Gå till innehåll

2-7 Triple Draw Fixed Limit och bara Triple Draw Fixed Limit (Micro)


MrBrick

Recommended Posts

Är förtidspensionerad o pluggar matte på komvux och ca var tredje dag kör jag Triple Draw non-stop. Jag är intresserad utav hur variansen funkar i spelet så jag kör endast på de lägsta nivåerna eller billigaste turneringar (har på 4 turrar varit ITM 75% hittills i år. Jag spelar in sessioner o lägger upp dem på youtube och 2+2.

 

Ni kan se mig göra knäppa byten t.ex. jag håller i 834XX och kastar bort fyran också tillsammans med Xen och själva idén jag grundar detta vansinne vid är att när jag höjer dealerbutton och nån 3bettar/flattar med en bättre hand så försöker jag som försvar erbjuda min motståndare lika mycket otur som mig och sedan satsa på suboptimala händer eller bluffar beroende på vem jag kör mot. Mot TAG väldigt svår, LAGs är enkla, de behåller nior automatiskt och sina låga kort vilket gör att man är i princip automatisk 50/50 med standard starthänder, dem blir galna efter ett tag när de missar 8-7låg medan jag prickar in dem oftare.

 

2-7 Fixed Limit HU är kul på det sättet att innan man börjar tömma motståndaren på bets så måste man veta hur hen vill promenera vilket höjer/sänker syn-frekvens från BB eller behålla nior som jokrar i början av handen.

 

Här är min kanal: https://www.youtube.com/channel/UCnNGSXz_ldZRF7s4tAfmHAw

 

Min första video där jag testar "oturs-teorin" (en standard hand ska över 50% av gångerna träffa än 8 låg eller bättre men det blir inte så i fallet i dem hära

 

Nästa video är en genomgång utav starthänder värda att spela samt spelstil i Triple Draw turneringar där vinnande med många BB är aggressivt spel och bli riktigt snortajt när man ligger under 10 bets.

 

Och slutligen min HU video mot en LAG som "äger" mig några gånger i början men vinden vänder sedan:

 

Min första fråga i min speldagbok som jag gärna vill ha er hjälp av är denna

 

efter första bytet håller jag i 2347T i min hand och villain håller i K2345, jag bettar och behåller min tia vilket ger villain 14 outs vilket är ca 33,3333% och jag står nöjd med min hand inför andra bytet och villain byter bort K och träffar T. Nu innan tredje bytet fortsätter jag vansinnesdådet (eller snällhjälpen rättare sagt) och bettar ut o villain ger mig cred för än bättre hand än hans och kastar Tian och nu innan lyckan faller är frågan.

 

Om villain träffar 33,33% och måste träffa 33,33% igen går han per automatik då 0,33X0,33 genom turn o river d.v.s 11% om han slänger sin Tia på turn vilket ger mig 89% equity!! (om det är sant) skulle göra min hand till kanske den bästa/snällaste bluffen som finns. Om det funkar så är nästa steg att kunna förutse tior samt i vissa fall nior (t.ex. om villain håller i 98764 innan rivern kan man nån gång ibland övertyga hen att kasta den men eftersom jag spelar på samma nivå hela tiden har jag inte testat med nior eftersom alla känner mig så jag kör bara vanligt range och vinner mina bets på de vanliga sättet. Med rätt bortkastade kort genom handen har jag vunnit (enbart redline förutom i vissa fall där de blir nyfikna och synar och förlorar med sin bluffcatcher) många gånger med Q-låg som jag nöjer mig med efter första eller andra bytet.

 

Här är min dagbok på 2+2 men min engelska suger men om nån vill lista ut detta i rekreation syfte så finns denna dagbok här o jag kommer nog spela ca var tredje dag då jag lägger upp nya videos för att visa hur det går.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/21/draw-other-poker/2-7-triple-draw-diary-experiments-l33td0nk-1647192/

 

 

Stats från idag o igår

01/05/2017 $2.20 2-7 Triple Draw, $75 Gtd $2.00+$0.20 4/39 $8.98

01/05/2017 $1.50 HORSE [HU, 2 Players] $1.38+$0.12 2/2 $0.00

01/05/2017 $2.20 2-7 Triple Draw, $50 Gtd $2.00+$0.20 6/26 $0.00

01/05/2017 $2.20 2-7 Triple Draw, $50 Gtd $2.00+$0.20 3/22 $12.32

01/05/2017 Hot $4.40, $6K Gtd $4.00+$0.40 1234/1982 $0.00

01/04/2017 $2.20 2-7 Triple Draw, $100 Gtd $2.00+$0.20 5/45 $6.42

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Något i denna stil funderade jag på. En tia i starthanden (oparad) ökar träffytan som bara den!

