Gå till innehåll

COYS motivationsbok


COYS

Recommended Posts

Tjenare!

 

Tänkte starta denna dagbok mest för att motivera mig själv.

Förutom poker kommer den handla om fotboll och öl :-D

 

Poker:

Har lirar sen -05 på hobbynivå, vann lite under boomen som betalade ett par semestrar bla. På senare tid har jag mest spelat utan mål och fokus. Känner att jag behöver fokusera mer och ha lite mål med mitt spel. Kommer att spela på SvS och Pokerstars.FR (gillar deras struktur). Spelar till 95% bara turneringar.

 

Fotboll:

Som några kanske kan räkna ut så håller jag på Tottenham! Ett lag som på senare år är med i toppstriden av PL vilket gör att jag är mycket mer nervös på helgerna :lol:

Hoppas jag kan spela ihop lite cash till en ny resa till WHL.

 

Öl:

Inom detta område är jag lite av en nybörjare, har börjat snöa in på ale, porter och stout mest. Beställer oftast på bolaget eftersom mitt lokala system har väldigt litet utbud. Kommer lägga upp bilder och kommentarer om olika öl jag testar.

 

Mål:

Mina mål är

[ ] Spela med bra BRM

[ ] Spela max 8 bord samtidigt

[ ] Hålla mig nykter när jag spelar

[ ] Inte regga turrar bara för att jag har tid över eller om jag är trött

[ ] Få in mer speldagar än 2016

[ ] Inte tilta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en Narwhal ikväll som har stått i källaren i ungefär 2 månader.

Hade faktiskt stora förväntningar på den, kanske för stora, för jag tyckte faktiskt inte att den var så bra...

Jag tyckte det var för mycket "vinsmak" i den.

 

Nån som testat den???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade en Narwhal ikväll som har stått i källaren i ungefär 2 månader.

Hade faktiskt stora förväntningar på den, kanske för stora, för jag tyckte faktiskt inte att den var så bra...

Jag tyckte det var för mycket "vinsmak" i den.

 

Nån som testat den???

 

Var iofs nästan två år sedan jag testade den. Men då gav jag den 4/5. Vad menar du med vinsmak? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar också öl, dock mer lättdruckna sorter än porter och stout.

 

Dessa rekar jag, men du har säkert testat några av dem:

Stigbergets GBG Beer Week (Svensk IPA som är rankad 8a på ratebeer).

Stigbergets Amazing Haze (Den bästa IPA jag någonsin druckit)

Oppigårds Amarillo, en one hop ale, ett favoritbryggeri.

Oppigårds One hop, lättdrucken men mycket trevlig öl.

 

De två första är svåra att få tag på, men Amazing Haze kommer snart till bolaget igen. De andra två brukar vara standard från Oppigårds brukar vara hyffsat standard i sortimentet, speciellt Amarillon som är sjujävla god. Om du gillar suröl tycker jag Tropic Thunder från Dugges är riktigt fin.

 

Gl med dagbok, öl å poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar också öl, dock mer lättdruckna sorter än porter och stout.

 

Dessa rekar jag, men du har säkert testat några av dem:

Stigbergets GBG Beer Week (Svensk IPA som är rankad 8a på ratebeer).

Stigbergets Amazing Haze (Den bästa IPA jag någonsin druckit)

Oppigårds Amarillo, en one hop ale, ett favoritbryggeri.

Oppigårds One hop, lättdrucken men mycket trevlig öl.

 

De två första är svåra att få tag på, men Amazing Haze kommer snart till bolaget igen. De andra två brukar vara standard från Oppigårds brukar vara hyffsat standard i sortimentet, speciellt Amarillon som är sjujävla god. Om du gillar suröl tycker jag Tropic Thunder från Dugges är riktigt fin.

 

Gl med dagbok, öl å poker :)

Stigbergets 2 öl har jag inte testat men läst mycket om, GBG beer week var slut när jag beställde på bolagets hemsida förra veckan. Deras russian imperial stout är helt underbar!

Oppigårds gillar jag också skarpt!

