Gå till innehåll

Betsson och Nordicbet


freddex1989

Recommended Posts

De senaste veckorna har jag fått mejl från Betsson och Nordicbet om att jag försöker återställa mitt lösenord. Det är inte jag som försöker göra detta.

Det verkar som att Betsson och Nordicbet är utsatta för någon sorts hackerattack? Betsson och Nordicbet har gemensamt att kundernas e-postadresser fungerar som användarnamn.

 

Är det fler med konto hos NordicBet och Betsson som får samma meddelanden?

 

Kolla upp era konton hos Betsson och NordicBet. Byt lösenord till ett långt och svårt lösenord. Jag använder LastPass.com som lösenordshanterare och för att generera starka lösenord.

 

Svaret från NordicBet och Bettson är standard. "Vi kollar upp saken och spärrar ditt konto. Inte ens du kan logga in."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte på Nordicbet men däremot fick jag mail av comeon härom veckan att mitt konto blivit spärrat pga för många misslyckade inloggningsförsök, har inte varit inloggad där på säkert 3 år och i princip inga pengar där så ingen fara.

Känns däremot lite olustigt eftersom jag tror de använt sig av min mailadress där med när de försökt logga in (har ju andra konton med en del pengar på där mailen också används)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissning totalt från arslet, men kan det ha något med 2+2 hacken att göra?
Din gissning är inte så jävla dålig.

 

De senaste månaderna har jag även haft konstiga aktiviteter på Facebook och Gmail. Betsson/NordicBet har tillsammans med FB/Gmail gemensamt att jag loggar in med min e-postadress.

 

Samma e-postadress som jag har på 2+2.

 

Hackarna snodde bara e-postadresser på 2+2? Jag har olika lösen på alla sajter, men hackarna prövar sig fram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din gissning är inte så jävla dålig.

 

De senaste månaderna har jag även haft konstiga aktiviteter på Facebook och Gmail. Betsson/NordicBet har tillsammans med FB/Gmail gemensamt att jag loggar in med min e-postadress.

 

Samma e-postadress som jag har på 2+2.

 

Hackarna snodde bara e-postadresser på 2+2? Jag har olika lösen på alla sajter, men hackarna prövar sig fram?

 

Lösenord också. Skriver med länken i slutet så kan du kika själv, jag har inte jättebra koll. Men kanske förtjänat en egen tråd här eftersom väldigt många har konton på 2+2.

 

On January 8 2017, users informed us that information from our database (including username, email, encrypted password, birthdate and IP address) was for sale. We believe this came from a vulnerability that our security monitoring service had alerted us to six weeks earlier which was fixed, immediately, upon discovery. But as we are now aware, information was stolen, and once we became aware, we began the process of notifying users and forced password resets were initiated.

 

It is also our opinion that this was not a problem with the software which runs our forums. We and the vendor (vbulletin) are of the belief that it is safe and secure. Rather it was an issue with some auxiliary software on our servers which are located at Rackspace, INC. Steps have been taken, believed successful, to ensure as much as possible such problems do not reoccur.

 

As a reminder, please, do not use your (new) forum password (or similar) on any other site. If you used your old forum password elsewhere, do not neglect to change those passwords as well. Finally, do not rely on a user's 2+2 identity, alone, when conducting any transactions which matter to you.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip-sponsored-online-poker-report/concerning-database-breach-two-plus-two-forums-1648366/#post51518902

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösenord också. Skriver med länken i slutet så kan du kika själv, jag har inte jättebra koll. Men kanske förtjänat en egen tråd här eftersom väldigt många har konton på 2+2.

 

On January 8 2017, users informed us that information from our database (including username, email, encrypted password, birthdate and IP address) was for sale. We believe this came from a vulnerability that our security monitoring service had alerted us to six weeks earlier which was fixed, immediately, upon discovery. But as we are now aware, information was stolen, and once we became aware, we began the process of notifying users and forced password resets were initiated.

 

It is also our opinion that this was not a problem with the software which runs our forums. We and the vendor (vbulletin) are of the belief that it is safe and secure. Rather it was an issue with some auxiliary software on our servers which are located at Rackspace, INC. Steps have been taken, believed successful, to ensure as much as possible such problems do not reoccur.

 

As a reminder, please, do not use your (new) forum password (or similar) on any other site. If you used your old forum password elsewhere, do not neglect to change those passwords as well. Finally, do not rely on a user's 2+2 identity, alone, when conducting any transactions which matter to you.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip-sponsored-online-poker-report/concerning-database-breach-two-plus-two-forums-1648366/#post51518902

 

Ouch. Alla som har konto på 2+2 bör alltså vara lite vaksamma.

Konstigt att inte Betsson/NB säger något om detta? Alla sajter bör vara vaksamma. Kan ju finnas dumbommar som har samma lösen på mejlen och 2+2. *doh*

 

Nåja. Alla på Pokerforum är varnade nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbet tycker att jag ska byta lösen.

Betssons lösning är att jag ska byta e-postadress.

 

:roll:

Bara dom två. Ingen annan?

Samma med Facebook och mejlen?

 

Jag har bara uppmärksammat problemet men har inte gjort något åt det, har olika lösen överallt ändå. Inga problem med Facebook / Mejlen i övrigt :).

 

edit: Nej inga andra sajter ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kunde inte anmäla mig till en turnering pga jag då skulle överskrida min loss limit och skulle kontakta support gällande detta. Det visar sig under den chatten att det finns en loss limit på 1100kr ( life-time som jag fattade det). De frågade om jag ville häva den och jag tyckte att det kunde behövas. Hade ingen aning om det här, någon som varit med om samma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kunde inte anmäla mig till en turnering pga jag då skulle överskrida min loss limit och skulle kontakta support gällande detta. Det visar sig under den chatten att det finns en loss limit på 1100kr ( life-time som jag fattade det). De frågade om jag ville häva den och jag tyckte att det kunde behövas. Hade ingen aning om det här, någon som varit med om samma?

 

Nästan samma, har spelat hos nordicbet i flera år och omsatt säkert en miljon i turneringsavgifter, satte in 20e förra veckan med ett nytt mastercard pga nån bonus man skulle få (hade redan några tusen euro på kontot) då kickade den där gränsen in och skulle inte bli hävd förrän jag verifierat kortet vilket jag bråkade med de om i flera timmar totalt över helgen, tyckte det var ganska jävla orimligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan samma, har spelat hos nordicbet i flera år och omsatt säkert en miljon i turneringsavgifter, satte in 20e förra veckan med ett nytt mastercard pga nån bonus man skulle få (hade redan några tusen euro på kontot) då kickade den där gränsen in och skulle inte bli hävd förrän jag verifierat kortet vilket jag bråkade med de om i flera timmar totalt över helgen, tyckte det var ganska jävla orimligt!

 

Intressant det där med nytt kort. för mig är det ett kort som går ut idag och som jag började spela med hos Nordicbet för tio dagar sedan. Jag har fortfarande inte fått något mejl där de låst upp så jag kan spela igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag fick samma problem på Nordicbet.

Det lustiga var att det började två dagar efter jag hade sålt en dator på blocket men den killen verkade helt reko men då det sammanföll så blev jag riktigt misstänksam.

 

Jag skapade ett konto på 2+2 för många år sedan, dock ej varit aktiv.

Har bytt email och lösenord på Betsson och Nordicbet bara för att ta det säkra före det osäkra.

 

Jag har förmodligen samma lösenord och email på 2+2 som jag har på några spelsidor men inga spelsidor som betyder något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...