 

*** GER NYA HÄNDER ***

Utdelat till HERO [Ts 4c 5c 7c Jh]

VILLAIN: raise $0.10 till $0.20

HERO: raise $0.10 till $0.30

: fold

VILLAIN: call $0.10

*** FÖRSTA BYTET ***

HERO: slänger 1 kort [Jh]

Utdelat till HERO [Ts 4c 5c 7c] [8h]

VILLAIN: slänger 2 kort

HERO: bet $0.10

VILLAIN: call $0.10

*** ANDRA BYTET ***

HERO: är nöjd på [Ts 4c 5c 7c 8h]

VILLAIN: slänger 1 kort

HERO: bet $0.20

VILLAIN: call $0.20

*** TREDJE BYTET ***

HERO: är nöjd på [Ts 4c 5c 7c 8h]

VILLAIN: slänger 1 kort

HERO: check

VILLAIN: check

*** VISNING ***

HERO: visar [Ts 4c 5c 7c 8h] (Låg: T,8,7,5,4)

VILLAIN: visar inte

HERO vann $1.24 från potten

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott $1.30 | Avgift $0.06

Plats 3: (big blind) foldade innan byte

Plats 4: VILLAIN (knappen) visade ej [6h 8s 2d 6c 3d]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Teoretiskt sätt om du håller i en tia mot en som försöker sig på tricket men en 8 som kicker får du tillbaka träffytans equity genom att byta tre, sen är det inte så svårt efter det att finna kort lägre än T. Behåll o kasta kort beroende på (sexor är dem mest värdelösa), 234 kan fånga 789 och vice versa. T894K t.e. så kommer man oftast träffa en spelbar hand genom att byta till 94 o kasta resten. Funkar mot LAGs också då du "stjäl" korten som dem egentligen skulle få när du tar fler, missar du alla (bara broadwaykort o nior samt i vissa fall 8er som i detta exempel fanns bara i din starthand) så vet du att villain har träffat och kan tidigt hoppa av och förlusten blir som max 1,5bb. Vinsten däremot e värd.

 

Håller du i T5xxx mot mig i en pot så höj bara som den även om du bara träffar ett kort på första höj mina raises :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna hand får avsluta dessa två dagars grind, återkommer på måndag efter plugget.

 

Om niorna (alla 4) fortfarande var i spel så har jag nog ca 13% equity på turn här men jag tvivlar på det. Med en eller ingen nia i spel har jag gått kvarten iaf som bör räcka. Men springer man som Gud så är det förutsatt och it iz what it iz.

 

patpat: lägger small blind $0.05

Special: lägger big blind $0.10

villain: lägger big blind $0.10

*** GER NYA HÄNDER ***

Utdelat till HERO [7d 7s 8c 7c 5h]

villain: check

HERO: raise $0.10 till $0.20

: fold

: fold

patpat: call $0.15

Special: call $0.10

villain: call $0.10

*** FÖRSTA BYTET ***

patpat: slänger 2 kort

Special: slänger 3 kort

villain: slänger 2 kort

HERO: slänger 4 kort [7d 7s 8c 7c]

Utdelat till HERO [5h] [Td 6d Ks Jd]

patpat: check

Special: bet $0.10

villain: call $0.10

HERO: call $0.10

patpat: call $0.10

*** ANDRA BYTET ***

patpat: slänger 2 kort

Special: slänger 2 kort

villain: slänger 1 kort

HERO: slänger 2 kort [Ks Jd]

Utdelat till HERO [5h Td 6d] [4c 2d]

patpat: check

Special: bet $0.20

villain: call $0.20

HERO: raise $0.20 till $0.40

patpat: call $0.40

Special: call $0.20

villain: call $0.20

*** TREDJE BYTET ***

patpat: slänger 1 kort

Special: slänger 1 kort

villain: slänger 1 kort

HERO: är nöjd på [5h Td 6d 4c 2d]

patpat: check

Special: check

villain: check

HERO: check

*** VISNING ***

patpat: visar [2s 8d 3h Qc 6h] (Låg: Q,8,6,3,2)

Special: visar [6s 4d 2h Jh 3c] (Låg: J,6,4,3,2)

villain: visar inte

HERO: visar [Td 6d 4c 2d 5h] (Låg: T,6,5,4,2)

HERO vann $2.70 från potten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-7 TD är sjukt kul spel. GL!