 

Suröl har jag testat några stycken men inte hittat någon favorit än, jag fortsätter leta där :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av helgens Premiere League:

Tottenham gör en stabil insats och kör över WBA, kunde blivit 8-0 om inte Foster storspelat mellan stolparna.

Tyvärr vinner även Arsenal och Chelsea under lördagen.

Söndagens matcher går dock vår väg då Everton fullständigt kör över Peps grabbar och senare på kvällen lyckas Ibra stänka in en fin kvittering sent mot Pool vilket gör att vi är på en andra plats i ligan, 7 poäng efter Chelsea.

 

COYS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summering av helgens Premiere League:

Tottenham gör en stabil insats och kör över WBA, kunde blivit 8-0 om inte Foster storspelat mellan stolparna.

Tyvärr vinner även Arsenal och Chelsea under lördagen.

Söndagens matcher går dock vår väg då Everton fullständigt kör över Peps grabbar och senare på kvällen lyckas Ibra stänka in en fin kvittering sent mot Pool vilket gör att vi är på en andra plats i ligan, 7 poäng efter Chelsea.

 

COYS!

`

 

Tyvärr vinner Chelsea, Pool eller spurs ligan är jag rädd för. Mitt Arsenal är för ojämn som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att laget med bäst försvar vinner ligan. Framåt har alla top 6 lagen rätt lika spelare; Kane/Alli i Spurs, Aguero/Sterling i City, Sanchez/Walcott i Arsenal, Ibra/Pogba i United, Firmino/Lallana i Pool och Costa/Hazard i Chelsea.

 

Bakåt däremot skiljer det rätt mycket där Bravo och Mignolet är dom 2 sämsta målvakterna enligt mitt tycke vilket gör att jag tippar dom 5:a och 6:a.

Sen hur top 4 kommer att se ut är omöjligt att svara på i dagsläget!

 

Vet bara att Spurs 2 sista hemmamatcher är mot Arsenal och United vilket bäddar för en härlig avslutning :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att laget med bäst försvar vinner ligan. Framåt har alla top 6 lagen rätt lika spelare; Kane/Alli i Spurs, Aguero/Sterling i City, Sanchez/Walcott i Arsenal, Ibra/Pogba i United, Firmino/Lallana i Pool och Costa/Hazard i Chelsea.

 

Bakåt däremot skiljer det rätt mycket där Bravo och Mignolet är dom 2 sämsta målvakterna enligt mitt tycke vilket gör att jag tippar dom 5:a och 6:a.

Sen hur top 4 kommer att se ut är omöjligt att svara på i dagsläget!

 

Vet bara att Spurs 2 sista hemmamatcher är mot Arsenal och United vilket bäddar för en härlig avslutning :-D

 

Arse och Fools saknar dock en bra striker som kommer ligga i topp av skytteligan. Chelsea också verkar det som för NÅT har uppenbarligen gått totalt snett gällande Costa. Kul ;-)

 

Håller med om målvakterna. Att City inte lagt upp något monsterbud för en målvakt nu i januarifönstret övergår mitt förstånd!! Många som inte vill sälja, absolut, men pynta upp 3-400 mille så blir nog ett stort antal målvakter plötsligt tillgängliga. Målvaktskrisen i Shitty är så stor nu att det kan kosta en plats i CL. Inte ens Pep kan väl på fullt allvar fortfarande förneka att Bravo inte är en katastrof?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arse och Fools saknar dock en bra striker som kommer ligga i topp av skytteligan. Chelsea också verkar det som för NÅT har uppenbarligen gått totalt snett gällande Costa. Kul ;-)

 

Håller med om målvakterna. Att City inte lagt upp något monsterbud för en målvakt nu i januarifönstret övergår mitt förstånd!! Många som inte vill sälja, absolut, men pynta upp 3-400 mille så blir nog ett stort antal målvakter plötsligt tillgängliga. Målvaktskrisen i Shitty är så stor nu att det kan kosta en plats i CL. Inte ens Pep kan väl på fullt allvar fortfarande förneka att Bravo inte är en katastrof?!

