jag hade ett par tusen inlägg här också, men jag raderade rätt mycket en gång. Förr kunde man radera hela trådar genom att radera första inlägget i tråden om man skrivit det själv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Katt3n;1865954]Nä. Aldrig.[/quote] Du får ju tycka som du vill, det är ju din wellbok, men imho Backgammon > resten. Om du aldrig har spelat så kommer jag vinna 99 gånger av 100 de första 100 matcherna till sju poäng vi spelar, trots att du lär dig reglerna på en kvart. Samtidigt så skulle jag själv förlora 90 av dessa matcher mot ex Jörgen Granstedt. Dessa edger hittar du inte i pokern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=Ola Brandborn;1865956]Du får ju tycka som du vill, det är ju din wellbok, men imho Backgammon > resten. Om du aldrig har spelat så kommer jag vinna 99 gånger av 100 de första 100 matcherna till sju poäng vi spelar, trots att du lär dig reglerna på en kvart. Samtidigt så skulle jag själv förlora 90 av dessa matcher mot ex Jörgen Granstedt. Dessa edger hittar du inte i pokern.[/quote] Sååååja, fäll ner pungen och landa. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[quote=omalley;1865945]Vilka OCR planeras genomföras i år? Drömlopp att genomföra? Topp 3 bästa övningar för att bli bättre på OCR?[/quote] Gjort Tough Guy. Sen Toughest Malmö och Köpenhamn. Color run och kanske Spartan 22km i Södra Polen. För Toughest mycket greppstyrka, chins och armgång. I övrigt löpning i backar och burpees.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...