 

Det är bläckfisk-form av pokern, det finns så många olika sätt att vinna en hand, till skillnad från Hold'Em så är det standard att vinna 8-10 potter i rad även om det bara gäller blindsen. Om jag gjort matten rätt så finns en 2 i 56% av starthänderna vilket gör att villain kommer 1/12 av gångerna inte ha en "värdig" starthand på tre händer i rad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

edit: spewade bort vinsten i ringspel p.g.a dampeffekten man får av HU och tar med sig den rangen till ring-spel som ger en förluster (men jag sprang som Gud i början så idiotin fastnar i hjärnan).

 

edit2: Dagens villain dyker upp vid 04:50 in i videon o några minuter senare dyker han upp på den högre steken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjukt hur tight spelet har blivit. För två år sen så förlorade jag ca 400$ varannan vecka men drog in 1600$ bonusen vilket gav mig en månadslön på 2400$ men idag är det helt omöjligt att grinda som bonushora p.g.a alla nya regs som spelar som bottar och alla fiskar som har rymt iväg o sökt skydd i spin & go's.

 

Det fanns alltid ett game mellan 2/4 o 10/20 och långt mkt fler bumhunters som spelade fisklotto än idag där det kanske är 1 reg per stek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Triple Draw pre-draw range för alla positioner

 

Först och främst ta notes på alla spelare och uppdatera dem, I triple draw spelar du alltid motståndaren och som en bra hora ska kunden få valuta för sina pengar eller så kan du sikta efter rätt kort vid fel tillfälle vice versa LAGs LP TAG alla deras ranges kombinerade är allt från 27 till 6J.

 

Vid ringspel sitter det alltid minst 1 till 2 TAGs, du får inte använda sämre än den range jag angett tills.. (vi kommer dit)

 

UTG Nr1 av 6

Alla spelbara händer måste ha en 2 i den bortsett från ett undantag dvs ett draw mot en 85låg eller bättre d.v.s 4 som tillsammans ger ett ettkortsbyte till en 8 som inte innehåller en sexa i stil med 2348x, 8542x etc Ditt aim ska ligga på NR5 eller bättre (NR5 = 23458, NR4= 76542 NR3 = 23567 etc. 234xx, 235xx (var försiktig med dessa), 245xx. och självklart är 2345x, 6542x <--(här går gränsen så kan kasta den i mucken om du e tålmodig). spelbara och i en HU pot har ett enkortsbyte som också är stegdrag ca 48% chans att träffa en "fin-nia" eller bättre efter tredje bytet men du kanske bör sakta ned eller kanske till och med ta två kort ifall 3-4 st synat dig vilket innebär att du e ute efter dem där niorna o möjligtvis en av de få åtter kvar i leken men du har equityn på din sida iaf.

 

MP nr2 av 6

I princip samma som UTG en hand som 33823 kan se lockande ut men Gus Hansen hade kört den handen så ingen klandrar dig direkt men ha i åtanke att 4 spelare till snackar efter dig och det är 20 mörka kort varav kan innehålla den sista trean och då sjönk din hand i värde väldigt mycket.

 

CO nr3 av 6 Ha ditt sikte inställt på kvarvarande spelarna (är dealer spazz) (skyddar sb o bb sin stack) eftersom du kanske vill spela något i stil med 8763X men om dealer är spazz kan han hjälpa dig att isolera handen innan första bytet (och med spazz menar jag greken vid steken som gillar sina tvåkortsdrag som 257xx)

 

27xxx funkar utmärkt här eftersom du kan få in den i trevägspot där en av spelarna saknar en tvåa i sin hand som lämnar mellan 2 till 0 tvåer kvar i leken, du har precis ätit upp hans equity tillsammans med den andra spelaren vilket ger din equity innan första bytet till mer än 1/3 och det får dig att gå runt.

 

Är blindsen eller knappen passiva så älskar du att höja med skräpdrag som 8763x eftersom dem inte 3bettar eller liknande och i position får du även se hur många dem tar, tar två eller en stycken ett kort så rekommenderar jag att du kör på antingen 863 o bort x o 7. Deras passivitet kan komma från att deras han inte innehåller en två då kan du byta två till 736 och i bästa fall så tar dem två eller fler kort o då kan du köra bulldozer med 8763x. Här hänger på din read.