 

Hur kan du säga att Arsenal saknar en bra striker? :o Sanchez har gjort succe och även om Giroud inte är top så är han bra. Med dom båda har vi 2 bra anfallare med olika egenskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerStars Hand #164891518662: Tournament #1790816699, €9+€1 EUR Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2017/01/20 20:09:59 CET [2017/01/20 14:09:59 ET]

Table '1790816699 20' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: michto_18 (19751 in chips)

Seat 2: DKKONGER (15575 in chips)

Seat 3: mgrekin (9411 in chips)

Seat 4: fabiot84 (10575 in chips)

Seat 5: QInegatif (8555 in chips)

Seat 6: wtrudngstaph (10055 in chips)

Seat 7: letondeur40 (8995 in chips)

Seat 8: COYS (11490 in chips)

Seat 9: indydie (5118 in chips)

mgrekin: posts small blind 50

fabiot84: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to COYS [7c 7h]

QInegatif: folds

wtrudngstaph: folds

letondeur40: calls 100

COYS: raises 120 to 220

indydie: folds

michto_18: folds

DKKONGER: calls 220

mgrekin: folds

fabiot84: calls 120

letondeur40: calls 120

*** FLOP *** [Td 2h 7s]

fabiot84: checks

letondeur40: checks

COYS: bets 459

DKKONGER: calls 459

fabiot84: calls 459

letondeur40: raises 8306 to 8765 and is all-in

COYS: calls 8306

DKKONGER: folds

fabiot84: folds

*** TURN *** [Td 2h 7s] [Ks]

*** RIVER *** [Td 2h 7s Ks] [5h]

*** SHOW DOWN ***

letondeur40: shows [Ad Ts] (a pair of Tens)

COYS: shows [7c 7h] (three of a kind, Sevens)

COYS collected 19468 from pot

 

Det roliga är att fabiot84 funderade länge och openfoldade J10, han trodde starkt på att han kanske hade bästa hand på flop :-D

Redigerad av COYS
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du säga att Arsenal saknar en bra striker? :o Sanchez har gjort succe och även om Giroud inte är top så är han bra. Med dom båda har vi 2 bra anfallare med olika egenskaper.

 

Räknade inte Sanchez som striker men han verkar ha blivit det mer på slutet nu kom jag på. Spelar iofs ingen roll var han håller hus mtp att han gör många mål oavsett. Grymt bra spelare och till mitt försvar har jag inte sagt att han inte är det heller.

 

Giroud har magisk form just nu obv men jag är inte ensam om att inte ranka honom som en stor spelare med hög målproduktion över en hel säsong. Wenger har väl inte ens sett honom som en startspelare förrän nu på slutet?

 

Men nu blir det livsfarligt när Welbeck är hel igen ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade inte Sanchez som striker men han verkar ha blivit det mer på slutet nu kom jag på. Spelar iofs ingen roll var han håller hus mtp att han gör många mål oavsett. Grymt bra spelare och till mitt försvar har jag inte sagt att han inte är det heller.

 

Giroud har magisk form just nu obv men jag är inte ensam om att inte ranka honom som en stor spelare med hög målproduktion över en hel säsong. Wenger har väl inte ens sett honom som en startspelare förrän nu på slutet?

 

Men nu blir det livsfarligt när Welbeck är hel igen ;-)

 

Sanchez har lirat på topp, Giroud har lirat från start de sista 5 matcherna typ och gjort det väldigt bra. Men han är som du säger inte alls en målgörare av rang.

 

Väldigt synd att att Welbeck gick sönder, han såg väldigt bra ut innan skadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte testat den, men mycket från South Plains är riktigt dåligt.

 

Då är dom nog dåliga över lag för den var nog en av dom sämre ölen jag har smakat på sistone. Har en kvar men den får nog stå i källaren ett bra tag och se om den blir bättre med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att det släpps lite godsaker på bolaget 2/1!

 

Amazing Haze är ett måste denna gången.

Någon som har några sorter att rekommendera av det som släpps??

 

Amazing Haze är galet bra, jag kommer köpa dessa

https://www.systembolaget.se/dryckeslista?items=3000103:2,3147503:1,3147703:1,3148703:2

 

Sen är det ett roligt släpp den 3/2 också, dock många stora flaskor.

https://systemizr.se/release/2017-02-03

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...