Gå till innehåll

The Deal jackpot snart +ev!


Recommended Posts

Hoj!

Jackpotten i pokerstars starscoin-spel "The Deal" är i skrivande stund uppe i $278k och jag blev rejält sugen på att riva hem den, så satte mig och räknade lite. Det visade sig att det börjar närma sig ett +ev-spel, så tänkte bara tipsa om ett kul sätt att blåsa starscoin-förmögenheten på :)

 

"Matten":

 

Kontext-edit:

Ett spel = Vi tilldelas 5 kort och får bonus enligt följande tabell:

One pair: 10starscoin

Two pair: 70 starscoin

Three of a kind: 300 starscoin

Straight: $10

Flush: $25

Full house: $75

Four of a kind: $300

Straight flush: jackpot round

Royal flush: jackpot round

 

Mitt arbetssätt var långt ifrån optimalt, men det bör ha blivit rätt trots omvägar. Tar stegen som exempel, med siffror hämtade från länken nedan:

2600000/10200 (=) en stege var 255e hand

$10/255 = 0.039215

Sen bara plussa ihop skiten. Skriv gärna ut hur jag kunde gjort det mer effektivt.

 

Ett spel = 70 coins = $0.7

 

Cash per hand: $0.2683 (0.0392+0.0491+0.108+0.072) (stege, färg, kåk, fyrtal)

 

Starscoins per hand: 13.902 (råkade klicka bort det specifika och pallar inte göra om :ola: )

 

70-13.9-26.8 = 29.3

 

Jackpotten måste ge oss $0.293 per hand för breakeven.

 

0.293*65000*8*2 = $304720 (minus ca $2.2k för tröstpris i jackpotspelet)

 

(1/65000 att få straight flush eller royal för att komma in i jackpotspelet. Höftar att det är 8 fält på jackpothjulet och förutsätter obv att det är origgat. 50% av jackpotten går till pöbeln och 50% till vinnaren)

 

Räknade fram handbonus-summorna med dessa siffror som bas: http://www.math.hawaii.edu/~ramsey/Probability/PokerHands.html

Kontrollerade inte, men tyckte de kändes rimliga.

Har railat jackpot-hjulet två gånger utan att tänka på antalet fält, men är ganska säker på att det är 7 eller 8. Hojta gärna om ni vet.

 

Jag tänker börja hamra för fulla muggar när jackpotten når $302k. Har typ 500k coins så det kan nog ta ett bra tag att gula :mrgreen:

GL om ni ryggar!

 

Edit: Skriv snabbt som fään om jag har räknat fel, så jag inte blåser 5k på ett kasst spel ^^

Redigerad av KungKroon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där dog jackpotten på typ 540k. Gjorde bara av med 150k coins, dels pga att det inte var så roligt som jag först tänkte och dels för att nog är en kall strategi att blåsa hela coinrullen när det kan bli en millejackpot i framtiden. Fick nog ut runt $1200 i bonusar, så det blev inget superback :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...