 

I turneringar så är det viktigt att sno blinds vid finalbordet därför beroende på stack to pot ratio kan du höja nåt i stil med 457xx eftersom du i värsta fall får den HU och kanske även har ett bet extra att kunna genomföra en bluff med.

 

Dealerbutton nr 4 av 6: 873xx nuff said även 337xx

 

small blind: DEN ENDA POSITIONEN ATT OPENLIMPA FRÅN. händer i stil med 3355x, 37xxx etc.

 

Big blind: Syna inte med skräp så länge potten inte e trevägs o kom ihåg att om MP höjer och alla foldar så finns det kort att hämta så att försvara med en hand som 23xxx eller 27xxx kan funka men försök hålla dig borta från händer i stil med 24xxx o 25xxx. I dina starthänder vill du ha en klippt gräsmatta (234) eller Lyktstolpen 2+7/8 (nior går också här men dem används som sista vägen ut o du får inte ta den vägen för ofta för meningen med att spela en nia är att du bluffar din motståndare att tro att du har ett solid drag.

 

Sen är det bara o kamouflera er när ni e vana vid era motspelare.

Jag har hamnat i en trevägspot med 3457x vad gör jag?

Du byter bort x och 5, en HU pot hade du kunnat behålla femman eftersom det e enklare att bluffa som sista utväg men i trevägs så måste du fixa "doppel-shots" efter 2, 8 och den sista tredjedelen 9or.

 

I HU har jag bara en sak att säga ¨, det bb gör först när han får byta före dig är att han antingen spelar normalt eller så fakkar han till det rejält, räkna alla kort i din starthand även tior, knektar o damer. Ju mer tior o knektar du har desto starkare potential har din tvåa. Har du bara en två och en nia så är det bäddat för otur, har 22999 så kan du spela denna hand på fem sätt faktiskt. <--- och alla är fel, du måste känna din motståndare innan sånna här drag t.ex. höjer han 80% så har han 1/4 riktigt sunkskrapshand o då är den mest kreativa vinnaren.

 

 

Höjer den största nitten UTG och du sitter på CO eller dealer med 234xx så är det alltid kul att kasta tärning om pengar men är du den typen som dödat din vän för en extra big bet så kan du bara gå med i handen om en till har synat pre-draw vilket ger dig den där tredjedelen (+implied).

 

I ringspel förekommer det ofta HU händer där båda villains träffar en 7låg, 44% att träffa 7 innan showdown för en hand med 27 samt två andra låga.

 

Jag har 345xx vad göra?

Kasta i mucken eller dra tre för att öka din chans att träffa en 2, 7 eller 8 vilket är handen behöver och två skott räcker oftast inte till så du måste offra ett hjulkort.

 

De limpades till min bb ,4 pers limpade och jag sitter på 288xx, vad göra?

En sak är säkert det är att nån kommer antingen träffa en sjua-låg eller vinna med en 9låg som har 6 eller 7 som kicker. Offra dem värdelösa åtterna och nu när du får en gratischans försök hinna ifatt dem istället.

 

Men denna range försörjde jag mig som bonushora men jag plussade alltid i ring, mitt minus var HU därav mina videos där jag evaluerar mig själv.

 

Har du nån mer fråga eller synpunkt så skriv gärna!

 

PS: Om det inte finns fulare färdiga händer än 83567 som villain synar med så kommer din bet på river höjas 2/3 gångerna din villain träffat och 1/3 foldas. Redline är viktigt i HU och bara HU. Ring-spel = greenline.

 

 

PS2: händer som 3457x samt 4865x kör helst från CO eller Dealer när du openraisar, höjer nån innan så kasta dem i mucken med undantag för undantaget.

 

OBS: edit igen glömde bort det allra viktigaste. Ibland måste du offra 23478 vid första bytet och det är när du simmar med två tags som båda har 1/3 chans att träffa en sjua, du kan gå runt om du står nöjd med korten eller så kan du vinna 8 big bets till. Och glöm inte att hålla i åttan när den har över 35% equity att överleva alla tre byten (för det gör den inte mot en hand som 2347x (splitpot inräknat)

 

ajuste: är det 48% VPIP på bordet så alla 542xx och även i vissa fal 27xxx bara att lägga på så många bets som möjligt. Jag vann en pot på 2/4 en gång som var något i stil med 45,5bb exclusive min insats (o ddne var niice)

Redigerad av MrBrick
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och som grädde på moset en back to back FT som jag håller på att redigera nu.

Båda vinsterna sammanlagt gav mig 40$ dvs 20 inköp. :)

 

Här är första turren och i videon så spolar jag fram till händerna jag spelar i turren för din dyrbara tids skull Jag gör deal med chipleader och vi spelar om 4$ i slutet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från turre nr 2 i tidig fas (fan vad jag springer BRA!)

 

Plats 1: pen (6650 i marker)

Plats 2: No (940 i marker)

Plats 3: mel (1910 i marker)

Plats 4: 99 (3590 i marker)

Plats 5: HERO (5410 i marker)

pen: lägger small blind 75

No: lägger big blind 150

*** GER NYA HÄNDER ***

Utdelat till HERO [Jc 4h Th 6d 9s]

mel: raise 150 till 300

99: fold

HERO: raise 150 till 450

pen: fold

No: fold

mel: raise 150 till 600

Inga fler bets

HERO: call 150

*** FÖRSTA BYTET ***

mel: slänger 2 kort

HERO: slänger 2 kort [Jc Th]

Utdelat till HERO [4h 6d 9s] [2d 3d]

mel: bet 150

HERO: raise 150 till 300

mel: raise 150 till 450

HERO: raise 150 till 600

Inga fler bets

mel: call 150

*** ANDRA BYTET ***

mel: slänger 1 kort

HERO: är nöjd på [4h 6d 9s 2d 3d]

mel: bet 300

HERO: raise 300 till 600

mel: raise 110 till 710 och är all-in

HERO: call 110

*** TREDJE BYTET ***

mel: slänger 1 kort

HERO: är nöjd på [4h 6d 9s 2d 3d]

*** VISNING ***

mel: visar [2c 6c 3s 4c 5c] (Låg: stege, tvåa till sexa)

HERO: visar [2d 4h 3d 6d 9s] (Låg: 9,6,4,3,2)

HERO vann 4045 från potten

mel avslutade turneringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns spelet som NL eller är det bara Fixed som gäller?

 

NL & PL finns både som 0,25/0,50 och PL finns även i 5/10 (avstå) och sedan upp till 100/200. Jag har inte mycket erfarenhet utav dessa förutom en 6 timmar HU session med en fishreg som var lika borta som jag (vi köpte in oss för 50 var i början och i slutet av sessionen låg båda +400$ i sina stackar).. men en sak jag tog lärdom av var att sexor är djävulen i NL & PL så pre-draw rangen jag skrev om tidigare skiftas till att du kanske får raisefolda mt 3bets ofta med fina händer som 3458x samt alla 1kortsdrag till sjuor (34567 händer räknas ej) som har en sexa vill du inte gå djupt med eftersom det blir potbet på flop turn o river sen e du för potcommitad med fjärde nöten..

 

Sen blir man som ett frågetecken när man står pre-draw med 2347x och möter en 4bet, teoretiskt sätt så bör man gå all in samtidigt som det är rätt att bara syna...

 

men 0,25/0,50 rullar alltid vid europeisk tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört ett rykte om att en pokersite ska erbjuda PL-stötpoker, om detta är sant så skulle jag vilja testa på det.. jag menar, fatta hur jävla stor potten blir tills sjunde gatan speciellt i en trevägs där en jagar färg och den andre har paret under HERO's par. Potten börjar väl som 1,5$ man potbettar tredje gatan o hamnar HU o pottbettar fjärde = 6$ på femte = 18$ 6= 54$ sen kommer man till rivern där man kanske lägger en v-bet på 20$ fan vet jag men spelet lär ju locka de största galningarna (och proffsen). Hur gör man med färgdrag på fjärdegatan mot en som har par i ess? Checkraise och få syn sen missar man femte gatan då e man ju körd (om villain potbettar dvs).

 

Tänk om stud8 fanns i NL format!!! overbetshippa A23 alla i spader i en pot där 2-3 st gått med i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken då?

 

det e de jag precis undrar över. Såg en kille skriva i chatten att han skulle byta för att spela PL-stöt men lämnade snabbt innan jag hann fråga men jag skulle sätta mina slantar på att det gäller nån amerikansk sajt kanske Carbon Poker, får checka upp den senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...